Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

AIR FORCE ONE והמרחב האווירי בנתב"ג


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4839 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 36
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם
ה-ADS-B הוא משיב מיקום ע"ב GPS. שדה התעופה משתמש במשדר כדי למקום כל מטוס ולאבחן כל מיני מצבים. ה-ADS-B משדר מידע על המטוס (מס' רישוי, מהירות, גובה, קוד קריאה, מס' טיסה).

 

כשנמטוס מתקרב, בכדי לא לגרום לבלבול במגדל הפיקוח - שמסתמך עם הרדאר ולא על ה-ADS-B - הטייס מתבקש לנטרל את המערכת בכדי שהפקחים יוכלו לעשות את עבודתם נאמנה. הרדאר, בניגוד ל-ADS-B לא מושפע מרוח/עננות. הADS-B כן.

 

 

אתה בטוח במה שאתה אומר?

מההיכרות שלי מדובר על מערכת שמיועדת בעתיד להחליף את השימוש במכ"מ. וממש לא מושפעת ממזג אוויר, בניגוד למכ"מ שדווקא כן ועלול להיות מושפע מחלקיקים שונים באוויר או הפרעות אחרות.

זה סוג של שכלול של המערכת הקיימת (טרנספונדר), ומחוברת למספר חיישנים במטוס שמעבירים דיווח מדויק תלת מימדי של המטוס לבקרה.

פורסם

רועי, בני היה גם הוא פריק של מטוסים ו-FS (ומכאן גם הגיע למקצוע שלו), ואני מכיר אתץ האתרים שעליהם אתה מדבר. בחודשים האחרונים לא נזקקתי ל-flightradar24, אבל, כפי שציינתי, במעקב עם Cockpit View באעירופה המעקב היה עד הנחיתה, בארץ יש חסימה על הנתונים. חוץ מזה, איכות תמונת הקרקע נמוכה, אפילו בגרסה הבסיסית של FS9 התמונה יותר טובה, בודאי עם התוספים המקומיים.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
אתה בטוח במה שאתה אומר?

מההיכרות שלי מדובר על מערכת שמיועדת בעתיד להחליף את השימוש במכ"מ. וממש לא מושפעת ממזג אוויר, בניגוד למכ"מ שדווקא כן ועלול להיות מושפע מחלקיקים שונים באוויר או הפרעות אחרות.

זה סוג של שכלול של המערכת הקיימת (טרנספונדר), ומחוברת למספר חיישנים במטוס שמעבירים דיווח מדויק תלת מימדי של המטוס לבקרה.

 

זה מה שמדריך ILS בIFSCHOOL אמר לי. אני מאמין שהוא צודק.

 

בכל מקרה - בADS-B הוא מערכת שמתבססת על GNSS - ורסיה מתקדמת של GPS (האות הוא אותו אות, אבל מכשור שונה). ידוע שאם ישנה עננות מאסיבית, גשם חזק, ברקים וכו' GPS לא יוכל לעבוד האופן תקין. רדאר למיטב ידיעתי עמיד יותר לפגעי מז"א, להוציא עננתות כבדה מאוד, או גשם חזק מאוד, שבמצבים כאלה משביתים את נמה"ת עד יעבור זעם, כי בעצם אין אפשרות לדעת איפה המטוס נמצא.

 

האות שהמטוס מקבל, הוא אות GPS לוויני. אבל האות שהוא משדר הוא אות בתדרים של UAT - 978Mhz או 1090Mhz.

 

מה שבאמת ייחודי במערכת, שבניגוד לרדאר, המערכת נותנת למטוסים אחרים גם מיקומים של מטוסים הקרובים אליהם, מה שיביא לתעופה בטוחה יותר.

 

אבל, מיסוכים וכד' יפגעו בפעילות המערכת.

 

תקנו אותי אם אני טועה. אני לא כל כך מכיר את המערכת עדיין, ואני מסתמך על המדריך שהיה (בינתיים בית הספר נסגר) וכל האינטרנט.

 

רועי, בני היה גם הוא פריק של מטוסים ו-FS (ומכאן גם הגיע למקצוע שלו), ואני מכיר אתץ האתרים שעליהם אתה מדבר. בחודשים האחרונים לא נזקקתי ל-flightradar24, אבל, כפי שציינתי, במעקב עם Cockpit View באעירופה המעקב היה עד הנחיתה, בארץ יש חסימה על הנתונים. חוץ מזה, איכות תמונת הקרקע נמוכה, אפילו בגרסה הבסיסית של FS9 התמונה יותר טובה, בודאי עם התוספים המקומיים.

 

מי זה בני? אני לא מכיר שמות, אני מכיר כינויים. :lol:

 

ומה אתה מצפה מגוגל ארץ? גם עם כרטיס מסך הכי טוב מעולם לא תקבל איכות מי יודע מה.

עדיפות לשפשוף עצמי בבית ולא אצל בעלת מקצוע

צריך גם קרם אני מאמין.

:roll::lol::oops:

פורסם

בני הוא הבן הבכור שלי. לא קוראים לו בני.

מה שרציתי לומר הוא שישבתי אתו לא מעט שעות מול הסימולטור, בהחלט זמן איכות לשנינו.

לגבי התמונות - אני מצפה מ-Google Earth, שאין לה בעית אכסון, לתת רזולוציה יותר טובה מזו המוגת על ידי תוכנה לא יקרה שיושבת כולה על הדיסק הקשיח, שבסטנדרטים של 2003-4 - כאשר יצא ה-FS9 - הכיל כמה עשרות גיגבייטים.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

אה. לא ידעתי שזה הבן הבכור. :oops:

 

בכל מקרה, בכל מחשב שהייתי בו וראיתי גוגל ארץ, ראיתי איכות בערך דומה. גם במחשבים של גיימרים (חבר) שיש להם כרטיס מסך חייתי מסדרת HD6000 של ATI וגם בלפטופ שלי עם מעבד גרפי פשוט מאוד.

עדיפות לשפשוף עצמי בבית ולא אצל בעלת מקצוע

צריך גם קרם אני מאמין.

:roll::lol::oops:

פורסם

זה העניין - אני כנראה שצייותי מ-Google Earth מוגזמות, או שיכולת העיבוד של והעברת הנתונים של מערכת flightradar24 אינן מאפשרות תמונה ברורה יותר.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

נראה לי שזה שילוב של השתיים. בכל מקרה, יש למישהו עוד מידע על ה-ADS-B?

עדיפות לשפשוף עצמי בבית ולא אצל בעלת מקצוע

צריך גם קרם אני מאמין.

:roll::lol::oops:

פורסם
זה מה שמדריך ILS בIFSCHOOL אמר לי. אני מאמין שהוא צודק.

בכל מקרה - בADS-B הוא מערכת שמתבססת על GNSS - ורסיה מתקדמת של GPS (האות הוא אותו אות, אבל מכשור שונה). ידוע שאם ישנה עננות מאסיבית, גשם חזק, ברקים וכו' GPS לא יוכל לעבוד האופן תקין. רדאר למיטב ידיעתי עמיד יותר לפגעי מז"א, להוציא עננתות כבדה מאוד, או גשם חזק מאוד, שבמצבים כאלה משביתים את נמה"ת עד יעבור זעם, כי בעצם אין אפשרות לדעת איפה המטוס נמצא.

האות שהמטוס מקבל, הוא אות GPS לוויני. אבל האות שהוא משדר הוא אות בתדרים של UAT - 978Mhz או 1090Mhz.

מה שבאמת ייחודי במערכת, שבניגוד לרדאר, המערכת נותנת למטוסים אחרים גם מיקומים של מטוסים הקרובים אליהם, מה שיביא לתעופה בטוחה יותר.

אבל, מיסוכים וכד' יפגעו בפעילות המערכת.

תקנו אותי אם אני טועה. אני לא כל כך מכיר את המערכת עדיין, ואני מסתמך על המדריך שהיה (בינתיים בית הספר נסגר) וכל האינטרנט.

 

אתה מעדיף להאמין למדריך טיסה וירטואלי על פני מדריך טיסה אמיתי?! :wink:

סתם, לא מזלזל, וגם אני לא יודע הכל ואולי טועה במקצת (עדיפה תגובה של מישהו שעושה שימוש בפונקציה במציאות).

ובכל מקרה מה שאתה אומר הוא די בכיוון.

 

הADS-B אכן נעזר בGPS, אבל יכול להיות מחובר גם למערכות ניווט אחרות כמו מערכות אנרטיות.

גם מכ"מ וגם המערכת המדוברת (כולל השימוש בGPS) פועלים בתדרים גבוהים מאוד, שלא ממש מושפעים מהפרעות אלקטרוניות (מלבד כאלו שיועדו בכוונה לכך). אבל מכ"מ ממוקם בנקודה אחת, ואילו את משדרי הקרקע של הADS-B ניתן להציב על מרחב גדול יותר ובכך להבטיח קליטה של השידור.

 

הADS-B היא בעיקר פיתוח ושילוב של מערכות קיימות. משיב מיקום MODE-S שכבר היום נותן תג זיהוי וגובה פלוס אפשרות לתקשורת דו-כיוונית, כך שבשילוב עם מערכת כמו TCAS (מערכת אזהרת התנגשות אווירית) יודעת לנפק הוראות טיפוס או הנמכה בהתאם למטוס השני (מה שכבר קיים היום גם בלי הADS-B). כשהמטרה הסופית בין השאר היא להקל על שליטה בזרימת המטוסים מצד הבקרים ושיפור הבטיחות.

פורסם

תום, תודה על ההסבר. אתה מדריך טיסה?

 

בכל מקרה, כמי שמשרת בחיל התקשוב ועבד עם תק"שי רדיו שבמשך שנתיים ימים בצורה אינטנסיבית, אני מכיר מיסוכים. אמנם מיסוך שלא נועד לכך לא יפגע בצורה משמעותית בתדר, אבל הוא יפגע באיכות החיבור.

 

בעולם התעופה, מספיקה טעות קטנה של מיקום או גובה או מהירות, שעלולה להביא לתוצאה הרת אסון.

 

אני יודע שהפרעה בתדר של 100Mhz על עורק של 1Ghz גורם להפרעה ושיבוש. מספיקה תחנת רדיו פיראטית שמשדרת בסמוך למשדר ADS-B כדי לגרום להפרעה ושיבוש.

 

אז לפי דעתי, המערכת הזו לא תחליף את הרדאר, אלא תתווסף אליו בכדי לתת דיוק טוב יותר.

עדיפות לשפשוף עצמי בבית ולא אצל בעלת מקצוע

צריך גם קרם אני מאמין.

:roll::lol::oops:

פורסם

עד לפני קרוב לשנה הדרכתי בארה"ב. עכשיו אני עובד על המרת רשיונות לאירופה.

 

אם כך אז ההבנה שלך לגבי תדרי רדיו גבוהה בהרבה משלי. סומך עליך :lol:

וזה נכון, בהחלט יתכנו עדין שיבושים, אבל אני מאמין שיש לזה כמו לכל דבר בתעופה האזרחית בפרט מספר הגנות וגיבויים. והמכ"מ ההיסטורי יהווה גיבוי.

אבל הכיוון שזה הולך אליו הוא בהחלט של הADS-B/NextGen/FANS בכל מה שקשור לבקרה אווירית.

פורסם

אגב, המערכת לא מותקנת ברוב הצי של ארקיע, בהרבה מטוסים של בואינג (707, חלק מה-747, חלק מה-737, בחלק מדגמי האירבאס, A320-321, ב-DC-9, DC-11 ועוד). מצב זה מחייב את חברות התעופה השונות להשקיע מליונים בהתקנת המערכת בכל המטוסים שאין בהם אותה, או ברגע שהADS-B ייכנס כתקן מחייב - הן יצטרכו להוריד אותם משירות אם הם לא רוצים להשקיע.

עדיפות לשפשוף עצמי בבית ולא אצל בעלת מקצוע

צריך גם קרם אני מאמין.

:roll::lol::oops:

פורסם

לפי הויקיפדיה המערכת תהפוך חובה בארה"ב ב-2020. יש עוד הרבה שנים וסה"כ כנראה לא מדובר במערכת יקרה במיוחד בקנה מידה של ציוד תעופה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

כל הרעיון של המערכת הוא גם לשמור על תועלת/עלות טובה.

ובדיוק כמו שחברות תעופה מחוייבות בשימוש בTCAS, גם זה בסופו של דבר יחייב.

 

אל תשכח, שכמו שנאמר בסרטונים, בשל יכולת הדיוק הגבוהה והיכולת לתעל תנועה בצורה אפקטיבית יותר, מטוסים יחסכו דלק.

זה הדבר הכי משמעותי שחברה יכולה לחסוך בו. שווה להם את ההשקעה במערכת.

 

אם כבר מי שיבוא בתלונה זה התעופה הכללית (GA, כל המטוסים הקטנים והפרטיים). אבל שידרוג למערכת כזו יעלה בסביבות ה-2000 דולר(אם לא בהרבה פחות), כך שיחסית זה לא נורא.


×
×
  • תוכן חדש...