Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2886 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
:-D

 

אפשר הסבר קצר מה הכי איכותי ולא גורם נזק לכלי? תודה..

 

במקום הראשון: לייזר.

במקום השני: CNC\מכונה.

במקום האחרון, הודי עם אזמל :lol:

יש עוד שיטות, קצר הגיליון האלקטרוני מלהסביר ולפרט לגבי כל אחד. הכי סבבה זה חריטה בלייזר למיטב הבנתי, הכי פחות צ'אנס שמשהו יקרה לכלי כי הוא זז בזמן העבודה. מעבר לזה, דומני שלליזר יש גם יתרונות אחרים, אבל מאחר ואני לא סגור על זה, לא אמנה אותם. אם יש לך סבלנות, יש מאמר בויקיפדיה.

מכונה שנוגעת בכלי, נדיר מאד שזה קורה- אבל זה קיים: הכלי עשוי לזוז ואז יש לך בעייה.

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

  • תגובות 144
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

אגב נדהמתי לגלות שלא חוקי לשאת לדרמן בארץ, אלא אם זה נדרש לעבודה, זה קצת עירער את ההצדקה לרכישת הכלי. בלדרמן הסכין מתקבעת ולפי החוק כפי שהבנתי לא משנה מה אורך הלהב במקרה כזה. :shock:

פורסם

הבנת נכון. לצערי לדרמן איננו נחשב לחוקי לפי החוק היבש.

הבעייה מתחילה עם זה שהחוק נתון לפרשנות של "איך שבאת לשוטר בעין". אני מכיר אישית מישהו שעוכב לחקירה (!) על אולר שוויצרי שאיננו ננעל וחוקי למהדרין.

מניסיוני, לדרמן הוא כל כך נפוץ, שלא יעשו לך "פוזות" בגללו. אני נושא לדרמן על החגורה יום יום מאז הצבא, לפני כמעט 2 עשורים, ולמעט בקניונים ומקומות ציבוריים ("תשאיר אותו באוטו" ומאז זה מה שאני עושה) אין בעיות. וגם, בקניונים עוד מאשרים את זה. לפעמים צריך להתווכח ולהגיד למאבטח שידבר עם הממונה עליו, וזהו.

 

זכור לי, לפני שנים ניסיתי להיכנס לאיזה אירוע במרכז הקונגרסים (עוד לא היה לי אוטו, באתי באוטובוס). המאבטח עשה לי בעיות עם הלדרמן, אומר לי "תשים אותו באוטו- אתה לא נכנס עם זה, יש בו סכין".

-נו? ו?

"אתה יכול לדקור עם זה".

-נכון, יש בו סכין. יש גם פותחן שימורים, יש גם שופין...

"אבל יש בו גם סכין. אי אפשר לעבור עם זה."

-יש בו גם פלאייר.

"נו? ו?"

-אני יכול גם לתפוס איתו למישהו בפטמות ולסובב. אתה יכול לדמיין אותי עושה את זה? נשמע לך הגיוני? אז יש בו גם סכין... אז מה?

"תעבור, תעבור, יאללה נו" :lol:

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם (נערך)

לפי הבדיקה שלי מהשבוע האחרון הקלאסי ביותר זה Supertool 300, אבל הוא גדול וכבד יחסית, יש גם את Surge שהוא עוד יותר כבד ונועד למשימות קשוחות.

בקטגוריית משקל נמוכה יותר הדגמים הקלאסיים הם Wave (עכשיו בגרסת Plus) ו Charge Titanium (גם בגרסת Plus), כאשר 2 הבדלים עיקריים (ואולי יחידים) ביניהם זה ידיות מטיטניום וסכין מפלדה איכותית ביותר S30V (פלדת פרמיום שקיימת בסכינים יקרים בלבד, עמידות, שמירת חדות הלהב, קלות ההשחזה והתנגדות לחלודה מעולים) ב - Charge. מכאן גם הפרש רציני במחיר בין שני הדגמים.

 

המחירים בארץ גבוהים בכ-100 ש"ח מחו"ל, אז לא שווה להתעסק עם הזמנות משם לדעתי, לשיקולך.

 

זהו, עד כאן קצת מההבנה המוגבלת שלי בתחום, כי התחלתי להתעניין ממש לאחרונה.

אני אישית מעוניין ב- Charge Titanium Plus..

עריכה אחרונה על ידי arco1
פורסם

הסופרטול הוא קלאסי אבל גס מאד. ממש לא מתאים לכל אחד.

כשלי אומרים לדרמן קלאסי, אני חושב על ה WAVE. עליי כבר שנים לא מעטות.

ממליץ לך בחום ללכת לחנות ו"למשש את הסחורה" לפני שאתה מחליט לקנות. רק קח בחשבון שבריקושט ולמטייל המחיר יהיה גבוה יותר משמעותית מאשר בחנויות אספקה טכנית שמחזיקות גם לדרמן (לרוב). בשביל טווח מחירים תוכל להיעזר בזאפ.

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם

כן, הזכרתי את Wave, פשוט נתתי לו מגוון כלים שיבחר מה שטוב לו. :) Wave יש גם בצבע שחור.

 

אגב מבדיקה שלי (רק עבור דגם Charge Titanium Plus) הפרש מחיר בין ריקושט למחיר הזול בזאפ הוא כ-70 ש"ח. ולא בטוח שבחנויות האינטרנט יש באמת את הדגם פלוס, בכל אתר שנכנסתי ראיתי תמונה של דגם ישן..

פורסם (נערך)

אישית אני עם לדרמן מגיל 16. (שזה כבר 19 שנה)

נגנבו בצבא ובעבודה.(סופרטול 1. היו 3 WAVE. צ'ארצ טיטניום. ומיקרה)

היום יש ברשותי. (סופרטול 2 משנת 2002. צארצ AL וסארג' שניהם מלפני חודש).

בעבודה אני מסתובב קבוע עם אחד או שניים עליי.

נדיר ביותר (למעט במקרים חריגים. באירועים ביטחוניים עם קהל בעייתי. בתי כלא ) עשו לי בעיה איתם.

 

 

ממליץ בחום על WAVE. למי שצריך כלי קטן ונוח.

ממליץ בחום על הסארג' למי שיש יד גדולה ! וצריך כלי גדול.

 

ההבדלים ביניהם גדולים ביום יום. המשקל. הידית. הצורת עבודה.

 

 

לגבי אחרים.

יש לך גארבר. ויקטורינוקס. וSOG

 

SOG היה לי. נשבר פעמיים בתוך פחות מחצי שנה. הוחלף לWAVE.

ויקטורינוקס. היה לחודש (כשלדרמן שלי היה בתיקון) פחות נוח היה לי ביד.

גארבר. מלא דגמים. לך תראה. פחות התחברתי.

 

 

 

חיסרון אחד גדול ללדרמן.

זמן תיקון בין חודש לחודשיים.

עריכה אחרונה על ידי Soundman

גלגלצ: דיווחי תנועה ביציאה ממצרים. עומס תנועה ענקי ממחלף סיני עד מחלף ים סוף, משה תיזמן 40 שנה. תודה לך משה.

מודעת מכירה ................ פרויקט איטום על הרכב שלי

פורסם

וואו, יש לך נסיון מרשים עם הכלים האלה! 8)

 

אגב החל מהשנה אין יותר Wave, מייצרים רק Wave+.

 

פיספסתי עוד הבדל בינו לבין Charge, אין ב-Wave וו חיתוך על סכין הלא חלקה.

 

אם זה מעניין מישהו, אז גם מהשנה בשניהם הקאטר הניתן להחלפה הוא מפלדת סמי-פרמיום 154CM.

 

מבחינתי אגב הפלדה S30V ממנה עשויה הסכין ב Charge+ Titanium זה ממש דיל ברייקר, אין לדגם הזה תחרות אצל אף יצרן. כמו כן טיטניום זה גימיק חביב, גם עיצובית. מי שכל זה לא מעניין אותו, ה-Wave יהיה יותר משתלם משמעותית.

פורסם
מהו הדגם של הלדרמן הקלאסי והאמין ?

ומאיפה הכי זול להזמינו?

יש כרגע מבצע מצויין ללדרמן wingman פלוס חריטת שם ב200. חפש בפייסוש את רגעים.

 

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

פורסם
הסופרטול הוא קלאסי אבל גס מאד. ממש לא מתאים לכל אחד.

כשלי אומרים לדרמן קלאסי, אני חושב על ה WAVE. עליי כבר שנים לא מעטות.

ממליץ לך בחום ללכת לחנות ו"למשש את הסחורה" לפני שאתה מחליט לקנות. רק קח בחשבון שבריקושט ולמטייל המחיר יהיה גבוה יותר משמעותית מאשר בחנויות אספקה טכנית שמחזיקות גם לדרמן (לרוב). בשביל טווח מחירים תוכל להיעזר בזאפ.

אין ספק שוויב זה הקלאסיקה והרפרנס לכל התעשייה

 

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

פורסם

למי שהכלי לא משמש לעבודה יומיות לא רואה שום סיבה להשקיע מעבר ל-20 שקלים בלדרמן סיני הכולל הכול.

 

לי יש בתא הכפפות לדרמן סיני שקיבלתי במתנה לפני יותר מ-10 שנים והשתמשתי איתו מעת לעת והוא מחזיק מעמד מצויין אפילו אין עליו טיפת חלודה.

 

כמובן שיש לי גם ארגז כלים ברכב עם כול הכלים הנדרשים לטיפול ברכב.

איזה כייף לי :)

פורסם
למי שהכלי לא משמש לעבודה יומיות לא רואה שום סיבה להשקיע מעבר ל-20 שקלים בלדרמן סיני הכולל הכול.

 

לדרמן סיני לא חזק. לא חד. המברגים לא מדוייקים. (זה אומר שברגים לא יתפסו עליהם). הכלי פשוט לא.

יש לאבא שלי בבית לפחות 5 כאלו. וכולם פשוט לא.

 

מצד שני כן מצאתי פעם חיקוי סביר ללדרמן (באתר סיני.) אבל זה לא עלה 20 שקל. יותר לכיוון של 80. שקל

וכאשר לדרמן WAVE עולה 250 או 300 שקל. אין סיבה לשלם שליש על סיני.

 

נ.ב. לא מדובר על חנות. כי הן גנבות. לדרמן עולה 70 דולר. אין זה שיעלה 700 שקל.

גלגלצ: דיווחי תנועה ביציאה ממצרים. עומס תנועה ענקי ממחלף סיני עד מחלף ים סוף, משה תיזמן 40 שנה. תודה לך משה.

מודעת מכירה ................ פרויקט איטום על הרכב שלי


×
×
  • תוכן חדש...