Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מה הטעם בכלל בפרוייקט השאפתני של שי אגסי (בטר פלייס)


joker2k

פוסטים מומלצים

יש סיכוי שאותם בעלי מכוניות דווקא ירוויחו מהעניין.

 

אולי יתנו להם לטעון את הרכבים מהשקע בבית בעזרת עבודת הסבה קטנה של החיבור של הרכב ואז זה יהיה רכב שממש זול לנסיעה.

כמובן שזה יהיה זמני עד שימצאו דרך למסות את החשמל בבית.

 

הם לא ירוויחו כי:

1. שילמו על רכב שיכול לנסוע בכל הארץ ועכשיו יש להם רכב שיכול לנסוע ברדיוס של 50 ק"מ מהבית (צריך גם לחזור...)

 

2. עכשיו הם יצטרכו לרכוש מהכונס את הסוללה...

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 3.1 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תגובת רנו:

 

The Renault network in Israel and in Denmark will continue to provide after-sales servicing for Fluence Z.E. and these vehicles’ batteries.

 

http://evnewsreport.com/renaults-reaction-to-better-places-announcement/5342/

 

וגם:

רנו דורשת מבטר פלייס: החזירו לנו 65 מיליון אירו

 

רנו מוסיפה כי במקרה הצורך, במקבלי להליך הפירוק בכוונתה להגיש בקשות למינוי כונס נכסים שיממש את זכויותיה בקשר לסוללות.

 

http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000847047#fromelement=hp_morearticles

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עניין נוסף שהיה על אגסי להתמודד עמו היה בת זוגו תמי חוטובלי, אושיית טוויטר ופייסבוק. חוטובלי נותנת פומבי לעניינים הנוגעים לבן הזוג שלה, ומקורבים לאגסי מספרים שהוא לא תמיד מצליח להשתלט עליה. יום לפני הדחתו הפומבית, ובעוד אגסי שומר על פאסון, חוטובלי דווקא מצאה לנכון לצייץ בטוויטר את הציוץ המביך הבא: "לא משנה מה יספרו לכם, מי שעושה עסקה עם השטן משלם את המחיר". השטן, היה מי שפירש, הוא ככל הנראה החברה לישראל.

לאחר מכן הוסיפה ופירשה בפייסבוק: "יש לי מלא לכתוב... אבל כל מילה כתובה שלי משמשת נגדי... הדבר היחיד שאני רוצה לומר, וזה בהתייחסות ישירה לחדשות: כולם יודעים מי זה שי אגסי. כולם. אז אני לא צריכה לשלוח 'מסרים' לקוסמוס דרך טוויטר או פייסבוק. אני פה. מספרת לכם שהאיש והאגדה אוהב את ה'בייבי' שלו. תמיד יאהב. ולא התכוונתי אליי ;-) אני אצטט את מה שכתבו ואמרו לפניי: 'שי אגסי זה בטר פלייס ובטר פלייס זה שי אגסי'. זאת תמיד תישאר האמת".

לדברי מקורב לשי אגסי, חוטובלי גורמת לו נזקים. "רוב הפעמים הוא לא יודע על המסרים שלה אלא לאחר מעשה, וכשהוא רואה את זה הוא תולש את השערות. הוא כבר ביקש מחברים לומר לה שתפסיק, כי לא נעים לו להגיד לה בעצמו", הוא אומר.

 

אני סקרן לדעת למי בת הזוג שלו קוראת "השטן". האם זה לאחים עופר שבכלל נתנו לבן הזוג את קפיצת המדרגה להרמת הפרוייקט הזה ? כי אם כן ברור שבן הזוג שלה יורק לבאר ממנה הוא בעבר שתה.

לפני שהוא פותח את החברה הבאה שלו רצוי שיזרוק את הבת זוג שלו. היא עושה לו יותר מידי נזק תדמיתי לטעמי.

Time is the only thing standing between me and the throne

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המון אמת.

מנוע חשמלי יכול להגיע גם ל20000 סל"ד.

אז רק זה מהווה חיסכון אדיר - לא צריך תיבה אוטומטית, לא צריך נוזל הידראולי, ולא צריך קולר, ולא צריך קלאץ.

זה לבד מוריד הרבה מהמשקל של הרכב והופך אותו הרבה יותר פשוט ואמין.

 

מה לגבי שמן למנוע ? יש בכלל צורך במשהו דומה במנוע החשמלי ?

ומה לגבי רדיאטור, איך מקררים את המנוע החשמלי ברכב ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם כבר מזכירים את טסלה ואלון מוסק, כדאי לזכור שגם טסלה הייתה על סף פשיטת רגל, כשהדגם היחיד שהיה להם היה רודסטר במחיר מופקע, והמשבר הכלכלי היה בשיאו - לא היו הזמנות, היו ריבוי תקלות, ואילן הזרים ממון רב מכספו שלו כדי להזריק עוד אוויר לחברה הגוססת שלו, שגם אז כולם הספידו אותה.

 

(למעשה אלון מוסק הגיע לסף פשיטת רגל אישית כשהוא הזרים את המיליונים האחרונים שהיו לו לטסלה)

 

אז קצת פרופורציות, העסק לא סגור עד שהשמנמנה לא שרה.

1f u c4n r34d th1s u r34lly n33d t0 g37 l41d

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מנוע חשמלי מתחמם פחות.

כעקרון לרוב הזמן מה שאתה צריך זה פתח שיזרום קצת אוויר, וזה גם לא תמיד.

 

חוץ מהעניין של טווח של סוללות, אין כיום שום חיסרון לרכב חשמלי.

הוא מנצל יותר טוב את האנרגיה, מאיץ טוב יותר עם אותם כוחות סוס, יש לו מומנט גבוה בכל סל"ד, זה אמין יותר לרוב, יש פחות חלקים זזים, צריך פחות תחזוקה, המנוע עצמו קל יותר (הבלוק, לא כולל סוללות, ששוקלות הרבה), אין שמנים ונוזלים בכלל וכו' וכו'.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא בטוח שלא צריך תיבת הילוכים. כלומר, אני מבין שמנוע חשמלי יכול לספק את כל המומנט כבר מההתחלה, אך האם לא כדאי לחבר למנוע חשמלי תמסורת מכנית ע"מ להגדיל את ההספק, מבלי להעלות את צריכת החשמל (ופליטת החום וכו')?

רגל וחצי, 4 כ"ס.

מדוע לא כדאי לקנות פרארי:

אין תא מטען (כן, כן).

 

פאקינג אביר בסיאט לבנה.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברכבים שהמירו אותם לחשמליים יש תיבת הילוכים ובחלקם גם קלאצ'.

כעקרון רכב כמו טווינגו (ראיתי הסבה לחשמלי!) עם מנוע שמגיע ל12000 סל"ד עם 70KW וגיר מקורי בכיף יכול להגיע ל220 קמ"ש.

 

אפשר לוותר על הגיר עם מנוע שמגיע לסל"ד כזה אבל בהמרות שמשתמשות במנועים עם סל"ד נמוך יותר לא כדאי.

 

אם לפלואנס החשמלית היה גיר ידני, אני מאמין שהטווח היה גדל לכמעט כפול.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן אבל עזוב הסבה (כי אולי יש מגבלות מיקום מלכתחילה). נגיד רכב חשמלי מ-0, לא כדאי להוסיף תמסורת?

רגל וחצי, 4 כ"ס.

מדוע לא כדאי לקנות פרארי:

אין תא מטען (כן, כן).

 

פאקינג אביר בסיאט לבנה.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברור שכדאי.

גם מבחינת תצרוכת חשמל וגם מבחינת בלאי למכלולים.

פשוט רוב היצרנים מעדיפים לעבוד עם מנועים של סל"ד גבוה במקום.

 

אני משער שחלק מהשיקולים שלהם זה שהרבה אנשים לא יודעים להשתמש בידני, במיוחד ברכב שאין לו שום סוג של ויברציות.

 

תחשוב שאתה לא באמת יודע מה הסל"ד רוב הזמן כי אתה מצד אחד לא מרגיש אותו ומצד שני אין לך שעון סל"ד.

 

אם היו שמים נורה שאומרת מתי להעביר הילוך או איזשהו ייצוג ויזואלי, היו רכבים חשמליים עם טווח של 300 ק"מ ויותר כי יש להם גיר ידני.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אבל אתה לא צריך ידני. אפשר לשים פה CVT בכיף, כי ממילא אתה יכול להיכנס לתחום סל"ד יעיל ולהישאר בו.

רגל וחצי, 4 כ"ס.

מדוע לא כדאי לקנות פרארי:

אין תא מטען (כן, כן).

 

פאקינג אביר בסיאט לבנה.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אבל אתה לא צריך ידני. אפשר לשים פה CVT בכיף, כי ממילא אתה יכול להיכנס לתחום סל"ד יעיל ולהישאר בו.

 

לא ממש.

במנוע חשמלי אין "טווח יעיל" כמו שאנחנו מבינים אותו ממנוע בנזין או סולר.

הטווח היעיל הוא כל כך רחב שזה ממש לא משנה באיזה הילוך אתה.

אתה יכול להתחיל לנסוע בהילוך שלישי אם בא לך והוא עדיין לא יעשה לך בעיות.

 

מאותה סיבה שאתה לא יכול לשים גיר אוטומט.

הסל"ד לא מתבטא בויברציות מספיק חזקות בשביל שהגיר יגלה אותן, אז בעצם הגיר לא יודע מה לעשות.

חוץ מזה שרכב חשמלי לא עובד עם ממיר מומנט כי התפקיד של ממיר המומנט הוא לנתק בין המנוע והגיר בסל"ד מסוים, ובעצם הגיר חייב שהמנוע יעבוד כל הזמן בשביל שיהיה שמן. ברכב חשמלי זה לא עובד כי המנוע נשאר ב0 סל"ד כשהרכב לא בתזוזה.

 

בשביל זה צריך אולי לייצר גיר אוטומט שלא משתמש בממיר מומנט (רובוטי, מישהו?) ושיהיה מתוכנת לעבוד עם מנוע שמגיע לסל"ד 0.

 

ושוב, זה תקף במידה מסוימת גם לרכבים יעודיים שהם חשמליים. אני מדבר לרוב על המרות כי זה התחום החזק שלי (בשנתיים האחרונות התעסקתי עם זה לא מעט).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...