Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3419 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

הפרק המעניין בתעודת המקוריות היה שהמכונית יועדה במקור לשוק ה... סינגפורי!

 

מוזר...בסינגפור נוהגים עם הגה ימני, כמו בבריטניה והקומונוולת'.

עם רגל בחוץ... :beerchug:

  • תגובות 207
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם
אפשרי...מנוע של 940 יושב שם בלי בעיות.

חוקית? לא...

יש 245 אחת מירושלים שהיא עם b230ft וגיר רגיל אבל היא יבוע אישי. מה שכן,לנהוג בוולוו סטיישן עם יותר מ200 כוח סוס מתחת מחסה מנוע זה תענוג בכביש.

IPDUSA.com יש שם הרבה דברים לסידרה 200 של וולוו. המחירים זולים והם שולחים לארץ

ב940 הדיסטריביוטר בצד האחורי של הראש - ויש לתת את הדעת לכך כי תא המנוע שונה. צריך גם להעביר את כל האלקטרוניקה.

נכון שהבלוק הוא אותו בלוק.

אצלי יש 2300 עם גיר 3+אוברדרייב - טוב מאוד מאוד.

I'd rather walk than drive a Japanese car

פורסם

בענין רישוי להחלפת מנוע - מנסיון - יבואן וולוו בארץ מאוד קואופרטיבי בענין מתן אישורים. אתה שולח לו דגם של המנןע ומספר רישוי של הרכב התורם, אם יש כזה, ומספר שלדה ןרישוי של האוטו שלך - והם מאשרים את ההחלפה. כזה מכתב מיצרן - עוזר מאוד לבוחנים מעמדה מס' 1. ענין של שני פקסים הלוך חזור - במשך כשעה.

I'd rather walk than drive a Japanese car

פורסם
מהי אותה תעודת מקוריות הייצור?

 

בבקשה:

http://israelmotorindustry.org/productioncertificate/

חבר צוות פיברקלאב.

יש לכם שאלות בנושא רום כרמל, סוסיתא? מחפשים חלקים? נסו אותנו כאן. מבטיחים לנסות לעזור!

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=448875

פורסם
בענין רישוי להחלפת מנוע - מנסיון - יבואן וולוו בארץ מאוד קואופרטיבי בענין מתן אישורים. אתה שולח לו דגם של המנןע ומספר רישוי של הרכב התורם, אם יש כזה, ומספר שלדה ןרישוי של האוטו שלך - והם מאשרים את ההחלפה. כזה מכתב מיצרן - עוזר מאוד לבוחנים מעמדה מס' 1. ענין של שני פקסים הלוך חזור - במשך כשעה.

 

במנוע של 940 המפלג מאחורה. זה נכון. אבל בבלוק יש פקק בדיוק באותו מקום כמו ב240 . רק צריך לפתוח את הפקק וליסגור חור בראש.אפשר גם לעבור להצתה חיצונית או מחשב ניהול חיצוני.

לגבי אישורים... לי לא ישרו להחליף b204ft בעל 190 כוח סוס ונפח 2.0 במנוע b230ft בעל 137כוח ונפח 2.3.

התענה שלהם היתה שהמנוע שאני רוצה לסים יותר גדול בנפח.

volvo 745 b204ft 2.0 16v turbo manual 0.9bar

פורסם
במנוע של 940 המפלג מאחורה. זה נכון. אבל בבלוק יש פקק בדיוק באותו מקום כמו ב240 . רק צריך לפתוח את הפקק וליסגור חור בראש.אפשר גם לעבור להצתה חיצונית או מחשב ניהול חיצוני.

לגבי אישורים... לי לא ישרו להחליף b204ft בעל 190 כוח סוס ונפח 2.0 במנוע b230ft בעל 137כוח ונפח 2.3.

התענה שלהם היתה שהמנוע שאני רוצה לסים יותר גדול בנפח.

מי לא אישר? עמדה מס'1 או וולוו?

לי אישרו - החלפתי ממנוע 2000 ל 2300.

I'd rather walk than drive a Japanese car

פורסם
מי לא אישר? עמדה מס'1 או וולוו?

לי אישרו - החלפתי ממנוע 2000 ל 2300.

היבואן. זו התשובה שקיבלתי ממחלקת טכנית של "מאיר"

בחולון בלי אישור מיבואן אפילו לא הסתקלו אלי

volvo 745 b204ft 2.0 16v turbo manual 0.9bar

פורסם

אחרי שהזכירו פה את כל הסיבות החזקות, עוד 2 סיבות:

  1. פנים הרכב מתחמם בקיץ פחות מרכבים אחרים (כנראה בגלל הזוית האנכית של השמשות, מה שמפחית את אפקט החממה).
  2. אקוסטיקה מצויינת שמוציאה סאונד מצויין גם ממערכת ורמקולים בינוניים לגמרי (זה נכון בכל אופן לגבי הסדאן, לא בטוח לגבי הסטיישן).

הרכב ממכר, והרבה יותר נוח וכיפי מהיפונומטיות המוחזקות ע"י כל משפ' ממוצעת.

אי אפשר להשוות את הוולוו שלי ללנסר שלי. שמים וארץ. והסטיישן בטח עוד יותר.

אני שמח שקנית לך את הרכב הזה. קניה מצויינת.

אם ראיתם וולוו 240 בפירוקיה אנא ספרו לי על כך

וגם אם ראיתם וולוו 700 או 900

פורסם

אוףףף,שיגעתם אותי והעליתם את זיכרה של הוולוו 1979 "אמריקאית" של הוריי.

339-637 (המספר כנראה יועד במקורו לאוטובוסים ושודך לוולוו אחרי 1980 כשגוירה כהלכה בארץ)

מנוע 2.1, קנדית במקורה. נעלמה לבלי שוב. נדמה לי שבצורה הזאת היו רק שתיים או שלוש..

 

Volvo_240_Front.jpg

אלבום התמוונות של המוסטנג 1966 והפלקון 1960 ושני אוטובוסי הטייגר 1965 ו-1975, ראו כאן:

http://www.flickr.com/photos/benihasp/

פורסם

תודה לכל החברים על התגובות האוהדות. לא ידעתי שלטנק השבדי הרבוע וחסר היחוד (בזמנו) יש כל כך הרבה מעריצים וזוכרי טובות. אולי בגלל הסיבות הללו הוא נשאר על קווי היצור למשך כל כך הרבה שנים. נתתם לי הרבה שיעורי בית לעשות...

 

קניה של מכונית ישנה כל-כך, אבל במצב טוב כל כך ומנגד שעות העבודה הרבות שהשקעתי בה - הביאו אותי לחשוב: אמנם ה-245 המסויימת הזו הייתה במצב נדיר, אולם גם ניכר עליה שבשנים האחרונות היא לא קיבלה מספיק אהבה ותשומת לב ולפיכך ישור קו התבקש כאן. במיוחד שהמדובר במכונית שעלי לסמוך עליה בשימוש שוטף. כבר בעת ההנעה הראשונה התגלה כי משאבת הדלק נוזלת. משאבת דלק חדשה עלתה כ-130 שקלים ובדרך כבר קניתי מצתים, מסנן דלק, מסנן שמן ומסנן אוויר, מה שעלה עוד כ-200 שקלים. באמת שלא יקר. הגישה הקלה סביב המנוע מקלה מאוד על התחזוקה השוטפת ולפיכך הטיפול החלקי הקטן הסתיים במהרה. בעת הזו התגלה כי גם חוטי המצתים ראו ימים טובים יותר והם הוחלפו בסט חדש.

כאשר האוטו עמד למעלה על הליפט, בחינה מעמיקה של תחתית הרכב גילתה כי הדוד המרכזי - ימיו ספורים. דוד חלופי חדש עלה כ-350 שקלים ולכן החלטתי לא לחכות ולהחליפו בה בעת. עוד גיליתי כי תושבות המנוע והגיר נראות עייפות. למעשה, גם חלק מתותבי המתלים האחורים כבר סיימו את חייהם. אמנם הקילומטרז' נמוך, אבל הגיל של המכונית לא ניתן להסתיר. תושבות מנוע חדשות השגתי מרב הפורום, חן פרחי, שמבין איזה דבר אחד או שניים בוולוו; את שאר החלקים מקווה שאקבל בימים הקרובים. החלפת תושבות המנוע לא מסובכת למדי ובעת הפירוק התגלה כי למעשה התושבות לא היו עייפות, אלא קרועות לגמרי, כך שההחלפה הזו לא הגיעה רגע אחד מוקדם מדי.

כמה נתקים התגלו במערכת החשמל ותוקנו בקלות. ידית הפתיחה האחורית של הדלת לא עבדה ופתיחת הכיסוי גילתה שאיזה זיז מתכת קטן יצא ממקומו. הוא התגלה משוטט ללא מעש בתוך הדלת, הוחזר אחר כבוד למקומו והידית שבה לעבוד.

ממשיכים. מתזי השמשות לא עבדו. בדיקה קלה גילתה שחשמל מגיע למנועים, אז האשם בהם. הם פורקו לשולחן העבודה והתגלו כתפוסים. פירוק מקיף יותר גילה שהמנועים תקינים, רק גלגלי השינים שדוחפים את הנוזל תפוסים. אז הם שוחררו, נמצאו תקינים וכעת המשאבות עובדות בעוז. הלאה... צינורות נוזל השמשות היו סתומים והשסתום אל-חוזר של המתיז האחורי היה תקול. לא סיפור. רק זמן (ועוד נחזור לזה...).

הבוכנות שמחזיקות את הדלת האחורית הכבדה למעלה, היו גמורות. צמד בוכנות עלה כ-160 שקלים.

מדחס המזגן: עובד ותקין, אבל לא מקרר. בדיקה העלתה חשד לנזילה באחד הצינורות שמתחבר לרדיאטור המזגן ויתכן שמהרדיאטור עצמו. בהתייעצות עם ינון, מומחה החשמל והמזגן של "דרך השטח", החלטנו להחליף את הצינורות הפגומים וגם את המייבש ולהתאים את המערכת לגז החדש והידידותי לסביבה. גם המדחס זכה לטיפול והחלפת שמן. מילוי גז והמערכת שבה לעבוד ולקרר כראוי.

עוד כמה שעות עברו בכיווני מנוע, שימון צירים, החלפת צמיגים וכדומה. המכונית ניגשה לטסט ועברה ללא כל בעיה ומאחר ואחותי נשארה ללא מכונית לכמה ימים, השאלתי לה את המכונית. אתמול היא חזרה אלי והחלטתי להשאיר אותה במחלקת הפחחות של המוסך, על מנת שיתקנו בה נקודת חלודה מטרידה.

 

סיכום בינים: באמת מדובר על מכונית שמורה במיוחד ובמצב נדיר, אבל כזו שדרשה לא מעט שעות (אבל לא הרבה כסף) בשביל יישור הקו. העניין הוא כזה: אם צריך לכמת את שעות העבודה שהשקעתי במכונית לכסף של מוסך, החזרה לכשירות של מכונית כזו (על אף הבסיס המצוין) הופך להיות בלתי-כלכלי. אני מעריך שבמצטבר השקעתי כשלושים שעות עבודה. אם מוסך היה צריך לגבות את עלות שעות העבודה הללו, הסכום הזה היה מגיע ל-7,500 שקלים, לא כולל מע"מ וחלקים...

אז מצד אחד מובן מדוע אנשים מוותרים אט-אט על שירותיהן של מכוניות ישנות, אם כמו רובנו, אנו תלויים בחסדיו של המוסך. פשוט עלות התחזוקה נהיית גבוהה ולא משתלמת. מצד שני, גם עבור החובבים שרוצים לשמר או לשקם מכוניות כאלו, התחזוקה שלהן עשויה להיות בור בלי תחתית.

המסקנה: אם אין לך קשרים, יכולת טכנית וגישה למכוניות ואם אתה בוחן את התחום הזה בהיבט כלכלי ובדרך של חישוב הוצאות ועלויות - מול שווי שוק וכדומה, אל תיכנס לתחום הזה מלכתחילה. אני לא יודע לומר אם זו ברכה או קללה שאני לא מאלו האחרונים...

 

ועכשיו לקצת תמונות:

 

1. תושבות המנוע הקרועות, כפי שהתגלו לאחר הפירוק.

2. חדש מול ישן.

3-4. בוקסות המתלים הבלויות שמחכות לתורן.

5. המכונית במחלקת הפחחות. ממתינה לתורה.

6. ככה היא נראית מלפנים. נקיה וישרה, אבל בעלת צבע דהוי ומכוער.

7. נקודת החלודה שדורשת תיקון.

8. הבדלי הצבע הם בגלל הניסוי שעשינו. פוליש מקצועי מחזיר את הברק שעדיין נשאר לצבע. בתום התיקון, נעשה מקצה פוליש-ווקס מקיף למכונית ונקווה לתוצאות טובות.

פברואר 2 026.jpg

פברואר 2 027.jpg

מרץ 3 001.jpg

מרץ 3 002.jpg

מרץ 3 009.jpg

מרץ 3 010.jpg

מרץ 3 008.jpg

מרץ 3 011.jpg

חבר צוות פיברקלאב.

יש לכם שאלות בנושא רום כרמל, סוסיתא? מחפשים חלקים? נסו אותנו כאן. מבטיחים לנסות לעזור!

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=448875

פורסם

הסיבה העיקרית לאורך החיים המופלג של המכוניות הללו היא אמינותן ופשטות הטיפול בהן.

רוב הדברים שנגעת בהם היו מקוריים לחלוטין ולא הוחלפו מעולם, אות ועדות לאיכות ייצור גבוהה מאד.

המכונית קלה מאד לעבודה עצמית, וזום תיקון בה אינו מצריך מומחיות מיוחדת.

ערך אספני רב לא יהיה להן, לפחות לא ב 20 שנה הקרובות, מהסיבה הפשוטה שהן שרדו מידי..

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם
הסיבה העיקרית לאורך החיים המופלג של המכוניות הללו היא אמינותן ופשטות הטיפול בהן.

רוב הדברים שנגעת בהם היו מקוריים לחלוטין ולא הוחלפו מעולם, אות ועדות לאיכות ייצור גבוהה מאד.

המכונית קלה מאד לעבודה עצמית, וזום תיקון בה אינו מצריך מומחיות מיוחדת.

ערך אספני רב לא יהיה להן, לפחות לא ב 20 שנה הקרובות, מהסיבה הפשוטה שהן שרדו מידי..

 

נגעת בדיוק בנקודה הנכונה. המכונית הזו לא נקנתה לצרכי "אספנות", אם כי היות והיא כמעט בגיל המתאים, אז שיהיה. ה-"תפריט" היה מכונית ישנה ומעניינת, אבל כזו שאפשר יהיה להשתמש בה באופן שוטף. האמינות המופלגת של הוולוו סדרה 200 ופשטות הטיפול בה (לא באמת הרבה יותר מסובכת או מורכבת מאשר הטיפול ברום...) היוו משקל רב בהחלטה. אולם מה שהכריע סופית לכיוון של הוולוו המסויימת הזו היה המצב הספציפי בה היא נמצאה.

יתרה מזאת, כל התיקונים אותם ביצעתי עד עתה, בהחלט אפשר להגדיר אותם כתיקוני אחזקה שוטפים. כבלאי טבעי לחלקים שרובם ככולם עדיין מ ק ו ר י י ם! והמדובר בעיקר במוצרי גומי "שעובדים", שגם אם הם החזיקו כמעט שלושים שנים מרשימות - ומרשימות ככל שיהיו - סופו של כל גומי להתייבש ולהתפורר.

 

אז ערך אספני הוא בהחלט לא השיקול ויחד עם זאת, אני בהחלט רואה את עצמי מחזיק את המכונית הזו לאורך זמן, גם בגלל שהסיבות שפורטו לעיל, אבל בעיקר כי תחושת הנהיגה בה היא כשל גרוטאה בת שלושים שנה, אלא כשל מכונית צעירה בהרבה.

חבר צוות פיברקלאב.

יש לכם שאלות בנושא רום כרמל, סוסיתא? מחפשים חלקים? נסו אותנו כאן. מבטיחים לנסות לעזור!

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=448875

פורסם

התושבות מנוע ששמת הם של קורטינה, למקוריות של וולוו יש פין נוסף על פלטת המתכת.

פורד קפרי 1600GT 1973 + פורד קורטינה 1975 1600XL + פורד פוקוס 2005 1600 GHIA

מעוניין במידע על קפרי או כל פורדים ישנים אחרים נטושים/זרוקים/למכירה.

פורסם

התושבות של הקורטינה\טרנזיט נמוכות יותר ובעלות בורג 10'.

בוולבו יש תושבת אחת עם בורג בצד ופין באמצע, והשנייה בורג-בורג עם פין בצד, מיותר לחלוטין.

הברגים הם 16\7.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)


×
×
  • תוכן חדש...