Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5254 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 50
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
הזמנתי ביולי, הבטיחו אספקה בינואר.

אם אני אקבל את הרכב ב-10 ימים הראשונים של פברואר, זה נחשב זוטות.

נדמה לי שהאוניה נכנסת היום או מחר לנמל, כך שתאורטית הם יכולים לספק בשבוע הבא.

 

הבעיה היא שהרכב בצבע שהוזמן היה אמור להיות באניה זו אך לא הגיע. גם הקרוב שלי קיבל הודעה באוקטובר לקבל רכב בצבע שונה והעדיף להמתין. כעת מציעים לו לקחת רכב בצבע שחור או להמתין למשלוח הבא - אניה שאמורה להגיע באמצע פברואר, כלומר במקרה הטוב שהרכב יגיע במשלוח הבא זה איחור של חודש באספקה.

פורסם

אתם מפספסים את הנקודה העקרונית: טופס הזמנת רכב הוא חוזה לכל דבר לפיו היבואן מתחייב לספק ללקוח רכב מדגם ומפרט ספציפי, צבע, מחיר, מועד אספקה וכיו"ב. אם היבואן לא עומד בזה אזי הוא מפר חוזה ! ניתן לתבוע בבית המשפט בגין הפרת חוזה ואף שופט לא יזרוק אותך מהמדרגות כי תבעת את זכותך כפי שהתחייבו בפניך בחוזה. הבסיס החוקי המסדיר את יבוא הרכב ע"י יבואני הרכב אינו מבחין בין פרארי לקיה, היבואן יכול להתחייב לספק גם תוך שנתיים אם הוא רוצה אבל הוא חייב לעמוד בלוחות הזמנים. על כל הפרה של צו היבוא ע"י יבואן רכב ניתן לפנות בתלונה אל משרד התחבורה ואל בית המשפט.

פורסם

הנקודה העקרונית ברורה.

אנו לא מחפשים תביעה משפטית. לא יורים בתותח על זבוב שאפשר לחסל עם כפכף.

 

בשלב ראשון אני מנסה לברר אם יש בפורום "אחים לצרה" או תקדימים להתנהגות של היבואן הספציפי במקרה של אי עמידה במפרט ובמועד האספקה. עד כה יש את המקרה של lenovo אשר הסכים לקבל רכב במפרט מופחת, ככל הנראה ללא פיצוי נוסף.

פורסם

הוא פשוט רוצה לדעת האם היה תקדים בנושא ואיך אחרים פעלו, ואיך טלקאר הגיבו לפעילות של אחרים....

בצבא קוראים לזה איסוף מל"מ :lol: :lol:

פורסם

קודם כל, יש לברר האם ניתן לקבל פיצוי על שינוי הצבע ו/או על האיחור באספקה.

אני אישית חושב שאין רכב ששווה להמתין בשבילו 7 חודשים.

 

עידן

צרפתיה שגורמת לך לחייך :-D

סקס סמים ואריה שאוהב סולר

פורסם

אני חושב שאחור של 10 ימים בתוך זמן המתנה של חצי שנה זה זמן זניח. ללכת להטריד את מערכת המשפט בתביעה כזאת, עלול להרגיז את השופט ורק בשל כך הוא ימצא את הדרך לא לספק את תאוות התובע.

 

עד כמה שאני זוכר, ראשוני המזמינים כתבו פה שקיה אומנם נותנים מועד משוער לאספקה, אבל מחתימים את המזמין על מסמך נוסף שבו הוא מודע לכך שזמני האספקה ארוכים ויתכנו עיכובים באספקה.

יש עיכוב שיכול להיות בגדר הסביר ויש עיכוב שיכול להיות צורם מאוד. אם זה עיכוב של חודשיים, זה כבר הופך לצורם. חודש זה כואב אבל עוד אפשר לבלוע.

לדעתי כשקיה כתבו אספקה בינואר, הם לקחו בחשבון שזה כנראה יגיע קודם.

יכול להיות שהעיכובים נובעים מכך שמשלוח שלם נדפק מפגיעות ברד ולמרות שרוב הרכבים תוקנו עד שלא ניתן להכיר שתוקנו (אין תיקוני צבע), עדיין קיה החליטה לא לשווק אותם לציבור.

לדעתי קיה שגו בגדול כשהם החליטו לא לשווק לציבור. עדיף היה לשווק לציבור (תוך ידוע והחתמת הרוכש על מצב הרכב), מאשר לחפש חברות השכרה או ליסינג שיהיו מעונינות במשלוח הנ"ל.

.

האמור לעיל הינו לפי מיטב הבנתי ואו מנסיוני ואין הוא במקום יעוץ מבעלי מקצוע בתחומם.

פורסם

למי שהזמין ידני הילוכים (וזה מה שהרוב הזמין), אין שום אופציה לקבל דגם יקר יותר.

למי שהזמין אטומט, גם אז אני בספק אם שודרג בחינם לדגם היקר וגם אם כן, מדובר במספרים זניחים. גם כמות האוטומט שמוזמן קטנה יחסית וגם הפרש המחיר הוא זניח לחברה (לצרכן כ-4,000 ש"ח). כלומר ליבואן זה הפרש זניח.

אני בספק אם באמת שידרגו את האוטומט, כי מי שהזמין את הדגם האוטומטי היקר יותר - למה שידרגו אותו ? אולי קיה ריאו.

 

המכוניות שנפגעו בברד, בסופו של דבר יגיעו לציבור וימכרו כמכוניות ליסינג או השכרה. הציבור יקנה אותם בלי לדעת שהם גם עברו פגיעות ברד.

רוב פגיעות הברד תוקנו ללא תיקוני צבע. אפשר היה לתת הנחה קטנה לציבור תוך החתמתו על מסמך שהוא מודע לתיקון שנעשה. אני חושב שרבים היו שמחים לקנות באספקה מיידית (או לאפשר למזמינים לממש) תמורת הנחה של 6-7 אחוז. חברות הליסינג ממילא קונות בהנחה שעולה על 10 אחוזים, כך שלמעה הציבור היה יכול להרוויח במקום שחברות הליסינג ירוויחו.

.

האמור לעיל הינו לפי מיטב הבנתי ואו מנסיוני ואין הוא במקום יעוץ מבעלי מקצוע בתחומם.

פורסם

אני הזמנתי ביוני את הדגם המפואר (מבצע חבר), החתימו אותי על טופס שמציין שאקבל את הרכב בינואר. בפועל, יכלתי לקבל את הרכב בדצמבר,חיכיתי לינואר ע"מ לקבל שנת 2012. הצבע, חום מטאלי.

Volvo 960 3.0 24V 1996

Volvo 940 GLE 2.0 Turbo 1997

Volvo 940 GLE 2.3 1995

Oldsmobile Cutlass Supreme Brougham 5.0L V8 1982

פורסם

שימו לב לסעיף 14(א) לצו הפיקוח על מצרכים ושירותים (יבוא רכב ומתן שירותים לרכב): "היבואן יחתום עם הקונה על חוזה לרכישת רכבף והוא כולל בין היתר פרטים על ארץ ייצור הרכב, תנאי רכישת הרכב, מחירו, מועד הספקתו ואחריות המוכר כלפי הלקוח; העתק החוזה יימסר לקונה." - מועד הספקתו משמעו תאריך נקוב, לפי פרשנות מרחיבה אפשר לומר שגם חודש מסויים זה בסדר אבל לא מחייב (היבואן יכול להתחייב עד ליום האחרון באותו חודש למשל ...).

פורסם

אני לא חושב שהיבואן מתרשל או דופק מישהו במתכוון.

יש לו ככל הנראה בעיה עם הייצרן שלא שולח אליו את כלי הרכב לפי ההזמנה.

כמו כן היה אירוע של ברד שהוא בבחינת "כח עליון".

 

VivaItalia , תודה על המידע אבל טרם הגעתי לשלב המשפטי.

 

lenovo, עדיין לא מל"מ. זה צי"ח.

פורסם

אני סקרן לראות את האחד שתבע וזכה (מכלל יבואני הרכב):

כאשר לדוגמה יבואן הבטיח אספקה בינואר (שזה עד ה-31) והלקוח קיבל נניח ב-5 לפברואר.

מהיבואן הוא יקבל אולי משהו סימלי ביותר ואולי כלום.

.

האמור לעיל הינו לפי מיטב הבנתי ואו מנסיוני ואין הוא במקום יעוץ מבעלי מקצוע בתחומם.

פורסם

איך שאתה רוצה, אני רק ציינתי מה אורות הוראות החוק, שאגב לא מבדיל בין דבר שנעשה במכוון או לא אלא לפן העובדתי בלבד. הצו בא להגן על הצרכן אבל כמו שאומרים "אפשר להביא את הגמל אל השוקת אך אי אפשר להכריח אותו לשתות" ... :wink:

הזכות עומדת לצידך במקרה הזה, תעשה מה שאתה מבין ומה שתמצא לנכון.


×
×
  • תוכן חדש...