Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5264 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

ככה.



 

יש לי הארד דיסק (פנימי 3.5") מדגם WD5000AAKS של וסטרן דיג'יטל שהיום בבוקר מסר את נשמתו לבודהא.

 

מה זה מסר את נשמתו - הפסיק להיות מזוהה במע"ה ובביוס (נוסה בשני מחשבים ועם שני כבלי SATA שונים), ובנוסף משמיע רעשים של קליקים כשהמחשב מנסה לזהות אותו.

 

יש לציין שלא נגרם שום נזק פיזי להארד דיסק.

 

עכשיו הבעיה היא שיש עליו כ400 ג'יגה של סרטים. האם יש דרך בכל זאת לגרום למחשב לזהות אותו כדי להעתיק ממנו את המידע?

 

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם

צר לי לבעס אותך, אבל התשובה הפשוטה היא לא. התשובה המורכבת-כן, תלוי בכמה הארנק שלך עמוק. יש חברות שמתמחות בשחזור של מידע מדיסקים הרוסים, תמורת סכום לא מבוטל.

 

כששומעים קליקים מהדיסק הקשיח סימן שהזרוע של הקריאה/כתיבה לא במצב טוב, דבר שיכול לגרום לאיבוד של מידע, ולא-הדיסק לא יזדהה ברגע שיש בו כשל מכני שכזה.

 

ייתכן שכדאי לסמוך על המזל-אני עובד בשיטת ה CAVEMAN-דהיינו, לתת זבנג קטן או לדפוק את הכונן בעדינות בשולחן לפעמים גם תוך כדי פעולה, זה יכול לעזור לזרוע להתאפס על עצמה לכמה דקות יקרות שיספיקו להעתיק את המידע. יעבוד? יעבוד. אם לא, זה לא יעשה את זה יותר גרוע :roll:

פורסם

תודה על העצה. זה עבד לי פעם עם סטרטר של סיטרואן, אנסה את זה עם ההארד דיסק.

 

לפנות למעבדה - לא בא בחשבון. הכסף שהם גובים לא שווה את המידע שיש על ההארד דיסק, מה גם שבכסף הזה אפשר לקנות כמה וכמה הארד דיסקים חדשים (כבר קניתי יורש להארד דיסק המת).

 

עוד דבר שמצאתי בגוגל - לשים את ההארד דיסק בשקית ולהכניס ללילה למקפיא יכול לעזור?

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם

שחזור דיסקים עושים בד"כ על ידי פירוק הדיסקים המגנטיים והרכבתם בכונן אחר, מדגם דומה. זוהי משימה יקרה ומורכבת וכדאית רק אם אין שום דרך אחרת לשחזר מידע יקר ערך.

 

אתה יכול להשתמש באחת מתוכנות השחזור שיש. אני הצלחתי לשחזר לא מעט קבצים מכונן כזה (לא זוכר באיזו תכנה - מזמן).

 

לתת מכה תוך כדי עבודה זה הדבר הכי גרוע שאתה יכול לעשות - אתה יכול לגרום לפגיעצת הראש בדיסק ולנזק לשניהם.

:turn-l:
פורסם

במצבך, ובמיוחד בגלל שהמידע לא באמת חשוב,

אתה יכול לנסות כל וודו שתמצא בגוגל.

שמעתי על הקפאה שעבדה פה ושם, כדאי לנסות.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם

מכה יכולה להיות וידוי הריגה. אל תנסה !

עניין ההקפה היה לפעמים, רק לפעמים, תופס אבל בדיסקים של המאה הקודמת.

כמה דקות לא יספיקו לך להעתיק 400 ג'יגה.

שלא תחשב אפילו שאתה יכול לקחת פלטה מדיסק לדיסק. יש כייון מרחק ראש, כיוונים מכניים שאינך יכול לעשות ללא ידע ובמה שאינו "חדר נקי" מכל שמץ של גרגרי אבק.

היתה לי התנסות מצויינת עם תוכנה בשם Getdataback : נניח שאיזה מחשב יצליח להתחבר אל הדיסק, מדובר פה בזמן עבודת מחשב של ימים רבים לנפח שלך.

עלות שחזור במעבדות כמו טיקטק או צ'יפ תהיה אלפי שקלים. לא עלות הדיסק קובעת אלא עלות המידע.

 

הענין של אבדן מידע חוזר פה בזמן האחרון. הפתרון היחידי הוא גיבוי , גיבוי, גיבוי. אל תתעצלו, קנו דיסק בנפח זהה או גדול יותר, ומידי תקופה גבו את כל החומר על הכונן. אפילו מחר בבוקר אם לא עשיתם עד היום.

ילה גבר בא נראה! מר +1
פורסם

לחומר מהסוג הזה (סרטים...) אין שום טעם לעשות גיבוי בכונן אחר.

יש לו כבר גיבוי באלפי מחשבים אחרים באינטרנט, כל מה שצריך זה להוריד אותו מ"אתר הגיבוי" אהמ אהמ...

 

והכי טוב כדי להימנע מצרות מהסוג הזה זה פשוט לא לשים את החומר על הארד דיסקים אלא מדיה נתיקה בלבד - לצרכים ביתיים דיסקים של DVD זה נהדר.

הם הרבה יותר עמידים מהארד דיסקים.

יש לי כמה מאות דיסקים CD ו-DVD, ועד היום הדיסק היחיד שנהרס לי (לא כולל כאלו שצריבתם נכשלה מלכתחילה) היה דיסק שהושאל לחבר והנ"ל גרם לו נזק ע"י זה שסגר עליו מגירה וקילף ממנו כמה חתיכות מהציפוי.

(כ-30% מהקבצים שם הפכו ללא קריאים. את היתר הצלתי בהצלחה)

יש לי כמה וכמה CD-ים בני 12 וכולם עובדים 100%. יש לי DVD-ים בני 5-6 וגם הם עובדים 100%.

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

פורסם

CD ו-DVD זה לא ריאלי לגיבוי של כמויות נורמליות,

ומהניסיון האישי שלי האמינות של המדיות האלה שווה לאפס.

 

סרטים זה לא ממש חשוב ובר-שחזור בקלות יחסית,

מה שגם תופס הרבה מקום וגם חבל מאוד לאבד זה צילומים אישיים.

 

בקיצור, רק אצל מי שמגבה כמו פרנואיד לא נדפק שום כונן.

אה, כן, כונן גיבוי יחיד לא מספיק, כמובן, צריך שניים.

 

מיותר לציין שיש גם "גיבוי זמני" על מספר DOK, נכון?

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם
יש לי כמה מאות דיסקים CD ו-DVD, ועד היום הדיסק היחיד שנהרס לי (לא כולל כאלו שצריבתם נכשלה מלכתחילה) היה דיסק שהושאל לחבר והנ"ל גרם לו נזק ע"י זה שסגר עליו מגירה וקילף ממנו כמה חתיכות מהציפוי.

(כ-30% מהקבצים שם הפכו ללא קריאים. את היתר הצלתי בהצלחה)

יש לי כמה וכמה CD-ים בני 12 וכולם עובדים 100%. יש לי DVD-ים בני 5-6 וגם הם עובדים 100%.

אתה כנראה לא גר במישור החוף, איפה שדיסק תוך שנה מתקלף בגלל לחות ועובש.

מה שכן, אני חייב להגיד שדיסקים מהסוג היקר (TDK, VERBATIM וכאלה) שורדים יותר זמן.

 

שום תוכנת שחזור מידע מHIREN BOOT CD לא הצליחה לזהות אותו (כולן קרסו בניסיון לקרוא את ההארד דיסק). גם במצב AHCI וגם במצב IDE. טוב, בקיצור שמתי עכשיו את ההארד דיסק בתוך שקית במקפיא, נראה מה יהיה.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם

לפני זה היו מקרים שהמחשב פשוט הפסיק לזהות את הדיסק באמצע עבודה, וריסטרט היה פותר את זה (אחרי הריסטרט הדיסק זוהה תקין בביוס). החלפתי כבל SATA, אבל זה לא עזר.



חשבתי שמדובר בבעיית תוכנה, ותכננתי להתקין את המע"ה (WIN7) מחדש, אבל זה הקדים אותי, כשהוא מת לגמרי.

 

ד"א, החזקה של ההארד דיסק במקפיא, ואף דפיקה בו לא עזרו, הוא עדיין משמיע קליקים, כנראה מנוע הצעדים שמזיז את הראש הלך. הבעיה שכדי להחליף אותו, צריך לפתוח את הדיסק, וצריך לעשות את זה בתנאים יותר סטריליים מחדר ניתוח.

 

בקיצור, המידע שיש עליו לא שווה את זה.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם
אתה כנראה לא גר במישור החוף, איפה שדיסק תוך שנה מתקלף בגלל לחות ועובש.

מה שכן, אני חייב להגיד שדיסקים מהסוג היקר (TDK, VERBATIM וכאלה) שורדים יותר זמן.

 

שום תוכנת שחזור מידע מHIREN BOOT CD לא הצליחה לזהות אותו (כולן קרסו בניסיון לקרוא את ההארד דיסק). גם במצב AHCI וגם במצב IDE. טוב, בקיצור שמתי עכשיו את ההארד דיסק בתוך שקית במקפיא, נראה מה יהיה.

 

אני גר במרחק 15 דקות הליכה מחוף הים התיכון.

מה שכן - הדיסקים מוחזקים בקופסאות/קלסרים ולא חשופים לאור שמש ישיר.

95% מהדיסקים הם Silver Line והם מ-ע-ו-ל-י-ם למרות המחיר הזול. דיסקים יותר זולים עשו לי בעיות אז אני שומר נאמנות לסילבר ליין כבר שנים והם לא מאכזבים אותי.

Verbatim ו-TDK בהחלט דיסקים מעולים אבל אני לא רואה סיבה לשלם פי 3 כשהסילבר ליין נותנים את אותה תוצאה (אפס תקלות).

 

לגבי הריאליות של גיבוי כמויות גדולות של חומר על DVD-ים - אני אישית מחזיק את העותק היחיד של סרטים/סדרות וכו' ככה, כך שלא צריך אף פעם לשבת ולצרוב 100 דיסקים ברצף, זה על פני תקופה.

תמונות וחומר אישי ברור שצריך כמה עותקים. למעשה עדיף גם לבצע גיבוי באתר מרוחק, אני צריך לדאוג לזה בהזדמנות :roll:

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

פורסם

היכן נקנה הדיסק?

 

אצלי אחד מהם נקנה באייבורי.

בהתחלה הייתה עליו מערכת ההפעלה ומידי פעם המחשב קפא לדקה בקירוב ואז השתחרר.

התקנתי כמה פעמים מערכת הפעלה, לבסוף התקנתי אותה על הדיסק השני ורק זה פתר את הבעייה.

 

היום הדיסק התקול משמש כמחסן לוידאו ומתפקד בצורה תקינה כמשני.

פורסם


ד"א, החזקה של ההארד דיסק במקפיא, ואף דפיקה בו לא עזרו, הוא עדיין משמיע קליקים, כנראה מנוע הצעדים שמזיז את הראש הלך. הבעיה שכדי להחליף אותו, צריך לפתוח את הדיסק, וצריך לעשות את זה בתנאים יותר סטריליים מחדר ניתוח.

 

בקיצור, המידע שיש עליו לא שווה את זה.

 

חברות רציניות שמתעסקות בשחזור אכן מחזיקות "חדר נקי" כפי שתיארת.

אבל יש חבר'ה שביצעו החלפת חלקים בדיסקים גם בלי חדר נקי והצליחו להשיג תוצאות מפתיעות לטובה (=הדיסק פעל יותר ממספיק זמן כדי להצליח לקרוא ממנו את כל המידע).

אם זה היה חומר חשוב-מספיק-כדי-להקריב-כונן-זהה-אבל-לא-מספיק-כדי-לשלם-לחברת-שחזור אז הייתי ממליץ לנסות.

אבל נראה לי עדיף פשוט להוריד הכל מחדש. גם מה שכבר ראית אתה לא באמת צריך...

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

×
×
  • תוכן חדש...