Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הפיכת מטען של מקיטה מ 110V ל- 220V


לוקי2
שימו לב! השרשור הזה בן 3861 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 54
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

גם לדעתי הכנת מגעים לסוללה תיהיה הרבה יותר פשוטה מאשר שינוי המעגל החשמלי ברוב הסיכויים שממש לא יהיה תואם את תיכנון היצרן - לא מספיק שמקבלים וולט מבוקש, צריך גם ליבדוק את האיכות של הטעינה,ספייקים וכו' - אני לא חשמלאי אבל היו לי קצת קורסים עם הציוד לבדיקת האלקטרוניקה בכל המיכשור המיתקדם ורואים את ההבדלים.

 

 

אז מישחקי הלחמה זה כיף- אבל אני מעדיף לא לשנות תיכנון מקורי ולאלתר משהו שקשור למטען שמחובר ולפעמים גם ללא השגחה צמודה (שעות טעינה).

מוכר מארז נייר טואלט איכותי בייבוא אישי מחו"ל של Kirkland, מוכן להחלפה על רכב ספורטיבי יד ראשונה, לרציניים בלבד!.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מסור החרב של מקיטה הוא 18V, שלך 10.8V. מדובר בסוללות שונות ולכן לא יתאים.

 

יש להם ג'יגסו 18V וגם (אאל"ט) 14V, אבל אני די בטוח שאין 10.8V.

 

בקיצור, התשובה לשאלתך היא - לא.

 

דני

 

טעות בידך.

אכן יש סדרה מקצועית של 18V אולם ישנה גם סדרה ברמה נמוכה יותר, שעובדת על סוללות 10.8

ראה תמונות של מבחר כלים :

51pIJe6DDjL__SL1500_.jpg

61DSMKkuMuL__SL1500_.jpg

71aGaINCXDL__SL1500_.jpg

"שלום מותק מדבר סרג'יו קונסטנסה, מה שלומו?"

 

אוהבים אותך פולי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חברה עזבו אתכם משטויות. נכון שהשימוש בשנאי חיצוני (220>110) קצת מציק אבל לדעתי נעשה מזה יותר מידיי רעש ובסך הכל זה פתרון סביר. אני יכול לומר לכם שבתור מי שיכול להבין בדיוק איך עובד הספק המקורי ויכול להחליט איך כדאי/אפשר/נכון להסב אותו הסיכוי שהייתי עושה את זה דיי קטן.

 

  1. לדעתי זה לא שווה את המאמץ ובזבוז הזמן.
  2. אני ממש לא סומך על הפתרון שהוצע באתר ההוא. לא פוסל אותו כי לא בדקתי אך לא הייתי לוקח אותו כתורה מסיני. באינטרנט כתובות כ"כ הרבה שטויות ומכל דבר מקצועי עושים כאילו זה איזה קשקוש שעושים ברגע. ממש לא הייתי סומך על זה בעיניים עצומות. יכול להיות שהפתרון עובד מעולה, יכול להיות שאחרי כמה זמן הוא שורף את המטען ויכול להיות שהוא מקצר את חיי הסוללה- שוב, לא יודע אך אני יכול לומר בוודאות שהמידע שניתן שם לא מספיק כדי לקבוע אם הפתרון הזה טוב.
  3. אני יכול לומר שלדעתי אם אכן ההסבה הזו הייתה מספיקה היצרן כבר היה מיישם אותה והופך את הספק ל-Universal input. מאחר ואף אחד לא השווה לספק מקורי של 220V לא ניתן לדעת.
  4. לעומת כל הספקות האלו שימוש בשנאי חיצוני 220>110 הוא פתרון בטוח לחלוטין.

עכשיו שכל אחד יעשה את החשבון שלו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אביב,

אני חושב שבסופו של דבר כך אעשה. ואוותר על כל התהליך.

לפני כן אני רוצה לוודא משהו, האם לשנאי 220 ל 110 V החיצוני שבו אני משתמש יש השפעה על איכות ההטענה ?

האם יתכן והשנאי הזה, גורם רק לטעינה חלקית, או לסוללות להיגמר מהר יותר ?

האם לרמת ה WATT שלו יה השפעה על הסוללות ?

 

אני פשוט מרגיש שהן נגמרות מהר מידיי...

 

תודה

"שלום מותק מדבר סרג'יו קונסטנסה, מה שלומו?"

 

אוהבים אותך פולי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם לא מפריע לך לסחוב שנאי חיצוני, אין עם זה בעיה. בדוק שעצמת השנאי מתאימה - על המטען שלך צריכה להיות כתובה צריכת החשמל, למטען מקיטה 18V יש צריכת חשמל של בערך 250W. למטען של 10.8V הרבה פחות. כדאי להשתמש בשנאי עם עצמה גדולה יותר מהנדרש - לפחות 20% ואולי יותר.

 

אם המטען מדליק אור ירוק, הסוללה טעונה.

 

דני

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ואם כן מפריע לך, אז ב 200 ש״ח אתה מזמין מטען 200V בעזרת ידידנו eBay

 

http://www.ebay.com/itm/Makita-7-2V-18V-DC18RA-Battery-Charger-for-BL1830-BL1815-Batteries-/121174639864?pt=US_Power_Tools_Batteries_Chargers&hash=item1c369244f8

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

...

לפני כן אני רוצה לוודא משהו, האם לשנאי 220 ל 110 V החיצוני שבו אני משתמש יש השפעה על איכות ההטענה ?

האם יתכן והשנאי הזה, גורם רק לטעינה חלקית, או לסוללות להיגמר מהר יותר ?

האם לרמת ה WATT שלו יה השפעה על הסוללות ?

אני פשוט מרגיש שהן נגמרות מהר מידיי...

תודה

 

עקרונית- ישנו הבדל קטנטן כיוון מוצרי 110V מתוכננים ל-60Hz ולא ל- 50Hz, אך מעשית ברוב מוחלט של המקרים ההבדל הזה זניח. בהקשר ספקים ממותגים המהות של העניין הוא שהמסננים שלהם מתוכננים לתדר 60 הרץ וכפולותיו, כך שיעילותם נפגעת מעט כאשר עובדים ב-50Hz. שוב- לרוב ההבדל הזה זניח, בפרט כאשר מדובר בטעינת סוללה. בכל מקרה בעיה זו קיימת גם בפתרון ההסבה של המטען כך שאין כאן עוד מה לעשות.

 

סתם לידע כללי- בעיות חמורות הקשורות בתדר צצות כאשר מדובר במכשיר שיש לו דרישות מחמירות לגבי "נקיון" המתח או כאשר תדר הרשת משמש ליצירת בסיס זמן בתוך המכשיר (כיום אין כמעט מכשירים כאלו).

 

אינני רואה שום סיבה שאיכות הטעינה תיפגם.

בהקשר בחירת השנאי אתה צריך לוודא שההספק שלו מספיק. אחרת הוא לא יוצא את המתח הדרוש וישרף תוך זמן קצר. שנאי גדול מידיי לא מהווה בעיה, אך יקר יותר ותופס יותר מקום.

 

בבחירת הספק השנאי יש נקודה טריקית- הספק שנאי מצויין כהספק מדומה (בוולט-אמפרים) ולא בוואטים. לעומת זאת הספק המטען שלך מצויין כהספק יעיל (וואטים). מעשית ההבדל בין שני הפרמטרים האלו יכול להיות משמעותי מאד והוא תלוי בגורם ההספק (PF) של העומס.

זרם יעיל (בוואטים) שווה לזרם מדומה (בוולט אמפרים) כפול גורם ההספק.

 

משמעות הדבר שאם יש לך מטען של X וואטים תצטרך שנאי של X/PF וולט אמפרים. מאחר ו-PF נע בין אפס לאחד הערך בוולט אמפרים יהיה תמיד גדול מהערך בוואטים. אינני יודע מהו גורם ההספק של המטען שלך, אך יש סיכוי שהוא באיזור ה-0.8 ואולי אפילו 0.5. מאחר ואין דרך פשוטה לבדוק את זה (ללא ציוד ייעודי) נסה לבדוק אם בדף הנתונים של היצרן יש פירוט של ה-Power Factor. אם איתרע מזלך ואין את הנתון הזה הייתי לוקח הנחה מחמירה של PF=0.6 ולפי זה בוחר את השנאי. אם בחישוב אתה מגיע לשנאי בומבסטי לטעמך אני יכול לנסות לעזור לך למדוד את גורם ההספק.

 

קשה לי להתייחס להרגשה הסובייקטיבית שלך לגבי זמן העבודה של הסוללות. תלוי בסוג הסוללות, גילן והקיבולת שלהם. האם הסוללות הן סוללות ליתיום או סוללות ניקל? האם אתה בטוח שקיבלת סוללות חדשות או שמדובר בטריק המחודש של האמריקאים? כמה זמן הסוללות עמדו ללא טעינה אצל המוכר?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים


×
×
  • תוכן חדש...