Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

10 סיבות מדוע רכשתי וולוו 245...


און יעקבסון
שימו לב! השרשור הזה בן 2640 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אני בדרך כלל לא נוהג להתווכח עם קביעות פסקניות שמתחילות במילים "זה לא נכון" - אבל במקרה זה למען ידידנו און - אומר כך:

א) מדובר על מאווררי המזגן.

ב) אצלי יש מניפה חשמלית של 940 שעובדת על יוניט ולא המניפה המקורית על טרמוקלאץ' - אז היא עובדת מתי שהמים מתחממים מעל לערך שלה - 68 מעלות אם אני זוכר טוב.

I'd rather walk than drive a Japanese car

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 207
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

מאווררי המזגן מן הסתם לא עובדים כאשר המזגן מכובה - האם גם אז אתה מרגיש בתופעה שהזכרת?

 

נראה לי שהמאוורר שלך עובד שעות נוספות, ללא צורך וללא תועלת. אם תפעיל אותו בחום של 95-100 מעלות, ותכבה בערך ב-85-90, תחסוך חום, רעש וקצת דלק ללא עליה בחום המנוע (בהנחה ששאר מערכת הקירור תקינה).

 

חום המנוע התקין הוא בערך 85-95 מעלות, ולכן אין שום סיבה ושום תועלת בהפעלת המאוורר החשמלי לפני 95 מעלות. אתה פשוט יוצר התנגשות בין המאוורר החשמלי לבין התרמוסטט המכאני.

 

דני

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני בדרך כלל לא נוהג להתווכח עם קביעות פסקניות שמתחילות במילים "זה לא נכון" - אבל במקרה זה למען ידידנו און - אומר כך:

א) מדובר על מאווררי המזגן.

ב) אצלי יש מניפה חשמלית של 940 שעובדת על יוניט ולא המניפה המקורית על טרמוקלאץ' - אז היא עובדת מתי שהמים מתחממים מעל לערך שלה - 68 מעלות אם אני זוכר טוב.

 

מאווררי המזגן מן הסתם לא עובדים כאשר המזגן מכובה - האם גם אז אתה מרגיש בתופעה שהזכרת?

 

נראה לי שהמאוורר שלך עובד שעות נוספות, ללא צורך וללא תועלת. אם תפעיל אותו בחום של 95-100 מעלות, ותכבה בערך ב-85-90, תחסוך חום, רעש וקצת דלק ללא עליה בחום המנוע (בהנחה ששאר מערכת הקירור תקינה).

 

חום המנוע התקין הוא בערך 85-95 מעלות, ולכן אין שום סיבה ושום תועלת בהפעלת המאוורר החשמלי לפני 95 מעלות. אתה פשוט יוצר התנגשות בין המאוורר החשמלי לבין התרמוסטט המכאני.

 

דני

 

תודה לשניכם על הניסיון לעזור, אבל אני אחסוך לכם את הויכוח: אין בוולוו שלי מאוורים נוספים על זה המיכני והמקורי. כן, גם לי זה נראה מוזר כאשר גיליתי זאת. מהנסיעות שביצעתי עד כה לא ראיתי מצב בו מד החום מראה סימני מצוקה, גם לא בנהיגה עירונית עם מזגן דולק.

חבר צוות פיברקלאב.

יש לכם שאלות בנושא רום כרמל, סוסיתא? מחפשים חלקים? נסו אותנו כאן. מבטיחים לנסות לעזור!

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=448875

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בחודשיים מאז התחלתי להשתמש במכונית, עשיתי בה כמעט 2,000 ק"מ וחוץ מאשר למלא דלק (והרבה!) - לא היה צריך להוסיף אפילו טיפת שמן או נוזל קירור. בין לבין - עיקר תשומת הלב חזרה לסיום השלב הראשון בשיפוץ הרום, אז ההתקדמות בגזרה השבדית - נעצרה.

ביום שישי בבוקר, התפנתה לי איזו שעה, אז החלטתי לסמן V קטן ברשימת המטלות ולהחליף את תושבת הקרועה של תיבת ההילוכים. מטלה מאוד פשוטה, מסתבר...

 

1. התושבת המקורית(!) והקרועה שירדה מהאוטו. על התושבת יש סימון מקורי של וולוו.

2. התושבת החליפית - אמנם תוצרת הארץ, אבל זהה למקור.

3. בסיס התושבת מחבר בין התושבת לבסיס תיבת ההילוכים.

4. הנה, כאן. קצת קשה לראות, אבל החיבור של בסיס התושבת הוא לשני החורים המבריקים.

5. חיבור בסיס התושבת למקומו, אחרי הרכבת התושבת - פשוט וקל.

6. וכאן בגמר העבודה, מחוברת התושבת לגשר מתחת לגיר.

מרץ 9 002.jpg

מרץ 9 003.jpg

מרץ 9 004.jpg

מרץ 9 006.jpg

מרץ 9 007.jpg

מרץ 9 008.jpg

חבר צוות פיברקלאב.

יש לכם שאלות בנושא רום כרמל, סוסיתא? מחפשים חלקים? נסו אותנו כאן. מבטיחים לנסות לעזור!

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=448875

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מוכרת לי התושבת, מעניין מי היצרן..

 

אור משהו... :wink:

 

למה לא אמרת שיש לך כאלו?

חבר צוות פיברקלאב.

יש לכם שאלות בנושא רום כרמל, סוסיתא? מחפשים חלקים? נסו אותנו כאן. מבטיחים לנסות לעזור!

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=448875

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היו לי כאלו, לקוח שלי קנה את כולן.

לא יהיו לי כאלו כי נגמרו הפחיות, ולא כלכלי לייצר כמות גדולה מהן.

כל בעלי ה 240 - שימרו על הפחיות הישנות, ניתן לחדש אותן.

חג שמח לכולם !

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אני החלפתי תושבת גיר השבוע.

עברתי כמה בתי עסק עד שהשגתי תושבת לגיר ידני של 244. בסוף קניתי במנו-גום או מכו-גום ברח' תושיה.

אצלי ההחלפה עשתה פלאים להורדת רעידות במהירות של החלפת הראשון לשני.

והתובנה: מהתמונות שלך אני קולט שזו אותה תושבת לגיר הידני ולגיר האוטומט.

חן, האם אתה היצרן? האם ניתן לרכוש ישירות ממך?

אם ראיתם וולוו 240 בפירוקיה אנא ספרו לי על כך

וגם אם ראיתם וולוו 700 או 900

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קנית במנו גום, רח׳ תושיה 3 ת״א.

התושבת זהה, הן בידיני והן באוטומטי.

תושבת הגיר ב 144 היתה זהה לתושבות המנוע.

למיטב זכרוני, נותרו לו עוד כמה גומיות לגל ההינע, לא מייצור שלי.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...

חודש וחצי עבר מאז העידכון האחרון. בזמן הזה, הטנדר שלי כבר במצב נסיעה (עדיין לא מושלם) ודרש (ודורש) לא מעט ימי עבודה. חלקם (כמו במקרה של צביעת הדלת האחורית) חייב להשאיר את הטנדר למספר ימים במוסך. במקרים אחרים, מצאתי את עצמי מתמרן בין שתי המכוניות. משאיר אחת במוסך ואחת אצלי, כאשר הרעיון הוא שצריך לעבוד על מכונית אחת והעבודה לא הסתיימה בסוף היום - יש איך לחזור הבייתה...

האמת היא שעיקר תשומת הלב שלי הייתה נתונה ביישור קו ברום ולכן כמה מטלות שהיה צריך לעשות בוולוו די נזנחו. לא נורא, היא הוכיחה את עצמה כבת לוויה נאמנה ולא התלוננה כלל וכלל. עדיין לא רוצה תוספת שמן מנוע או נוזל קירור, מניעה בקלות ונוסעת בעגליות...

 

אז אמנם ניתן לדחות את המטלות, אבל הן לא יעלמו לבד. ומה היה על הפרק?

1. השלמת טיפול גדול, שכולל: החלפת רצועות מאוורר, החלפת חגורת תיזמון, כיוון שסתומים. החלקים הוזמנו, הגיעו והם מחכים לתורם.

2. החלפת רפידות בלם קדימה/אחורה. יש עוד לא מעט בשר, אבל הרפידות עצמן ישנות (אין לי מושג מתי הן הוחלפו לאחרונה) ולכן הגיע זמנן. החלקים הוזמנו, הגיעו והם מחכים לתורם.

3. כיוון/ניקוי קרבורטור. האמת היא שפעולת המנוע נקיה וטובה, אבל המנוע לא "מחזיק" הילוך ומזגן במצב עמידה, אלא אם מעלים את סל"ד הסרק לרמה לא הגיונית. משהו כאן לא תקין וצריך לקחת את האוטו לבדיקה אצל מומחה. בינתיים אני מוציא להילוך סרק בכל רמזור וזה לא אידיאלי, אבל זה מאפשר לעקוף את הבעיה.

4. בוקסות המתלה האחורי. בוקסות המתלה האחורי הולכות לעולמן והן טורחות להזכיר את העובדה הזו בכל בור ובור. מאחר שלא ניתן להשיג את הבוקסות האלו "על המדף", חשבתי להביאם בארה"ב - הן עולות שם פרוטות, אבל חבר פורום שהייתה בבעלותו מכונית דומה יצר עימי קשר והציע לי לרכוש ממנו בוקסות כאלו. אז גם הבוקסות הגיעו לידי זה מכבר ועכשיו צריך למצוא רק זמן...

 

המשך יבוא.

חבר צוות פיברקלאב.

יש לכם שאלות בנושא רום כרמל, סוסיתא? מחפשים חלקים? נסו אותנו כאן. מבטיחים לנסות לעזור!

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=448875

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי הפעלת המזגן ובעיית סל"ד סרק - יתכן והבעיה לא בקרבורטור אלא במדחס המזגן שנוטה להתפס.

סבלתי מבעיה כזו בוולוו 244 1975.

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כיוון שסתומים.

ברכב זה השחיקה של השסתומים היא קטנה. סביר למדי שבבדיקה תגלה שאין צורך לכוון.

 

המנוע לא "מחזיק" הילוך ומזגן במצב עמידה, אלא אם מעלים את סל"ד הסרק לרמה לא הגיונית. משהו כאן לא תקין

יש מנגנון שמעלה את סיבובי הסרק בשעת פעולת המזגן, כדי לתקן בדיוק את הבעיה הזו. יתכן שאצלך המנגנון הזה לא מתפקד.

 

דני

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי הפעלת המזגן ובעיית סל"ד סרק - יתכן והבעיה לא בקרבורטור אלא במדחס המזגן שנוטה להתפס.

סבלתי מבעיה כזו בוולוו 244 1975.

 

אפשרות מעניינת, אבל אין בעיה עם מדחס המזגן. הוא נבדק ונמצא תקין וכמובן מקרר היטב.

 

ברכב זה השחיקה של השסתומים היא קטנה. סביר למדי שבבדיקה תגלה שאין צורך לכוון.

 

 

יש מנגנון שמעלה את סיבובי הסרק בשעת פעולת המזגן, כדי לתקן בדיוק את הבעיה הזו. יתכן שאצלך המנגנון הזה לא מתפקד.

 

דני

 

אמנם המכונית עם קילומטרז׳ נמןך באופן קיצוני, אבל יש לי את היסוד להאמין שבשנים האחרונות היא לא זכתה להרבה תשומת ל ואהבה. בשורה התחתונה, יש רעש שסתומים ברור, אז שווה לכוון אותם ולפסול את הנקודה הזו.

ובאשר למגביר הסל״ד: גם הוא ברשימת החשודים ולעת עתה הוא מגלה סימני חיים, אך אינו מרים מספיק את הסל״ד בעת פעולת המזגן.

 

נבדוק ונחזור עם תשובות.

תודה על הרצון לעזור.

חבר צוות פיברקלאב.

יש לכם שאלות בנושא רום כרמל, סוסיתא? מחפשים חלקים? נסו אותנו כאן. מבטיחים לנסות לעזור!

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=448875

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ובאשר למגביר הסל״ד: גם הוא ברשימת החשודים ולעת עתה הוא מגלה סימני חיים, אך אינו מרים מספיק את הסל״ד בעת פעולת המזגן.

 

אמור להיות עליו בורג שמכוון את מהלך המנוף.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2640 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...