Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4717 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכולם..

אני מתקין מערכת מזגן של גולף MK3 ברכב ונתקלתי בבעיה קטנה שקשורה בפרסוסטט...

יוצאים ממנו 4 חוטים:

1. ירוק / אדום

2. ירוק / כחול

3. שחור / צהוב

4. כחול / לבן

 

הבנתי שזוג אחד מהחוטים הינו מתג לניתוק המדחס וזוג נוסף הינו מתג להפעלת מאוורר הרדיאטור...

ניסיתי למצוא על ידי רב מודד את הזוג שמנתק את המדחס על ידי בדיקת התנגדות (אם הוא מנתק אז הוא צריך לגשר במצב שהוא לא מחובר לא?!) ולא מצאתי שום זוג עם התנגדות כלשהי...

איך אני יכול למצוא איזה חוטים שייכים למה?

 

תודה מראש...

פורסם

הטעות הבסיסית שלך היא שאתה חושב שאם צריך להיות נתק למדחס, אז המתג הזה אמור להפעיל איזה ממסר שמנתק אותו (וזה לא נכון. הפיקוד הוא הפוך).

 

מעל 2 באר במערכת, בין 2 חוטים צריך להיות קצר - זה הגישור להפעלת המדחס (והוא מקבל את המתח שלו מהטרמוסטט של המזגן). תעשה את הבדיקה "בחוץ" ללא גז, ואחרי שתחבר ותמלא גז תראה בין איזה חוטים יש לך פתאום קצר - ולשם תחבר את המדחס עם פיקוד מהטרמוסטט.

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם

קודם כל תודה על התשובה..

אז לפי מה שאתה אומר הוא לא מנתק את המדחס כשיש לחץ גבוהה מידי אלא כשיש לחץ נמוך מידי? ומה עם הלחץ הגבוהה?

פורסם
קודם כל תודה על התשובה..

אז לפי מה שאתה אומר הוא לא מנתק את המדחס כשיש לחץ גבוהה מידי אלא כשיש לחץ נמוך מידי? ומה עם הלחץ הגבוהה?

גם וגם

פורסם
קודם כל תודה על התשובה..

אז לפי מה שאתה אומר הוא לא מנתק את המדחס כשיש לחץ גבוהה מידי אלא כשיש לחץ נמוך מידי? ומה עם הלחץ הגבוהה?

 

קיים ניתוק גם בלחץ גבוה, אבל ההפעלה הבסיסית של המדחס היא דרך זוג חוטים מהפרסוסטט. אם הפרסוסטט מנתק גם בלחץ גבוה (מעל 26 באר למשל) הוא אמור לנתק את 2 החוטים הללו, *כאילו* הלחץ ירד מתחת ל 2 באר.

 

איך עובד המאוורר מנוע שלך ? יש לך 2 או רק 1 ? האם זה 2 שעובדים בנפרד או כמו בפג'ו-סיטרואן הישנות שהם עובדים פעם בטור (מהירות נמוכה) ופעם במקביל (מהירות מקסימלית) ?

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם

הרכב הוא גולף MK2 ללא מזגן במקור.. הבאתי מערכת שלמה של גולף MK3 ואני מתקין אותה...

יש לי מאוורר 1 עם 2 מהירויות (נשלט מהיוניט) חשבתי להפעיל אותו קבוע ברגע הפעלת המזגן ללא קשר לפרסוסטט.. מה אתם חושבים זאת אופציה טובה?

פורסם
הרכב הוא גולף MK2 ללא מזגן במקור.. הבאתי מערכת שלמה של גולף MK3 ואני מתקין אותה...

יש לי מאוורר 1 עם 2 מהירויות (נשלט מהיוניט) חשבתי להפעיל אותו קבוע ברגע הפעלת המזגן ללא קשר לפרסוסטט.. מה אתם חושבים זאת אופציה טובה?

 

בנוגע לחיווט - לא עם אותם חוטים של המדחס, בשביל זה יש לך עוד זוג חוטים.

 

בנוגע למאוורר: תמיד עדיף לעבוד על מהירות נמוכה ורק במידת הצורך לתת לפרסוסטט להפעיל מהירות גבוהה.

רק אם אתה רואה שגם בימים עם רמת חום סבירה-נמוכה נכנסת גם המהירות השניה (לחץ גבוה) דיי מהר, כדאי להוסיף עוד מאוורר שיעבוד על נמוך. שני החוטים הנוספים (הזוג הנוסף) אמור לשלוט על המאווררים.

 

מאוורר במהירות גבוהה זה: א. רעש ב. רעידות (לפעמים) ג. צריכת זרם גבוהה (רואים מפלי מתח אפילו בנורות שבתוך הרכב).

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם
בנוגע לחיווט - לא עם אותם חוטים של המדחס, בשביל זה יש לך עוד זוג חוטים.

 

ברור.. דרך ממסר נוסף אבל יקבל פיקוד במקביל להפעלת המדחס...

 

אז עדיף להפעיל אותו קבוע במהירות נמוכה ולתת לפרסוסטט להפעיל אותו במהירות הגבוהה?

שאלה נוספת.. איזה פיוזים מקובל לשים למדחס ולמאוורר הרדיאטור (כל אחד עם פיוז בנפרד)?

×
×
  • תוכן חדש...