Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מה הטעם בכלל בפרוייקט השאפתני של שי אגסי (בטר פלייס)


joker2k

פוסטים מומלצים

לעסק של בטר פלייס היו שתי בעיות:

 

  • המוצר לא תחרותי.
  • אין מקור הכנסה.

 

את הבעיה הראשונה ניסו לפתור ע"י שילוב של ססמאות יפות ורעיון החלפת הסוללה. למרבה הצער רעיון ההחלפה לא כל כך מוצלח, הססמאות - עוד יותר פחות.

את הבעיה השניה ניסו לפתור ע"י החוזה המיוחד, שמשמעותו המעשית היא שמוכרים ללקוח חשמל במחיר גבוה בהרבה ממחיר השוק. הלקוחות כפויי הטובה לא עמדו בתור.

 

היתה אפשרות להציע רכב עירוני קטן ללא החלפת סוללות, עם טעינה ביתית - היה פותר את בעיה #1. אבל לא היתה הכנסה (מעבר למכירה הראשונית). לכן, כנראה, הציעו את הפלואנס הגדולה יותר - אבל אז הביצועים ירדו מתחת לסביר (מהירות סופית 130 קמ"ש, טווח נסיעה עירוני).

 

דני

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 3.1 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אני חולק עליך במקצת, נכון הטווח קצר, נכון הביצועים צולעים, אבל אם נוכחנו במשהוא מאז מהפכת המיני-ידני ב 50K ש"ח זה שהעם היושב בציון היה מוכן לבלוע את בעיות הטווח ואת בעיות הביצועים אם התמחור היה אטרקטיבי (בטח ובטח בליסינג), רק שהוא אפילו לא היה קרוב לכך, הוא היה מופרך וסבוך בכוונה.

 

וכמו שאמרת, למוצר צולע עם מחיר מופרז אין יותר מידי עומדים בתור.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מסכים לחלוטין עם בגירה.

 

מדובר היה במוצר נחות משמעותית מרכב בנזין מקביל (נניח פלואנס בנזין) - מבחינת:

1. טווח

2. פריסת תחנות "תדלוק"

3. כבילה בחוזה לחברה ספציפית

4. ביצועים

5. נפח תא מטען

 

ולמרות כל הנ"ל במחיר המתאים (חצי עד שני שליש ממחיר הקניה ו/או האחזקה) של רכב בנזין יש מצב שזה היה נמכר.

 

בדיוק כמו שרכב מיני (צפוף, תא מטען זערורי, צריך להעביר הילוכים ידנית, קופצני) נמכר היטב כי הוא עולה חצי ממשפחתית ועלות האחזקה (דלק) היא 2/3 ממשפחתית.

 

 

אבל במחיר של משפחתית אף אחד לא יקנה רכב מיני נכון? (חוץ מכמה עשרות חתיכות של סמארט ועוד כמה מיני קופר - נישה לגמרי)

אז בדיוק מאותה סיבה במחיר של משפחתית (~120K) ועלות אחזקה של משפחתית (1100 שקל "דלק" לחודש) אף אחד לא יקנה רכב חשמלי נכה.

 

הבעיה עם כל הטיעון הזה כמובן היא שאין שום סיכוי שהדבר הזה היה רווחי אם היו מוכרים אותו בחצי מחיר ממשפחתית - עלויות הייצור והתפעול כנראה יותר יקרות מזה...

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בגלל זה היום מי שמצליח זה טסלה.

 

הרכב שלהם הוא רכב יוקרה, וזה הגיוני כיוון שרוב הטכנולוגיית הגיעו בהתחלה לרכבי יוקרה ולאט לאט טפטפו לרכבים עממיים יותר.

הרווח על רכבי יוקרה הוא יותר גדול, כמובן שגם צריך לכסות עלויות פיתוח של טכנולוגיות.

קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבעיה עם כל הטיעון הזה כמובן היא שאין שום סיכוי שהדבר הזה היה רווחי אם היו מוכרים אותו בחצי מחיר ממשפחתית - עלויות הייצור והתפעול כנראה יותר יקרות מזה...

 

אני חושב שרכב קטן פשוט, בלי השטות של סוללה מתחלפת, לא צריך להיות יקר עד כדי כך. ועם טעינה ביתית (כמובן), עלויות הנסיעה נמוכות מאד. לגבי אחזקה - אם המנוע חשמלי, מה יש לתחזק בשנים הראשונות? בלאי לבלמים וצמיגים - ומה עוד?

 

דני

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דני, רכב כמו שאתה מתאר (ניסאן ליף למשל) סובל מ:

1. טווח מוגבל

2. עלות הסוללה גבוהה מאוד

 

אתה צודק לגמרי שעלות האחזקה זולה במיוחד יחסית למכוניות בנזין.

אבל שתי המגבלות שציינתי גורמות לכך שנמכרות יחידות ספורות כל שנה אם בכלל.

 

ולגבי טסלה - הם זיהו את הנישה המדוייקת בה ניתן לייצר רכב חשמלי תחרותי - יוקרה.

כשהתקציב שלך הוא 70K$ לחתיכה אז עלות הסוללה (המוגדלת) היא כבר לא מה שישבור את העסק.

ואז, עם סוללה כזו (שנותנת טווח של 300 ק"מ+) הרכב כבר לא מרגיש מוגבל ואפשר להשוות אותו ראש בראש מול המתחרות.

עריכה אחרונה על ידי wil

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

לכל מי שמחכה כמוני לניסאן ליף "החדשה" (בישראל היא תהיה חדשה, בחו"ל הושקה כמעט לפני שנה) - אכזבה: המחיר שלה נקבע על 145,000 ש"ח, לא כולל עמדת טעינה בעלות של 4,000 ש"ח (נכון להיום) וכמובן לפני אגרת רישוי. כלומר בלי תוספות תעלה על הכביש יותר מ-151,000 ש"ח.

בחו"ל היא משווקת בשלוש רמות גימור - לארץ היא תגיע רק ברמה האמצעית (Acenta). בניסאן אמרו לי היום שהיא תגיע "כנראה בתוך 3 חודשים" - וגם על זה לא מתחייבים. עוד לא מקבלים הזמנות.

אגב הליף הקודמת שהושקה ב-140,000 כולל עמדת טעינה וחשמל חינם לשנתיים נמכרת כיד שנייה, כי עברה שנה מהגעתה ארצה והיבואן היה חייב לרשום אותה על שמו.

בקיצור לדעתי המחיר יקר, בטח בהשוואה לחו"ל ול-8% מס שמוטל עליה. אם עד היום הייתי סגור שאני מזמין אותה, עכשיו אני בכלל לא בטוח.

BMW i3s 2019

Hyundai Ioniq 5 4X4 2022

Still refueling: Cadillac Fleetwood 1958

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דני, רכב כמו שאתה מתאר (ניסאן ליף למשל) סובל מ:

 

ניסאן ליף זה דוגמה מצויינת למה שלא התכוונתי אליו: רכב משפחתי בגודל (ומשקל) מלא.

 

אני מדבר על משהו בסגנון מיקרה וכדומה - רכב עירוני לכל דבר.

 

ברכב כזה יהיה אפשר להשיג טווח של 100 ק"מ עם סוללה קטנה וזולה יותר, ורכב כזה אינו צריך טווח גדול יותר. וסוללה קטנה יותר אפשר להטעין בלילה אחד בלי חיבור חשמלי מיוחד.

 

דני

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דני גם הסוללה של ב.פ נטענת במלואה תוך לילה אחד בלי בעיה ובלי שום חיבור מיוחד. הטעינה היא 16 אמפר בסך הכל.

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מדבר על משהו בסגנון מיקרה וכדומה - רכב עירוני לכל דבר.

 

ברכב כזה יהיה אפשר להשיג טווח של 100 ק"מ עם סוללה קטנה וזולה יותר, ורכב כזה אינו צריך טווח גדול יותר. וסוללה קטנה יותר אפשר להטעין בלילה אחד בלי חיבור חשמלי מיוחד.

 

דני

 

רכב כפי שתיארת אינו כדאי ללקוח.

 

עלות ניסאן מיקרה (לדוגמתך) בדגם הבסיס (עם מזגן ושש כריות אוויר) היא כ 85 אש"ח, עלות שברולט ספארק 1.0 ליטר (ABS, ASR, ESP) היא כ 55 אש"ח. עלות הנסיעה לק"מ היא בערך 40 אג'/ק"מ. כרכב שני בנסיעה עירונית עם נסועה נמוכה (סידורים, ילדים) של כ 10-20 ק"מ/יום מתחרה כגון ה"זואי" לא עדיפה בהרבה.

 

והכי חשוב, ברכבי בנזין עירוניים אין לך מגבלות מובנות. לא תידלוק, לא טווח, לא חניה, לא מהירות (רכבים חשמליים מסחריים מוגבלי מהירות עקב מגבלות קיבולת סוללה) וכו'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

המכונית ההיברידית של ויקטור הוק לא הפכה מחזון למציאות אלא רק רבע מאה לאחר מכן, כאשר טויוטה השיקה את פריוס. האם אפשר להסיק מן הכשלון של לוק מסקנות שנוגעות גם לשי אגסי ולחברת ‘בטר פלייס’? http://goo.gl/abUxKN

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דני, רכב כמו שאתה מתאר (ניסאן ליף למשל) סובל מ:

1. טווח מוגבל

2. עלות הסוללה גבוהה מאוד

 

אתה צודק לגמרי שעלות האחזקה זולה במיוחד יחסית למכוניות בנזין.

אבל שתי המגבלות שציינתי גורמות לכך שנמכרות יחידות ספורות כל שנה אם בכלל.

 

ולגבי טסלה - הם זיהו את הנישה המדוייקת בה ניתן לייצר רכב חשמלי תחרותי - יוקרה.

כשהתקציב שלך הוא 70K$ לחתיכה אז עלות הסוללה (המוגדלת) היא כבר לא מה שישבור את העסק.

ואז, עם סוללה כזו (שנותנת טווח של 300 ק"מ+) הרכב כבר לא מרגיש מוגבל ואפשר להשוות אותו ראש בראש מול המתחרות.

 

זה רק שלב, הבעלים התבטא כבר שממכירות של 20000 יחידות בשנה מפעל מכוניות לא מסוגל לקיים את עצמו,

הם אמנם ישיקו בקרוב את המודל X, אבל הבשורה האמיתית אמורה להתרחש ב 2015 עם רכב שיתומחר ב 40K ועם טווח של 320 ק"מ,

תמחור כזה אמור לשנות את מעמד החברה ויציב אותה מול מתחרות קטנות ולוהטות יותר כמו סדרה 3 מבאווריה,

אחד היתרונות בטסלה הוא השימוש בסוללות AA סטנדרטיות (פנסוניק משמש כרגע כספק) במארז מיוחד המכיל כ 3000 יחידות,

המטרה היתה לתת לתחרות בשוק יצרניות הסוללות להשביח את המוצר בעתיד במקום להסתמך על מוצר ייחודי וקנייני

 

http://articles.latimes.com/2013/dec/15/autos/la-fi-hy-autos-tesla-model-e-debut-2015-20131213

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה הסיכוי שזה יהיה מוצר אמין ? לדעתי בטווח מאוד קצר אחת משלושת אלפי הבטריות תתחיל לזלוג קורוזיה וכבר לא יהיה מגע. אז כן, כנראה יהיו מעגלים שונים ויפסידו רק את המעגל שבו נמצאת הסוללה הסוררת אבל הבאות בתור יזלגו בתוך זמן קצר. לדעתי, פתרון גרוע.

אם עוקפים אותך מימין את/ה כנראה בנתיב הלא נכון.

(lancia delta turbo mk3 (844

 

HU: ECLIPSE CD5000   AMP: NAKAMICHI PA1004   SUB: ROCKFORD FOSGATE rfz3412    FRONT: RAINBOW CS 3/160

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחד היתרונות בטסלה הוא השימוש בסוללות AA סטנדרטיות (פנסוניק משמש כרגע כספק) במארז מיוחד המכיל כ 3000 יחידות,

המטרה היתה לתת לתחרות בשוק יצרניות הסוללות להשביח את המוצר בעתיד במקום להסתמך על מוצר ייחודי וקנייני

 

http://articles.latimes.com/2013/dec/15/autos/la-fi-hy-autos-tesla-model-e-debut-2015-20131213

 

באמת שמים סוללות רגילות שמה? נחמד זה אומר שיהיה אפשר לתקן את הסוללה גם בעתיד הרחוק.

מה שנשמע לי אבל מוזר זה שזה לא כבד יותר בגלל זה? הרי כל סוללה קטנה כזאת יש לה את המעטפת מתכת שלה ובטח כל הקונסטרוקציה שמחזיקה את הסוללות היא לא קטנה..

Citroen C1 2017 ידנית (ליום יום) | Fiat Punto Cabrio 60s 1995 (לא ברור למה 😅)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בסוללה של הטסלה יש 7104 תאים ולא 3000 כפי שנכתב.

http://en.wikipedia.org/wiki/Tesla_Model_S#Battery

אלו לא בטריות אצבע רגילות אלא תאים מסוג 18650 תוצרת פנסוניק,

אם אני לא טועה מסוג דומה לאלו שנמצאים בסוללות של מחשבים ניידים. (בסוללה של מחשב נייד יש בד"כ 6-9 תאים)

 

לגבי יכולת להחליף תאים תקולים בעתיד - וואלה לא יודע.

יכול להיות, לך תדע...

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...