Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5097 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

למי שהצליח לפספס, אפתח באומרי שאני עצמאי בעל עסק משלי. במדינה שלנו, זה מסתבר שורש כל רע.

פתחתי את העסק בינואר. עברו מאז מעל שבעה חודשים. כיום העסק מחזיק את עצמו, וזהו.

מאז שהעסק נפתח, אני למעשה עובד בהתנדבות. לא ראיתי אגורה אחת ממנו עדיין.

אני חיי מהחסכונות שלי, מהפנסייה שפתחתי, ובלית ברירה כי כלו כל הקיצים- ניסיתי לחתום אבטלה (אפשרי לעצמאי. או שלא?).

לא ניכנס לסיפור של למה קיבלתי סירוב (חתם "לא מתאים", זימן אותי שוב, והחליט שאני... לא מתאים, בצורה אגרסיבית), אבל מה שכן ניכנס, זה לוועדת הערר שהייתי בה היום.

מדינת ישראל היקרה (באופן מילולי), מכתב פתוח.

 

מדינה יקרה שלי. כבעל עסק קטן, אני נאלץ להתמודד מול מאות גורמים שונים, ששכיר לא מודע אליהם בכלל. ועכשיו אני מוצא עצמי נאלץ להתמודד מול כספי המיסים שאני משלם.

את המיסים שלי אני משלם במועד, כמו אזרח טוב. לא מתלונן יותר מדיי. חי בהתאם למה שאני יכול להרשות לעצמי. אני יודע שהכלכלה בבעייה. אבל האם עצרתם לרגע לחשוב על נקודה מעניינת?

בואו נחשוב רגע ביחד, מדינה יקרה שלי. מה יקרה אם המדינה תיתן לעצמאי דמי אבטלה?

1) בראש ובראשונה, העצמאי יוכל לתפקד כעצמאי למשך עוד מספר חודשים. בואו ננתח את זה לרגע:

עצמאי שעובד = מיסים = הכנסות למדינה = מוצרים נקנים ונמכרים = הכנסות למדינה = כלכלה טובה יותר.

2) עצמאי שעובד עוד כמה חודשים יוכל (ולא רק בתיאוריה) להגיע לנקודת המפנה של העסק בצורה כזו, שהעסק יוכל גם להרוויח וגם לשכור עובדים.

עצמאי שעובד = ייצור מקומות עבודה = ירידה באבטלה = ירידה בכמות התשלומים של הביטוח לאומי וחבר מרעיהם לאלו שלא מצאו עבודה.

3) עצמאי שעובד ומתפתח יוכל גם לקנות יותר, אולי גם לייבא או לייצא סחורה.

עצמאי שעובד = יותר קניית מוצרים = מיסים = הכנסות למדינה = יותר מוצרים נקנים ונמכרים = עוד הכנסות למדינה = עוד שיפור בכלכלה.

 

אני חושב שזה מספיק לבינתיים... יש עוד סיבות וניתוחים שונים ומשונים.

 

אז, מדינה יקרה שלי. שאלה.

מדוע את מעדיפה להביט בחור של הגרוש, ולא לראות דרכו את התמונה המלאה של עוד הרבה הכנסות עתידיות עם קצת פחות הוצאות, לעומת לחסוך כאן ועכשיו כמה גרושים על אדם שמנסה להצליח ולשפר קצת את המצב הכללי במדינה (גם אם זה רק תוצר לוואי)? למה להערים קשיים דווקא על עצמאיים יותר מאשר על שכירים? אם כבר, המגמה צריכה להיות הפוכה. אם יהיו יותר קשיים על שכירים, אולי יותר מהם ירצו לפתוח עסק, ויוכלו בהמשך גם להעסיק עובדים וליצור כלכלה יותר חזקה ופחות תשלומים ממך למובטלים. חשבת על זה, מדינה יקרה שלי?

 

מוגש כחומר למחשבה. אשמח אם תעלו את המכתב הזה לפייסבוק שלכם (בבקשה בלי להזכיר ממי זה... בפורום אני מרשה לעצמי להיות פתוח, במציאות זה יכול לגרום לנזק. "מכר בעל עסק" זה נחמד.).

תודה על ההקשבה.:arrow:

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

  • תגובות 38
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ימים פופולרים

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

אפשר להסתכל על זה גם מכיוון שונה.

 

ברבור שנרשם בתור עצמאי אבל בפועל לא עושה כלום עם העסק שלו וחותם דמי אבטלה = סתם בטלן נוסף שחי על חשבון המדינה.

כמובן שברווז זה כבר משהו אחר לגמרי, ברווז הוא לא בטלן וברווז באמת רוצה שעסק שלו יצליח. אבל ברבור הוא בטלן שרק מחפש דרך לסחוט עוד חצי שנה של דמי אבטלה תוך שהוא יושב בבית ומגרבץ מול המחשב.

איך קובעים מי ברווז ומי ברבור?

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

פורסם

אני ממש מצטער לשמוע ידידי !

אל תתייאש,לוקח לעסק זמן להתרומם .

אני מאחל לך פרנסה עתידית בשפע ,

אשמח לשתף את הלינק לעסק שלך מאשר את המכתב הזה.

Gn'f'R

פורסם

ברווז, המדינה לא תתמוך בעצמאים בדיוק כמו שהיא לא תיתן להם דמי אבטלה אם יקרסו.

 

הטעות שלך היא שאתה עובד. מי שלא עובד ולא רוצה לעבוד ממשיך לקבל דמי אבטלה. המדינה מעודדת פרזיטים ופרזיטים שמעודדים אותם פורחים.

 

ידידי היקר, אתה תצטרך להחזיק עוד קצת מעמד ובמקביל לחשוב איך מגדילים הכנסות/מקטינים הוצאות. יכול להיות שהתמחור שלכם לא נכון.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם
אפשר להסתכל על זה גם מכיוון שונה.

 

ברבור שנרשם בתור עצמאי אבל בפועל לא עושה כלום עם העסק שלו וחותם דמי אבטלה = סתם בטלן נוסף שחי על חשבון המדינה.

כמובן שברווז זה כבר משהו אחר לגמרי, ברווז הוא לא בטלן וברווז באמת רוצה שעסק שלו יצליח. אבל ברבור הוא בטלן שרק מחפש דרך לסחוט עוד חצי שנה של דמי אבטלה תוך שהוא יושב בבית ומגרבץ מול המחשב.

איך קובעים מי ברווז ומי ברבור?

מסתכלים לו בין הרגליים?... :lol:

אני יודע שיש ברבורים. הבעייה איתם, זה שהם נראים יותר טוב מברווזים, ומצליחים לשכנע בקלות שהם "צריכים כסף".

הברווזים, שבאמת מנסים, צריכים להתמודד מול חומה אטומה פלוס אותם ברבורים.

ניתן להבדיל, בגדול. אבל זה כל כך קשה, שמעדיפים שלא... ובכל מקרה זה לא העניין פה.

אני ממש מצטער לשמוע ידידי !

אל תתייאש,לוקח לעסק זמן להתרומם .

אני מאחל לך פרנסה עתידית בשפע ,

אשמח לשתף את הלינק לעסק שלך מאשר את המכתב הזה.

לא מתייאש, להיפך, חל שיפור כל הזמן. אשמח אם תשתף את הלינק! תקבל בפרטי עוד כמה דקות).

ברווז, המדינה לא תתמוך בעצמאים בדיוק כמו שהיא לא תיתן להם דמי אבטלה אם יקרסו.

 

הטעות שלך היא שאתה עובד. מי שלא עובד ולא רוצה לעבוד ממשיך לקבל דמי אבטלה. המדינה מעודדת פרזיטים ופרזיטים שמעודדים אותם פורחים.

 

ידידי היקר, אתה תצטרך להחזיק עוד קצת מעמד ובמקביל לחשוב איך מגדילים הכנסות/מקטינים הוצאות. יכול להיות שהתמחור שלכם לא נכון.

 

תודה על הכיוון, אבל התמחור בסדר גמור-נבדק בכמה מישורים. לא מספיק לקוחות מוצאים אותנו...:-( ובשביל אלו שכן, אני לוקח קורס בשיווק :lol:

זה מה שאני לא מצליח להבין: איך יש אנשים שחיים אך ורק מאבטלה, לעומת אנשים שבאמת צריכים את הכסף הזה והמדינה לא נותנת להם לחיות?!

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם

המובטל עובד פה ושם בשחור, הוא מסכן אז גם בעירייה ובביתי הספר יש לו הנחות ואם הוא מוכר ע"י הרווחה גם ירהטו לו את הבית.

 

יש עוד מעט את תערוכת הריהוט. בדוק אפשרות לשים שם דוכן קטן לחלוקת מים קרים חינם לעוברים והשבים בצירוף פלאייר קטן. זה יעלה אבל לדעתי יתן חשיפה אדירה עם אפשרות לראות מכשיר עובד. יש סיכוי שאפילו משם תצאו עם כמה עסקאות.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם

זה רעיון טוב. ייבדק. תודה!

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם

למה המדינה צריכה לתת לעצמאי כסף?

אם אתה נותן לעצמאי כסף כדי לגמור את החודש אתה מעודד אותו לא להתפתח. העצמאי "רגוע" כי אין דאגה לגבי חודש הבא. יש אבטלה.

 

הרבה מהעצמאים מונעים מהלחץ, מה יהיה חודש הבא? יש משפחה להאכיל, חובות וכדומה.

 

זה הדלק של חלק מהעצמאים.

 

 

בספר "אבא עשיר אבא עני", כתוב:

"קודם כל אני משלם על מה שאני רוצה, אח"כ אני משלם מיסים" (תקף לארה"ב).

מצד אחד - הוא נכנס למינוס בגלל החשיבה הזאת.

מצד שני - הגישה הזאת מדרבנת אותו לייצר הכנסה גבוהה יותר.

 

אבי.

----

פורסם
למי שהצליח לפספס, אפתח באומרי שאני עצמאי בעל עסק משלי. במדינה שלנו, זה מסתבר שורש כל רע.

פתחתי את העסק בינואר. עברו מאז מעל שבעה חודשים. כיום העסק מחזיק את עצמו, וזהו.

מאז שהעסק נפתח, אני למעשה עובד בהתנדבות. לא ראיתי אגורה אחת ממנו עדיין.

אני חיי מהחסכונות שלי, מהפנסייה שפתחתי, ובלית ברירה כי כלו כל הקיצים- ניסיתי לחתום אבטלה (אפשרי לעצמאי. או שלא?).

 

 

מדינה יקרה שלי. כבעל עסק קטן, אני נאלץ להתמודד מול מאות גורמים שונים, ששכיר לא מודע אליהם בכלל. ועכשיו אני מוצא עצמי נאלץ להתמודד מול כספי המיסים שאני משלם.

את המיסים שלי אני משלם במועד, כמו אזרח טוב. לא מתלונן יותר מדיי. חי בהתאם למה שאני יכול להרשות לעצמי. אני יודע שהכלכלה בבעייה. אבל האם עצרתם לרגע לחשוב על נקודה מעניינת?

בואו נחשוב רגע ביחד, מדינה יקרה שלי. מה יקרה אם המדינה תיתן לעצמאי דמי אבטלה?

1) בראש ובראשונה, העצמאי יוכל לתפקד כעצמאי למשך עוד מספר חודשים. בואו ננתח את זה לרגע:

עצמאי שעובד = מיסים = הכנסות למדינה = מוצרים נקנים ונמכרים = הכנסות למדינה = כלכלה טובה יותר. אמרת שהעצמאי לא מרוויח. אם הוא לא מרוויח, אז הוא לא ישלם מיסים. נהפוכו, אם הוא חברה, הוא יכול להתעלם גם מתשלום מע"מ, ולפשוט את הרגל. שקל הוא לא ישלם. רק ירוויח.

2) עצמאי שעובד עוד כמה חודשים יוכל (ולא רק בתיאוריה) להגיע לנקודת המפנה של העסק בצורה כזו, שהעסק יוכל גם להרוויח וגם לשכור עובדים.

עצמאי שעובד = ייצור מקומות עבודה = ירידה באבטלה = ירידה בכמות התשלומים של הביטוח לאומי וחבר מרעיהם לאלו שלא מצאו עבודה. עצמאי שלא מרוויח כנראה גם לא יוצר מקומות עבודה. הוא רק גורם לאבטלה רבה יותר. הוא ינסה לשרוד, ולכן יוריד מחירים, מה שיגרום למתחרים להוריד מחירים, לשבור שוק, ולצמצם את היקף המס שהמדינה מקבלת.

3) עצמאי שעובד ומתפתח יוכל גם לקנות יותר, אולי גם לייבא או לייצא סחורה.

עצמאי שעובד = יותר קניית מוצרים = מיסים = הכנסות למדינה = יותר מוצרים נקנים ונמכרים = עוד הכנסות למדינה = עוד שיפור בכלכלה.

 

אני חושב שזה מספיק לבינתיים... יש עוד סיבות וניתוחים שונים ומשונים.

 

 

תודה על ההקשבה.:arrow:

 

יש לי תשובות בכחול על חלק מהסעיפים שלך.

לגבי העבודה

יש שני סוגים של עצמאיים

אלו שאין להם זמן לאכול

ואלו שאין להם מה לאכול.

אם אתה בשני, סימן שיש לך הרבה זמן. אם יש לך הרבה זמן, סימן שאתה לא עובד מספיק קשה. אם אתה לא עובד מספיק קשה, אתה לא תורם לכלכלה.

מסקנה - או שתמצא עסק שבו לא צריך לעבוד, או שתמשיך להחזיק את העסק הנוכחי שלך, עם תחרות ענקית, ופשוט תעבוד.

אף אחד לא אוהב להיות בשמש. ואף אחד לא אוהב לעבוד. אבל בשמש אנשים צמאים. ואתה מוכר מים מהברז אחרי שעברו קירור ותוספת מחיר של חשמל. חפש את אלו שרוצים מים.

פורסם

בדקת אפשרויות של מכרזים בחברות גדולות, בתי אבות, בתי ספר?

לדעתי אתה אמור לספק להם תנאים ומחירים עדיפים על ה"גדולים" שבשוק.

 

אגב, הסיפור מוכר לי מקרוב, לפני כמה שנים סגרתי חנות למוצרי חשמל שהפכה לא ריווחית אחרי 5 שנות קיום בגלל השחקנים הגדולים בשוק.

המחירים שלי היו מעולים, אבל לא יכולתי לעמוד ראש בראש מול הפרסום של כל הגדולים.

גם נושא הזמן הוזכר פה יפה על ידי זה שמעלי, אצלי זה היה כהכנסה נוספת פרט לעיסוק הראשי שלי ולכן לא הושקע מספיק זמן בקידום העסק (נכנסתי לאינטרנט מאוחר וכו'), נסה לנצל כל דקה פנויה לקידום העסק.

כבר לא בן 12 ועדיין מאמין באלוהים? מזל טוב, גם לך יש חבר דמיוני.

פורסם

7 חודשים הם לא מדד לכלום. צריך הרבה סבלנות בהקמת עסק, ורצוי שיהיה על מה ליפול.

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932

פורסם
למה המדינה צריכה לתת לעצמאי כסף?

אם אתה נותן לעצמאי כסף כדי לגמור את החודש אתה מעודד אותו לא להתפתח. העצמאי "רגוע" כי אין דאגה לגבי חודש הבא. יש אבטלה.

 

הרבה מהעצמאים מונעים מהלחץ, מה יהיה חודש הבא? יש משפחה להאכיל, חובות וכדומה.

 

זה הדלק של חלק מהעצמאים.

 

 

בספר "אבא עשיר אבא עני", כתוב:

"קודם כל אני משלם על מה שאני רוצה, אח"כ אני משלם מיסים" (תקף לארה"ב).

מצד אחד - הוא נכנס למינוס בגלל החשיבה הזאת.

מצד שני - הגישה הזאת מדרבנת אותו לייצר הכנסה גבוהה יותר.

 

אבי.

 

יש לי תשובות בכחול על חלק מהסעיפים שלך.

לגבי העבודה

יש שני סוגים של עצמאיים

אלו שאין להם זמן לאכול

ואלו שאין להם מה לאכול.

 

אלו שני צורות חשיבה שלא עלו לי בראש. בהחלט גם נכון.

סרק, איכשהוא, אני בשניהם.

אין לי מה לאכול, גם כשאני מוצא את הזמן בין הקורסים השונים, ניהול העסק, הגעה ללקוחות, לספקים, כיבוי שריפות, שדרוג האתר, הוספת מוצרים לרפרטואר, יישום בפועל של מה שאני לומד בקורסים, טלפונים תוך כדי, הזמנות במקומות שונים ומשונים, פגישות, מרדף אחרי חלקים, צילום מדריכים, ושכחתי עוד כמה סעיפים. אה, כן, מאחר ואני חילוני אני עובד גם בשבתות...

אני לא מוצא היגיון במה שאמרתי. באמת שלא. לפי היגיון נטו, לא הייתי אמור לראות את הלשכה ממטר כי לא הייתי צריך אותם. אבל, הפראקטיקה לחוד. חלק גדול מהפעולות נועדו להביא לקוחות בשלב רחוק יותר מהמיידי.

אני מרגיש שהנושא של השירשור משתנה שוב ממה שהוא היה אמור להיות. אני מבקש להישאר בטופיק.

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם

לא הבנתי איך אתה מצפה גם לעבוד וגם לקבל דמי אבטלה בו זמנית, אי אפשר לרקוד על שתי החתונות בו זמנית.

מי שחותם בלשכת התעסוקה צריך להיות זמין לעבודה שתוצא לו בהתאם לכישוריו, אתה מראש לא נשמע כאחד שמוכן להיות זמין לעבודה.

 

לגבי סירוב, נכון שיש יד יותר מיידי קלה בלשכת התעסוקה לרשום סירוב, אך זה לא משהו אישי כנגד עצמאים, אותו יחס מקבלים כולם, במקרה שלך כפי שתארת אותו הסירוב נרשם בצדק.

פורסם
למה המדינה צריכה לתת לעצמאי כסף?

אם אתה נותן לעצמאי כסף כדי לגמור את החודש אתה מעודד אותו לא להתפתח. העצמאי "רגוע" כי אין דאגה לגבי חודש הבא. יש אבטלה.

 

הרבה מהעצמאים מונעים מהלחץ, מה יהיה חודש הבא? יש משפחה להאכיל, חובות וכדומה.

 

זה הדלק של חלק מהעצמאים.

 

 

בספר "אבא עשיר אבא עני", כתוב:

"קודם כל אני משלם על מה שאני רוצה, אח"כ אני משלם מיסים" (תקף לארה"ב).

מצד אחד - הוא נכנס למינוס בגלל החשיבה הזאת.

מצד שני - הגישה הזאת מדרבנת אותו לייצר הכנסה גבוהה יותר.

 

אבי.

 

רק במקרה שלא הבנת או שאתה לא יודע. עצמאי משלם את כל המיסים כמו שכיר אבל רק פי כמה עשרות מונים. לעומת זאת, עצמאי לא זכאי לשום זכויות בביטוח הלאומי כלומר יוצא שאתה משלם מיסים בלי לקבל עליהם תמורה. כמו שג'ורג קרלין אומר: "ONCE YOU ARE BORN YOU'RE ON YOUR OWN" תוך כדי עשיית תנועה עם האצבע השלישית.

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.


×
×
  • תוכן חדש...