Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

10 סיבות מדוע רכשתי וולוו 245...


און יעקבסון
שימו לב! השרשור הזה בן 2641 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בתור אחד שיש לו ו/או היה לו כמעט כל דגם מהוולוו 144 ועד ה-S70 הרכב שהכי נהניתי ממנו היה 940 2.3 בלי טורבו (נמכר עד סוף שנת הדגם 1995) אין לי מושג מה היה המומנט שלו, אך הביצועים היו יותר ממספקים.

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 207
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

לוולוו מערכת בלימה שנחשבה למתקדמת מאוד לזמנה ובין השאר עשתה שימוש בדיסקים בכל הגלגלים. ומין הידועות הוא שהבלמים של המכונית אכן עושים עבודה נהדרת. ולפחות זו השמועה. כי אצלי באוטו, איך לומר, התחושה הייתה לא משהו. מאחר ואין לי מושג מתי הוחלפו הרפידות במכונית וכחלק מישור הקו הכללי שאני עושה למכונית, החלטתי להחליף את הרפידות קדימה/אחורה, זאת למרות שבשני הצדדים עדיין לרפידות עובי מספק. בהזדמנות זו, נחליף גם את נוזל הבלימה.

בדיעבד, טוב שכך עשיתי וחבל שלא עשיתי את המטלה הזו כבר בהתחלה. למה? הנה...

 

1. אז ה-245 עולה על הליפט פעם נוספת. הפעם, על מנת להחליף את רפידות הבלם שלה.

2. זה אחד מהדיסקים הקדמיים.

3. וכאן ניתן לראות את עובי הרפידות. על פניו, המצב נראה תקין.

4. הוצאת הרפידות פשוטה למדי ולא מצריכה שימוש בכלים מיוחדים. האמת היא שזה מה שכיף בעבודה על הוולוו הזו. מצד אחד היא בנויה באופן מאוד איכותי ועמיד. מצד שני, היא מאוד פשוטה לעבודה.

5. אז הנה רפידה הישנה מול החדשה. מבחינת עובי, אין בעיה. אלא שחדי עין יבחינו שהרפידה הישנה מתחילה להתנתק מבסיס המתכת שלה. אם זה היה קורה בזמן נסיעה... אוי ואבוי!

6. בסיום העבודה על החלק הקדמי - עוברים לאחורי.

7. כאן המצב היה טוב יותר, אבל לאור הממצאים מלפנים, בכל מקרה החלפתי את הרפידות.

 

השלב הבא והלא מצולם היה להחליף את נוזל הבלמים ולבצע ניקוז אוויר מקיף. וכעת רק נותר לספר על חווית הבלימה: ובכן, אין מקום להשוואה. עצמת הבלימה והרגש השתפרו פלאים וכעת עומדת מערכת הבלימה בציפיות הגבוהות שנתלו בה.

יוני 1 001.jpg

יוני 1 002.jpg

יוני 1 003.jpg

יוני 1 004.jpg

יוני 1 005.jpg

יוני 1 006.jpg

יוני 1 011.jpg

חבר צוות פיברקלאב.

יש לכם שאלות בנושא רום כרמל, סוסיתא? מחפשים חלקים? נסו אותנו כאן. מבטיחים לנסות לעזור!

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=448875

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לאיכות הרפידות עצמם יש משמעות בתחושה וביכולת הבלימה, בעבר הרפידות היו מחומר

אסבסטוני שנחשב מסרטן, אבל בלם מצוין כיום הן עשויות מחומרים אחרים יקרים יותר ולכן

הרפידות היקרות יותר איכותיות מאד, והזולות או המחודשות עלולות ליצור בעיה. -רן

פעם האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לך צלחות לא מאווררות, משמע - לא הבלמים החזקים ביותר שהיו בדגם זה. אם תרצה להחליף לצלחות מאווררות, יתכן שתצטרך להחליף גם את הבוכנות או את המתאם, אבל לא מעבר לכך. ויתכן שרק את הצלחות - תלוי בקוטר הקיים אצלך כעת.

 

בכל אופן, מערכת הבלימה ברכב זה וכן בדגמי 740\760 המאוחרים יותר (ללא ABS) היא מתקדמת יותר מרוב המכוניות, גם היום: מערכת בלימה משולשת.

 

הכוונה היא שיש שני מעגלי בלימה הידראוליים (זה מקובל בכל המכוניות), אבל כל מעגל בולם את שני הגלגלים הקדמיים וגלגל אחורי אחד (וזה ה"משולש"). בכל בוכנה קדמית יש בעצם שתי בוכנות נפרדות. דבר זה אומר שאם מערכת אחת נפגעת - למשל צינור בלימה נחתך - למערכת השניה יש עדיין בערך 80% מכוח הבלימה הרגיל, וכן הרכב עדיין בולם בקו ישר.

 

דני

 

נ.ב. מה המצב בארץ מבחינת התקנת צינורות בלם מצופים פלדה שזורה? עובר טסט או לא?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לך צלחות לא מאווררות, משמע - לא הבלמים החזקים ביותר שהיו בדגם זה. אם תרצה להחליף לצלחות מאווררות, יתכן שתצטרך להחליף גם את הבוכנות או את המתאם, אבל לא מעבר לכך. ויתכן שרק את הצלחות - תלוי בקוטר הקיים אצלך כעת.

 

נ.ב. מה המצב בארץ מבחינת התקנת צינורות בלם מצופים פלדה שזורה? עובר טסט או לא?

 

נקודה מעניינת, אבל הבעיה של האוטו הזה היא לא בלמים (שכעת עוצרים מעולה), אלא מנוע שגם בנהיגה במישור מתאמץ כאילו הוא בעליה. ובבוא היום, כשיהיה באוטו הזה מנוע קצת יותר חזק, גם אז אני לא ממש מתכנן נהיגה ספורטיבית או שיוטים במהירות גבוהה והאטות חזקות, כך שמערכת הבלימה כאן טובה דייה.

 

ולגבי צינורות מפלדה שזורה: לא, זה לא חוקי ולא עובר טסט.

חבר צוות פיברקלאב.

יש לכם שאלות בנושא רום כרמל, סוסיתא? מחפשים חלקים? נסו אותנו כאן. מבטיחים לנסות לעזור!

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=448875

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שנה מאוחר יותר...

וואוו! עברה שנה וחצי. בלי עידכון...

אז עידכון קצר: כמובטח, המנוע 1.8 ליטר המקורי פינה את מקומו לטובת מנוע 2.3 ליטר צעיר יותר. יחד עם המנוע, פונתה גם תיבת ההילוכים בעלת שלושת היחסים והיא הוחלפה בתיבה בת ארבעה יחסים. ואיך זה מרגיש? המכונית נראית אותו הדבר, אבל נוסעת אחרת לגמרי... חזקה בהרבה (באופן יחסי, כמובן), משייטת במהירות גבוהה יותר ושקטה בהרבה הודות להילוך הרביעי. שינוי מתבקש.

חוץ מזה, ממשיכה המכונית לשמש ביומיום והיא ממשיכה להפגין אמינות ראיוה לציון. ו... כן. היא כבר לא ברשותי... כלומר, כן. אבל לא בדיוק... נתתי אותה להורי והיא משמשת אותם. ומה איתי? אני עברתי לאחות צעירה יותר בכמה שנים. 245, שנת 1991, שנקנתה עם מנוע גמור וכרגע נמצאת בתהליך הבראה ושיקום.

והנה הגיע לו ה-1/1/15 ואיתו יום הולדת 30 לוולוו החומה והנאמנה. רבות התחבטתי אם לשנות לה סטאטוס או שלא ולאחרונה התגבשה ההחלטה: משנים! הוולוו 245 החומה תקבל בימים הקרובים תואר ״מכונית אספנות״.

שיהיה לה במזל.

חבר צוות פיברקלאב.

יש לכם שאלות בנושא רום כרמל, סוסיתא? מחפשים חלקים? נסו אותנו כאן. מבטיחים לנסות לעזור!

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=448875

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדיוק.

מנועה של ה 940 זהה לזה של ה 240, במגבלה אחת - המפלג ב 940 נמצא בחלקו האחורי של המנוע, ואילו ב 240 בחלקו השמאלי התחתון.

קיר האש מפריע למפלג להכנס, מאחר ותא המנוע ב 940 מעט ארוך יותר, ולכן או ש "חופרים" בפח קיר האש, או שפותחים את המנוע ומעבירים את המפלג למקומו הקודם.

נהגתי במכוניתו של און לאחר החלפת המנוע - פשוט עולם אחר.

המכונית מגיבה בזריזות יחסית, המומנט בריא, ולדעתי מבחינת תאוצה היא לא נופלת ממשפחטומטית 1.6 חדשה.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה הפרוצדורה בהחלפת מנוע? הכנסת מנוע של 940?

 

צריך מכתב מהיצרן בנוגע לנפח ודגם המנוע המאושר להרכבה. אחרי זה - עמדה 1, ואחרי עוד כמה שעות של עמידה בתור במשרד הרישוי - דגם ונפח המנוע מודפסים ברישיון.

 

ישנם מספר גרסאות לאותו המנוע,אפשר לדעת כמה כ״ס ומומנט מפיק המנוע שהורכב ?

 

המנוע אכן ירד מ-940 ויחד עם זאת שמבחינת הבלוק הוא תואם לחלוטין, כפי שכתב חן, צריך לעשות בו מספר שינויים:

1. החלפת הגל המשני לשם העברת המפלג לבלוק.

2. סגירת הפתח בראש המנוע באמצעות פקק מקורי.

3 הורדת כל האביזרים מסביב למנוע והחלפתם באביזרים המקוריים של ה-240.

4. החלפת תושבות מנוע

5. הורדת מערכת הזרקת הדלק והמרתה בקרבורטור.

קצת בעניין הדלק: השתעשעתי ברעיון השארת מערכת ההזרקה. הרבה עבודה - אבל בהחלט אפשרי. ירדתי מזה, לאור שינוי היעד של המכונית (ב-245 החדשה יותר כבר יש מערכת הזרקת דלק במקור). מה שמעניין זה שיש כאן מנוע 2.3 ליטר של 940, שהיה במקור מוזרק וכעת הוא עם קרבורטור וסעפת יניקה של 240 בנפח 2.0 ליטר וסעפת פליטה המקורית ששימשה במקור את מנוע ה-1.8 ליטר ששכן שם וכל זה משודך לגיר אוטומטי של 240 שנת 87׳. ותאמינו או לא: המישמש הזה עובד היטב... הכל פשוט כמו לגו במכונית הזו ומתאים בלי בעיה.

יחד עם זאת, אני מניח שבשל חוסר ההקפדה על תאימות החלקים, ההספק המרבי של המנוע הזה מעט נמוך מאשר במקור. כך או כך, גם מה שיש מספק את צרכי הורי מעל ומעבר.

חבר צוות פיברקלאב.

יש לכם שאלות בנושא רום כרמל, סוסיתא? מחפשים חלקים? נסו אותנו כאן. מבטיחים לנסות לעזור!

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=448875

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צריך מכתב מהיצרן בנוגע לנפח ודגם המנוע המאושר להרכבה. אחרי זה - עמדה 1, ואחרי עוד כמה שעות של עמידה בתור במשרד הרישוי - דגם ונפח המנוע מודפסים ברישיון.

יצרן או יבואן?

לדעתי משרד התחבורה דורש אישור יבואן.

נתקלנו פה בפורום, וגם אני אישית, במקרים בהם היבואן מסרב לאשר החלפת מנוע לגדול יותר, למרות שהרכב יוצר ונמכר בתצורה זו.

אם ׳מאיר׳ מסייעים לבעלי וולוו ישנה בעניין מגיע להם שאפו ענק.

166, קאפה, GTV, קופה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יצרן או יבואן?

לדעתי משרד התחבורה דורש אישור יבואן.

נתקלנו פה בפורום, וגם אני אישית, במקרים בהם היבואן מסרב לאשר החלפת מנוע לגדול יותר, למרות שהרכב יוצר ונמכר בתצורה זו.

אם ׳מאיר׳ מסייעים לבעלי וולוו ישנה בעניין מגיע להם שאפו ענק.

 

יבואן, יבואן. כמובן.

בשעתו היה אישור להגדלת מנועים בכמה דגמים. אני זוכר סובארו ליאונה ופורד סיירה (מ-1.3 ליטר ל-1.6 ליטר) ו-וולוו סדרה 240, בה ניתן היה להגדיל עד נפח 2.3 ליטר. הסיבות, אגב, היו בטיחותיות. לתקן את עוולת מדרגות המס של שנות ה-80, שהביאו ליבוא של גרסאות ״ישראליות״ קטנות מנוע ועגלתיות במיוחד.

חבר צוות פיברקלאב.

יש לכם שאלות בנושא רום כרמל, סוסיתא? מחפשים חלקים? נסו אותנו כאן. מבטיחים לנסות לעזור!

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=448875

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2641 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...