Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5006 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

הזמנתי קומפוננטים קדמיים 6.5 של הרץ

ורמקולים אחוריים 6x9 מגש אחורי של הרץ כולל רדיו דיסק

של קלריון cz302a בהתחלה חשבתי להשאיר תמערכת ככה כי התקציב די מוגבל,

אבל כרגע אני חושב ברצינות לפני שאני מרכיב תמערכת לתת פוש קטן ולהוסיף jbl gto 1004 ולנצל יותר

את הקומפוננטים ובכלל את כל המערכת,

הדבר היחידי שמונע ממני להזמין את המגבר זה שאמרו לי שמגבר בלי סאב במערכת כזאתי ישרוף לי מהר מאוד את הרמקולים האחוריים, ושאני חייב סאב.

חשוב לציין שאני לא פריק של סאבים ורוב המערכות (גם של 20,000 שקל ויותר) ששמעתי הבאס היה תמיד חזק מידי וסתם מפוצץ תמוח, הבנתי גם שרמקולים 6x9 נותנים באס ונראה לי שזה יספיק בתור התחלה.

 

אז מה אתם אומרים אפשר להוסיף מגבר כמו שציינתי ללא סאב בלי חשש?

 

המערכת היא:

 

קומפוננט hertz esk 165 6.5 אינץ׳

 

מגש אחורי 6x9 hertz dck690

 

רדיו דיסק clarion cz302a

 

אשמח לעזרה, אני יכול להוסיף JBL GTO 1004?

פורסם

זה תלוי למה אתה מצפה מהמערכת שלך.

הרדיו דיסק הזה מוציא בערך 45w rms לערוץ זה דיי והותר בישביל לשמוע מוזיקה.

אם אתה מצפה לשמוע מוזיקה בעוצמות גבוהות נורא אז אני חושב שההגברה של הרדיודיסק לא מספיקה.

קח בחשבון שקנית סט קומפוננט שהספיגה האפקטיבית שלו זה 100RMS, ככה שלא תנצל אותו עד הסוף.

בעוד שהJBL כן נותן 100rms לערוץ.

חוצמזה השיקול של המגבר ללא סאב לא נכון, השיקול צריך להיות אם לשלב את ה6x9 עם סאב מאחורה, כי זה סותר אחד את השני.

והעיניין הכי חשוב זה התקציב :) הייתי מציע לך לחבר את המערכת כרגע כמו שהיא, ולראות אם אתה מרוצה להתוצאה.

אם תרצה יותר מזה רק אז תשקול להוסיף מגבר.

AMP: JBL GTO1004

COMP: MOREL DOTECH OVATION 4

SUB: HERTZ ES200

פורסם
לא הייתי חושב על להוסיף מגבר על מערכת כזאת

מדובר ברמקולים בסיסיים שיעבדו יפה על ההגברה של הקלריון.

 

איך אתה יכול להגיד על hertz אנרג׳י שהם רמקולים פשוטים/ בסיסיים או איך שלא תקרא לזה,

אומנם זה לא דגם היי אנרג׳י Hsk 165 היקר אבל זה קומפוננט מעולה שלא נופל מהמורלים המתחרים

באותה כתגוריה מכל הבחינות, הכל זה עניין של טעם וה-hertz נשמעים יותר טוב לטעמי האישי.

 

אז להגיד לא הייתי משקיע במערכת כזאת מגבר כי גם ככה היא לא רצינית מהשורש זה לא הכי מדוייק.

 

אני מופתע מהתגובה שלך, לאנשים עם מערכות חצי מהמערכת הזאת קיבלו בפוסטים ישנים המלצות

לתוספת של מגבר וסאב.

פורסם
זה תלוי למה אתה מצפה מהמערכת שלך.

הרדיו דיסק הזה מוציא בערך 45w rms לערוץ זה דיי והותר בישביל לשמוע מוזיקה.

אם אתה מצפה לשמוע מוזיקה בעוצמות גבוהות נורא אז אני חושב שההגברה של הרדיודיסק לא מספיקה.

קח בחשבון שקנית סט קומפוננט שהספיגה האפקטיבית שלו זה 100RMS, ככה שלא תנצל אותו עד הסוף.

בעוד שהJBL כן נותן 100rms לערוץ.

חוצמזה השיקול של המגבר ללא סאב לא נכון, השיקול צריך להיות אם לשלב את ה6x9 עם סאב מאחורה, כי זה סותר אחד את השני.

והעיניין הכי חשוב זה התקציב :) הייתי מציע לך לחבר את המערכת כרגע כמו שהיא, ולראות אם אתה מרוצה להתוצאה.

אם תרצה יותר מזה רק אז תשקול להוסיף מגבר.

 

אז מה הפיתרון שלך?

מה אני צריך לעשות כדי לשפר את המערכת ולנצל את הקומפוננטים שגם ככה לא מנוצלים?

להוסיף סאב לרמקולים האחוריים,

או מגבר בלי סאב תן לי תשובה חד משמעית מה יותר טוב עזוב לרגע את עניין התקציב.

 

תודה.

פורסם
איך אתה יכול להגיד על hertz אנרג׳י שהם רמקולים פשוטים/ בסיסיים או איך שלא תקרא לזה,

אומנם זה לא דגם היי אנרג׳י Hsk 165 היקר אבל זה קומפוננט מעולה שלא נופל מהמורלים המתחרים

באותה כתגוריה מכל הבחינות, הכל זה עניין של טעם וה-hertz נשמעים יותר טוב לטעמי האישי.

 

אז להגיד לא הייתי משקיע במערכת כזאת מגבר כי גם ככה היא לא רצינית מהשורש זה לא הכי מדוייק.

 

אני מופתע מהתגובה שלך, לאנשים עם מערכות חצי מהמערכת הזאת קיבלו בפוסטים ישנים המלצות

לתוספת של מגבר וסאב.

 

אתה שואל ועונה לעצמך :-D

להרץ יש 4 סדרות שמציגות סט קומפוננט לפי רמת איכות מלמעלה למטה

מילה

היי אנרגי

אנרגי

דיצי

בעבר גם הייתה סידרת ספייס עם רכיבים שטוחים

 

הקומפוננט שלך הוא בסיסי עם כול הכבוד לו ,גם אני אוהב את איך שהוא נישמע אבל זה לא משנה

את העובדה שהוא סט בסיסי בהיררכיה של הרץ ,וה-6X9 שלך הם מסידרת הדיצי הנמוכה ביותר

מניסיון עם הרכיבים האלו אני יכול להגיד לך שאם תוסיף מגבר ,השינוי יהיה מינורי במקרה הטוב.

וכמה זה יעלה ? 1000 שח על מגבר +500 שח על התקנה מינימום וזה לדעתי לא משתלם אל מול התוצאה שתקבל

במערכת עם 6X9 לא חייבים מגבר מערכת עם סאב חייבת מגבר לכן זה לא בר השוואה.

 

נב-אתה לא חייב לשמוע בעצתי ,בסופו של דבר עם הכסף שלך אתה יכול לעשות מה שאתה רוצה.

פורסם
אתה שואל ועונה לעצמך :-D

להרץ יש 4 סדרות שמציגות סט קומפוננט לפי רמת איכות מלמעלה למטה

מילה

היי אנרגי

אנרגי

דיצי

בעבר גם הייתה סידרת ספייס עם רכיבים שטוחים

 

הקומפוננט שלך הוא בסיסי עם כול הכבוד לו ,גם אני אוהב את איך שהוא נישמע אבל זה לא משנה

את העובדה שהוא סט בסיסי בהיררכיה של הרץ ,וה-6X9 שלך הם מסידרת הדיצי הנמוכה ביותר

מניסיון עם הרכיבים האלו אני יכול להגיד לך שאם תוסיף מגבר ,השינוי יהיה מינורי במקרה הטוב.

וכמה זה יעלה ? 1000 שח על מגבר +500 שח על התקנה מינימום וזה לדעתי לא משתלם אל מול התוצאה שתקבל

במערכת עם 6X9 לא חייבים מגבר מערכת עם סאב חייבת מגבר לכן זה לא בר השוואה.

 

נב-אתה לא חייב לשמוע בעצתי ,בסופו של דבר עם הכסף שלך אתה יכול לעשות מה שאתה רוצה.

 

אחי ידעתי שאני לא יכול לעמוד בתקציב של קומפוננטים קדמיים ואחוריים הכוללים מגבר וסאב הלוואי והייתי יכול,

ולכן חשבתי ללכת על קומפוננטים קדמיים ורמקולים על מגש אחורי, לאחר מכן החלטתי לקנות את ארבעת הרמקולים מסדרת hertz שגם ככה מצומצמת במערכת הזאת, בדגש על ה-6x9 האחוריים.

אני לא מפקפק בהבנה שלך במערכות להפך, זה פשוט היה מנוסך ככה שהמערכת יעני על הפנים לא הייתי משקיע עוד שקל גם ככה היא גרועה.

בכל מקרה יש לך פיתרון אחר בשבילי? איזה רמקולים 6x9 הייתה ממליץ לי לקנות בשביל שהמגבר באמת יהיה מנוצל, יש לך דגם ספציפי שאפשר לשים אותו על כף המוזניים ( דגמים ספציפיים)

אולי קומפוננטים אחוריים במקום 6x9 ישנו את איכות המערכת הזאת, יש קומפוננטים אחוריים במחיר שפוי?

אני יודע שבמערכות אין סוף, אם יהיו לי קומפוננטים מקדימה ומאחורה אני יוסיף מגבר ובסוף גם סאב מה שייקר תמערכת יותר מידי.

 

בכל זאת אני משקיע פה מעל 2000-2500 ש״ח אני רוצה לקבל את הטוב ביותר,

אשמח לקבל ממך כמה אופציות, אם צריך אני ינסה אולי להחליף את ה-6x9 בחנות.

 

תודה וחג שמח.

פורסם

תנסה בלי מגבר, ובלי סאב (שגם ככה אתה לא רוצה). עוצמה לא חסר בקומפוננט ממוצע גם בלי המגבר.. תנסה בלי המגבר, לפי דעתי ישמע לך טוב וזהו.

מגבר זה כבר סיפור שלם מבחינת ההתקנה וזה סתם מיותר למישהו שלא רוצה סאב והקומפוננט שלו הוא "סבבה", ולא איזה קומפוננט של 3000 שקל, ההבדל בשמע לא גדול.

אם יחסר לך משהו תמיד תוכל להתקין מגבר בהמשך.

Citroen C1 2017 ידנית (ליום יום) | Fiat Punto Cabrio 60s 1995 (לא ברור למה 😅)

פורסם
תנסה בלי מגבר, ובלי סאב (שגם ככה אתה לא רוצה). עוצמה לא חסר בקומפוננט ממוצע גם בלי המגבר.. תנסה בלי המגבר, לפי דעתי ישמע לך טוב וזהו.

מגבר זה כבר סיפור שלם מבחינת ההתקנה וזה סתם מיותר למישהו שלא רוצה סאב והקומפוננט שלו הוא "סבבה", ולא איזה קומפוננט של 3000 שקל, ההבדל בשמע לא גדול.

אם יחסר לך משהו תמיד תוכל להתקין מגבר בהמשך.

 

עדיין לא קניתי את הקומפוננטים הקדמיים הזמנתי אותם, הבעיה זה שהיה טעות בדגם והחזרתי אותם בחזרה במשלוח לחנות,

אני עכשיו לא סגור בכלל עם להזמין את הדגם esk165 אנרג׳י כמו שתכננתי אבל כפי שאתה מבין מדובר בקומפוננטים ממוצעים ולא יותר.

הבעיה השניה זה שכבר יש לי את ה-6x9 מהסידרה הנמוכה מה שקוטל פה תוספת של מגבר שלא ייתן שיפור משמעותי כפי שנאמר כאן.

אני כן מוכן להשקיע עוד קצת במערכת אבל כמובן בגבול הטעם הטוב

על איזה קומפוננט כידי ללכת יש כמה אופציות, מורל דוטק אוביישן, הרץ אנרג׳י, jbl כל שהוא אני לא מכיר את הקומפוננטים שלהם ואיזה נחשב ברמה גבוה, יש גם את פוקל :-/

כנראה שאת הרמקולים האחוריים אני ישפר לקומפוננטים 6x9

אפשר לערבב בין חברות במערכת נגיד קדמיים של מורל ואחוריים של הרץ סתם דוגמא?

פורסם

אפשר לערבב כמובן.. אבל קונים לפי מה שנשמע לך טוב, ואם אתה לא כזה מבין מה נשמע לך טוב אז לך התכנון הראשוני שלך לקומפוננט פשוט וטוב ו6 על 9 פשוט ותאמין לי שתהיה מרוצה מהמערכת. למה להשקיע הרבה כסף לפני שהיה לך משהו סטנדרטי וטוב לראות אם אתה בכלל צריך יותר מזה?

ודרך אגב אין ממש כזה דבר קומפוננט 6 על 9.

Citroen C1 2017 ידנית (ליום יום) | Fiat Punto Cabrio 60s 1995 (לא ברור למה 😅)

פורסם
אפשר לערבב כמובן.. אבל קונים לפי מה שנשמע לך טוב, ואם אתה לא כזה מבין מה נשמע לך טוב אז לך התכנון הראשוני שלך לקומפוננט פשוט וטוב ו6 על 9 פשוט ותאמין לי שתהיה מרוצה מהמערכת. למה להשקיע הרבה כסף לפני שהיה לך משהו סטנדרטי וטוב לראות אם אתה בכלל צריך יותר מזה?

ודרך אגב אין ממש כזה דבר קומפוננט 6 על 9.

 

אני רוצה לקבל תמורה למה שאני משלם ואני מוכן להשקיע קצת יותר ממה שתכננתי,

אתה מנסה לשכנע אותי לא להשקיע כאילו שזה יוצא לך מהכיס מה אתה רציני?

 

ויש ועוד איך קומפוננטים 6x9 תבדוק אפילו באינטרנט (zap) ותראה בעצמך.

פורסם
זה תלוי למה אתה מצפה מהמערכת שלך.

....

הרדיו דיסק הזה מוציא בערך 45w rms לערוץ זה דיי והותר בישביל לשמוע מוזיקה.

.

 

דבר ראשון הרדיו דיסק הנ"ל מוציא 20 WRMS לערוץ , 45 וואט בפיק, ואני עוד לא שמעתי על HU שמוציא יותר מ 30 WRMS לערוץ, המידע מכאן , ולכתוב דברים שרק נראים לך יכולים להטעות אנשים.

 

לפותח השרשור , זה שהמערכות ששמעת היו עם באס חזק/ דומיננטי מידי לא אומר שזה מה שיהיה אצלך במידה ותוסיף סאב , וזה מאד תלוי בכיוונים ובטעם האישי , אני למשל משחק עם העוצמות של הסאב כתלות במוזיקה המתנגנת (ויש לא מעט ז'אנרים שבהם הסאב איננו דומיננטי בכלל , אלא רק משלים את הצלילים הנמוכים ,ויש ז'אנרים שבהם הוא דופק יופי).

 

אני לא אהבתי מערכות שבהם ה 6*9 אחראי על הבאס, למרות שלמי שאין מגבר זה המקסימום שאפשר לעשות.

 

אני הייתי ממליץ בחום על הוספת מגבר לקומפוננט , וסאב חביב שישלים את התמונה, רק טוב ייצא מזה. (אני הייתי המום לאחר הוספת המגבר הראשון שלי).

 

בהצלחה.

SCANSPEAK

×
×
  • תוכן חדש...