Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

המשטרה אוכפת בריונות בכביש (אנשים שנדחפים במחלף).


ExoduS
שימו לב! השרשור הזה בן 4481 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • חברי המעגל הראשון

כולם יודעים שזה בגלל החינוך.

 

יצא לי פעם ביום העצמאות לראות שוטר שעצר מישהי בג'יפ שניסתה לעקוף פקק מהשוליים ושמחתי מאד. כמו כן ימח שמם של אלה שנדחפים לראש התור כדי לפנות ובכך חוסמים את הנתיב השני. זה קורה לא מעט בפניה שמאלה לאזור התעשיה מול לב המפרץ.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 82
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אז מה אתה מתנהג כמו ילד קטן עם כבוד ?

אז הוא יידחף לך, אתה לא תתן לו, הוא יידחף עוד יותר כי הוא ירצה להראות לך שהוא יותר חזק, תתנגשו, תעצרו בצד, תתווכחו, תחליפו פרטים, תלכו לבית משפט וכו' וכו'. גאוני.

כל בוקר אני מבלה על "מחלף פולג" בין 10 ל-20 דקות בגלל התור לפנות לכביש החוף ובעיקר בגלל רבבות החא*ות שפונים ימינה מהנתיב השמאלי. ככל שיותר פקוק בכביש החוף, יותר נדחפים, ואלו, כמוני, שמחכים בתור, מחכים עוד הרבה יותר. פשוט מרגיז לראות מהו אחוז הנדחפים וכמה ההדחפות משתלמת - יכול "לחסוך" 10-15 דקות של המתנה.

אז אני בהחלט לא נותן להדחף. לפעמים הנדחף יתקדם עוד יותר וידחף לפני המכונית לפני, ולפעמים ימתין וידחף מאחורי. ולפעמים אני אפילו חוסם את הנדחף ועוצר לדקה את טור הנדחפים! זו תרומתי הצנועה להפיכת ההדחפות לקצת פחות משתלמת.

עד היום עוד אף אחד לא התנגש בי, ועדיין לא חטפתי מכות, אבל כן שמעתי לא מעט צפצופים וקללות (מדהים, לא? גם נדחפים וגם כועסים שלא נותנים להם להדחף).

גישה רופסת של "תנו להם להכנס" פשוט מעודדת את התופעה והופכת אותה למשתלמת כ"כ.

:turn-l:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם לחזור לנושא השרשור - במקרים שבהם מכוניות נוטות להידחף, רצוי לאמץ את שיטת הרוכסן שבה כל מכונית נותנת למכונית אחת להיכנס לפניה ונוסעת. רצוי שכל אחד מאיתנו יקיים את השיטה כך שייתן לרכב אחד להשתלב לפניו, וינסה למנוע מרכבים נוספים להיכנס בכוח. השיטה טובה גם כשאנו בצד המשתלב.

 

בכל מקרה, יש לזכור שהמטרה הראשונה כאן היא לאפשר לתנועה לזרום ולכן גם אם נכנסו עד מכונית או שתיים - המטרה הזאת עדיין תושג ולכן לא קרה דבר. אם ממש כועסים על נהג שנדחף בכוח אפשר (ולטעמי רצוי) לסמן לו קצר באורות. כל ניסיון לחנך נהג אחר בפעולה "כוחנית" יותר - בדרך כלל משיג תוצאה הפוכה!

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם לחזור לנושא השרשור - במקרים שבהם מכוניות נוטות להידחף, רצוי לאמץ את שיטת הרוכסן שבה כל מכונית נותנת למכונית אחת להיכנס לפניה ונוסעת. רצוי שכל אחד מאיתנו יקיים את השיטה כך שייתן לרכב אחד להשתלב לפניו, וינסה למנוע מרכבים נוספים להיכנס בכוח. השיטה טובה גם כשאנו בצד המשתלב.

 

בכל מקרה, יש לזכור שהמטרה הראשונה כאן היא לאפשר לתנועה לזרום ולכן גם אם נכנסו עד מכונית או שתיים - המטרה הזאת עדיין תושג ולכן לא קרה דבר. אם ממש כועסים על נהג שנדחף בכוח אפשר (ולטעמי רצוי) לסמן לו קצר באורות. כל ניסיון לחנך נהג אחר בפעולה "כוחנית" יותר - בדרך כלל משיג תוצאה הפוכה!

 

 

טעות בידך, ידידי.

 

השיטה הנכונה היא לעצור כשהרכב המשתלב נמצא באזור הדלת שלך. ולא לזוז. למשך דקה או שתיים. עד שהוריד של אותו נהג מתפוצץ.

זו שיטת ה"כל כלב בא יומו", והיא עובדת נהדר. שיתפוצצו כל אותם נדחפים.

 

יוזמה מבורכת של המשטרה, וכל אותם משתמשים שחושבים שהמשטרה היא סופרמן וצריכה למנוע תאונות בטרם הם קורות - אתם פולנים. אני מחזיק בדעה שמרבית התאונות נגרמות מחוסר תשומת לב או מבריונות. המשטרה בחרה לטפל בכל אותם בריונים, וכל הכבוד על הבחירה הנבונה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה שאתה אומר לי בעצם אם לסכם זה שהם ישתלבו, "אבל לא אצלי".

מה זה עוזר לך לא לתת למישהו להשתלב ? הרי הוא לא יסע למקום אחר בגללך, אלא שכשכבר אין לו ברירה, הוא יידחף איפשהו, על סף תאונה או תאונה, ככה שאם יש לך אפשרות לתת לנהג כלשהו להשתלב מבלי שיאונה לך רע או שיקרה לך משהו, צריך לתת לו וכל התנהגות אחרת היא התנהגות דוחה. בשביל מה ליצור את המצבים האלה ולתקוע נהגים באמצע הכביש עד כדי שיעשו מעשים בעייתיים לכולנו אם אפשר לתת להם להשתלב ולתת לתנועה להמשיך לזרום כמו חמאה ? אני פשוט לא מבין.

 

במילים אחרות אתה בעצם מעודד את אותו נדחף לעבור על החוק.

אתה מבין את האבסורד?

 

באותו אופן אתה גם יכול לראות מישהו פורץ לכספומט וגונב מזומן - הרי הבנק מבוטח - אז למה לדווח על כך למשטרה? לא יאונה לך רע אם לא תדווח - אז תתיר לפשע להתבצע?

 

נו באמת.

 

לפחות אנחנו עושים את המרב בעצם העובדה שאנחנו מונעים מאותו נחדף להדחף.

כן ירבו.

 

גיא

Seat leon Cupra MK3 FL 2011 - sold

Seat leon Cupra 280 - sold

Golf GTI Performance - sold

Awaiting on new car :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טעות בידך, ידידי. השיטה הנכונה היא לעצור כשהרכב המשתלב נמצא באזור הדלת שלך. ולא לזוז. למשך דקה או שתיים. עד שהוריד של אותו נהג מתפוצץ.

 

ואוו, זה חכם! לא רק להתנהג באגרסיביות לנהג השני ולזה שמאחוריך (ואז מה ההבדל בינך לבין הנדחף?), אלא גם לתקוע את עצמך, אותו, את טור המכוניות שמאחוריך ואת טור המכוניות שאחריו בעמידה במקום, במקום למחול על כבודך ולתת לו לעבור ללא שום הפרעה לאף אחד. פשוט אדיר!

 

יש לך מושג כמה זמן לוקח לטור של מכוניות עומדות לחזור לתנועה זורמת? אם אתה עומד "דקה או שתיים" כדבריך אז עד שהתנועה תחזור לזרום ייקחו חמש עד עשר דקות מלאות! עדיף שיידחפו עשרה נהגים, ובלבד שהתנועה לא תעמוד במקום! כל תנועה, אפילו אטית מאוד, מקצרת משמעותית את משך העומס שנוצר במקום, וגם יוצרת סיכון קטן בהרבה לתאונה.

 

ואם אתה חושב שיצא לך לחנך באופן הזה את הנהג השני - אזי הטעות היא בידך. אם אותו נהג טיפש מכדי להמתין לתורו להשתלב, הוא גם טיפש מכדי לרדת לסוף דעתך בשעה שאתה מעכב אותו, ובמילא כל מה שתשיג זה להרגיז אותו ולגרום לו לעשות לך "דווקא."

 

גם נהגים אחרים מסביב רואים את זה ומתרגזים, וכל זה רק תורם לאווירה "אלימה" בכביש ואז אומר הישראלי לנפשו: "ברומא נהג כרומאי" והמצב המייאש נותר בעינו. אם נעדיף את טובת הכלל - בסוף כולם ירוויחו, גם אנחנו (הלא אנחנו גם חלק מאותו "כלל") כיוון שאם נשרה אווירה רגועה יותר בכביש באותם רגעים קשים, נוכל להשפיע לטובה על נהגים אחרים טוב יותר מאשר על ידי חסימות.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם לחזור לנושא השרשור - במקרים שבהם מכוניות נוטות להידחף, רצוי לאמץ את שיטת הרוכסן שבה כל מכונית נותנת למכונית אחת להיכנס לפניה ונוסעת.

 

זה נכון, אבל בצמתים בהם יש בעית השתלבות, לא כדי לתת פרס לבריוני הנתיבים. זה אפילו פועל יפה במקומות מסויימים בארץ הקודש (למשל - השתלבות רח' טבריה ושד' הציונות בחיפה), ובארצות בעלות תרבות נהיגה זה הכלל, אם לא החוק.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במילים אחרות אתה בעצם מעודד את אותו נדחף לעבור על החוק.

אתה מבין את האבסורד?

 

באותו אופן אתה גם יכול לראות מישהו פורץ לכספומט וגונב מזומן - הרי הבנק מבוטח - אז למה לדווח על כך למשטרה? לא יאונה לך רע אם לא תדווח - אז תתיר לפשע להתבצע?

 

נו באמת.

 

לפחות אנחנו עושים את המרב בעצם העובדה שאנחנו מונעים מאותו נחדף להדחף.

כן ירבו.

 

גיא

 

זה לא ממש כך. ככל שאותו נדחף יתקשה בלהידחף, כך התנועה תאט יותר משום שהוא יהיה תקוע שם יותר זמן עד שהוא ימצא את הזמן והמקום להידחף והוא יעשה זאת על אפך ועל חמתך לפעמים תוך הידחפות הדרגתית, בחוצפה, תוך כדי שלעתים הוא מהלך אימים על יתר הנהגים. אל תשכח שכל יום כשאתה נוסע אתה נתקל באנשים אחרים והיום נתקלת בחוצפן, ואתה לא תיתקל בו יותר בחיים אלא במישהו אחר, ככה שאתה לא עושה פה איזשהו שינוי. אם בפוליטיקה אני די ימני כי אני חושב שזו הדרך אז על הכביש אני די שמאלני ואני מוותר על שטחים כי אני חושב שדווקא שם, זה המקום לעשות זאת כדי להגיע הביתה בשלום ובלי ביטוחים, משטרות ובתי משפט. החשבון פשוט - אפשרות א' - למנוע הידחפות - נדחף בכוח - אפשרות לתאונה וכל הטררם מסביב, או שמישהו ויתר ואז זה לא קרה. אפשרות ב' - לא להאיץ בכוונה, לתת לו להשתחל, התנועה ממשיכה לזרום (חוצפן יישאר חוצפן), וכך בטוח שלא יקרה כלום.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל בוקר אני מבלה על "מחלף פולג" בין 10 ל-20 דקות בגלל התור לפנות לכביש החוף ובעיקר בגלל רבבות החא*ות שפונים ימינה מהנתיב השמאלי. ככל שיותר פקוק בכביש החוף, יותר נדחפים, ואלו, כמוני, שמחכים בתור, מחכים עוד הרבה יותר. פשוט מרגיז לראות מהו אחוז הנדחפים וכמה ההדחפות משתלמת - יכול "לחסוך" 10-15 דקות של המתנה.

אז אני בהחלט לא נותן להדחף. לפעמים הנדחף יתקדם עוד יותר וידחף לפני המכונית לפני, ולפעמים ימתין וידחף מאחורי. ולפעמים אני אפילו חוסם את הנדחף ועוצר לדקה את טור הנדחפים! זו תרומתי הצנועה להפיכת ההדחפות לקצת פחות משתלמת.

עד היום עוד אף אחד לא התנגש בי, ועדיין לא חטפתי מכות, אבל כן שמעתי לא מעט צפצופים וקללות (מדהים, לא? גם נדחפים וגם כועסים שלא נותנים להם להדחף).

גישה רופסת של "תנו להם להכנס" פשוט מעודדת את התופעה והופכת אותה למשתלמת כ"כ.

 

קצת להתרגז זה לא נורא. נורא יותר זה תאונה או כל פגיעה. אם בנטו להתרגז עסקינן - אני מעדיף, על פני סיכון אמיתי, ועם הזמן גם לומדים לא להתרגז.

תבין שבדיוק שכמו שאתה עיקש ונעול על לא לתת לו, הוא יכול להיות עוד יותר כזה... עוד אף אחד לא התנגש בך ונקווה שזה לא יקרה אבל זה יכול לקרות דווקא בסיטואציה הזו בעוד שאם לא תחסום אותו בכוונה, זה יזרום בלי בעיות ואני מעדיף את זה כך.

על הכביש אני מעודד גישה רופסת משום שאתה או אני או עוד נהג לא יתקנו נהג אחר ויש אנשים שמסרבים להכיר בעובדה הפשוטה הזו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה נכון, אבל בצמתים בהם יש בעית השתלבות, לא כדי לתת פרס לבריוני הנתיבים. זה אפילו פועל יפה במקומות מסויימים בארץ הקודש (למשל - השתלבות רח' טבריה ושד' הציונות בחיפה), ובארצות בעלות תרבות נהיגה זה הכלל, אם לא החוק.

 

דווקא זו הסיבה שיש להקפיד על כך בארץ. בסך הכל הבעיה התרבותית שאנו משחיתים עליה מלים רבות כל כך נוצרת באשמתו של מיעוט של נהגים. אבל אותו המיעוט הוא רועש מאוד והוא יוצר אווירה מסוימת בכביש וכל שאר הנהגים מתאימים את עצמם לכך ונוהגים בהתאם. אם רק נתחיל לנהוג בעצמנו כמו שצריך - הדבר יעזור. כפי שציינתי, התנהגות אדיבה בכביש באותם רגעים עמוסים או עצבניים, תשרה אווירה טובה ולא אגרסיבית והדבר ישפיע גם על נהגים אחרים.

 

אני גם לא מציע לתת פרס לנדחפים, להיפך! אתה נותן רק לאחד להיכנס וממשיך לנסוע, ולא נותן לנהגים אחרים להידחף סתם, אבל אם מישהו מנסה להידחף בכוח ממש - אז ברור שעדיף לתת גם לו לעבור, ואז לכל היותר לסמן לו פעם או פעמיים באורות. בכל מקרה, המטרה העיקרית היא שמירה על הבטיחות והמטרה השניה היא הזרמת התנועה - וההשפעה של נהג או שניים שנדחפים על הפרמטרים הללו היא זניחה לחלוטין.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כבוד עצמי הינו דבר ראוי, אבל אפילו אתה תסכים שהיה לנו טוב עוד יותר עם תוספת קטנה של דרך ארץ.

 

תודה, אמרת הכל....

דרך ארץ מתקשרת ישירות גם לתרבות הנהיגה 8)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם לחזור לנושא השרשור - במקרים שבהם מכוניות נוטות להידחף, רצוי לאמץ את שיטת הרוכסן שבה כל מכונית נותנת למכונית אחת להיכנס לפניה ונוסעת. רצוי שכל אחד מאיתנו יקיים את השיטה

 

בכל מקרה, יש לזכור שהמטרה הראשונה כאן היא לאפשר לתנועה לזרום ולכן גם אם נכנסו עד מכונית או שתיים - המטרה הזאת עדיין תושג ולכן לא קרה דבר.

 

התבלבלת לגמרי ידידי, חוקי התעבורה הם אלו שמטרתם לאפשר לתנועה לזרום עם כמה שפחות נזקים. מה לא הבנת?

ברגע שאין התייחסות לחוקים, כמו במקרה המתועד: "אי-תנועה מצוייר", לשיטתך צריך לאמץ "שיטות" רוכסן, ג'ינס חולצה או כפתור. אבל, יש לזכור, לא כל משתמשי הדרך מוכשרים באותה מידה ושיטותך אינן שיטותיהם.

צר לי, אבל כנראה ההמלצה היחידה שכדאי לאמץ כיום היא שמירה על חוק וזאת לפחות עד שמורי הנהיגה יתחילו ללמד "נהיגת רוכסן" עפ"י חוק.

 

:|

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אותי מעצבן שכולם גיבורים בפחונים הממונעים שלהם, למה אף אחד לא נדחף לפני בתור כשאנחנו בסופר?

בגלל שהוא יודע שזה לא יעבור לו בשתיקה, לכן גם כשנדחפים לפני באוטו זה לא עובר בשתיקה.

במקרה הזה אני בדעתו של רוני, מצטער אבל אני לא מצליח להשאיר את הכבוד שלי בבית כשאני עולה על הכביש.

 

בנושא האופנועים בשוליים, יש קונצנזוס שלא נוגעים בהם, הם מהווים פחות סכנה לעצמם ולסביבה בשוליים מאשר על הכביש.

לדעתי זה דיי נכון.

 

חבל שהקנס מסתכם ב250 ש"ח, לא רואה שום סיבה לא להעלות את זה ל2500, זה כבר ילמד אותם לקח.

 

והנה סרטון שמאיר אותנו באור מאוד חיובי, הכל יחסי.

http://www.youtube.com/watch?v=IQizadyPwQc&list=UUR2lg_YchvWGbpMxHg-EIgg&index=18&feature=plcp דרך יוטיוב
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

כבר לא בן 12 ועדיין מאמין באלוהים? מזל טוב, גם לך יש חבר דמיוני.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התבלבלת לגמרי ידידי, חוקי התעבורה הם אלו שמטרתם לאפשר לתנועה לזרום עם כמה שפחות נזקים. מה לא הבנת?

 

אני הבנתי מצוין. אני הבנתי לפני זמן רב ששמירת החוק לא מספיקה אפילו בתור מינימום כאשר מדובר בבטיחות. נהיגה רק לפי החוק הכתוב בעולם האמתי היא נהיגה ב"ראש קטן."

 

אותו חוק אשר לדבריך "מטרתו לאפשר לתנועה לזרום עם כמה שפחות נזקים" הוא אותו חוק שמתיר לנסוע במרחק של שניה אחת מהרכב ממול, ואפילו בתנאי דרך קשים! הוא אותו חוק שמאפשר להשתמש בצמיגים עד עומק חריצים של 1.6 מילימטרים או שש שנים (אגב, גם בארצות אירופיות עם חורפים קשים) ועוד דברים מסוכנים.

 

עם כל הכבוד לחוקי התעבורה - הם בשום אופן לא ערובה לבטיחות, ולכן הם לא מעניינים אותי כהוא זה.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חן, שים לב שהחוק קובע איזה מכנה משותף נמוך יותר. התחשבות בזולת היא כבר עניין יותר נעלה.

ההצעה שלך לאפשר "רוכסן" לבריוני הנתיבים דווקא מעודדת זלזול גם במינימום שקובע החוק. השלב הבא יהיה סלחנות כלפי חוצי רמזורים אדומים ומתעלמי תמרורי "עצור" - הרכ צריך להתחשב בהם, לא בשומרי החוק.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4481 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...