Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ניסאן 370Z – חוויות ושיפורים (שרשור מתעדכן)


sronis
שימו לב! השרשור הזה בן 3163 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

הבטחתי ולכן אני מקיים, אמנם קצת באיחור. עמכם הסליחה.

 

לפני כחודש קניתי מכונית – ניסאן 370Z ידנית מודל 2010. את סיפור הקנייה אתם יכולים לקרוא כאן ואת המסע שהגיע בעקבותיו אתם יכולים לקרוא כאן, אבל השרשור הזה מיועד לספר על משהו שעדיין לא התעכבתי עליו – האוטו.

ה-370 מחליפה אצלי מכונית ספורט אחרת – המיאטה. במובנים רבים זו מחליפה טבעית (יותר ביצועים, יותר איכות, אותו מספר מושבים...) אבל באחרים – כמו משקל – לא בהכרח.

בסקירה הבאה אתעכב בצורה מסודרת על המאפיינים השונים במכונית, כולל השוואה חצי-מתבקשת למיאטה (ולו כי זו האקסית).

 

עיצוב

בעיניים שלי כמעט מכל זווית ה-370 נראית נכון. כמו שמכונית ספורט צריכה להיראות. מראה קשוח מלפנים, צללית מושלמת מהצד ו...טוב, האחוריים זה החלק היותר בעייתי. הם... איך לומר... קצת שמנמנים מדי, לא?

אין מה לעשות, מול העיצוב הכמעט-קלאסי של המיאטה יש כאן סוג של תפלץ, אבל לפחות שמרתי על הצבע (-;

 

1001492_654064681284089_1118134220_n.jpg

 

1260_653062998050924_1026083769_n.jpg

 

1044515_654064894617401_1981334957_n.jpg

 

935266_654064807950743_1791182326_n.jpg

 

פנים

במבט ראשון העיצוב טיפה מקושקש, אבל אם מביטים טוב יותר רואים שהכל יושב במקום באופן מוקפד והגיוני למדי. גם איכות החומרים טובה מספיק והתחושה חצי-יוקרתית, לפחות בגרסה המאובזרת שברשותי.

1. יש keyless – הדלתות ננעלות באמצעות כפתור קטן. הרכב מונע עם כפתור התנעה. המפתח נשאר בכיס.

2. יש הפעלה חשמלית למושבים וחימום מושבים (חשוב מאוד איפה שאני נמצא).

3. יש מערכת מולטימדיה עם ניווט, דיסק קשיח, בלוטות', הפעלה קולית, מגבר וסאבוופר ועוד

4. יש בקרת שיוט, בקרת אקלים, פנסי קסנון ועוד כל מיני שטויות

5. יש גם שלישית שעונים יפה בראש הקונסולה המרכזית

 

רק מה, כשמביטים קצת יותר טוב מגלים כל מיני שטויות:

1. כפתורי הווליום על ההגה ממוקמים קצת מתחת מדי לאגודל. אני הייתי מעצב את זה אחרת.

2. התפריט של מחשב הדרך שבלוח המחוונים מנוהל באמצעות שני כפתורים לא נוחים לשימוש (גם לא במיקומם – על לוח המחוונים, וגם לא במעבר ביניהם).

3. מתוך שלישיית השעונים, רק אחד באמת שווה משהו – זה שמראה את חום השמן (מסתבר שזו בעיה ידועה בדגם הזה, ורבים מחליפים קולר שמן). האחרים הם מד טעינה וסתם שעון.

4. מערכת המולטימדיה היא לא כ"כ מולטי...לפחות לא בדגם שברשותי (אח"כ זה שופר): המסך הוא לא מסך מגע, השליטה בכפתורים קצת מסורבלת והממשק של הניווט מיושן. אין USB כך שמוזיקה מנגן חיצוני היא דרך AUX – ללא שליטה מהמערכת של הרכב. אם רוצים להעתיק דברים להארדיסק אפשר – אבל רק באמצעות דיסקים צרובים. בקיצור – די פתטי בשביל רכב שיצא ב-2009...

5. חסר לי קצת חללי אחסון. תא הכפפות פצפון ואין מספיק תאים קרובים אלי בשביל לאחסן דברים. למשל, מחזיק הכוסות היחיד מתפקד גם כמקום אחסון לנייד או למפתחות, וזה קצת מציק. יש מקום מאחורי המושב אבל אתה לא רוצה לשים בו משהו שעלול לעוף מצד לצד.

 

attachment.php?attachmentid=343758&stc=1&d=1372117503

 

attachment.php?attachmentid=343759&stc=1&d=1372117503

 

מנוע

אתחיל בהשוואה משועשעת למיאטה, כי כאן ההבדל באמת תהומי: 3.7 ליטר V6 עם 330 כ"ס ב-7000 סל"ד וכ-37 קג"מ ב-5200 סל"ד (אבל רובם נמצאים גם ב-3000), מול... 2.0 ליטר 4 ציל' עם 160 כ"ס (אצלי 180+) וקצת יותר מ-20 קג"מ. לא ממש כוחות.

למנוע הזה יש שני חלקים. הראשון הוא עד 5000 סל"ד, או יותר נכון בין 2500 לערך ועד 5000. שם יש מספיק מומנט בשביל להאיץ בכל מצב, גם בהיל קליימב לאיזה פאס אלפיני. השני הוא מה שקורה מעל 5000 ועד 7000 או אפילו 7500, אם תרצו. מה שקורה שם זה... טוב, נו, כמו מה שקורה קודם, רק יותר מהר ועם יותר רעש.

האמת, הרעש הוא נקודה קצת בעייתית ברכב במצבו המקורי. צליל המנוע לא מרשים בכלל, שלא לומר משעמם טיכו, ומעל 5000 מצטרף אליו מין ניסור מתכתי שנשמע כאילו שישה דובים מנסים לאנוס לו את הבוכנות. ולא, אין לי מושג איך נשמעים שישה דובים שאונסים בוכנות.

אני חושב שאפשר לסכם בשורה התחתונה שהאוטו די חזק. אבל יכולתם להבין את זה מנתון התאוצה למאה (סביב 5) ונתון המהירות המירבית (מעל 250 – הושג באוטוסטרדה בקלות רבה למדי).

 

גיר

אין הרבה מה לספר: הקלאץ' מפריד גבוה, העברת ההילוכים מעט נוקשה, ששת ההילוכים מחולקים מצוין והדבר היחיד שבאמת מפריע לי הוא שמיקום הידית קצת מקשה על ההעברות לשני-רביעי-שישי, לפחות בתנוחת הנהיגה המועדפת עלי.

 

בלמים

פשוט מעולים. האוטו בולם בכל מצב ללא שום דעיכה ותחושת הדוושה מדויקת.

 

צמיגים

טוב, לא קשור לאוטו עצמו כמובן, אבל הם היו מרכיב חשוב בטיול. הרכב נקנה עם צמיגים במצב די גמור ולפני הטיול ביקשתי מהמוכר להחליף עבורי רביעייה. הרביעייה היחידה שהייתה בפנצ'ריה הסמוכה אליו במידות המופרכות של ה-370 שלי (275/35-19 מאחור, 245/40-19 מלפנים) הייתה Hankook Evo S1 ושיטוט קצר ברשת הפתיע אותי מאוד לטובה – הם לא מתביישים (ואפילו מנצחים) צמיגים כמו קונטי ספורט 3, פירלי פי-זירו, מישלין פיילוט ספורט וגודייר F1. גם המחיר לא היה מוגזם מדי – 870 יורו (או 4000 שקלים) לרביעייה.

בפועל הם התגלו כבחירה ה(כמעט)מושלמת לטיול: רמת האחיזה מאוד גבוהה, הם עושים בדיוק מספיק רעש ושני הצירים תופסים את האספלט בצורה מאוד משרת בטחון. אז למה כמעט? כי בפעמים המעטות שרציתי קצת משחקיות – קיבלתי מאבק עיקש בין אספלט לגומי שהסתיים ב...פסיעה קטנה של הזנב. דריפטים? רק בגשם.

 

צריכת דלק

שוב מפתיע לטובה. לא חסכתי על המנוע ובתמהיל של מעברי הרים וממוצע של 150 קמ"ש על אוטוסטרדות קיבלתי 8.5 ק"מ לליטר לאורך 4000 ק"מ (ו-75 שעות נהיגה, אם זה מעניין מישהו).

 

נוחות

אהמ... בואו רק נאמר שמזל שאני רגיל למיאטה מוקשחת ומונמכת... מה שכן – לדעתי בזכות הצמיגים רמת הטלטולים נסבלת לגמרי והרכב באמת לא שובר עצמות. סתם לא נוח.

 

דינאמיות

הרכב סטוק לגמרי, וכבר הספקתי לשמוע שהרבה אנשים מעדיפים לעשות כיווני פרונט אגרסיביים או אפילו החלפות מתלים בשביל לקבל יותר. אולי בגלל זה הופתעתי לטובה שהיכולת של הרכב גבוהה מאוד בכל מצב. זווית הגלגול היא בדיוק כמו שצריך, ריסון המתלים מדויק, תת-היגוי מופחת למינימום (בטח גם בזכות הצמיגים) וההיגוי קצר מספיק (אם כי הייתי שמח ליותר מהירות בהפנייה הראשונית, מיאטה סטייל). בכל מצב ועל כל סוג של אספלט הרגשתי בטחון לנהוג בה מהר. אין חשש לתת פול גז ביציאה מהירפין הדוק בשני, כי היא פשוט יורה את עצמה קדימה ושומרת על הקו. אין חשש מהעברות משקל חדות ימינה-שמאלה בכבישי פירנאים צפופים כי המשקל עושה את שלו והיא נטועה באספלט. אגב משקל, מורגש מאוד שזה כלי הרבה יותר כבד ממיאטה, וזה מבחינתי החסרון היחיד שלה לעומת האקסית. נכון, הפרש הביצועים הענק מפצה על זה ביציאה מסיבובים, אבל בכניסה אליהם צריך לבלום יותר ובשינויי כיוון צריך לזכור שהתגובה איטית יותר בעשירית שנייה.

בשורה התחתונה היא תעשה כל מה שתרצו, אבל כמו שנאמר כאן ע"י falou, אני חושב, יותר כמו פטיש 5 צול מאשר כמו סכין מנתחים. וזה לגמרי בסדר מבחינתי.

 

סיכום

התחלתי בחיפוש M3 ודומותיה אבל בסופו של דבר, בשביל רכב ראשון באירופה, אני מאוד מרוצה מהבחירה הזו. היא אמנם ממשיכה את הקו הא-סוציאלי דו-מושבי, אבל זה לא שיש לי יותר מדי חברים או משפחה כאן להסיע ממקום למקום בכל מקרה, ואם בארץ הסתדרתי... :wink:

היא חדשה וזולה יותר מכל M3 נורמלית, ומהיותה ניסאן ככל הנראה תהיה אמינה וזולה יותר לאחזקה.

היא עלתה לי 24500 יורו, שזה 115000 שקל במחירים של היום. לרכב בן 3 עם 50000 ק"מ.

על זה הוספתי 870 יורו לצמיגים, כ-600 יורו לרישום וביטוח בגרמניה לחודש, 600 יורו להובלה מפאריז לטאלין, ועוד כ-1500 יורו על השירות של החברה שעזרה לי לרכוש את הרכב. סה"כ עוד כ-3500 יורו כלומר 16000 שקלים, ובסה"כ קצת יותר מ-130000 שקל, שזה פחות מכמה שעלתה לי המיאטה (שהייתה בגיל וק"מ דומה).

כמובן שהתשלומים לא נגמרו - צריך עוד לרשום אותה באסטוניה, לשלם ביטוח (לא יהיה זול) ולעשות לה טיפול לפני החורף (וחורף כאן זה חורף, לא כמו בארץ).

 

אם יש שאלות - בשמחה. ואני מבטיח להמשיך לעדכן.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 240
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

סקירה מעולה. נהנתי לקרוא.

כבעלים בעבר של האחות הכבדה והמגודלת לבית איפיניטי (בגירסה הספורטיבית עם ה19'), אם אתה מתכוון לנצל אותה בחורף,ממליץ בחום לדאוג לסט צמיגי חורף במחסן.

היתה לי אותה בקונטיקט, ורצתי לקנות צמיגי חורף לאחר נסיעה ראשונה באוטוסטרדה בשלג, חויה מפחידה ביותר.

מבחינת משחקי זנב, גם עם צמיגי החורף היא היתה שובבה ביותר בשלג כשהESP היה מנותק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רכב מדהים

 

מה זה מד טעינה? למצבר? מה השימוש של זה בעצם?

8.5 ק"מ לליטר, נתון מאוד מספק לדעתי, בטח לרכב ברמה כזאת.

 

נ.ב אתה חי בארץ?

האמת על באמת מאת דן אריאלי.

ספר שרשום בו את כל האמת בפרצוף שלנו :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בידני ב-370Z יש את המנגנון שנותן גז ביניים לבד, ששמעתי שעובד לא רע. יש לך את זה ברכב?

 

צודק, שכחתי לגמרי לכתוב על זה. יופי של דבר. בהורדת הילוך, ברגע שאתה מתחיל להכניס את ההילוך הבא (בעצם הקודם...) ועוד לפני שהכנסת אותו בפועל, הרכב מקפיץ את הסל"ד בדיוק לגובה המתאים. בתור מישהו שהתרגל לעשות גז ביניים עצמאית לקח לי קצת זמן להתרגל, אבל מהרגע שהתרגלתי זה פשוט עובד מושלם. אין צורך לדאוג להקפצת הסל"ד המדויקת ואין צורך להתאמץ בעקב-בצד-אגודל. לי אישית תמיד היה קצת קשה לדייק בנושא הזה, ובלא מעט מקרים דווקא ויתרתי קצת על עוצמת בלימה לטובת דיוק בהקפצת הגז (וברור לי שזו לא הדרך הנכונה). המערכת הזאת מאפשרת לי לא לדאוג בנושא הזה בכלל.

 

רכב מדהים

 

מה זה מד טעינה? למצבר? מה השימוש של זה בעצם?

8.5 ק"מ לליטר, נתון מאוד מספק לדעתי, בטח לרכב ברמה כזאת.

 

נ.ב אתה חי בארץ?

 

שאלה טובה. ולפי לוחית הרישוי אתה יכול לראות שלא...

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למה אתה מבצע את כל ההליך הזה?

היית יכול להשאיר אותה רשומה כרכב צרפתי או גרמני ולסוע באסטוניה-זה הרי האיחוד,לא?

 

מכונה מדהימה,

הצבע שלך כרגיל :)

 

תהנה!

אני מנסה לחשוב על תשובה שלא תוציא אותי גייז, לא תגרום לי לתאר לך את הג'ונסון שלי ולא תזכה אותי בהתראה. אין כזו.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחלה סיקור לרכב מעולה.

 

אני מאוד מתחבר לתחושות שלך בהקשר של משקל הרכב וההספק הגבוה משמעותית, זה משנה מאוד את סגנון הנהיגה כי כל התכנון של הנהיגה, בדגש על בלימה והעברות משקל- משתנה.

 

אצלי גם הרגשתי את ההבדל המהותי הזה כשרכשתי את הרכב האחרון, פניות שהייתי מגיע אליהן עם הרכב הקודם על 100 קמ״ש ״פתאום הופיעו״ על 150 קמ״ש עם תוספת של כ-500 ק״ג מה שהצריך בלימה מעט מוקדמת ותכנון קו יותר קפדני.

 

אבל כל עוד זה מגובה בבלמים מצויינים ומנוע שיודע לדחוף זה בסדר גמור ונותן המון fun.

 

מעבר לזה הרכב נראה מצויין והצבע פצצה (גם אצלי יצא שכל הרכבים בבעלותי היו כחולים, רק הרכב בסמלון אדום כי איתו אני הכי בטוח במיניות שלי ומצידי שיהיה ורוד).

 

:)

 

תהנה מהרכב המעולה!

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למה אתה מבצע את כל ההליך הזה?

היית יכול להשאיר אותה רשומה כרכב צרפתי או גרמני ולסוע באסטוניה-זה הרי האיחוד,לא?

 

לא, כי היא צריכה לעבור רישוי וצריך לבטח אותה פה. מכיוון שאני תושב אסטוניה ולא תושב גרמניה, נניח, אני יכול לרשום אותה ולבטח אותה רק פה.

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שאלה בשביל אלו שיושבים בציון ונוהגים על מיאטה, אתה חושב שמבחינת פאן נטו, הפרש המחירים שצריך לשלם בארץ עבור אותו שנתון מצדיק את עצמו?

 

אני מבין שבאירופה השאלה הזו כמעט ולא קיימת כי אתה יכול לקנות רכב כזה במחיר סביר, אבל בארץ מדובר על מחיר כמעט כפול מהמיאטה.

מאזדה מיאטה 2008 משופרת לנפש

פורד פיאסטה 2016 למבצעים מיוחדים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3163 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...