Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

גז ביניים (לא השאלות הרגילות)


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 8545 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

לאחרונה התחלתי לשחק באוטו ולסוע עם גז ביניים, אני לוחץ קלאץ מוריד הילוך נותן גז ומשחרר קלאץ.

 

השאלה שלי היא אני מוריד הילוך אבל לא יודע כמה גז לתת, לרוב אני נותן על פי רגש אבל לפעמים זה לא מדוייק ועדיין יש קפיצה קלה של האוטו. מישהו יודע איך לדעת להתאים את הגז כמו שצריך לסל"ד?

some people need a high five

in the face

with a chair

פורסם

לפי מה שכתבת אתה לא עושה את זה נכון....

אני מקווה שזה טעות שלך בכתיבה ולא בביצוע של הגז ביניים

את הגז אתה נותן שאתה על ניוטרל, לא על הילוך עם קלאץ' לחוץ.

 

אורון

פורסם

למה מה ההבדל? הרי שלאץ לחוץ זה ניוטרל

 

ההרגשה גם היא כמו באוטומטי

לא מרגישים שמורידים הילוך הכל עובר חלק

some people need a high five

in the face

with a chair

פורסם
למה מה ההבדל? הרי שלאץ לחוץ זה ניוטרל

 

ההרגשה גם היא כמו באוטומטי

לא מרגישים שמורידים הילוך הכל עובר חלק

 

כשקלאץ' לחוץ המנוע מנותק מהגיר וגלגלי השיניים בגיר כן מחוברים

בניוטרל המנוע מחובר לגלגל הגיר - אבל גלגלי הגיר לא מחוברים ביניהם

 

בקיצור, אתה צריך להיות בניוטרל, ועם קלאץ' לא לחוץ כדי לתאם את מהירות גלגלי השיניים

יובל.

פורסם
למה מה ההבדל? הרי שלאץ לחוץ זה ניוטרל

 

ההרגשה גם היא כמו באוטומטי

לא מרגישים שמורידים הילוך הכל עובר חלק

 

כשקלאץ' לחוץ המנוע מנותק מהגיר וגלגלי השיניים בגיר כן מחוברים

בניוטרל המנוע מחובר לגלגל הגיר - אבל גלגלי הגיר לא מחוברים ביניהם

 

בקיצור, אתה צריך להיות בניוטרל, ועם קלאץ' לא לחוץ כדי לתאם את מהירות גלגלי השיניים

 

יובל, מה שאתה תיארת זה דאבל קלאץ'.

 

הוא דיבר רק על גז ביניים, שזה דבר פשוט יותר, וגם יש לו יעילות מסוימת.

 

עניין ה"כמה ללחוץ" הוא נורא סובייקטיבי ותלוי בך וברכב. צריך פשוט להתאמן.

יש רכבים שבהם זה מסובך יותר, ויש רכבים שבהם זה מאוד פשוט. צריך הרבה אימון.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם

רגע אני רוצה להבין, יובל אומר שאני לא עושה את זה נכון, ומצד שני רוני אומר שיובל התכוון למשהו אחר.

 

אז אני רוצה לסדר את העניינים, האם זה נכון הפעולה שאני עושה? קלאץ, מוריד הילוך, נותן גז ומשחרר קלאץ.

some people need a high five

in the face

with a chair

פורסם
רגע אני רוצה להבין, יובל אומר שאני לא עושה את זה נכון, ומצד שני רוני אומר שיובל התכוון למשהו אחר.

 

אז אני רוצה לסדר את העניינים, האם זה נכון הפעולה שאני עושה? קלאץ, מוריד הילוך, נותן גז ומשחרר קלאץ.

 

אם אתה רוצה לעשות דאבל קלאץ' - זה אם הניוטרל באמצע.

אם רק גז ביניים - אז איך שאתה עושה.

 

לדעתי כדי לתאם את זה אתה צריך לדעת מהירות בכל הילוך וכמה טורים ואם הזמן אתה זוכר את זה כשאתה נוסע הרבה.

למשל אתה נוסע 50 קמ"ש בהילוך שלישי ואתה יודע שבהילוך שני זה יהיה 3500 טורים.

אז כשאתה מוריד לשני אתה נותן גז עד 3500 טורים.

ENSURE YOUR BRAIN IS WORKING BEFORE PUT YOUR MOUTH INTO A GEAR

-------------------------------------------------------

מקסים.

פורסם

שני השיטות עוזרות בהורדת ההילוך,

 

דאבל קלאץ עוזר לשלב בקלות הילוך נמוך יותר. כאשר משחררים את הקלאץ בניוטראל, תיבת ההילוכים משולבת למנוע ועם גז קל אפשר לתאם במהירות הסיבוב של גלגלי השיניים לפני הורדת ההילוך.

 

גז הביניים (ללא הקלאץ) נועד להקטין את הקפיצה בזמן שילוב הקלץ לאחר הורדת ההילוץ. הגז ניתן לאחר שילוב ההילוך הנמוך כדי שמשטח הקלץ שמחובר בצד תיבת ההילוכים יסתובב באותו הקצב של הצד המחובר לגלגלים.

 

רונן.

פורסם

ניסיתי להוריד הילוכים בקלאץ' כפול, ובגז ביניים, ושזה הולך טוב אני לא מרגיש הבדל ביין שתיי השיטות.

רק שבגז ביניים אפשר לשלב את ההילוך ביותר מהירות.

 

למדתי מעט על גז ביניים מהסלספיד, ולפי מה שהבנתי זה לא נכון למצב בלחיצה על הגז את מחוג הסל"ד על המיספר הרצוי, אלא לתת לחיצה חזקה (במידה הרצויה) שתקפיץ את סיבוביי המנוע ואז הם יתחילו לרדת עד לנקודה המדוייקת שתתאים למהירות הנסיע בהילוך הנמוך יותר, וזו הנקודה בה מיתחבר הקלאץ'.

 

(הבהרה: כתבתי את הדברים כדעה מנסיון, ולא במטרה ללמד תחת הסמכה כל שהיא :wink: )

פורסם
למה מה ההבדל? הרי שלאץ לחוץ זה ניוטרל

 

ההרגשה גם היא כמו באוטומטי

לא מרגישים שמורידים הילוך הכל עובר חלק

 

כשקלאץ' לחוץ המנוע מנותק מהגיר וגלגלי השיניים בגיר כן מחוברים

בניוטרל המנוע מחובר לגלגל הגיר - אבל גלגלי הגיר לא מחוברים ביניהם

 

בקיצור, אתה צריך להיות בניוטרל, ועם קלאץ' לא לחוץ כדי לתאם את מהירות גלגלי השיניים

 

יובל, מה שאתה תיארת זה דאבל קלאץ'.

 

הוא דיבר רק על גז ביניים, שזה דבר פשוט יותר, וגם יש לו יעילות מסוימת.

 

עניין ה"כמה ללחוץ" הוא נורא סובייקטיבי ותלוי בך וברכב. צריך פשוט להתאמן.

יש רכבים שבהם זה מסובך יותר, ויש רכבים שבהם זה מאוד פשוט. צריך הרבה אימון.

 

רוני

 

רוני, צודק, אבל בשאלתו שעליה עניתי הוא שאל מה ההבדל בין ניוטרל לקלאץ' (שים לב לציטוט)

יובל.

×
×
  • תוכן חדש...