Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5255 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
איך שאתה רוצה, אני רק ציינתי מה אורות הוראות החוק, שאגב לא מבדיל בין דבר שנעשה במכוון או לא אלא לפן העובדתי בלבד. הצו בא להגן על הצרכן אבל כמו שאומרים "אפשר להביא את הגמל אל השוקת אך אי אפשר להכריח אותו לשתות" ... :wink:

הזכות עומדת לצידך במקרה הזה, תעשה מה שאתה מבין ומה שתמצא לנכון.

 

אם אין פיצוי בצו או פיצוי מוסכם בחוזה

אז צריך להוכיח נזק כדי לקבל משהו

 

אם אין נזק אין פיצוי

  • תגובות 50
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

עדכון: נמצא תחליף בצבע שונה (אפור טיטניום במקום תכלת) ובמפרט EX זהה לזה שהוזמן.

היום בוצע התשלום, נמתין לאספקה הצפויה תוך שבועיים.

פורסם

יגאל זה לא מדויק, אתה מסתכל על זה בעיניים של הצרכן מבחינת דיני הנזיקין, אני הצגתי את זוית הרגולטור כפי שבאה לידי ביטוי בצו הפיקוח שדווקא כן קובע סנקציה כספית לא קלה בכלל כפי שמופיעה בסעיף 16ב.(א)(11) לצו לפיו: "מכר רכב שייבא ולא חתם עם הקונה על חוזה לרכישת רכב בניגוד לסעיף 14(א) - 20%" - כלומר סעיף 14(א) קובע כי על היבואן לחתום עם הקונה על חוזה ומה חייב שיופיע בחוזה ובכלל זה מועד הספקתו של הרכב ללקוח, בגין הפרה של סעיף 14(א) תטיל הרשות סנקציה בשיעור של 20% מגובה הערבות הבנקאית שהפקיד היבואן למשרד התחבורה לצורך קיום הוראות הצו. כדי לסבר את האוזן ערבות יבואן רכב מנועי (שאיננו אופנוע או טרקטורון) עומדת כיום על 8 מיליון שקלים ! Do the math ... 8)

פורסם
בגין הפרה של סעיף 14(א) תטיל הרשות סנקציה בשיעור של 20% מגובה הערבות

 

הסנקציה פירושה שמשרד התחבורה יקבל את אותם 20 אחוז ולא הלקוח.

 

היום יצא לי להסתכל בהזמנה של מישהו שכבר קיבל את הרכב

וכך כתוב שם:

מועד אספקה משוער - ינואר 2012

מועד מסירה -21 יום לאחר תשלום מלא התמורה.

 

היות ויבואן לא יכול לקבל תמורה מלאה חצי שנה לפני אספקת הרכב (מדובר ברכב סטנדרטי ולא ברולס-רויס בהזמנה מיוחדת), הרי שאם יבואן מקבל את הרכב ב-31 לינואר והודיע ללקוח להסדיר תשלום, יש ליבואן עוד 21 יום ע"מ למסור את הרכב.

בשירשור שהיה כאן לפני מספר חודשים נאמר שאוניה מגיע בד"כ לקראת סוף חודש. אני מניח שיבואן מודיע מס' ימים קודם להגעת האוניה. כך שגם אם הוא מודיע ב-20 לינואר, עדיין הוא יכול למסור את הרכב ב-10 לפברואר ובכך עמד בהתחייבותו ללקוח.

מעבר לכך, המילה "משוער" - נותנת עוד חלון זמן לסטיה סבירה במועד האספקה.

.

האמור לעיל הינו לפי מיטב הבנתי ואו מנסיוני ואין הוא במקום יעוץ מבעלי מקצוע בתחומם.

פורסם

זו הסיבה שהמלצתי למזמין להתפשר בנושא הצבע ולקבל את הרכב שהגיע במשלוח האחרון.

גם אני סבור שצבע אפור טיטניום יפה ופרקטי, למרות שלא היה הבחירה הראשונה של המזמין.

 

יש לי מילה טובה לאמר על מנהל אולם המכירות בסוכנות פ"ת בו בוצעה ההזמנה, שהפגין תודעת שירות גבוהה, בדק את מצאי המכוניות ואיתר רכב בגוון אחר, לאחר שהמשרד הראשי של קיה דווח שיש רק רכב בצבע שחור. ככל הנראה יש בודדים שבהגיע הודעת התשלום, מבטלים את הקניה.

 

זמן האספקה ממועד התשלום אמור להיות 12 ימי עבודה. הרכב מגיע לאילת, מועבר למרכז ההזמנות לצורך התקנת תוספות (מבצע חבר) ומועבר לסוכנות שם הוא מסופק לקונה.

פורסם

למה אני מרגיש שהפסדתי משהו?

זה רק אני או שקאיה התחילו לחלק 5 קילו זהב עם הרכבים?

7 חודש לחכות לרכב של קאייה?!?!!?נראה לכם הגיוני?

מה שבטוח שמנהל אגף שיווק ופרסום של קאיה יושב על הכיסא מנהלים שלו עם חיוך מאוזן לאוזן..

עוד סיבה להנות מ"תדלוק עצמי" : הריח של הדלק :-)

גם אם התפוח נפל רחוק מהעץ הוא בכל זאת תפוח ולא אגס

פורסם

אף אחד לא חייב לחכות 7 חודשים. אפשר להיכנס לסוזוקי ולהזמין אלטו במחיר דומה.

יצא לי לנסוע על שתייהן והן פרקטיות להגעה ממקום למקום, (גם במרחקים חוץ-עירוניים).

אני התרשמתי שהפיקנטו נותנת הרבה יותר אוטו לעומת האלטו.

.

האמור לעיל הינו לפי מיטב הבנתי ואו מנסיוני ואין הוא במקום יעוץ מבעלי מקצוע בתחומם.

פורסם

אמנם שתיהן נמצאות באותה קבוצה אבל האלטו נופלת מהפיקנטו בכל קטגוריה.

מכיוון שמדובר בדגם 1.25 האוטומטי בעל 85 כ"ס מומנט 12.3/4000, היא קרובה יותר לסוזוקי ספלאש הגדולה מעט והיקרה בהרבה ממנה 94 כ"ס מומנט 12/4800 .

במקרה זה לזמן ההמתנה הממושך אין כל חשיבות עבור הקרוב שלי.

זמן ההמתנה למי שמזמין פיקנטו היום הוא כחודשיים .

פורסם

מה שבטוח שמנהל אגף שיווק ופרסום של קאיה יושב על הכיסא מנהלים שלו עם חיוך מאוזן לאוזן..

 

זה לא קשור לפרסום / שווק של הרכב בישראל, זה פשוט רכב שבו היחס תמורה-מחיר הוא מצוין, לדעתי.

פורסם
אתם מפספסים את הנקודה העקרונית: טופס הזמנת רכב הוא חוזה לכל דבר לפיו היבואן מתחייב לספק ללקוח רכב מדגם ומפרט ספציפי, צבע, מחיר, מועד אספקה וכיו"ב. אם היבואן לא עומד בזה אזי הוא מפר חוזה ! ניתן לתבוע בבית המשפט בגין הפרת חוזה ואף שופט לא יזרוק אותך מהמדרגות כי תבעת את זכותך כפי שהתחייבו בפניך בחוזה. הבסיס החוקי המסדיר את יבוא הרכב ע"י יבואני הרכב אינו מבחין בין פרארי לקיה, היבואן יכול להתחייב לספק גם תוך שנתיים אם הוא רוצה אבל הוא חייב לעמוד בלוחות הזמנים. על כל הפרה של צו היבוא ע"י יבואן רכב ניתן לפנות בתלונה אל משרד התחבורה ואל בית המשפט.

 

שימו לב לסעיף 14(א) לצו הפיקוח על מצרכים ושירותים (יבוא רכב ומתן שירותים לרכב): "היבואן יחתום עם הקונה על חוזה לרכישת רכבף והוא כולל בין היתר פרטים על ארץ ייצור הרכב, תנאי רכישת הרכב, מחירו, מועד הספקתו ואחריות המוכר כלפי הלקוח; העתק החוזה יימסר לקונה." - מועד הספקתו משמעו תאריך נקוב, לפי פרשנות מרחיבה אפשר לומר שגם חודש מסויים זה בסדר אבל לא מחייב (היבואן יכול להתחייב עד ליום האחרון באותו חודש למשל ...).

 

כאשר מבצעים הזמנה על רכב שאינו במלאי כתוב שמועד האספקה הוא משוער .

גם בתוך תנאי ההזמנה כתוב שמועד האספקה יכול להשתנות בגלל 1001 סיבות (תימצות שלי לשפה המשפטית בה כתובים ההסכמים האלו) ולמזמין לא תהיה זכות לפיצוי.

במקרה של קיה והפיקנטו אתם צריכים להבין שהיבואן הוא רק יבואן ולא היצרן ולפעמים צריך להסתדר עם מה שהיצרן נותן לו. תהיו בטוחים שהיבואן מפסיד הרבה מכירות בגלל זמני ההמתנה המטורפים האלו.

גם אני אגב חושב שהפיקנטו (או אחרות בסגמנט שלה) אינה מכונית ששווה להמתין בשבילה 7 חודשים.

Heaven is where the police are British, the cooks French, the mechanics German, the lovers Italian and it is all organized and run by the Swiss

 

 

Hell is where the chefs are British, The mechanics French, the lovers Swiss, the police German, and it is all organized and run by the Italians

פורסם
גם אני אגב חושב שהפיקנטו (או אחרות בסגמנט שלה) אינה מכונית ששווה להמתין בשבילה 7 חודשים.

אם ניקח את מחירון האלטו כנקודת התייחסות, הצע לציבור חלופה בסטיה של לא יותר מ-5%.

בהתחשב בזה שהאלטו נותנת מעט מאוד מאוד, התוספת הקטנה הופכת את הפיקנטו לפרקטית יותר (תא מטען, חלונות וכד').

.

האמור לעיל הינו לפי מיטב הבנתי ואו מנסיוני ואין הוא במקום יעוץ מבעלי מקצוע בתחומם.

פורסם

קספר ואמרי, המילה "משוער" לא צריכה להופיע ובצו כתוב במפורש שעל היבואן לנקב ב"מועד הספקה" ולא "מועד משוער".

אני חושב שבימים האחרונים היבואן שינה את התנהלותו בעניין זה. אני מציע לבדוק עם היבואן. למיטב ידיעתי הוא פשוט איחר את הזמנים 3 חודשים קדימה כדי שלא להפר את הוראות הצו שהן ברורות לכל הדיוט 8)

פורסם
אם ניקח את מחירון האלטו כנקודת התייחסות, הצע לציבור חלופה בסטיה של לא יותר מ-5%.

בהתחשב בזה שהאלטו נותנת מעט מאוד מאוד, התוספת הקטנה הופכת את הפיקנטו לפרקטית יותר (תא מטען, חלונות וכד').

.

האלטו היא מכונית זולה שגם נראית זולה, במיוחד עיצוב הפנים. לזכותה אפשר לזקוף את השינוי (המבורך)בהתיחסות לקטגורית המיני הידנית.

הפיקנטו מכונית זולה אך מאובזרת ובעלת איכות גימור של רכבים מקטגורית הסופר מיני.

 

לעניין הדיון על הפיצוי, יש במדינה די (והותר) עורכי דין.

הקרוב שלי אזרח מן השורה הרוצה בדרך כלל להיות חכם, ולא רק צודק.

אני לא סבור שתביעה על איחור במסירה של שבועיים או שלושה הייתה מצליחה.

פורסם

בדיוק על זה אני מדבר.

רוב אלה שמזמינים רכב, לא הולכים ברגל, בינתיים הם נוסעים במשהו.

כשעומדת למישהו האלטרנטיבה להזמין מכונית ספרטנית ב-60 אלף ולקבל עוד שבועיים או חודש ולעומת זאת להזמין מכונית מאובזרת יותר ב-63 אלף ולחכות חצי שנה, מן הסתם אין שום בעיה לחכות.

מה עוד שזמן ההמתנה של חצי שנה היה לאלה שהזמינו בגל הראשון של יבוא הרכב לארץ. גם לאלטו חיכו חודשים רבים עד שהגיעה.

אף אחד לא חייב להזמין בגל הראשון ועוד להיות שפן נסיונות של דגם חדש.

תמיד אפשר לחכות שנה ולהזמין כשזמני ההמתנה הופכים לסבירים יותר.

.

האמור לעיל הינו לפי מיטב הבנתי ואו מנסיוני ואין הוא במקום יעוץ מבעלי מקצוע בתחומם.


×
×
  • תוכן חדש...