Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5097 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
לא הבנתי איך אתה מצפה גם לעבוד וגם לקבל דמי אבטלה בו זמנית, אי אפשר לרקוד על שתי החתונות בו זמנית.

מי שחותם בלשכת התעסוקה צריך להיות זמין לעבודה שתוצא לו בהתאם לכישוריו, אתה מראש לא נשמע כאחד שמוכן להיות זמין לעבודה.

 

 

ומה לגבי משמרות? אה, על זה לא חשבת.

יש המון משרות של עבודה במשמרות. מעצמי, לאן שניגשתי, טרקו לי בפנים כי אני עצמאי ולא מתאים להם. מבחינתם, בצדק. מי נדפק פה? אני. גם אם הייתי מתקבל, הייתי נדפק בסוף - תיאום מס...

המשרות המוצעות בלשכה פשוט לא לוקחות בחשבון מצב של משמרות. כמו שאמרו לי שם שוב ושוב: "אנחנו לא בנויים לזה".

רצו לאמור: "אנחנו יודעים לקחת כסף, אבל לא לתת או לעזור לך למצוא עבודה שמתאימה לך, (ברמת השכר המתאימה לך,) במידה ותזדקק". רמת השכר היא בסוגריים כי היא לא חלק מהנושא אבל לחלוטין קיים שם.

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

  • תגובות 38
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ימים פופולרים

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

חשבתי על הכל, אתה הוא זה שלא חשב עד הסוף.

 

כאשר אתה בא ללשכת התעסוקה אתה לא יכול להציב תנאים, אתה צריך לקבל כל עבודה שמתאימה לכישורך.

לא מתאים לך? תפתח עיתון ומודעות דרושים וחפש לך עבודה כהוות נפשך.

פורסם
רק במקרה שלא הבנת או שאתה לא יודע. עצמאי משלם את כל המיסים כמו שכיר אבל רק פי כמה עשרות מונים.

 

תוכל לאשש את דבריך?

ככל הידוע לי שכירים משלמים יותר מס מעצמאיים.

פורסם

תבדוק שוב...

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם

מדרגות המס לשכיר ולעצמאי זהות, כך שבאופן עקרוני שניהם אמורים לשלם את אותו המס. אבל עצמאי יכול להזכות על חלק מהמס ששילם כתלות בהוצאות ששימשו אותו לצורך העסק, כך שבפועל בעבור אותם X שקלים שהרוויח ישלם כנראה פחות מס בסוף השנה.

 

מה שכן, עצמאי משלם יותר ביטוח לאומי כי בניגוד לשכיר, המעסיק שלו לא משתתף בתשלומים.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

פורסם
תוכל לאשש את דבריך?

ככל הידוע לי שכירים משלמים יותר מס מעצמאיים.

 

עצמאי לא זכאי לימי מחלה, לא זכאי לימי חופשה בתשלום ולא זכאי להרבה זכויות ששכיר מקבל. לפעמים עדיף להיות שכיר. לעצמאי אין פינסיה אם הוא לא דואג לעצמו, לקחת כסף יודעים יפה מאוד אבל אם יש לך הכנסות שליליות כלומר מינוס אין מס הכנסה שלילי או ביטוח לאומי שלילי.

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

פורסם
עצמאי לא זכאי לימי מחלה, לא זכאי לימי חופשה בתשלום ולא זכאי להרבה זכויות ששכיר מקבל. לפעמים עדיף להיות שכיר. לעצמאי אין פינסיה אם הוא לא דואג לעצמו, לקחת כסף יודעים יפה מאוד אבל אם יש לך הכנסות שליליות כלומר מינוס אין מס הכנסה שלילי או ביטוח לאומי שלילי.

יש הבדל בין מס לבין זכויות סוציאליות. מי שמשלם לשכיר את ימי המחלה ואת ימי החופשה בתשלום הוא המעביד, אבל לעצמאי אין מעביד שישלם לו ואין סיבה שהמדינה תשלם לו על כך כיוון שהיא אינה המעבידה שלו.

אתה לא מדייק גם בנושא מס ההכנסה השלילי - יש מס הכנסה שלילי גם לעצמאיים החל משנת 2010. פרטים נוספים כאן.

ביטוח לאומי משלם גם שכיר שנמצא בסטטוס מובטל, אין הבדל בין השניים למעט העובדה שאצל העצמאי דמי הביטוח הלאומי גבוהים יותר.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

פורסם
ביטוח לאומי משלם גם שכיר שנמצא בסטטוס מובטל, אין הבדל בין השניים למעט העובדה שאצל העצמאי דמי הביטוח הלאומי גבוהים יותר.

 

ההבדל תהומי, בייחוד כשמביאים בחשבון את הסכומים הניכרים, שלא לומר עצומים, אותם משלם עצמאי למל"ל ומציבים מולם את גודל הז*ן אשר ינפיק לו המל"ל אם, חו"ח, יזדקק אותו עצמאי לשירותיו.

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932

פורסם

זה לא הגודל של ה-Z שקובע. זה המומנט.

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם
ההבדל תהומי, בייחוד כשמביאים בחשבון את הסכומים הניכרים, שלא לומר עצומים, אותם משלם עצמאי למל"ל ומציבים מולם את גודל הז*ן אשר ינפיק לו המל"ל אם, חו"ח, יזדקק אותו עצמאי לשירותיו.

מל"ל כמו במפגלת מל"ל, המפלגה הפיקטיבית של רובי פולישוק? :wink:

 

אין ספק שעצמאי משלם הרבה יותר ביטוח לאומי משכיר. אבל -

1. גם השכיר משלם פחות או יותר את הסכום. פשוט אצל השכיר המעביד מחויב לשלם חלק ניכר מהסכום במקום העובד.

2. אצל העצמאי גם דמי הביטוח הלאומי הם הוצאה מוכרת. 50 אחוז מהסכום ששולם כדמי ביטוח לאומי, ליתר דיוק.

 

בסך הכל, יש יתרונות לכאן ולכאן. הכי קל להיות שכיר, אין דאגות. אבל למי שיודע להסתדר עם רשויות המס (כלומר יש לו רואה חשבון שיודע להסתדר איתם), זה יכול גם להשתלם.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

פורסם

הכי מעצבן אותי שכולם כאן בארץ חושבים שעצמאי הוא בטח איזה מליונר בשושו.

 

ולגבייך, ברווז, בהצלחה...!

Skoda Fabia 2010 Manual - SOLD

Seat Ibiza 2018 Manual - SOLD

Seat Ibiza 2024 - totaled

Skoda Fabia 2025 

פורסם

לא יודע אם הבנת את התהיות, אבל אם אתה באמת מחויב לעסק, לא היה לך כל כך הרבה זמן לרבוץ בפורום.

לא מנסה להוכיח אותך, תעשה מה שבא לך, אבל הניגוד הזה פשוט צורם מידי.

פורסם
זה לא הגודל של ה-Z שקובע. זה המומנט.

 

הוא בא עם מומנט של פאקינג דאף, תאמין לי.

 

מל"ל כמו במפגלת מל"ל, המפלגה הפיקטיבית של רובי פולישוק? :wink:

 

מל"ל כמו המוסד לביטוח הלאומי, מן הסתם.

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932

פורסם

ברווז, אני כרגע בשלהי קורס יזמות/מקימים עסק במטי חיפה ואשמח לשדך אותך לאיש מקצוע מומחה לשיווק (מאחר והתלוננת שלא מספיק אנשים נחשפים לעסק שלך).

פורסם

אני שומע הרבה תלונות על המס הגבוהה שעצמאים משלמים.

 

מצד שני. אני לא שומע אותם מתלוננים על שום שותף שגורף את הרווח מהתצורת שלהם (המעסיק).

 

יש עצמאים ששוחים בכסף, כי הם יודעים לעבוד, לשווק, לפעול בשוק מסובך, יש כאלה שיעסיקו אנשים כדי להתרחב (סוכן מכירות עם משכורת מינימום + בונוסים שמנים על מכירות).

ויש עצמאים שלא יודעים להתנהל, לשמור על הוצאות מול הכנסות וכו', והם פשוט טובעים בים של הוצאות.

 

החיסרון היחידי לדעתי בלהיות עצמאי:

"המעסיק" האמיתי/הגורם שמכתיב את תנאי העבודה של עצמאי הם הלקוחות שלו. בשורה התחתונה, הציפיות שלהם לרמת שירות, לשעות עבודה.

----


×
×
  • תוכן חדש...