Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פיאט קופה


MINI MATAN
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4661 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אהלן

 

בשנים האחרונות התניידתי בדו גלגלי, לאחרונה מתחיל להתעניין חזרה בפחית- בשרשור אחר שאלתי על

אלפא GT, אבל משהו בה לא מסתדר לי...חזרתי לחיפוש אחר הרכב שיגרום לי לחזור ונזכרתי בפיאט קופה.

 

ממה שזכור לי במרוצת השנים שהתעניינתי ברכב (תיכון/צבא/אחרי צבא) כל פעם עניין האחזקה/אמינות עלה

כפקטור עיקרי ברכב הזה, משום מה נותנים את התחושה שהרכב הזה הוא סיוט אחד גדול..האמנם?

 

אז ככה- אשמח לשמוע האם אדם מן המניין, שלא מעוניין בשדרוגים/שיפורים/לחיצות/נס הרים- אלא רכב

מיוחד ליום יום, ממוצע 10K בשנה יכול להחזיק את הרכב מבלי לפשוט רגל ומבלי להיות מושבת כל פעם שמשהו

קטן מתקלקל?

 

ברור לי שצריך למצוא אקזמפלר שמור (בדיקה מקיפה מן הסתם) שעבר כמה שפחות (ק"מ וידיים)

אבל בהנחה ומצאתי כלי כזה- נקי, שעבר ישור קו רציני או פשוט נשמר כמו שצריך. האם עדיין אני צריך

להיות מוכן לחטוף (להתנייד במוניות לא מעט) או שמא אלו אגדות אורבניות והמציאות הרבה פחות קודרת?

*אני לא מצפה לאחזקה של אלטו, אם זה מה שהובן...אבל גם לא של פרארי.

 

---

כמו כן אשמח לשמוע אם מישהו פה מוכר/מכיר קופה שמורה.

האם יש מוסך אמין ומקצועי לרכבים הללו באזור ירושלים?

כל הערה/הארה תתקבל בברכה.

1.8T 8)

פורסם

למיטב ידיעתי אתה צריך להכין את עצמך לצריכת דלק של 1:8 בנסיעה רגועה (משולב, עירוני ובין עירוני). תחזוקה שתהיה יקרה ממשפחתית סטנדרטית בכ-20-30%.

רכב תקין יניע ולא יאכזב אותך.

זה לא רכב לישראלי הממוצע שמחפש לחסוך כל שקל בתחזוקה.

אם עוקפים אותך מימין את/ה כנראה בנתיב הלא נכון.

(lancia delta turbo mk3 (844

fiat x1/9

HU: ECLIPSE CD5000   AMP: NAKAMICHI PA1004   SUB: ROCKFORD FOSGATE rfz3412    FRONT: RAINBOW CS 3/160

פורסם

אלו רכבים ישנים ויקרים לתחזוקה.

הכי פשוט-תתקשר למוסך שמתמחה ברכב ותשאל אותם לגבי עלויות,תתקשר לחברת ביטוח תשאל לגבי עלויות וכו'

אני מנסה לחשוב על תשובה שלא תוציא אותי גייז, לא תגרום לי לתאר לך את הג'ונסון שלי ולא תזכה אותי בהתראה. אין כזו.
פורסם

אין לי ניסיון ישיר עם פיאט קופה, אבל בעבר החזקתי תמה טורבו (מנוע זהה) והיום 166/gtv ואני מניח שהאתגר האחזקתי דומה.

כמה תובנות:

זמינות החלקים לא רעה, אבל זה לא עוזר לך אם בדיוק את צינור המים שתוקע אותך עכשיו אין. אם אתה צריך את הרכב כרכב יומיומי, ותקיעה שלו במוסך לכמה ימים בהמתנה לחלק זה משבר, קח זאת בחשבון.

אפשר להוזיל עלויות משמעותית אם מייבאים חלקים לבד מחו"ל. למי שטס הרבה זה יתרון. אפשר גם משלוחים. יש על זה הרבה טיפים וזה כבר קצת פחות כדאי.

כדאי שמצבך הפיננסי יאפשר לך לספוג אחת לכמה זמן נקניקיה :lol: לאורך זמן להבנתי להחזיק אוטו שכזה זה זול יותר מלהחזיק רכב משפחתי סטנדרטי חדש, אם משקללים את ירידת הערך, אבל עדיין לפעמים חוטפים משהו.

אל תזלזל בקוסמטיקה, ביחוד פנימית. למצוא סט מושבים מקורי, פלסטיקה פנימית וכולי יכול להיות קשה וביחוד יקר מאוד.

מוסכים מומחים דווקא יש לא מעט, בעיקר באזור המרכז.

בסך הכל, אחרי ישור קו שבדרך כלל הוא לא זול, האמינות לא רעה ועלות האחזקה סבירה, ואתה (לפחות אני) נהנה מנהיגה ברכב יחודי ובקלאסיקה עתידית, אבל אם אתה לחוץ על רכב שמיש כל הזמן, נמצא במצב רגיש בהיבט הנזילות או נוסע המון (שאז צריכת הדלק והשחיקה המכאנית משמעותיים), הייתי הולך על משהו חדיש וקונבנציונאלי יותר.

 

בהצלחה,

166, קאפה, GTV, קופה.

פורסם
אין לי ניסיון ישיר עם פיאט קופה, אבל בעבר החזקתי תמה טורבו (מנוע זהה) והיום 166/gtv ואני מניח שהאתגר האחזקתי דומה.

כמה תובנות:

זמינות החלקים לא רעה, אבל זה לא עוזר לך אם בדיוק את צינור המים שתוקע אותך עכשיו אין. אם אתה צריך את הרכב כרכב יומיומי, ותקיעה שלו במוסך לכמה ימים בהמתנה לחלק זה משבר, קח זאת בחשבון.

אפשר להוזיל עלויות משמעותית אם מייבאים חלקים לבד מחו"ל. למי שטס הרבה זה יתרון. אפשר גם משלוחים. יש על זה הרבה טיפים וזה כבר קצת פחות כדאי.

כדאי שמצבך הפיננסי יאפשר לך לספוג אחת לכמה זמן נקניקיה :lol: לאורך זמן להבנתי להחזיק אוטו שכזה זה זול יותר מלהחזיק רכב משפחתי סטנדרטי חדש, אם משקללים את ירידת הערך, אבל עדיין לפעמים חוטפים משהו.

אל תזלזל בקוסמטיקה, ביחוד פנימית. למצוא סט מושבים מקורי, פלסטיקה פנימית וכולי יכול להיות קשה וביחוד יקר מאוד.

מוסכים מומחים דווקא יש לא מעט, בעיקר באזור המרכז.

בסך הכל, אחרי ישור קו שבדרך כלל הוא לא זול, האמינות לא רעה ועלות האחזקה סבירה, ואתה (לפחות אני) נהנה מנהיגה ברכב יחודי ובקלאסיקה עתידית, אבל אם אתה לחוץ על רכב שמיש כל הזמן, נמצא במצב רגיש בהיבט הנזילות או נוסע המון (שאז צריכת הדלק והשחיקה המכאנית משמעותיים), הייתי הולך על משהו חדיש וקונבנציונאלי יותר.

 

בהצלחה,

 

מחזק כל מילה.

Porsche 944 turbo

פורסם

בתור בעלים של אחת כבר הרבה שנים, מחזק את מה ששי אמר.

היא לא סיוט לאחזקה כפי שבעבר הצטיירה, במידה ואתה מוצא אחת שמורה שטופלה כראוי.

אם תיקח אחת עייפה- תתכונן להרבה $$כדי להעמיד אותה על הרגליים.

אבל היא מסבה המון אושר, ממליץ בחום, ולפי דעתי היום זה העיתוי הנכון לקנות אחת כי עוד שנה שנתיים לדעתי לא יהיו כבר כאלה במדורי המכירה.

בהצלחה.

פורסם

תודה על התגובות.

בלוחות ראיתי אחת כחולה, זכור לי פה שיפוץ שתועד בפורום לפיאט קופה בעלת צבע זהה..ניסיתי להתקשר, לא הייתה תשובה.

אבל בכל זאת יש שם כמה קופה, שתיים מהן אפילו יד שניה.

 

אני צריך רכב ליום יום- נסיעות קצרות בעיקר, מדיי פעם נסיעה מחוץ לעיר (ת"א-ירושלים)..לא יקרה לי כלום אם אני אשבית

את עצמי לכמה ימים, כל עוד זה אחת ל..

 

מבחינת מחיר- היתרון מעבר לעלויות היקרות זה ירידת הערך שכבר לא יורדת, כל עוד הרכב תקין. (אני רואה חברים עם

איביזות חדשות שתוך 3 שנים מאבדים 50% מערך הרכב..) ברכבים חדשים זה יוצא המון כסף, ככה שאין לי בעיה "לתרום" חלק

מהחיסכון הזה לאחזקה.

 

היות ואין לי ניסיון בבדיקה, האם מוסך/מכון בדיקה מוודא בשבילי את כל הדברים הללו (תקינות מנוע,גיר, וכמובן שטרות מכר

במידה והחולף מנוע) בצורה טובה, או שצריך איזה מומחה (מהניסיון שלי באופנועים- חובה מקום שאתה מכיר עם "תעודות).

 

זהו..אם שמעתם/ראיתם על רכב כזה אשמח לשמוע (חייב להיות איזה סבא עם 10000K שהחליט למכור, לא?:lol: )

1.8T 8)

פורסם

נראה לי שקופה תפורה עליך.

אני לא מכיר אף אחת מאלו שלמכירה ביד 2, אבל שמעתי דברים טובים על האדומה.

יוני, שהגיב כאן, מחזיק קופה שאמורה להיות מצויינת, והוא תכנן למכור אותה לפני כמה חודשים, נסה לפתות אותו.

זכור שמחיר הקניה הוא חשוב אבל הרבה פחות ממצב הרכב והאחזקה לה זכה בשנים האחרונות. כולן מוצעות למכירה בערך באותו המחיר. זה אוטו שבקלות אתה משקיע חלק נכבד ממחיר הרכישה בישור קו.

לבדוק רק במוסך מומחה. יש רשימה מצויינת באתר מועדון אלפא רומיאו. שלדה זה נושא רגיש בקופה, תבדוק היטב.

166, קאפה, GTV, קופה.

פורסם

אם יונתן רוצה למכור אשמח לשמוע- לא רוצה להציק.

 

בחיפוש פה בפורום נתקלתי בקופה הלבנה ופשוט נדהמתי כמה הרכב הספציפי הזה יפה (בוא נגיד

שהוא נתן לי כיוון ברור מאוד איך הייתי רוצה את הקופה שלי).

 

כמו כן בקריאה מעמיקה נראה שאת הבודדות שנותרו כולם איכשהו מכירים, לכן אשמח לשמוע אם

יש אחת למכירה שאתם מכירים/מוכרים וכו'..

 

אם לא תהיה ברירה, נראה לי שאתחיל לפזול לGTV שכמו שזה נראה, הרבה יותר יח' מהן שרדו

את השנים, וההיצע בשוק גדול יותר.

1.8T 8)

פורסם
תחזוקה שתהיה יקרה ממשפחתית סטנדרטית בכ-20-30%.

רכב תקין יניע ולא יאכזב אותך.

לדעתי הערכה שלך מאוד אופטימית. זה רכב ספורט שנסעו עליה חזק, זה רכב טורבו ישן ובטח גם משופר עם כל מיני מכלולים לא סטנדרטיים, צ'יפ וכד' - דברים שללא מוסיפים בריאות לרכב ישן. במשפחתית סטנדרטית רוב הביקורים במוסכים יהיו טיפולים עם שמן סוג ג'. ברכב כזה צריך להשתמש בשמנים איכותיים מאוד, מה שמוסיף לטיפול סכומים מכובדים, תוסיף לזה רפידות, צלחות ספורטיביות, צמיגים במידה ספורטיבית מסוג איכותי וכבר קיבלת לפחות 200% באחזקה לאומת משפחתית סטנדרטית.

וברגע שמתחילות תקלות (ואי אפשר להסתמך על "יהיה בסדר") אז העלויות יזנקו עד אלפי אחוזים מעל משפחתית סטנדרטית.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

×
×
  • תוכן חדש...