Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5096 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

בישראל, בניגוד למדינות אחרות, עצמאי הוא קודם כל גנב. אי לכך, דואגים לזיין אותך טוב וחזק בשביל לכסות על הפער שנוצר בגלל אלו שמעלימים, וכך בעצם המדינה מעודדת העלמת מיסים ובמקביל דורכת על אלו שכן משלמים. כהרגלה בקודש של מדינת ישראל - משלם המיסים והשכבות החלשות משלמות את המחיר, במיוחד בעלי עסקים קטנים וכד'.

האבסורד שבתור עצמאי הוא שאתה משלם יותר מיסים - ומקבל הכי פחות בתמורה (לא אבטלה, לא ימי חופש, לא הבראה).

 

זו, אגב, אחת הסיבות שאני ממליץ להרבה אנשים לפני שהם פותחים עסק (עוסק מורשה) או בכלל - לקחת צעד אחד קטן קדימה ולפתוח עוסק פטור (עד הכנסה של 6400 שח בחודש, ללא התעסקות עם מע"מ) לפני שהם "משתוללים על כל הקופה".

זה נראה ממש פשוט, אבל לוקח זמן עד שעסק עצמאי מתחיל להכניס רווחים יפים.

 

"מקלט המס" שחלק מבעלי העסקים משתמשים בו הוא למעשה "חברה". ב"חברה" הרווחים הבלתי מחולקים יכולים לשמש אותך להשקעה - ובמקום שתשלם עליהם מס כשכיר או עצמאי (מס שיכול להגיע עד 48% אם לוקחים בחשבון ביטוח לאומי ומס הכנסה) אתה משלם על הרווחים רק 25% ולהשתמש בכסף להשקעות. בחברות שמגלגלות הרבה כסף, זה מ-א-ו-ד משמעותי.

הסברה מדברת על כך שנקודת האיזון בין עצמאי לחברה כדאית רק מרווח נקי של 25-30K בחודש, ומעלה.

 

ברווז, יש דברים שתלמד בדרך הקשה. לצערי, אין זה המקום לפרט איך ולמה :)

עסק בן 7 חודשים זה כלום, חכה לפחות עוד שנה שנתיים.

 

בהצלחה :)

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

  • תגובות 38
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ימים פופולרים

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
לא יודע אם הבנת את התהיות, אבל אם אתה באמת מחויב לעסק, לא היה לך כל כך הרבה זמן לרבוץ בפורום.

לא מנסה להוכיח אותך, תעשה מה שבא לך, אבל הניגוד הזה פשוט צורם מידי.

אתה צודק. הפסקה של 5 דקות מדי פעם בין טלפונים ושדרוג האתר ולקוחות זה לא יפה. צריך לעבוד רצוף, ויותר.

ברווז, אני כרגע בשלהי קורס יזמות/מקימים עסק במטי חיפה ואשמח לשדך אותך לאיש מקצוע מומחה לשיווק (מאחר והתלוננת שלא מספיק אנשים נחשפים לעסק שלך).

 

תודה, אני כרגע ב-2 קורסים בשיווק במט"י, ונראה לי שאנחנו מדברים על אותו אחד שאני לומד אצלו :wink:

בהצלחה לך!

תודה איציק וסער.

איציק, אני יודע ש-7 חודש זה כלום. לכן הייתי מאד גאה (ועודני גאה) בעובדה שהעסק מחזיק את עצמו כל כך מהר!

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם

דווקא לא. תתפלא :lol:

אני יודע על מי אתה מדבר והוא העביר אצלנו מס' הרצאות.

אחד ההרצאות שלנו הועברה ע"י מישהו שנחשבת בעלת שם בשיווק באינטרנט. אם בכל זאת תרצה, אשלח לך את הפרטים בה"פ.

פורסם
יש הבדל בין מס לבין זכויות סוציאליות. מי שמשלם לשכיר את ימי המחלה ואת ימי החופשה בתשלום הוא המעביד, אבל לעצמאי אין מעביד שישלם לו ואין סיבה שהמדינה תשלם לו על כך כיוון שהיא אינה המעבידה שלו.

אתה לא מדייק גם בנושא מס ההכנסה השלילי - יש מס הכנסה שלילי גם לעצמאיים החל משנת 2010. פרטים נוספים כאן.

ביטוח לאומי משלם גם שכיר שנמצא בסטטוס מובטל, אין הבדל בין השניים למעט העובדה שאצל העצמאי דמי הביטוח הלאומי גבוהים יותר.

 

עם על הכבוד אדוני, אני חושב שיש לך טעות. המעסיק משלם משהו כמו 20 ימים של המחלה ואחר כך זה עובר לביטוח לאומי.

 

 

בישראל, בניגוד למדינות אחרות, עצמאי הוא קודם כל גנב. אי לכך, דואגים לזיין אותך טוב וחזק בשביל לכסות על הפער שנוצר בגלל אלו שמעלימים, וכך בעצם המדינה מעודדת העלמת מיסים ובמקביל דורכת על אלו שכן משלמים. כהרגלה בקודש של מדינת ישראל - משלם המיסים והשכבות החלשות משלמות את המחיר, במיוחד בעלי עסקים קטנים וכד'.

האבסורד שבתור עצמאי הוא שאתה משלם יותר מיסים - ומקבל הכי פחות בתמורה (לא אבטלה, לא ימי חופש, לא הבראה).

 

זו, אגב, אחת הסיבות שאני ממליץ להרבה אנשים לפני שהם פותחים עסק (עוסק מורשה) או בכלל - לקחת צעד אחד קטן קדימה ולפתוח עוסק פטור (עד הכנסה של 6400 שח בחודש, ללא התעסקות עם מע"מ) לפני שהם "משתוללים על כל הקופה".

זה נראה ממש פשוט, אבל לוקח זמן עד שעסק עצמאי מתחיל להכניס רווחים יפים.

 

"מקלט המס" שחלק מבעלי העסקים משתמשים בו הוא למעשה "חברה". ב"חברה" הרווחים הבלתי מחולקים יכולים לשמש אותך להשקעה - ובמקום שתשלם עליהם מס כשכיר או עצמאי (מס שיכול להגיע עד 48% אם לוקחים בחשבון ביטוח לאומי ומס הכנסה) אתה משלם על הרווחים רק 25% ולהשתמש בכסף להשקעות. בחברות שמגלגלות הרבה כסף, זה מ-א-ו-ד משמעותי.

הסברה מדברת על כך שנקודת האיזון בין עצמאי לחברה כדאית רק מרווח נקי של 25-30K בחודש, ומעלה.

 

ברווז, יש דברים שתלמד בדרך הקשה. לצערי, אין זה המקום לפרט איך ולמה :)

עסק בן 7 חודשים זה כלום, חכה לפחות עוד שנה שנתיים.

 

בהצלחה :)

 

איציק

 

למי מיטב הבנתי עסק פטור לא פטור מכלום. כל אצלו יש התנהלות מול ביטוח לאומי, מע"מ ומס הכנסה. זה שאתה לא עובר סכום מסויים לא אומר שאתה לא צריך "להיות בקשר עם מע"מ" אלא להצהיר מדי כמה חודשים על ההכנסה שלך.

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

פורסם
דווקא לא. תתפלא :lol:

אני יודע על מי אתה מדבר והוא העביר אצלנו מס' הרצאות.

אחד ההרצאות שלנו הועברה ע"י מישהו שנחשבת בעלת שם בשיווק באינטרנט. אם בכל זאת תרצה, אשלח לך את הפרטים בה"פ.

 

אני מדבר על ר.ש. ואתה בטח מתכוון לק.ה.א. נכון?

אני בקורס אצל שניהם :-D

אם טעיתי, אשמח לקבל הפרטים (ואם תרצה, אשמח "להלשין" לך מה הם ראשי התיבות...)

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם

למי מיטב הבנתי עסק פטור לא פטור מכלום. כל אצלו יש התנהלות מול ביטוח לאומי, מע"מ ומס הכנסה. זה שאתה לא עובר סכום מסויים לא אומר שאתה לא צריך "להיות בקשר עם מע"מ" אלא להצהיר מדי כמה חודשים על ההכנסה שלך.

 

עוסק פטור מצהיר פעם בשנה על הכנסותיו למע"מ בלבד.

רק במקרה שבאמצע השנה אתה עובר את הסף אתה צריך לדווח מיידית ואז אתה הופך לעוסק מורשה

פורסם

ברווז שלום,

 

אני ממליץ לך להשקיע זמן בפירסום, החל מכאן בפורום והמשך בפייס בוק, דרך חברים וכל דבר אחר שחוקי.

עדיף ללכת לדוג מאשר לקבל את הדג.

תעזר בקהילה שפה, יש כאן המון כוח ויכולת להתניע עסק/כל דבר אחר.

תמיד תשתף, גם במחשבות וגם בהחלטות, תשמע-תקשיב מקסימום תחליט אחרת.

אל תתייאש, תנסה לחתוך קצת בהוצאות.

שיהיה בהצלחה, עסק מרוויח תורם למדינה, אני מאחל לך לעלות על דרך המלך.

לעבודה פיג'ו 2008, לחיים אלפא 159 ולסופ"ש מרצדס W123

פורסם

למי מיטב הבנתי עסק פטור לא פטור מכלום. כל אצלו יש התנהלות מול ביטוח לאומי, מע"מ ומס הכנסה. זה שאתה לא עובר סכום מסויים לא אומר שאתה לא צריך "להיות בקשר עם מע"מ" אלא להצהיר מדי כמה חודשים על ההכנסה שלך.

 

בוודאי שהוא פטור - הוא פטור מתשלום מע"מ (לפי מה שנקבע בחוק בהתאם למדרגה שנקבעה לאותה שנה).

אומנם יש לך "התנהלות" (קרי: דיווח) מול הרשויות, אבל כעוסק פטור מע"מ לא שולחים את היד לכיס שלך עד תיקרת הכנסות של 6400 שח לחודש (נכון ל 2012), שזה משמעותי לעסק קטן ומתחיל (ב 6400 שח כולל מעמ יש 883 שח מע"מ, תכפיל ב 12 חודשים ותראה שמדובר בסכום של כ-10,500 ש"ח לשנה). לעסק קטן, זה ממש לא מעט כסף.

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם

פולו, תודה רבה.

אני לא מעוניין להפוך את זה לעוד שירשור עזרה... אני יודע מה עליי לעשות, ואני עושה כל שאני יכול.

השירשור הזה הוא רק פריקת קיטור על מה שנתפס בעיניי כדבר קצר רואי וטיפשי משהו של המדינה, ומנסה ללמוד ולהבין מהיכן זה נובע.

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.


×
×
  • תוכן חדש...