Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

10 סיבות מדוע רכשתי וולוו 245...


און יעקבסון
שימו לב! השרשור הזה בן 2640 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אמור להיות עליו בורג שמכוון את מהלך המנוף.

כשיטה, תמיד עדיף למצוא את הבעיה לפני שמנסים להחביא את הבעיה על ידי כיוונים.

 

יש יוצאים מהכלל, אבל לרוב כיוונים כאלה פותרים בעיה אחת ויוצרים אחרת.

 

דני

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 207
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

אמור להיות עליו בורג שמכוון את מהלך המנוף.

 

כשיטה, תמיד עדיף למצוא את הבעיה לפני שמנסים להחביא את הבעיה על ידי כיוונים.

 

יש יוצאים מהכלל, אבל לרוב כיוונים כאלה פותרים בעיה אחת ויוצרים אחרת.

 

דני

 

עקרונית - שניכם צודקים. רק שדני צודק יותר...

אפשר לעקוף בעיה על ידי העלאת סל"ד מלאכותית, אלא שזה עדיין לא יפתור את הבעיה. והבעיה היא שמנוע אינו מחזיק במצב עמידה הילוך+מזגן, אלא אם מכוונים את סל"ד הסרק מאוד גבוה. זה לא נכון ומצביע על בעיה.

 

שנית, למגבר הסל"ד הזה אין אפשרות כיוון והוא פותח איזה מעבר בתוך הסעפת. הוא לא מושך בוואקום את המצערת, כמו רבים ממגברי הסל"ד מהתקופה ההיא.

 

לא נראה שזה משהו שמכונאי מדור הותיקים, עם קצת ניסיון בתחום - לא יוכל לפתור.

חבר צוות פיברקלאב.

יש לכם שאלות בנושא רום כרמל, סוסיתא? מחפשים חלקים? נסו אותנו כאן. מבטיחים לנסות לעזור!

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=448875

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מסתבר שאחד מהמכונאים הותיקים שעדיין יודעים ומוכנים לעבוד על קרבורטור הוא לא אחר מאשר בחור בשם הנרי, ממוסך העוגן בהוד השרון. ומסתבר שמוסך גם ממוקם לא רחוק מביתי, אז זה בכלל טוב...

 

הבאתי את הוולוו להנרי במטרה לנסות לסדר את הקרבורטור הסורר. עוד לפני פירוק כללי (ומאחר שחוץ מאשר סל"ד סרק - הקרבורטור עובד כמו שצריך) הנרי פצח בשורת בדיקות, בהן תפקוד הבוכנה, בורג כיוון התערובת ועוד כמה דברים. לצערי, נאלצתי להשאיר את המכונית ולהמשיך בסידורים, תוך שאני יודע שהמכונית בידיים טובות.

אחר הצהריים חזרתי והנרי הסביר לי את שעשה. בניסיון לחסוך לי כסף, הוא לא פירק את כל הקרבורטור, אבל נראה כי הוא בהחלט הצליח לייצב את המצב וכעת פעולת המנוע בסל"ד סרק ותחת עומס טובה יותר. יחד עם זאת, יש מקום לשיפור ואם ארצה, אשאיר את המכונית אצלו והוא יפרק את כל הקרבורטור החוצה ויבדוק מה קורה שם לעומק. לפני כן, עלי לבצע כמה נסיעות רציניות יותר על מנת לחוות דעה סופית באם עלי לעשות כן או לא.

 

המשך יבוא.

מאי 3 021.jpg

מאי 3 022.jpg

חבר צוות פיברקלאב.

יש לכם שאלות בנושא רום כרמל, סוסיתא? מחפשים חלקים? נסו אותנו כאן. מבטיחים לנסות לעזור!

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=448875

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום חברים

מה שאותי מעניין זה שאין מועדון אספנות וולוו קצת לשתף מידע ולהתחבר יחד מה דעתכם?

בהמשך ניתן להתפרע ולעצב מדבקות למועדון וולוו.

מי איתי?נפתח בפייס מועדון רק תגידו.

 

אילן בטוח יצטרף....חחח חג שמח

התחדשתי בוולוו 240 1983

:evil:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איזה אילן?

וסליחה שלא צילמתי לך את הקרב׳. אני נזכר תמיד כשאני לא ליד האוטו.

אם ראיתם וולוו 240 בפירוקיה אנא ספרו לי על כך

וגם אם ראיתם וולוו 700 או 900

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 4 שבועות מאוחר יותר ...

אחד הדברים שהפריעו לי ולכן גם הצריכו התערבות מהירה היו בוקסות המתלים האחוריים. כמו רוב תושבות הגומי במכונית הזו (תושבות המנוע ותיבת ההילוכים), גם זמנן הגיע. ואיך זה בא לידי ביטוי? בנקישות רמות בעת מעבר בכביש משובש וגם בתחושה של תזוזת הסרן בשילוב מהילוך קדמי לאחורי או אחורי לקדמי.

את רוב הבוקסות הללו כבר לא ניתן להשיג בחנויות חלפים "על המדף". מצד שני, יש להשיג כאלו ובגרושים באתרים בחו"ל, בעיקר בארה"ב, שם הפופולאריות של סדרת 200 עדיין גבוהה. כבר עמדתי להזמין מחו"ל, כשלעזרי בא אחד מחברי הפורום, שבשעתו הייתה ברשותו מכונית כזו ונשארו לו אותם בוקסות רצויות.

 

אז אחרי שהבוקסות הגיעו לידי - הגיע הזמן להתחיל לעבוד! לפני הצילומים - ההערה. מעבר לפשטות ולנגישות המכלולים, שמקלים מאוד את התחזוקה של המכונית, התרשמתי מאוד מאיכות החומרים והבניה. ברגים שלא נפתחו כמעט שלושים שנה יצאו ממקומם בלי שום מאבק, וכאשר הם נראים כמו חדשים. תענוג!

 

יש לא מעט בוקסות סביב הסרן האחורי (לא פחות מעשר...). אז במה נתחיל? באילו הבעיתיות ביותר:

 

1. הסרן האחורי של ה-245. הסרן מחוזק למקומו ושומר על מיקומו גם בפניות ותחת עומס הודות לחמש זרועות הסובבות אותו. בכל קצה של זרוע - בוקסה. אז אפשר לדבר עד מחר על איכות החומרים, אבל אחרי כמעט שלושים שנים של שימוש - הגיע גם זמנן.

2. הבוקסות הבעיתיות הן הראשיות. זו שמתחת לסרן (ומוקפת בעיגול). אלו שסופגות את מרב ההתעללות.

3. בכדי לפרק את הזרוע הזו ממקומה, יש לפרק שלושה ברגים בלבד: הקדמי שמחובר לשלדה, האחורי שמחובר לסרן וזה שמחבר את בולם הזעזועים לסרן. גם הבוקסות של בולם הזעזועים נתגלו כאלו שעברו זמנן והם יוחלפו.

4. שלב זה של הפירוק מאפשר את הוצאת הקפיצים מהדרך. הסרן מקובע למקומו (על מנת שלא יזוז), על ידי מגבה.

5. הסרן האחורי, ללא הזרועות התחתונות.

6. בחינה זריזה של הבוקסות מאשרת חיש את ההבחנה: הן גמורות לגמרי. כאן בתמונה, תותב המתכת של הבוקסה יצא לגמרי ממקומו.

7. וזו אותה בוקסה מזווית אחרת - בלי תותב המתכת.

8. מהזווית הזו, של הבוקסה השניה, ניתן לראות איך הגומי התייבש, נסדק, התפורר והפסיק לעשות את מלאכתו.

 

המשך יבוא...

מאי 3 002.jpg

מאי 3 001.jpg

מאי 3 006.jpg

מאי 3 003.jpg

מאי 3 007.jpg

מאי 3 004.jpg

מאי 3 005.jpg

מאי 3 010.jpg

חבר צוות פיברקלאב.

יש לכם שאלות בנושא רום כרמל, סוסיתא? מחפשים חלקים? נסו אותנו כאן. מבטיחים לנסות לעזור!

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=448875

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

עבר קצת זמן מאז העידכון האחרון, אבל זה לא אומר שלא נעשתה קצת עבודה... ומה זה אומר "קצת"? זה אומר שאט-אט הוחלפו כל עשר הבוקסות שמעגנות את הסרן האחורי למקומו.

 

הנה, מבט מלמטה:

 

1. ישן מול חדש...

2. הבוקסה החדשה מושתלת למקומה.

3. מה שמפתיע אותי, וכל פעם מחדש, הוא הקלות והפשטות בהחלפת החלקים.

4. כל בורג וכל אום נפתחים בקלות, כאילו לא עברו כמעט שלושים שנים מהיום בו הם נסגרו.

5. כל בורג נראה חדש לגמרי וללא סימני קורוזיה (ברגים מגולוונים...).

6. כך, שהעבודה הקשה באמת הייתה להוציא את הבוקסות הישנות ממקומם. החדשות כבר נכנסו ביותר קלות...

מאי 3 008.jpg

מאי 3 009.jpg

יוני 1 007.jpg

יוני 1 008.jpg

יוני 1 009.jpg

יוני 1 010.jpg

חבר צוות פיברקלאב.

יש לכם שאלות בנושא רום כרמל, סוסיתא? מחפשים חלקים? נסו אותנו כאן. מבטיחים לנסות לעזור!

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=448875

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כן, עלי לבצע כמה נסיעות רציניות יותר על מנת לחוות דעה סופית באם עלי לעשות כן או לא.

 

המשך יבוא.

 

יש חדשות בקשר לקרבורטור והתפקוד בסרק עם מזגן?

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש חדשות בקשר לקרבורטור והתפקוד בסרק עם מזגן?

 

כן! יש חדשות. האוטו נוסע הרבה יותר טוב (כמה שאפשר כבר לצפות מהעגלה הזו לנסוע עם המנוע המסכן שלה...), מניע מהר יותר ומגיב טוב יותר. כעת, אפשר לעמוד ברמזור, כאשר המזגן עובד ותיבת ההילוכים משולבת והמנוע אינו כבה. יחד עם זאת, סל"ד הסרק עדיין גבוה מדי ונראה כאילו (להערכתי) המנוע מושך אוויר מאיכשהו, למרות שאיני שומע קול בריחת או יניקת אוויר.

 

את הנחת העבודה הזו טרם הספיקותי לבדוק. עדיין בטו-דו-ליסט. גם בגלל שהמצב הקיים סביר, גם בגלל שיש מטלות אחרות דחופות יותר וגם בגלל שאני לא יודע/בטוח כמה עוד אמשוך עם המנוע הזה.

 

מאוד אוהב את המכונית הזו. מאוד לא אוהב את המנוע הזה. אין ספק שהוא העקב אכילס של האוטו הזה בעגלתיות שלו ובצריכת הדלק המזעזעת שלו. מוכן לקבל מכונית זללנית בדלק, אם היא לפחות זזה לאנשהו...

 

לעת עתה, אני בודק את האפשרויות שלי בנושא.

חבר צוות פיברקלאב.

יש לכם שאלות בנושא רום כרמל, סוסיתא? מחפשים חלקים? נסו אותנו כאן. מבטיחים לנסות לעזור!

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=448875

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן! יש חדשות. האוטו נוסע הרבה יותר טוב (כמה שאפשר כבר לצפות מהעגלה הזו לנסוע עם המנוע המסכן שלה...), מניע מהר יותר ומגיב טוב יותר. כעת, אפשר לעמוד ברמזור, כאשר המזגן עובד ותיבת ההילוכים משולבת והמנוע אינו כבה. יחד עם זאת, סל"ד הסרק עדיין גבוה מדי ונראה כאילו (להערכתי) המנוע מושך אוויר מאיכשהו, למרות שאיני שומע קול בריחת או יניקת אוויר.

 

את הנחת העבודה הזו טרם הספיקותי לבדוק. עדיין בטו-דו-ליסט. גם בגלל שהמצב הקיים סביר, גם בגלל שיש מטלות אחרות דחופות יותר וגם בגלל שאני לא יודע/בטוח כמה עוד אמשוך עם המנוע הזה.

 

מאוד אוהב את המכונית הזו. מאוד לא אוהב את המנוע הזה. אין ספק שהוא העקב אכילס של האוטו הזה בעגלתיות שלו ובצריכת הדלק המזעזעת שלו. מוכן לקבל מכונית זללנית בדלק, אם היא לפחות זזה לאנשהו...

 

לעת עתה, אני בודק את האפשרויות שלי בנושא.

 

הבנתי שאפשר לעשות הסבה למנוע של וולוו 940 שייתן יותר כוח.

בהעלותי::smilecolr:hihi:

Ford cortina mk5 1982 2100cc

Ford focus 2013 titanum

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבנתי שאפשר לעשות הסבה למנוע של וולוו 940 שייתן יותר כוח.

 

מנוע של מכסחת דשא יתן יותר כוח מהמנוע הזה... לא פלא שאפילו משרד התחבורה אישר בשעתו בצעד נדיר את החלפת המנוע הזה בכל מנוע אחר בסדרה, עד לנפח 2,300 סמ״ק ומשיקולים שהוגדרו כבטיחותיים, אם אני זוכר נכון (זה היה כמדומני בסוף שנות השמונים). בטיחות אקטיבית, ליתר דיוק.

לגבי עדכנות האישורים הללו - אני בודק את האפשרויות העומדות בפניי ואפעל בהתאם.

חבר צוות פיברקלאב.

יש לכם שאלות בנושא רום כרמל, סוסיתא? מחפשים חלקים? נסו אותנו כאן. מבטיחים לנסות לעזור!

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=448875

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מנוע של מכסחת דשא יתן יותר כוח מהמנוע הזה... לא פלא שאפילו משרד התחבורה אישר בשעתו בצעד נדיר את החלפת המנוע הזה בכל מנוע אחר בסדרה, עד לנפח 2,300 סמ״ק ומשיקולים שהוגדרו כבטיחותיים, אם אני זוכר נכון (זה היה כמדומני בסוף שנות השמונים). בטיחות אקטיבית, ליתר דיוק.

לגבי עדכנות האישורים הללו - אני בודק את האפשרויות העומדות בפניי ואפעל בהתאם.

 

בשנת 94' אבי רכש וולוו זהה לשלך, מודל 84'. הרכב נרכש מבעל מוסך שהסב את המנוע ל2,300 סמ"ק. כבר מההתחלה הרכב סבל מוויברציות בהאצה, שהיו נעלמות באיזשהו שלב. בעל המוסך טען שזה שום דבר.

כך או כך, לאחר כשנה הלך הגיר לעולם שכולו רע. הדבר קרה תוך כדי זחילה בעליה לא מתונה בכלל. אבי, אני והטרמפיסט המסכן נאלצנו לדחוף את הסטיישן המגודלת למפרץ מבטחים.

למיטב זכרוני האבחנה היתה שהגיר הז"ל פשוט לא התאים למנוע מרובה הסמ"קים. לאחר ההחלפה נעלמה גם תופעת הרעידות.

אגב, גם עם מנוע ה2,300 לא היה מדובר בחורכת אספלט, אלא יותר בכיוון של חורכת תחנות דלק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בשנת 94' אבי רכש וולוו זהה לשלך, מודל 84'. הרכב נרכש מבעל מוסך שהסב את המנוע ל2,300 סמ"ק. כבר מההתחלה הרכב סבל מוויברציות בהאצה, שהיו נעלמות באיזשהו שלב. בעל המוסך טען שזה שום דבר.

כך או כך, לאחר כשנה הלך הגיר לעולם שכולו רע. הדבר קרה תוך כדי זחילה בעליה לא מתונה בכלל. אבי, אני והטרמפיסט המסכן נאלצנו לדחוף את הסטיישן המגודלת למפרץ מבטחים.

למיטב זכרוני האבחנה היתה שהגיר הז"ל פשוט לא התאים למנוע מרובה הסמ"קים. לאחר ההחלפה נעלמה גם תופעת הרעידות.

אגב, גם עם מנוע ה2,300 לא היה מדובר בחורכת אספלט, אלא יותר בכיוון של חורכת תחנות דלק.

 

תודה על המידע. במכונית של אביך, כמו גם במכונית שלי - יש/הייתה תיבת הילוכים בעלת שלושה הילוכים. התיבות המודרניות יותר שהגיעו בשנים הבאות היו כבר בעלות ארבעה הילוכים. תיבה כזו, בת ארבעה הילוכים, כבר ממתינה בצד לתורה...

ולגבי המנוע: אין לי שאיפות שהמכונית הזו תהיה חורכת אספלט (למרות שזו יכולה להיות אחלה יציאה...) עם מנוע גדול וחזק יותר, אלא שהיא תהיה בעלת ביצועים הולמים לקצב התנועה המודרני ושאני אפסיק לשים לב לכל שיפוע שאני מוצא בכביש מהיר ולא ידעתי שהוא קיים בשום מכונית אחרת.

ולגבי צריכת הדלק: המנוע 1.8 ליטר האומלל הזה כל כך חלש שהוא נמצא כל הזמן בעומס ולכן צריכת הדלק שלו זוועתית. בדקתי: בנהיגה עירונית ובין-עירונית משולבת, השיג המנוע צריכת דלק של 5.8 ק"מ/לליטר.

חבר צוות פיברקלאב.

יש לכם שאלות בנושא רום כרמל, סוסיתא? מחפשים חלקים? נסו אותנו כאן. מבטיחים לנסות לעזור!

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=448875

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ה 144 שלי משיגה תוצאה מעורבת של 7.5 ק"מ לליטר, כשבנסיעה בין עירונית רגועה אין בעיה להגיע ל 10 ק"מ לליטר.

אמנם הספק מנוע ה 1.8 של ה 240 זהה כמעט לזה של ה 144 2.0, ההבדל במומנט גדול, ובצירוף סרן אחורי בעל יחס העברה קצר ב 10%, המכונית לא מרגישה עצלה, יחסית, ואת העליות בשער הגיא היא מבצעת במהירות תלת סיפרתית די בקלות.

ה 240 קיבלה בשנת 85' את מנועי ה K שיועדו ל 740 החדשה, ההספק עלה ל 103 כ"ס, המומנט עלה ותיבת ההילוכים האוטומטית קיבלה הילוך נוסף, מה שהוביל לשיוט שקט ולצריכת דלק של 11 ק"מ לליטר.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2640 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...