Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3418 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
בתור מי שיש לו וולוו 244 עם מנוע B17 - תבדוק אם מה שיש לך בפנים זה המנוע המקורי ללא שינויים - כי רוב ה-1.8 ששרדו הם לא בדיוק...

 

שלי נולדה בירושלים ובשלב מוקדם בחייה ירדה לעזה.שם קמבנו לה את המנוע למשהו לא ממש ברור. הבלוק הוא הבלוק המקורי - הבוכנות בפנים של משהו אחר (כשהורדתי ראש מנוע המכונאי שטיפל ברכב לא ידע להגיד של מה...)

 

עכ"פ הביצועים שלה דומים יותר לאלה של ה-2.3, וליתר בטחון שמתי לה סמלים של 2.1 - שיהיה :)

 

הסיבה שבחרתי ב-245 המסויימת הזו היא למרות ה-B17 החלוש שלה, אלא בזכות המצב המדהים בו נשמרה המכונית כל השנים. שום תאונה, כל החלקים מקוריים, הכל שלם ומתפקד ושום קרעים וסדקים בלוח המחוונים. ומה שהכי מדהים: 135,000 ק״מ בלבד. הצד הפחות חיובי במצב המדהים של המכונית הזו הוא שהמנוע לא הספיק להחזיר נשמתו לבורא והוא עדיין במצב טוב.

השאלתי את המכונית לאחותי, אז תמונות בהמשך.

חבר צוות פיברקלאב.

יש לכם שאלות בנושא רום כרמל, סוסיתא? מחפשים חלקים? נסו אותנו כאן. מבטיחים לנסות לעזור!

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=448875

  • תגובות 207
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

הוולבו סטישין לדורותיהם, היו מכוניות מרשימות.

הבחירה מוצלחת!

בטוח שתהנו מהרכב.

שלמה דן גדרון

פורסם

ברכות!!

 

א-פרופו חלק מהתגובות, הנה ה- 10 אג' שלי:

א. בעלות: לאמא שלי יש 244 שנת 75 כבר 23 שנה, שנרכשה עם קבלת הרישיון שלי. והיא עדיין נושאת בגאון בעול.

ב. בטיחות: בזמנו כשהייתי בן 17, נכנסתי בטעות בחבר שלי שהיה לפני עם פורד אסקורט. הלכו לו די הרבה חלקים אחוריים, מהפגוש של ה- 244 רק ניקינו את הזכוכיות מהפנס שלו והמשכנו בנסיעה.

ג. בטיחות2: באמת יש נהג ראלי מצליח שאביו רכש לו 244 בתור רכב ראשון, כדי שלא ימות, ובאמת הרכב הזה הציל אותו לפחות פעם אחת.

ד. נוחות: אכן מפתיעה, עד היום.

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

פורסם
בתור מי שיש לו וולוו 244 עם מנוע B17 - תבדוק אם מה שיש לך בפנים זה המנוע המקורי ללא שינויים - כי רוב ה-1.8 ששרדו הם לא בדיוק...

 

שלי נולדה בירושלים ובשלב מוקדם בחייה ירדה לעזה.שם קמבנו לה את המנוע למשהו לא ממש ברור. הבלוק הוא הבלוק המקורי - הבוכנות בפנים של משהו אחר (כשהורדתי ראש מנוע המכונאי שטיפל ברכב לא ידע להגיד של מה...)

 

עכ"פ הביצועים שלה דומים יותר לאלה של ה-2.3, וליתר בטחון שמתי לה סמלים של 2.1 - שיהיה :)

 

מנוע בי 17? מעניין. לקחו מנוע של מבצר מעופף ושתלו במבצר נוסע.

עכשיו אני מבין למה און מוכן להוסיף מקלען מאחור, אבל... הסטיישן איננה בי 17. מבחינת העיצוב היא בי 24 ליברטור.

 

יש פוטנציאל למועדון וולבו, צריך רק להקימו, להתפצל על רקע של סטיישן וסדאן ולהתפצל שוב לפי 144 ו240.

פורסם
מנוע בי 17? מעניין. לקחו מנוע של מבצר מעופף ושתלו במבצר נוסע.

עכשיו אני מבין למה און מוכן להוסיף מקלען מאחור, אבל... הסטיישן איננה בי 17. מבחינת העיצוב היא בי 24 ליברטור.

 

יש פוטנציאל למועדון וולבו, צריך רק להקימו, להתפצל על רקע של סטיישן וסדאן ולהתפצל שוב לפי 144 ו240.

 

אם כבר סדרת 100 סדרת 200 וסדרת 700 (שכבר מיוצגת ע"י ה-760) אישית אהיה שייך לשתי הקבוצות הראשונות עם ה-164 וה-244 שברשותי.

וולוו XC40 T3 Momentum (נמכרה)

סקודה קודיאק 1.5 STYLE

טויוטה יאריס קרוס הברידית

פורסם

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

פורסם
רואה? ידעתי שנוכל למצוא מהר נקודות מחלוקת.

אגב 760 סנובים. מה רע ב740? [נדמה לי ש760 היו יקרות מאוד ונמכרו מעט ביחס ל740].

 

ה-740 הוצגה רק ב-1984 כמודל 1985 לפיכך אין עדיין 740 שיכולה להיות בסטטוס אספנות.

 

לעומת ה-760 שהוצגה ב-1982 (ואפילו הגיעו לארץ ביבוא כאלו שנרשמו כמודל 1982) שכבר יכולה להרשם כאספנות.

וולוו XC40 T3 Momentum (נמכרה)

סקודה קודיאק 1.5 STYLE

טויוטה יאריס קרוס הברידית

פורסם
א. בעלות: לאמא שלי יש 244 שנת 75 כבר 23 שנה, שנרכשה עם קבלת הרישיון שלי. והיא עדיין נושאת בגאון בעול.

.

 

מצטער שמתעלק על השרשור אך חייב לסגור פינה.

בערך באותה שנה שרכשתם את הוולוו אני מכרתי את שלי. 244 שנת 75.

היא בצבע (מקורי) לבן? מספר רישוי מתחיל ב 383?

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

פורסם

על דבר אחד לא חשבתי כאשר התחלתי לשפץ את הטנדר: איך ניסע ממקום למקום, או נעשה טיולי משפחה במכונית האספנות , כאשר יש רק צמד מקומות. טוב, אפשר לסלוח לי על קוצר הראיה. כאשר התחלתי את השיפוץ (וזה היה די מזמן), אכן הייתי בצמד ולזה הטנדר היה אידיאלי. אבל שני דברים קרו מאז. השיפוץ נמשך ונמשך (והוא תיכף נמשך שלוש שנים) ולצמד נוספה אפרוחית קטנה. לא נורא, חשבתי לעצמי, ייקח זמן עד שהיא תהיה מספיק ברת דעת בכדי להצטרף לטיולים וגם ליהנות מהם. אבל מאז האישה גם חזרה לעבוד ופה ושם אני צריך להיות אחראי על האיסוף של הקטנה מהגן. אז מזל שההורים של האישה גרים קרוב ואפשר להסתדר.

אבל... מה שהכריע לטובת עוד מכונית הוא החורף. יותר נכון, הבקרים המאוד מוקדמים של החורף הקר בהם נאלצתי להשכים קום, אפילו לפני התרנגולים, עבור ימי צילום שמתחילים בזריחה ונגמרים עם צאת הנשמה. מאחר שאת המכונית צריכים להשאיר עבור האישה והילדה, אין בררה אלא לרכוב על האופנוע. אבל לרכוב על האופנוע לפנות בוקר זה לא תענוג כזה גדול. אז דבר הוביל לדבר והחלטתי שזו הזדמנות טובה להוסיף עוד ארבעה גלגלים למשפחה.

בעודי מתלבט על סוג הגלגלים המיועד ומריץ במוחי מחשבות אין-ספור, רענן מודיע לי שכדאי שאעלה את הטנדר שלי על הנגרר ואעביר אותו למוסך של ינאי, בכדי שיורי יוכל להתחיל לתכנן את הדלת האחורית החדשה עבורו. אז הטנדר הועלה אל הנגרר, וקדימה לחדרה! אספתי את רענן ממשרדו והתחלנו את הנסיעה לכיוון הסדנה של ינאי. בדרך רענן ואני מדסקסים אפשרויות ורענן, ברוב טובו, אף מציע שאקח לבינתיים את סבטלנה. בין לבין, הוא מרים טלפון ליורי, לוודא שהוא במוסך. הוא לא. הוא בבית של ינאי. תשאירו את האוטו במוסך, יורי אומר לרענן. אז נוסעים למוסך? "אני מכיר אותך", אומר לי רענן, "אתה לא תהיה שקט אם לא תסביר בעצמך ליורי איך אתה רוצה שהדלת תראה, אז בוא ניסע לינאי הביתה". אז בניגוד תוכנית המקורית, במקום לנסוע למוסך, נסענו לבית של ינאי...

כשהגענו לשם, ראיתי את הוולוו. עומדת בחצר הפנימית של הבית, בתוך מבנה נטוש, עם שלט למכירה. "מה זה?" אני שואל את רענן. "זו המכונית הישנה של אישתו של ינאי". אני מסתובב סביב האוטו, בוחן אותו בעיון. הספידומטר מראה 135,000 ק"מ ומצד אחד זה לא נראה הגיוני עבור מכונית בת כמעט שלושים שנים, ומצד שני, האוטו נראה במצב ממש שמור. אין סימנים לפגיעות חיצוניות או צביעה של חלקים (למעט החלק התחתון של הדלת האחורית-ימנית), פנים המכונית שלם, נקי ושמור ואפילו על המושב השלישי המתקפל בתא המטען יש עדיין את הניילון המקורי...

בשנות השמונים רווח הנוהג לסמן בחריטה מיוחדת כל חלק וחלק באוטו - כנגד גנבה. וכך סומנו להם כל החלונות, פנסים וכל חלק אחר פריק במכונית. סקירה מהירה סביב המכונית גילתה שלמעט פנס האיתות הימני קדמי והימני אחורי, כל החלקים מסומנים ולפיכך - מקוריים לגמרי. הפגם היחיד: חלודה מתחת לחלון האחורי. לא משהו טרמינלי, אבל בהחלט משהו שצריך להתייחס אליו.

פותח מכסה מנוע ועל מכסה הטיימינג יש את הבר-קוד המקורי של וולוו שמעיד שמדובר על מנוע 17B. מיכל העיבוי - מקורי; אפילו צינורות המים מהרדיאטור למנוע מקוריים! משנת 1984!

גם האבזור של המכונית נאה לשעתו וכולל הגה כוח, מזגן, ארבעה חלונות חשמל ונעילה מרכזית. מארגנים מצבר ומנסים להניע. המכונית לא עבדה קרוב לשנה, אבל מגיבה די מהיר ומניעה בקלות. המנוע נשמע טוב, הכל עובד, הכל נראה טוב והחלטה מתקבלת במקום: אני קונה את המכונית!

 

ככה זה בחיים. לפעמים הכל מין אללה. לא הייתי אמור להיות ביום הזה באזור בחדרה, לא הייתי אמור לפגוש את יורי בבית של ינאי ולא הייתי אמור בחיים לדעת על המכונית הזו, או לחשוב עליה בכלל כאפשרות. אבל אם כל הקלפים הסתדרו כך שפגשתי אותה, כנראה שהיא הייתה אמורה להגיע אלי. לא ככה?

חבר צוות פיברקלאב.

יש לכם שאלות בנושא רום כרמל, סוסיתא? מחפשים חלקים? נסו אותנו כאן. מבטיחים לנסות לעזור!

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=448875

פורסם

און

תמיד אתה יכול להחזיר את הארגז של הטנדר עם הספסלים ובמקביל להגדיל את המשפחה :lol: :lol:

ככה אני זוכר שהיו יוצאים פעם לטיולים:roll:

פורד קפרי 1600GT 1973 + פורד קורטינה 1975 1600XL + פורד פוקוס 2005 1600 GHIA

מעוניין במידע על קפרי או כל פורדים ישנים אחרים נטושים/זרוקים/למכירה.


×
×
  • תוכן חדש...