Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

העברת הילוכים ללא שימוש במצמד


.tommy g
שימו לב! השרשור הזה בן 7734 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שמעתי סיפורים על כאלה שהעבירו ומעבירים מדי פעם הילוכים לא שימוש בקלאץ'.

האם זה אפשרי?

 

כי על זה ירדו לי נקודות במבחן התעבורה האחרון.

 

כל הסבר יתקבל בברכה.

 

תודה מראש 8)

172

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אפשרי, אני בעצמי הצלחתי להעביר מהילוך 1 ל -2 ו -3 בלי הרבה בעיה

אבל לרביעי היה לי קצת יותר קשה..

 

צריך פשוט להתאים את מהירות הנסיעה לסל"ד המנוע...

אבל לא מומלץ , השחיקה היא מוגברת בתיבה..

המכוניות שלי : Lantis-F 98 -> מאזדה מיאטה 95

המכוניות של אשתי : יונדאי אקסט 95, מאזדה 3 2006, מיאטה NB 2003, סיטרואן C3 2017

המכוניות ליסינג שהיו לי : מאזדה 3 2010, סוזוקי סוויפט 2014, סוזוקי ויטרה 2016, רנו גרנד קופה 2019, סקודה קאמיק

החלום : RX8

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צ'מע !

בעיקרון זה אפשרי ....

תכלס, גם אפשרי להרוס/להשמיד את הגיר ....

הדבר דורש קשב רב למכלולי הרכב ודיוק מירבי+מיומנות כלשהיא אם אינך

רוצה להרוס כליל משהו ...

 

אני עצמי ביצעתי את הפעולה הנ"ל מספר פעמים לא מבוטל בפיאסה מודל 96 שהייתה לי.

זה דיי נחמד, אבל...המיומנות באה אחרי הרבה חריקות גיר בלתי נעימות בעליל ...

 

 

עדיף לא לנסות.

 

אבל מה שכן - :twisted:

:wink:

 

V8Driver

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

העלאת הילוך לא מסובכת כ"כ

הורדת הילוך כן, היא דורשת תיאום עם גז ביניים בזמן שאתה בניוטרל

 

שילוב הילוך ללא קלאץ' מתאפשר כאשר מהירות הגלגל המחובר לגלגלים שווה למהירות הגלגל המחובר למנוע

 

כשהסל"ד מתאים בדיוק למהירות הגלגלים בהילוך שאתה רוצה לשלב ההילוך יכנס מכיוון שגלגלי השיניים מסתובבים באותה מהירות ונכנסים כמו..... מלפפון לעגבניה

יובל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אתה כל כך שונא את הקלאץ', ועדיין רוצה ידני, אני יודע שב-STI החדשה של נדב דותן הותקנה תיבת הילוכים דוג-בוקס עם מנגנון החלפת הילוכים בלי קלאץ'.

Dream right, Dream Honda

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברמזורים, תעביר לניוטרל ותשחרר את המצמד.

כשהמצמד לחוץ הבלאי שלו מוגבר - וזה יקצר את אורך החיים שלו משמעותית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

העבר לניוטרל רק אם עצרו מאחריך ו"כיסו" אותך מסכנה מאחור.

עד אז כדאי להיות משולב ב-1 במצב "כוננות" ומבט במראה.

אם אתה עומד 1 ברמזור , דאג להיות ב-1 בכדי לא לעכב את התנועה כשהירוק יופיע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אתה עומד 1 ברמזור , דאג להיות ב-1 בכדי לא לעכב את התנועה כשהירוק יופיע.

 

בשביל מה? חבל על המצמד. הרי בדיוק בשביל זה קיים האור הצהוב שמשמעותו "היכון לירוק" (מהתקופה שעוד היה מי שצריך להתכונן לירוק במדינה הזאת... כיום כולם פשוט עוזבים את הברקס ומזדחלים קדימה..).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוקי תודה לכולכם.

אני ידעתי שאפשר להעביר הילוך ללא שימוש במצמד, אבל בכל זאת עניתי שההילוך לא ישתלב, ככה ענתה חצי שיכבה. נראה לי שזה גם מה שאמר המורה שלנו לתעבורה...

 

אני אדבר איתו כבר :twisted:

172

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כשעוצרים עם האוטו ברמזור, להוציא לניוטרל ולשחרר קלאץ' או שאפשר להשאר עם ברקס+קלאץ' בלי לגרום לשום נזק?

 

בכלל לא מומלץ.

גורם נזק למיסב לחץ של הקלאץ'.

 

לפני כמה שנים נכנסתי לפקק עם קלאץ' תקין ויצאתי על גבי גרר בגלל הסיבה הנל.

היה פקק של כ-3 שעות בו הצלחתי לגמור קלאץ בגלל שהחזקתי אותו לחוץ כל הזמן...

Volvo V40 T5 R-Design

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK5 - SOLD

GTI MK4 - SOLD

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אפשרי, ולא דורש שום מיומנות... הסל"ד גבוהה אפשר בלי קלצ'. להוריד הילוך, בעיה.

בכל אופן, אל תעשה את זה. דופק את הגיר. 8)

 

אתה יודע (veyron בלי קשר אליך), יש נהגים שאין להם מושג איך תיבת הילוכים עובדת, אז איך אתה אומר שלא דרושה מיומנות ??

 

בתור אחד שנהג הרבה שנים על רכבים בעלי תיבות הילוכים רגילות,לקח לי לא מעט זמן להכיר את "התנהגות" ואופי פעולת התיבות של כלי הרכב שבהם נהגתי מבלי לגרום נזק פתאומי..

 

אז צר לי ידידי לבשר לך, שלא כל נהג פירק פעם תיבת הילוכים ובירר איך היא עובדת, מדוע היא עובדת ,ולמה היא קיימת בכלל,ואתה נותן את הביטחון הזה שלך..

 

בידידות

 

שמוליק

המכוניות שלי : Lantis-F 98 -> מאזדה מיאטה 95

המכוניות של אשתי : יונדאי אקסט 95, מאזדה 3 2006, מיאטה NB 2003, סיטרואן C3 2017

המכוניות ליסינג שהיו לי : מאזדה 3 2010, סוזוקי סוויפט 2014, סוזוקי ויטרה 2016, רנו גרנד קופה 2019, סקודה קאמיק

החלום : RX8

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7734 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...