Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4884 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

כלומר - טשטוש זה התאמת הצבע ? מדוע נבחרה המילה "טשטוש"?

אביהו - אני מנחש שאין בעבודת המוסך כל רע.

אני מנחש. מעבר לזה אתה לא מספק לאף אחד מאיתנו שום כלי שיעזור לנו לקבוע חד משמעית, או קרוב לזה.

המדריך המלא לכניסה לעולם הדיטיילינג

HU: Pioneer AVH2750BT | Midbass: Morel Virtus MW6 | Tweeters: Morel MT230 | Amp: Sundown SAX100.4 | SW: DLS Nordica 12" | SoundDeadener: Stinger Roadkill

פורסם

תודה אחי על התשובה.

כאן זה קצת שונה כי הצבע של הרכב שעבר את התיקון בסרטון הוא חדש מאוד.

אצלי הצבע קצת דהוי (לא הרבה ולא משמעותי) אבל עדיין לא חדש הרכב 2006 היום 2013 ישנה דהייה מסויימת

האם יש למוסך את היכולת להתאים את צבע התיקון גם לרכבים שהצבע שלהם מעט דהה?

פורסם

תאמין לי אלון שאם הייתה ברשותי תמונה הייתי מעלה

הרכב נשאר פשוט אותו צבע כמו שיוצר ב2006 רק יותר בהיר בגלל מזג האוויר שמש וכו'... והצבע החדש אותו צבע אבל כהה

בגלל שלא עבר את מה שציינתי מקודם ובגלל שזה לא חלק קטן זה ממש בולט במיוחד מהצד.. יש למי שמבין בפחחות וצבע בטוח תשובה מדוייקת בישבילי

כמו: מוסך יש ביכולתו לגיע לכל צבע (גם לדהוי) ולעשות גוון אחד או אין למוסך יכולת כזאת והוא פשוט שם את הצבע שמופיע לו האורגינל ואין ביכולתו להגיע להתאמה בגוון.

אבל כנראה שרק מי שעובד בזה יוכל להגיד לי.

פורסם
איזה טשטוש ? טשטוש עם מה ? צביעה מחדש ? פוליש ?

אין כזה דבר טשטוש. הם מדברים על ביצוע של משהו שיעזור בטשטוש ההבדל.

כאמור, מומלץ שתעלה תמונה. בד"כ, פוליש מחדש את הצבע לרמה של כמעט 100% זהה לרגע בו יצא הרכב מהסוכנות.

הלקה מגנה על הצבע האמיתי מדהייה משמעותית והשכבה שדוהה כביכול היא שכבת הלכה העליונה. שיופה מחזיר את הצבע למצבו הקודם.

לכה אכן מגנה על שכבת הפיגמנט שמתחתיה ,אבל לא יכולה למנוע דהייה שלו. ישנם צבעים שדוהים יותר כאדום וצהוב ,לבן לא דוהה וכסף כעיקרון לא דוהה ,אבל יש צבעים כסופים ,שמכילים כמות גדולה של פיגמנטים אחרים ,שדוהים עם הזמן.

החיסרון בצבע דו שכבתי שלא ניתן לשייף את שכבת הפיגמנט הדהוייה שנמצאת מתחת ללכה.

בכל מקרה צבע מטאלי לא ניתן לשייף כי האפקט שלו נובע מהטקסטורה שנוצרת בזמן ההתזה, ניתן לשייף את שכבת הלכה העליונה.

זה שאתה לא מכיר את המושג טשטוש לא אומר שאין תהליך כזה. כדיטיילר אתה חייב להכיר את התהליך ולדעת איך להתמודד עם איזור כזה בזמן פוליש.

טשטוש זה פעולת צביעה ,שבה צובעים בנוסף לחלק המתוקן את האיזור שגובל אליו בחלקים הסמוכים ,כדי להסוות אי התאמה בצבע.

או צביעה חלקית של חלק , כדי להמנע מצביעה נרחבת מידי. לדוגמה: תיקון בכנף האחורית שמחוברת באופן טבעי ברוב הרכבים לגג. ,עושים טשטוש על קורה C.

טשטוש זה צביעה בעקרון fade out .

 

כל מוסך פחחות צריך לדעת להתאים צבע לצבע הרכב , מכל מיני סיבות: דהייה ,צבע רכב שלא תואם לקוד המקורי ,מידע שגוי של ספקית הצבעים . ובנוסף לכל קוד צבע יש מספר אלטרנטיבות (נובע מהבדלים בסדרות ייצור).

להתאים צבע כסף של הונדה ,לא צריך להוות בעיה.

ברכבים חדשים המכילים פיגמנטים בעלי אפקט פנינה ,מאוד קשה להתאים צבע (במקרה של חוסר התאמה לרכב) ברמה של 99 אחוז. מה שמזווית ראיה אחת נראה מתאים ,נראה לא מתאים מזווית אחרת. מה שנראה מתאים בתאורה אחת נראה לא מתאים בתאורה אחרת.

אפקט הפנינה מושפע גם מאופן ריסוס הצבע ,גודל דיזה ,לחץ אויר וצורת הריסוס של הצבעי. לכן במקרים רבים אין מנוס מטשטוש.

 

לא הייתי ממהר להגדיר את עבודת המוסך כרשלנית. מן הסתם הם שמו לב להבדל הצבע ,רק לאחר ייבוש הצבע והסרת העטיפה של הרכב. ועכשיו הם רק מנסים לצמצם נזקים.

צבעי טוב עושה לפני הצביעה טסט על כרטיס ומשווה לצבע הרכב.

כשמישהו צועק טיפש ואני מסתובב, זה אומר שאני טיפש?

פורסם

תשמע, אני עם אותו רכב (סיוויק 2001) היה לי גם מקרה שנכנסו בי מאחורה,

תיקנתי דרך הביטוח במוסך מורשה (!!) של ארתור (הנוכלים, אבל נעזוב את זה עכשיו כי זה בעניין אחר) ולאחר הצביעה ניתן היה לראות בבירור שיש הבדל בצבעים. במוסך כמובן טענו שמדובר בצבע המקורי אך הצבע של הרכב כבר דהה מהשמש ולכן ההבדל.

אני כמו 99% מהאנשים במצב שלי כמובן האמנתי (הרי מדובר בבעלי מקצוע בכל אופן) ורק לאחר כמה שנים כשצבעתי חלק אחר ברכב הודיעו לי כי הצבעים שונים לחלוטין ומדובר ב2 קודים שונים.

את האמת אני לא יצאתי מבואס מכל הסיפור כי הצבע החדש הרבה יותר יפה מהמקורי והייתי רוצה אפילו לצבוע את כולו בצבע החדש (עניין יקר).

פורסם
לכה אכן מגנה על שכבת הפיגמנט שמתחתיה ,אבל לא יכולה למנוע דהייה שלו. ישנם צבעים שדוהים יותר כאדום וצהוב ,לבן לא דוהה וכסף כעיקרון לא דוהה ,אבל יש צבעים כסופים ,שמכילים כמות גדולה של פיגמנטים אחרים ,שדוהים עם הזמן.

החיסרון בצבע דו שכבתי שלא ניתן לשייף את שכבת הפיגמנט הדהוייה שנמצאת מתחת ללכה.

בכל מקרה צבע מטאלי לא ניתן לשייף כי האפקט שלו נובע מהטקסטורה שנוצרת בזמן ההתזה, ניתן לשייף את שכבת הלכה העליונה.

זה שאתה לא מכיר את המושג טשטוש לא אומר שאין תהליך כזה. כדיטיילר אתה חייב להכיר את התהליך ולדעת איך להתמודד עם איזור כזה בזמן פוליש.

טשטוש זה פעולת צביעה ,שבה צובעים בנוסף לחלק המתוקן את האיזור שגובל אליו בחלקים הסמוכים ,כדי להסוות אי התאמה בצבע.

או צביעה חלקית של חלק , כדי להמנע מצביעה נרחבת מידי. לדוגמה: תיקון בכנף האחורית שמחוברת באופן טבעי ברוב הרכבים לגג. ,עושים טשטוש על קורה C.

טשטוש זה צביעה בעקרון fade out .

 

כל מוסך פחחות צריך לדעת להתאים צבע לצבע הרכב , מכל מיני סיבות: דהייה ,צבע רכב שלא תואם לקוד המקורי ,מידע שגוי של ספקית הצבעים . ובנוסף לכל קוד צבע יש מספר אלטרנטיבות (נובע מהבדלים בסדרות ייצור).

להתאים צבע כסף של הונדה ,לא צריך להוות בעיה.

ברכבים חדשים המכילים פיגמנטים בעלי אפקט פנינה ,מאוד קשה להתאים צבע (במקרה של חוסר התאמה לרכב) ברמה של 99 אחוז. מה שמזווית ראיה אחת נראה מתאים ,נראה לא מתאים מזווית אחרת. מה שנראה מתאים בתאורה אחת נראה לא מתאים בתאורה אחרת.

אפקט הפנינה מושפע גם מאופן ריסוס הצבע ,גודל דיזה ,לחץ אויר וצורת הריסוס של הצבעי. לכן במקרים רבים אין מנוס מטשטוש.

 

לא הייתי ממהר להגדיר את עבודת המוסך כרשלנית. מן הסתם הם שמו לב להבדל הצבע ,רק לאחר ייבוש הצבע והסרת העטיפה של הרכב. ועכשיו הם רק מנסים לצמצם נזקים.

צבעי טוב עושה לפני הצביעה טסט על כרטיס ומשווה לצבע הרכב.

אני מכיר את ההליך, אני מכיר את ה"כלי" שנקרא "טשטוש".

את שמו הישראלי לא הכרתי מעולם. לעולם הדיטיילינג נכנסתי דרך אתרים לועזיים כמעט באופן בלעדי. שם, כמובן, לא מצאתי זכר למילה "טשטוש".

תודה בכל אופן שהסברת לי על מה מדובר.

המדריך המלא לכניסה לעולם הדיטיילינג

HU: Pioneer AVH2750BT | Midbass: Morel Virtus MW6 | Tweeters: Morel MT230 | Amp: Sundown SAX100.4 | SW: DLS Nordica 12" | SoundDeadener: Stinger Roadkill

פורסם

ערב טוב שלום לכולם.

קודם כל תודה לכל המגיבים.

גי' פורס תודה על המידע בכל אופן היום הייתי במוסך.

מכיוון שהרכב עבר צביעה בכל החלק האחורי ויש לציין מלבד ההבדלי צבע שהתיקון בוצע ברמה גבוהה ומקצועית,

נאלצתי לקבל את גירסת המוסך, והחלטתי לשלם מכספי (חשבון נפרד מחשבון ביטוח הפוגע) צביעה תואמת של כנף אחורי והבטחה של הפחח/צבעי להתאמה מושלמת.

לא רציתי להוציא כסף על התאונה הזאת (מכייון שאני לא אשם) ואם להוציא בטח לא במוסך המרכזי שיש להם מחירון משלהם.

אבל בשל הסיבה שהם עשו כבר את העבודה, והרצון להחזיר את הרכב למצבו הקודם, ולא לנסוע עם רכב בשתי צבעים אישרתי להם לתקן את הכנף.

השמאי לא מאשר צביעת כנף זה, ביטוח הפוגע לא מכיר בזה כי החלק לא נפגע כלל וצבעו לא מעניין אותם, המוסך לדעתי גרר אותי לתיקון הזה, יכול להיות שככה זה ייצא, ויכול להיות שהצליח להם..

בל מקרה כנף כזאת מחיר צביעתה לטענתם כ- 1500 ש"ח (מעניין כמה כל הרכב?)

השמאי אישר "טישטוש" שמחירו כ- 700 ש"ח, ההסדר שלי איתם שהם "ביצעו" את "הטישטוש" ואת ההיתרה אני יוסיף 800 ש"ח לפני מע"מ.

יכול להיות שהם היו צריכים לדאוג לזה במסגרת העבודה והתיקון ואני "תרמתי" כמעט אלף ש"ח למדע, ויכול להיות שהם עשו את עבודתם נאמנה.

בכל מקרה תאונות לא משתלמות לשני הצדדים..ואני מקווה שלפחות הדרך להחזיר את הכסף מהפוגע תיהייה יותר קלה.

אשמח לשמוע מה דעתכם בנושא..

×
×
  • תוכן חדש...