Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4752 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אני לא מבין את כל הסיסמאות האלה של "לנהוג כחוק".

הכל תלוי בו כנהג, אני חושב שברור למדי שאנשים שנוסעים בנתיב השמאלי בד"כ נוסעים מעל המהירות המותרת ולפעמים הרבה מעל המהירות ההגיונית לדרך, אז אם הוא נוהג בין 80-90(שזה בסדר גמור, אני לא מעודד אותו לפתוח מסלול המראה חס וחלילה), שינהג בנתיב הימני.

 

לפותח השרשור, אם ההרגשה שלך נובעת מהחשיבה שאתה נוסע לאט מדי, אז לא יקרה כלום אם תעלה ל-100 במקום שמותר בו 90, כי הדרך מאפשרת לך ברב המקרים והשוטר לא יעצור אותך.

במקרים רבים זה יכול להתברר כהנחה לא נכונה, אבל תחשוב על איך אתה מתייחס לרכב הנושא את האות "ל" וכשנהגים רבים רואים את השלט שלך הם חושבים בערך אותו דבר.

במקרה הספציפי שלי, אני מתרחק משלטים כאלה כמו אש, מנסיוני המועט(לפחות באזור שלי) מדובר בלא מעט ילדים שמחפשים הזדמנות ל"הרביץ" וכביש 5 זה אחלה מקום.

  • תגובות 50
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
מזו השטות הזו "ואם הנהג מאחור יכנס בו ויצליח להוכיח שהנהג לפני עצר בפראות"?!

 

אין דבר כזה! נהג שנכנס בך מאחור, אין לו שום הוכחה כמעט בכל המקרים מהטענה של - אי שמירת מרחק!

 

לא נכון

אם יעלה ביד צד א' (הנהג שמאחורה) להוכיח במשפט שצד ב' בלם ללא כל סיבה על מנת לגרום לתאונה א' אמנם יהיה אשם ב"אי שמירת מרחק"

אבל צד ב' יהיה אשם בגרימת תאונה בזדון ולכן אחריותו תהיה (כנראה) גבוהה מ-50% מהתרומה לתאונה

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם
לא פותח שום התנחלות, גם אם אין רכבים אני עוצר עצירה מלאה כי יש לי חבר שקיבל על זה כבר שלילה לשלושה חודשים על זה שהוא לא עצר עצירה מלאה!! יש המון שלא עושים את זה, מאטים קצת ואז לוחצים גז, אני לא מוכן לסכן את הרישיון שלי בגלל הלחץ שלהם..

חבר שלך לא קיבל שלילה בגלל שלא עצר. הוא קיבל שלילה בגלל שלא נתן זכות קדימה (ויתכן שבתור "בונוס", הוא גם לא עצר).

 

 

הרבה אומרים שזה בגלל השלט.

 

האמת, כשלי היה שלט כמעט ולא היו מקרים שאני זוכר שאנשים הלחיצו אותי בכוונה או משהו.

 

כמובן שיש ויש...

אתה לא תילחץ בשביל אף אחד, לא שווה את זה.

סע לאט. גם אם תיסע 10-15 קמ"ש מעל המהירו המותרת כשאתה נהג חדש, יש מצב ששוטר יכול לחגוג על הרשיון שלך, בכל זאת נהג חדש.

 

שוטר לא יכול "לחגוג" על הרשיון שלך סתם כי בא לו. בחוק נקבע באילו מקרים ניתן לתת "רק" דוח, ובאילו מקרים ניתן לבצע שלילת רשיון מנהלתית (זה מלווה גם בהזמנה למשפט).

בחריגה של עד 10 קמ"ש מהמהירות המותרת - לא מקבלים דוח, ולא כלום. בחריגה מעל 10 קמ"ש - כבר מסכנים את הארנק (ואולי גם את הרשיון).

 

אסור להפעיל??

 

בכל מקרה תודה לכולם.

יש עוד משהו דומה, בכניסה לשכונה שלי יש מחסום רכבת, אם אני ראשון והמחסום עלה ועדיין מצפצף לא עוברת שניה וישר מצפצפים, מהלחץ עברתי פעמיים בזמן שזה צילצל ופעם אחת זה ישר ירד שוב ובמקום מותקנת מצלמה, אנשים חארות, ואולי גם אני צריך להילחץ פחות :)

אתה צריך קצת להירגע, ולא להחלץ מכל שטות. שיצפצפו עד מחר. אם היה במקום שוטר - היית יכול בקלות לאבד את רשיון הנהיגה (או לאבד את חייך - אתה תחליט איזו אופציה עדיפה...).

 

 

ולמי שפתח את השרשור - אל תתייחס לכל אחד שצופר לך. בסופו של דבר, אם אתה תתחיל להתייחס לכל שטות כזאת, אתה זה שישלם את המחיר (קנס / איבוד רשיון / תאונה וכו' - מחק את המיותר).

זה במיוחד קריטי מאחר ואתה עם נסיון יחסית קטן בכביש (הכל יחסי בחיים...), ועם כל הכבוד - בגילך, אתה עדיין מועד לביצוע שטויות (סטטיסטית, בגיל 24 נהגים "מקבלים שכל", ומתחילים להבין את האחריות בנהיגה).

פורסם

אל תתייחס לאנשים כאלו.

אם צריך לחכות אחריי עצירה בקו עצירה או בתמרור עצור - אז שיחכו.

לא טוב לו? שיחכה או שיחפש דרך אחרת לנסוע ליעד שלו. אל תסכן את עצמך.

צופרים בגלל מהירות? אם זה בנתיב ימני או בכיוון נסיעה אחד - אין הרבה מה להגיד, אנשים מפגרים קצת בארץ.

(למרות שגם אותי מעצבן שאנשים סתם נוסעים 70 קמ"ש בכביש דו סטרי של 90 קמ"ש, בלי סיבה הגיונית במזג אוויר טוב עם ראות מעולה).

אם אתה בנתיב שמאלי ואתה מפריע לעקיפות - זוז. פשוט תזוז. זה מסוג הדברים שמרתיחים אותי הכי הרבה על הכביש. כל הנהגים שעושים טובה שהם עוקפים בכלל מישהו ותוקעים את הנתיב השמאלי.

 

וכן, כשאני חושב על זה מאז שהורדתי את השלט של הנהג חדש יש לי יותר שקט :roll:

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם
אל תתייחס לאנשים כאלו.

אם צריך לחכות אחריי עצירה בקו עצירה או בתמרור עצור - אז שיחכו.

לא טוב לו? שיחכה או שיחפש דרך אחרת לנסוע ליעד שלו. אל תסכן את עצמך.

צופרים בגלל מהירות? אם זה בנתיב ימני או בכיוון נסיעה אחד - אין הרבה מה להגיד, אנשים מפגרים קצת בארץ.

(למרות שגם אותי מעצבן שאנשים סתם נוסעים 70 קמ"ש בכביש דו סטרי של 90 קמ"ש, בלי סיבה הגיונית במזג אוויר טוב עם ראות מעולה).

אם אתה בנתיב שמאלי ואתה מפריע לעקיפות - זוז. פשוט תזוז. זה מסוג הדברים שמרתיחים אותי הכי הרבה על הכביש. כל הנהגים שעושים טובה שהם עוקפים בכלל מישהו ותוקעים את הנתיב השמאלי.

 

וכן, כשאני חושב על זה מאז שהורדתי את השלט של הנהג חדש יש לי יותר שקט :roll:

 

אני עדיין לא מבין מה הקטע של נהגים להתנהג באגרסיביות יתר לנהגים חדשים, כשאני מבחין בנהג חדש אז להפך אני אני נוהג רגוע יותר לידו ולא מהבהב או צופר כדי לא להלחיץ אותו.

כל כך קר היום שראיתי פוליטיקאי מכניס את היידים רק לכיס הפרטי שלו.

פורסם
אני לא מבין את כל הסיסמאות האלה של "לנהוג כחוק".

 

שתי סיבות:

1. החוקים נועדו להגן עליך ועל שותפיך לכביש אני חשוב שלא ת מצא כאן בפורום אף אחד שחושב אחרת. הערה בהמשך.

2. אף אחד לא רוצה לאבד את רשיונו בלי סיבה טובה. נהגים רגישים חשופים לכך יותךר מותיקים בשל התקנות המיוחדות להם. לכן הם צריכים להקפיד על קוצו של יוד.

3. הסעי היחיד שלגביו יש כאן ויכוחים אין סופיים הוא סעיף המהירות. הבעיה אינה עצם הגבלת המהירות אלא חוסר עדכון התקנות בהתאם למצב בשטח. עדיין, לגבי נהג חדש תופס מה שכתבתי בסעיף הקודם ולכן נהג חדש חייב להקפיד במיוחד על הנושא.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
אני עדיין לא מבין מה הקטע של נהגים להתנהג באגרסיביות יתר לנהגים חדשים, כשאני מבחין בנהג חדש אז להפך אני אני נוהג רגוע יותר לידו ולא מהבהב או צופר כדי לא להלחיץ אותו.

גם אני לא מבין, יש יחס דומה גם לתלמידי נהיגה.

(עד לרגע שבו אתה מתעצבן מאיזה בדואי שמנסה לעשות עליך פוזות ופותח ברמזור עם אוקטביה TDI של המורה לנהיגה :lol::twisted:)

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם
שיצפצפו כמה שהם רוצים. תנהג כחוק והכל יהיה בסדר, בהתחלה מלחיץ להיות על הכביש כי יש הרבה בהמות, אחרי כמה זמן כבר מתרגלים.

אני תמיד עוצר בעצור (4 גלגלים עומדים!)

ולעומת זאת ישנם האנשים שמתייחסים לעצור כתן זכות קדימה- מאטים ונותנים זכות קדימה אם צריך,

ודווקא לתמרור "תן זכות קדימה" הם מתייחסים כ"אין כאן תמרור יאללה שים גז אל תסתכל ימינה או שמאלה".

אני מתכנן לעשות מארב קטן ליד אחד תמרורי ה"עצור" שקרובים לבית, לעמוד שם איזה חצי שעה ולספור כמה רכבים עוצרים, כמה טסים, או כמה מתייחסים לתמרור כ"תן זכות קדימה" ואח"כ לפרסם את התוצאות כאן.

פעם עמדתי באיזה צומת שהיה בה תמרור עצור, עמדתי בערך חצי שעה עברו שם 40-50 מכוניות מתוכם רק 3 עצרו עצירה מלאה.

פורסם
גם אני כמוך נהג חדש ונמצא חצי שנה על הכביש, לצערי נכנעתי ללחץ הסובב אותי ונאלצתי לנהוג שלא כחוק.

עכשיו זה הפך להרגל ואני פוחד מההשלכות. אני לא מדבר על אי עצירה בעצור או אי מתן זכות קדימה בגלל שצופרים, אלו שצופרים לך הם בני ז****ת.

אני מדבר על נסיעה במהירות מעל המותרת בכביש עירוני ובין עירוני. ממליץ לך בפעם הבאה שמישהו צופר לך כאשר אתה בנתיב הימני לעצור עצירה מוחלטת ולגרום לו לעמוד מאחורייך בלי אפשרות לעקוף (כי הוא חמור ובטח יצמד) זה מאוד משעשע לראות את הנהג הבריון הזה מתפוצץ מעצבים :roflmao:

 

***הודעת הנהלה: יש להתעלם מהעצה המטומטמת הזו. זה גם לא חוקי וגם מסוכן***

 

מאחל לך שלילה לצמיתות וכמה שיותר מהר.

כך הכבישים שלנו יהפכו לקצת יותר בטוחים עבור כולם.

Golf MK7 1.4 TSI Blue Motion

פורסם

חצי שנה על הכביש וכבר עיצות איך להפוך לנהג ביריון.:shock:

 

אסור להתנקם בנהגים, כביש זה לא זירת מלחמה. יש לנהוג בזהירות והתחשבות.

 

נהגים בדרך כלל לא צופרים סתם לנהגים אחרים, יש בדרך כלל סיבה. אבל הגמל לא רואה את הגיבנת על גבו.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם
אני לא מבין את כל הסיסמאות האלה של "לנהוג כחוק".

 

אם אתה לא מבין מה זה לנהוג כחוק - אתה כנראה לא מבין מה זה לנהוג.

 

הכל תלוי בו כנהג, אני חושב שברור למדי שאנשים שנוסעים בנתיב השמאלי בד"כ נוסעים מעל המהירות המותרת ולפעמים הרבה מעל המהירות ההגיונית לדרך, אז אם הוא נוהג בין 80-90(שזה בסדר גמור, אני לא מעודד אותו לפתוח מסלול המראה חס וחלילה), שינהג בנתיב הימני.

 

אני מתקן את עצמי: לא רק שאתה לא יודע לנהוג, אתה לא מ ב י ן את החוק

הנתיב השמאלי הוא לא נתיב מהיר, אלא נתיב לעקיפה! גם אם אתה נוסע 160 קמ"ש אתה צריך לנסוע בנתיב הימני, אלא אם כן אתה צריך לעקוף רכב אטי יותר (או שיירה של כאלו). נהיגה "שמאלנית" ללא צורך (בטיחותי או תעבורתי) הינה עבירה גסה על החוק.

 

לפותח השרשור, אם ההרגשה שלך נובעת מהחשיבה שאתה נוסע לאט מדי, אז לא יקרה כלום אם תעלה ל-100 במקום שמותר בו 90, כי הדרך מאפשרת לך ברב המקרים והשוטר לא יעצור אותך.

במקרה שנתת לא מדובר על סטיה משמעותית במהירות, אך בעיני לא נכון לחנך נהג חדש לעבור על החוקים, גם אם חלק ממשתמשי הפורום נוהגים כך. בעיני זה עניין של חינוך למשמעת, וגם עניין של "מדרון חלקלק" - זה מתחיל במהירות (כי תנאי הדרך מאפשרים) וזה ממשיך בקו העצירה/רמזור (כי הצומת פנוי), כי מה בעצם ההבדל? אני כמובן מקצין, אבל בעקרון צריך לפחות לשדר לנהגים חדשים עקרון של ציות לחוקים ולכללים בכביש.

 

במקרים רבים זה יכול להתברר כהנחה לא נכונה, אבל תחשוב על איך אתה מתייחס לרכב הנושא את האות "ל" וכשנהגים רבים רואים את השלט שלך הם חושבים בערך אותו דבר. במקרה הספציפי שלי, אני מתרחק משלטים כאלה כמו אש, מנסיוני המועט(לפחות באזור שלי) מדובר בלא מעט ילדים שמחפשים הזדמנות ל"הרביץ" וכביש 5 זה אחלה מקום.

 

להיזהר זה טוב ויפה (שמירת רווח, צפיה לבלימה, סבלנות וכיוצ"ב). אבל רוב הנהגים עושים את ההיפך ודווקא נוהגים בחוסר סובלנות ונצמדים לנהג כדי "לדחוק" אותו לנהוג כמו שהם חושבים שצריך לנהוג.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם
אם אתה לא מבין מה זה לנהוג כחוק - אתה כנראה לא מבין מה זה לנהוג.

מי שאני לא מבין מזה לנהוג כחוק? הבחור פשוט לא סיפר על שום סימן שהוא אינו נוהג כחוק ועל כן להטיף לו זה יותר ממיותר.

 

 

אני מתקן את עצמי: לא רק שאתה לא יודע לנהוג, אתה לא מ ב י ן את החוק

הנתיב השמאלי הוא לא נתיב מהיר, אלא נתיב לעקיפה! גם אם אתה נוסע 160 קמ"ש אתה צריך לנסוע בנתיב הימני, אלא אם כן אתה צריך לעקוף רכב אטי יותר (או שיירה של כאלו). נהיגה "שמאלנית" ללא צורך (בטיחותי או תעבורתי) הינה עבירה גסה על החוק.

מישהו אמר שכך אני מתנהג על הכביש? יש ללמוד לתיאוריה ויש לנהוג על הכביש. אתה יכול להתכחש לעובדה שיש מספר לא מבוטל של נהגים שנוהגים בצורה הזו?

 

במקרה שנתת לא מדובר על סטיה משמעותית במהירות, אך בעיני לא נכון לחנך נהג חדש לעבור על החוקים, גם אם חלק ממשתמשי הפורום נוהגים כך. בעיני זה עניין של חינוך למשמעת, וגם עניין של "מדרון חלקלק" - זה מתחיל במהירות (כי תנאי הדרך מאפשרים) וזה ממשיך בקו העצירה/רמזור (כי הצומת פנוי), כי מה בעצם ההבדל? אני כמובן מקצין, אבל בעקרון צריך לפחות לשדר לנהגים חדשים עקרון של ציות לחוקים ולכללים בכביש.

אני אכן חושב שאתה מגזים, אבל אני אסכים איתך שזה מתחיל מחינוך לנהיגה על פי החוק.

 

 

להיזהר זה טוב ויפה (שמירת רווח, צפיה לבלימה, סבלנות וכיוצ"ב). אבל רוב הנהגים עושים את ההיפך ודווקא נוהגים בחוסר סובלנות ונצמדים לנהג כדי "לדחוק" אותו לנהוג כמו שהם חושבים שצריך לנהוג.

זה כמובן נכון ורבים הציעו לו להתרחק מאנשים כאלו או אולי להסתכל על הדרך שבה הוא עושה את הדברים.

אני בסך הכל הצעתי השוואה איך אנשים רואים את השלט של "נהג חדש".

באדום..

פורסם
אין חוק-פורום שאוסר על נהגים חדשים לחלק עצות בנהיגה?

 

למה שיהיה כלל כזה? ראה את חן ג. - נהג (די) חדש, אבל נותן עצות חכמות ונכונות, גם אם לעתים קשות ליישום.

 

Itayu - פות"ש מתלונן על כך שצופרים לו כשהוא נוהג בשמאלי שלא לצורך. כנראה לא הפנים כלל חשוב בנהיגה נכונה, ועבירה שגוררת גם נהגים אחרים לכלל עבירה. כמו אותה נהגת בסוזוקי באלנו שכמעט התנגשתי בה לאחרונה - הגברת לא הבינה מה הבעיה בכך שהיא נוסעת במהירות 70 קמ"ש בנתיב האמצעי בכביש 22 ומאטה ללא סיבה ברורה (התאונה נמנעה כיון ששמרתי מרחק וקלטתי בזמן את איכות הנהיגה שלה).

 

לגבי הסעיף השלישי של חן ג. - צריך להרחיב אותו. הבעיה היא בחוסר חינוך לציותלחוק בכלל, והחינוך התעבורתי הוא רק חלק קטן מהבעיה (כמובן שבפורום רכב הוא בא לידי ביטוי יותר מאשר בתחומים אחרים).

 

וכמובן שגם בסעיף האחרון הבחור צודק - צריך ללמוד להתעלם מנהגים שמנסים לחנך אותך ולשמור מרחק מהם. חפש את נהג המונית בשרשור של סרטוני ה-DVR.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 


×
×
  • תוכן חדש...