Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5029 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אתה יכול לנתק... אני אישית הייתי מנתק את אחד הקוטבים. אם לא תנתק פשוט תצטרך כבלים להנעה כנראה.

יש כאלה לדעתי שיגידו שמצבר בריא צריך להחזיק.

Honda Civic 1997

פורסם

תאבד הגדרות מערכת וכל מיני דברים שמצריכים מתח קבוע , שעון ואם יש עוד דברים נילווים.

לא בהכרח שאם לא תנתק זה יישמר. תלוי בפריקה שתהיה לו

Honda Civic 1997

פורסם

לא אמורה להיות שום בעיה מיוחדת שידועה לי... אולי אם יש לך אזעקת קוברה אז שמור את השלט אצלך.

 

אתה מוזמן לחכות לעוד תגובות שיחזקו או לא את הדעות שלי.

Honda Civic 1997

פורסם

ישנן 2 אפשרויות:

לנתק את המינוס:

היתרונות:

מתח המצבר ישמר ולא תהיה זליגת זרם ממנו אל צרכני הרכב.

החסרונות:

ניתוק מתח לאורך תקופה ממושכת ממעגלים אלקטרוניים שמכילים קבלים אלקטרוליטיים באיכות נמוכה יכולה להוביל עם החיבור מחדש לפריצת הקבל,התפוצצות שלו,ושפיכה של הנוזל הקיים בתוכו מה שעלול לגרום נזק למעגל אלקטרוני.

 

לכן יש פה סיכון.

 

פתרון אפשרי-להשאיר את המצבר מחובר עם הפעלה מינמלית של צרכנים(לא להפעיל אזעקה לדוגמה שגם פה יש סיכון אך רצית בכלל לנתק את המצבר כך שאינך חושש מנושא האזעקה)

לאחר החזרה במידה ויש קשיי התנעה להתניע עם כבלים ולבצע נסיעה ארוכה או לגשת לחשמלאי שיטעין מעט את המצבר.

פורסם

בן כמה המצבר ?

האם יש מערכת איתורן ברכב ?

 

אם אין, והמצבר במצב טוב לא צריכה להיות שום בעיה.

הצרכן הגדול ביותר זו מערכת האיתורן. אזעקה במצב דרוך כמעט ולא צורך זרם.

פורסם
ניתוק מתח לאורך תקופה ממושכת ממעגלים אלקטרוניים שמכילים קבלים אלקטרוליטיים באיכות נמוכה יכולה להוביל עם החיבור מחדש לפריצת הקבל,התפוצצות שלו,ושפיכה של הנוזל הקיים בתוכו מה שעלול לגרום נזק למעגל אלקטרוני.

 

לכן יש פה סיכון.

 

1. הקבלים המותקנים במחשבי הרכב הם באיכות מעולה ורובם לא אלקטרוליטים אלא קבלים קירמיים המיוצרים מחומר דיאלקטרי הנקרא X7R.

 

פירקתי כמה מחשבי הזרקה/הצתה וגם מחשב גיר של תיבה מסוג 01M וכול הקבלים הם תוצרת חברה גרמנית מעולה הנקראת AVX או EPCOS.

 

2. חיבור מחדש של המצבר לא שונה מכיבוי המנוע מכיוון שהקבלים מתרוקנים תוך כמה שניות או תוך דקה גם כאשר המנוע כבוי.

 

בקיצור קישקוש אחד גדול שקראת כנראה באחד האתרים (לא מאשים אותך).

איזה כייף לי :)

פורסם
1. הקבלים המותקנים במחשבי הרכב הם באיכות מעולה ורובם לא אלקטרוליטים אלא קבלים קירמיים המיוצרים מחומר דיאלקטרי הנקרא X7R.

 

פירקתי כמה מחשבי הזרקה/הצתה וגם מחשב גיר של תיבה מסוג 01M וכול הקבלים הם תוצרת חברה גרמנית מעולה הנקראת AVX או EPCOS.

 

2. חיבור מחדש של המצבר לא שונה מכיבוי המנוע מכיוון שהקבלים מתרוקנים תוך כמה שניות או תוך דקה גם כאשר המנוע כבוי.

 

בקיצור קישקוש אחד גדול שקראת כנראה באחד האתרים (לא מאשים אותך).

 

יכול להיות שאתה צודק לגבי הקבלים וסוגם-אכן קבלים קרמיים לא מושפעים מניתוק מתח.

 

א.אך זה כלל לא קישקוש ובטח לא מתוך קריאה אלא מתוך נסיון אישי בניתוק מתח למספר ימים בבית והתפוצצות קבלים בספקי כח של מחשבים(מאיכות נמוכה) וכן בעיות במכשירים ביתיים אחרים(כגון ממירים).

 

ב. הזהרתי מפני האפשרות. כיוון שישנן מערכות אלקטרוניות רבות כולל אזעקות שאין לי מושג לגבי מידת איכותן והרכיבים ממנו הן בנויות.

 

ג.אני הנדסאי אלקטרוניקה שעובד במקצוע כבר 18 שנה (תיקונים עד רמת רכיב). כך שראיתי כמה דברים בחיי.

×
×
  • תוכן חדש...