Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פז הפסיקו למכור אוקטן 98 - מה עכשיו?


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4973 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 48
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
יש לי כרטיס YOU ללא אשראי, נותן הנחה של שקל לליטר. אתה מוזמן למיקדו לקבל אותו בהשאלה ועל הדרך להראות לי את הקופרה. החודש זה ירד ל-8.60:-)

 

תזהר כי אני תופס אותך במילה.

 

אתה שם מחר בבוקר? :lol:

Seat leon Cupra MK3 FL 2011 - sold

Seat leon Cupra 280 - sold

Golf GTI Performance - sold

Awaiting on new car :)

פורסם

קצת רחוק לך אבל תחנת יעד בבת ים יש להם אחלה 98 שבעולם :lol:

"יוסי פרנקוס- איך לעשות טעויות של טירון ואז להתמודד עם זה ולקום על הרגליים" (לרכישה בכל חנות ספרים בערך יומיים אחרי שאני אמות)
פורסם

גם בפז בכפר הירוק עדיין יש 98. בקריית עתידים למשל, כבר אין.

 

לטענת העובד בתחנת פז איילון יופסק השיווק של 98 ברמת החברה... נראה.

 

בכל מקרה - נראה לי שאלך על פתרון דור אלון בשלב זה. ;) אעדכן !

Seat leon Cupra MK3 FL 2011 - sold

Seat leon Cupra 280 - sold

Golf GTI Performance - sold

Awaiting on new car :)

פורסם

לא מזמן בעקבות השרשור בפורום עשיתי התקן תדלוק לסונול אוקטן 99.

לפי מה שכתבו ההנחה היא 1.57 מהמחיר המלא.

עדיין לא קיבלתי את הכרטיס, אבל אם לוקחים בחשבון שחודש שעבר המחיר המלא היה בסביות 10 ש"ח, אז אחרי הנחה המחיר יהיה 8.43 שזה דומה למה שכתבו פה.

בנוסף, יש תחנה בדרך נמיר 170 תל אביב, שבחודש שעבר מכרה 98 במחיר 8.44.

Casper כתב: "היום יום שני בשבוע. זהו יום הרביעי במספרו שלא נגעתי באוטו.ורק מהמחשבה הזאת עולה אצלי לחץ דם.נראה לי שאלך להחליף ריחן." :roflmao: 30.1.2006 פורום VAG

פורסם
ברכב סטנדרטי, נניח 1.8 TSI,

במה יתבטא ההבדל בין 95 ל98?

 

ככל הנראה בכלום.

בעבר קראתי כתבה (מחו"ל, לא זוכר באיזה אתר) על השימוש בדלקים עשירי אוקטן מול דלקים בסיסיים.

המבחן נערך על מספר רכבים, כאשר הם נבדקו על דינו המחובר ישירות לצירי הגלגל.

נבדקו דלקי "ביצועים" של מספר חברות שונות מול הרגילים.

נבחנו מספר רכבים, החל ממשמחתית רגילה ועד מוצובישי איבו (אאל"ט).

נמצא כי ברכבים סטנדרטיים אין הבדל כלל (היה בתחום השגיאה) וברכבי ספורט קיצוניים יש שיפור קל מאוד בהספק.

הם קבעו לבסוף כי אין סיבה ממשית לתדלק לדלק פרימיום.

 

אם מישהו ימצא את הכתבה (או דומה לה) אז הוא מוזמן לאמת את דברי.

 

לפותח השרשור,

אני מבין את הרצון "לפנק" את הרכב ולתת לו את הטוב ביותר, אך האם בדקת באם זה שווה את כל המאמץ?

האם ביצעת מדידות על דינו עם דלק 95 איכותי מול 98 איכותי?

זה יכול להיות ניסוי מעניין להשכלת כל חברי הפורום בכלל ואף יכול לחסוך לך לא מעט כסף לטווח הארוך (שלא לדבר על היצע התחנות שיגדל עשרות מונים).

 

זה שהמנוע "צילצל" על 95 לא אומר שום דבר לגבי התאמתו למנוע, הרי אתה מציין בפירוש כי זה קרה לך גם עם 98 באיכות ירודה.

פורסם

כל תחנות סונול יונה אברך באיזור כפר סבא (רעננה) .ה98 שם המשובח באזור. הרכב לא מצלצל שם וסוחב טוב .אפשר לעשות גם כרטיס הנחה ל98 בערך שקל פחות לליטר .אני לא מחליף.

פורסם

בבית הזיקוק את האוקטן מעלים עם חומר שנקרא MTBE, שהוא בעצם תגובה של מתנול עם איזובוטאן שהוא גז דליק,

 

החומר יקר מאוד ולכן מתחילים לעבוד עם אלקילט שזה חומר שמגיע מריאקציה בין שני גזים וחומצת HF שאלוהים יודע איך נתנו לזה אישור ליד אשדוד לאחר שבכל העולם סוגרים מתקנים כאלה.

 

בעצם מתנול מעלה אוקטן אבל יותר יקר מ MTBE

 

למי שרוצה קצת לשבור את השיניים:

http://www.epa.gov/mtbe/gas.htm

פורסם
דווקא בוואלה בדקו את זה ומדובר על רכב סטנדרטי עם הספק לא גבוה במיוחד:

 

http://cars.walla.co.il/?w=/4735/1872790

 

אצל גיא יש סטייג 1. ברכב משופר שסוחט יותר מהמנוע, אני חושב שיש סיבה טובה עוד יותר לתדלק אוקטן 98.

 

מעניין, אך לדעתי יש גופים קצת יותר מקצועיים מאתר walla. מילא היו מוכיחים איזשהו שיפור משמעותי בכוח ע"י בדיקות מעבדה מקצועיות, אך לא, הם הסתפקו בתחושות.

גם לגבי השיפור של 10 אחוז בצריכת דלק אני סקפטי, הבדיקה פשוט לא מיקצועית וישנם הרבה משתנים לא מבוקרים.

 

לדעתי החברה האלה "קצת" יותר מקצועיים.

כאן הם בחנו שלושה סוגי דלקים: שני דלקי ביצועים של SHELL ושל BP [כאן אפילו מדובר בדלקים איכותיים יותר מ-98 מצויי] אל מול דלק "סופרמרקט" רגיל [סביר להניח 95 אוקטן].

מגוון המכוניות גם הוא קולע בול לחברי הפורום, אחת סופר מיני פושטית [רנו קליאו], אחת הוט האץ' [גולף GTI] ואחת מכונית ביצועים [אימפרזה STI].

את התוצאות ניתן לראות בסרטון הבא:

http://www.youtube.com/watch?v=gQghB4asSnI דרך יוטיוב
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

 

כפי שניתן לראות, אפילו ב GTI ההבדל היה זניח ביותר, ורק באימפרזה ההבדל היה מוחשי.

אך יש לזכור כי מדובר בדלק עם אחוז אוקטן גבוה מ-98 ומועשר בעוד תוספים אשר אמורים לשפר את ביצועי המנוע.

 

אגב, הפניה שלי לפותח השרשור הייתה רצינית ללא שמץ של ציניות.

באמת מעניין האם שימוש בדלק 98 [ישראלי] יהווה שיפור משמעותי במקרה זה.

אין איזו מעבדה עם דינו שמוכנה לעשות שירות לקהילה.

תחשבו איזה פונציאל לחיסכון כספי יש כאן, באם יוכח כי אין שיפור..

פורסם

אתה צודק שזה לא פער תהומי, בואגיות זה מסתכם ב-5-10 כ"ס.

 

בלי קשר להספק, אוקטן 98 הוא נקי יותר ו"בריא" יותר למנוע. בכמה? אי אפשר לדעת אבל זה גם יתרון.

 

הנה כתבת המשך על האסטרה:

http://cars.walla.co.il/?w=/4735/1882994

 

הפעם מגובה בדיינו.

פורסם

האמת לתדלק 98 כמו שרשם אלון זה בערך אותו הדבר כמו להשקיע בשמן מנוע סופר איכותי, כלומר גם הסיננטי מלא ב170 שקל ל5 ליטר יעשה את העבודה, אבל יש כאלה שבשביל ההרגשה/שקט נפשי יעדיפו להשקיע עוד כמה שקלים רק בשביל שהם יידעו שהם שמו את הטוב ביותר.

חלילה שלא מישהו יבין שאני חושב שזה רע, פשוט מסביר את הסיבה לדעתי.

פורסם
אתה צודק שזה לא פער תהומי, בואגיות זה מסתכם ב-5-10 כ"ס.

 

בלי קשר להספק, אוקטן 98 הוא נקי יותר ו"בריא" יותר למנוע. בכמה? אי אפשר לדעת אבל זה גם יתרון.

 

הנה כתבת המשך על האסטרה:

http://cars.walla.co.il/?w=/4735/1882994

 

הפעם מגובה בדיינו.

 

OK, לא ראיתי את חלק ההמשך של כתבה.

לוקח בחזרה את מה שרשמתי לגבי החוסר בבדיקות מעבדה [דינו].

עדיין, השיפור לא כל כך משמעותי, מה גם שנראה לי קצת מוגזם אל מול התוצאות שקיבלו ב fifth gear.

לגבי צריכת הדלק, עמדתי נשארה זהה, הבדיקה לא אמינה.

לדוגמא, לאחרונה, לאחר פתיחת כביש עוקף קריות, צריכת הדלק ברכב הפרטי שלי השתפרה בכמעט 20 אחוז [השתפר מגרוע לסביר/נסבל] וזאת רק בגלל שחרור הפקקים וללא כל שינוי בהרגלי הנהיגה שלי.

כך שיכולות להיות סיבות נוספות לחיסכון בדלק.

 

לגבי איכות הדלק 95 לעומת 98, הקביעה כי 98 נקי יותר מאשר 95 היא לא נכונה.

אין שום קשר לדרגת נקיון.

שני הדלקים מגיעים מאותו התהליך.

 

לגבי בריא יותר או פחות למנוע, גם על שאלות אלו יש המון מידע ברשת אשר תומך בסברה כי אין לזה שום משמעות לשמירה על המנוע [אלא אם כן הרכב לא תומך באוקטן 95, לא חושב שכיום יש רכבים כאלו].


×
×
  • תוכן חדש...