Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4819 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

"נהיגה במהירות מופרזת וחריגה מעידה על מחשבה פלילית. כך קבע היום (א') בית המשפט העליון, שדחה את ערעורו של רוכב אופנוע שנתפס במהירות 234 קמ"ש, ונשלח למאסר בפועל. "

 

מתוך: http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4364853,00.html

 

מה דעתכם בעניין? במיוחד על הקביעה של השופט: "...כי המהירות החריגה שבה נתפס הרוכב, מעידה על מחשבה פלילית ומחייבת את מאסרו."

 

אם אדם נהג במהירות מופרזת זה אומר שהיתה לו כוונה או מחשבה פלילית? :idea:

Me-Golf GTI MK6 Premium+Passat 1.8T, my wife-Passat 2.0, my mom-Passat 2.0, my brother-Polo 16V & my sister Polo 1.4

פורסם

אם כך, יש מחשבה פלילית בכל מקרה של נהיגה מודעת במהירות העולה על המהירות המותרת.

מבלי להצדיק את הנסיעה במהירות כזו בכביש ציבורי, האם הפסיקה לא מאפשרת לכל שופט לדון לכלא גם נהג שנסע (לדוגמא) 130 קמ"ש במקום בו המהירות המותרת היא 80 קמ"ש?

הרי את הכלל המשפטי הזה אפשר להחיל על עבירות תנועה חמורות אחרות.

פורסם

כדי להרשיע בעבירת מהירות אין צורך להוכיח מודעות או מחשבה פלילית כיוון שזו עבירה של אחראיות קפידה שאין משמעות ליסוד הנפשי.

אבל כשיש יסוד נפשי , אפשר רף הענישה עולה.

באחד מפסקי הדין נכתב שנהיגה במהירות קצה מקימה חזקה של מחשבה פלילית , לא צריך להיות גאון גדול כדי לקבוע כי מי שנהג במהירות 195 קמש עשה זאת במודע.

 

במקרה של 234 קמ"ש לא נדרשו להזדקק לחזקה כיוון שהנהג עצמו אמר שנסע במהירות זו במודע כדי לבחון את יכולת האופנוע.

פורסם

ציטוט מתוך הויקי לגבי "אחריות קפידה":

סעיף 19(2) לחוק העונשין הוא המאפשר לקבוע כי נתהוותה עבירה של אחריות קפידה, קרי, עבירה ללא מחשבה פלילית או רשלנות (סעיף 19 בכללותו קובע כי כל עבירה שהיא חייבת להיות או של מחשבה פלילית, או של רשלנות או של אחריות קפידה).

סעיף 22 לחוק העונשין הוא הקובע את פרטי האחריות הקפידה. אף שדי בהוכחת היסוד העובדתי בעבירה של אחריות קפידה לשם ההרשעה, קובע סעיף 22(ג) כי ניתן להטיל עונש מאסר בעבירה כזו רק אם הוכחה גם מחשבה פלילית או רשלנות.

 

כלומר, רק אם הוכחה מחשבה פלילית או רשלנות אפשר להטיל עונש מאסר.

מה הוא סף המהירות בו היא הופכת ל"חריגה" במידה שיש בה מחשבה פלילית והעונש עליה הוא מאסר בפועל?

פורסם

אין סף מוגדר. הכל תלוי בנסיבות.

אבל אם נהג יתפס במהירות כפולה מהמהירות המותרת - אני מאמין שדרכו לכלא סלולה... (תרתי משמע).

פורסם
ציטוט מתוך הויקי לגבי "אחריות קפידה":

סעיף 19(2) לחוק העונשין הוא המאפשר לקבוע כי נתהוותה עבירה של אחריות קפידה, קרי, עבירה ללא מחשבה פלילית או רשלנות (סעיף 19 בכללותו קובע כי כל עבירה שהיא חייבת להיות או של מחשבה פלילית, או של רשלנות או של אחריות קפידה).

סעיף 22 לחוק העונשין הוא הקובע את פרטי האחריות הקפידה. אף שדי בהוכחת היסוד העובדתי בעבירה של אחריות קפידה לשם ההרשעה, קובע סעיף 22(ג) כי ניתן להטיל עונש מאסר בעבירה כזו רק אם הוכחה גם מחשבה פלילית או רשלנות.

 

כלומר, רק אם הוכחה מחשבה פלילית או רשלנות אפשר להטיל עונש מאסר.

מה הוא סף המהירות בו היא הופכת ל"חריגה" במידה שיש בה מחשבה פלילית והעונש עליה הוא מאסר בפועל?

 

המודגש הוא בידיוק מה שמאפשר להשית עונש מאסר על נהג למרות שהעבירה היא אחראיות קפידה ללא יסוד נפשי.

בעליון קבעו שמהירות קצה מקימה חזקה של ידיעה . לא הוגדרה אותה מהירות קצה .

פורסם

אם זה אותו המקרה ואני זוכרת נכון,

כביש 431.

 

 

 

 

 

 

ל'

תגיש כזאת תביעה אזרחית ואחרי שבוע עוד תוכל להראות לחברים שלך את טביעת הנעל של השופט על התחת שלך לאחר שהוא בעט אותך החוצה מבית המשפט.

פורסם

לדעתי זה מוגזם. יש מספיק כלי ענישה: שלילת רישיון, החרמת הרכב, קנס כספי, עבודות שרות וגם מאסר על - תנאי.

 

אפשר שהנהג "סתם" נסע מהר? חברים, מדובר על אופנוע שתוך שניות מספר עובר בקלות את ה- 200 קמ"ש.

 

אין אפילו זמן לגבש "מחשבה / כוונה פלילית" , אפשר שבהיסך הדעת ובגלל כמות האנדרנלין הנהג לא שם לב למהירות המופרזת?

 

לתת לו מאסר בפועל זו הגזמה וגם זה קרה (כך אני סבור) בגלל שלא היה לו עו"ד מספיק טוב.

Me-Golf GTI MK6 Premium+Passat 1.8T, my wife-Passat 2.0, my mom-Passat 2.0, my brother-Polo 16V & my sister Polo 1.4

פורסם
לדעתי זה מוגזם. יש מספיק כלי ענישה: שלילת רישיון, החרמת הרכב, קנס כספי, עבודות שרות וגם מאסר על - תנאי.

 

אפשר שהנהג "סתם" נסע מהר? חברים, מדובר על אופנוע שתוך שניות מספר עובר בקלות את ה- 200 קמ"ש.

 

אין אפילו זמן לגבש "מחשבה / כוונה פלילית" , אפשר שבהיסך הדעת ובגלל כמות האנדרנלין הנהג לא שם לב למהירות המופרזת?

 

לתת לו מאסר בפועל זו הגזמה וגם זה קרה (כך אני סבור) בגלל שלא היה לו עו"ד מספיק טוב.

 

גנבים , רוצחים ואנסים לא נכנסים פה לכלא , אבל אופנוען כן .

mustang 67 GT, 302 engine t5

פורסם
גנבים , רוצחים ואנסים לא נכנסים פה לכלא , אבל אופנוען כן .

 

+1. מיותר ומוגזם. האם השופט חשב על ההשלכות של הרישום פלילי?

 

אני בטוח שזה לא יעזור לנהג בחיים בכלל ולמצוא עבודה בפרט. אפשר היה להסתפק בעונשים אחרים לרבות מאסר על - תנאי.

Me-Golf GTI MK6 Premium+Passat 1.8T, my wife-Passat 2.0, my mom-Passat 2.0, my brother-Polo 16V & my sister Polo 1.4

×
×
  • תוכן חדש...