Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5434 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אצלי בכול אופן הדברים הפוכים :oops: כלומר ,לשאלות קשות יש לי תשובות מהירות וקלות, לשאלות קלות התשובות להם מסובכות יותר.

 

אני לא משוכנע ב-100 אחוז שהפעלת המפוח במהירות מקסימלית תגרום להפעלת המדחס לזמן רב יותר או/גם דחיפות הפעלת המדחס תהייה גבוהה יותר קרי יותר צריכת דלק.

איזה כייף לי :)

  • תגובות 32
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

אני בטוח ,

 

יוצא לי לעמוד הרבה עם הרכב עם מזגן דלוק, ככה שהשיעמום עושה את שלו , ואצלי ברכב המצב הוא כזה , כאשר המפוח במהירות 4 אין ניתוק כלל !! , במהירות 3 יש לפרקים קצרים יותר , מהירות 2 כמעט 30% זמן ניתוק ומהירות 1 50 % בערך,

 

עוד, ההבדל בניתוקים הוא במצב מוצל , בשמש אם הרכב עומד אין ניתוק במהירות 3 רק שתיים ואחד ואז הניתוקים באחוזים נמוכים יותר ... 

פורסם
למה צריך לסבך כל דבר? ולמה צריך שירשור אחר?

 

השירשור הזה נפתח בדיוק למטרת הדיון בנושא הזה.

 

בוא נקח לצורך הדיון מזגן פשוט, ללא בקרת אקלים, מדחס רגיל עם ספיקה קבועה.

לגבי השאלה כמה דלק יותר - זה גם לא משנה כי הדיון הוא בתאוריה ולא בא לקבוע מספרים מעשיים.

 

ברור לחלוטין שכשצריכת החשמל עולה- האלטרנטור מעמיס יותר על המנוע וזה צרוך יותר דלק. גם ללא כל ההסברים הארוכים אפשר לראות את זה במכוניות ישנות - לדוגמא כשמדליקים אורות סל"ד המנוע מעט יורד.

 

נשארה השאלה של המדחס.

 

אני חושב שבמזגן בסיסי פשוט כשמהירות מפוח נמוכה המדחס יכנס לעבודה ויפסיק כל כמה זמן, וצריכת דלק מוגברת עקב הפעלת מדחס תתקיים, נניח רק ב 50או 60 אחוז מהזמן.

 

וכשמהירות המפוח גבוהה המדחס יעבוד כל הזמן ביום חם, ביום פחות חם גם יכנס ויפסיק אבל זמן ההפסקות יהיה קצר יותר.

 

האם נכון/לא נכון ?

 

מסכים איתך לחלוטין בדיוק מה שאמרתי.

פורסם
אני בטוח ,

 

יוצא לי לעמוד הרבה עם הרכב עם מזגן דלוק, ככה שהשיעמום עושה את שלו , ואצלי ברכב המצב הוא כזה , כאשר המפוח במהירות 4 אין ניתוק כלל !! , במהירות 3 יש לפרקים קצרים יותר , מהירות 2 כמעט 30% זמן ניתוק ומהירות 1 50 % בערך,

 

עוד, ההבדל בניתוקים הוא במצב מוצל , בשמש אם הרכב עומד אין ניתוק במהירות 3 רק שתיים ואחד ואז הניתוקים באחוזים נמוכים יותר ...

 

מסכים איתך לחלוטין בדיוק מה שאמרתי.

 

חוץ מלכתוב אני מסכים עם Y או X יש לך הסבר טכני ?

בדיקה אקראית של משתמש X או Y ללא ניטור אמיתי של צריכת הדלק או מסמך של ייצרן הרכב

אתם לא משכנעים.

איזה כייף לי :)

פורסם

כל מגנזיסט מתחיל יודע שככל שככל שמהירות המפוח גבוהה יותר כך הפסקות המזגן בגלל טרמוסטט נמוכות יותר וזה בגלל שהמאדה אנו מספיק להתקרר במידה מספקת כדי להפעיל את הטרמוסטט

פורסם
חוץ מלכתוב אני מסכים עם Y או X יש לך הסבר טכני ?

בדיקה אקראית של משתמש X או Y ללא ניטור אמיתי של צריכת הדלק או מסמך של ייצרן הרכב

אתם לא משכנעים.

 

בוא נסכים על מס' דברים:

  1. ככל שהמדחס פועל יותר זמן-צריכת הדלק עולה
  2. אין בכוונת הנושא לבצע ניטור אמיתי של צריכת דלק, אלא לענות על השאלה: באיזה מצב הרכב יצרוך יותר דלק.

נתאר את פעולת מערכת הקירור בפשטות, המדחס-תפקידו "לייצר" קור, ותפקיד המפוח להעביר את הקור אל חלל הרכב,

עכשיו, כאשר המפוח פועל במהירות גבוהה, הקור שמייצר המדחס מועבר אל חלל הרכב במהירות גבוהה, בעוד שכאשר המפוח פועל במהירות נמוכה, הקור שמייצר המדחס מועבר אל חלל הרכב במהירות נמוכה, ולכן המדחס נכנס להשהייה, עד שכמות הקור תועבר אל חלל הרכב, ורק לאחר מכן מופעל בשנית,

אם כך, כפועל יוצא של מהירות המפוח, נגזר משך ההפעלה וההפסקה של המדחס,

כל זה באופן פשטני, ומבלי להתייחס להשפעת צריכת החשמל של המפוח על צריכת הדלק, שהיא זניחה לעומת צריכת הדלק שגורמת פעולת המדחס.

פורסם
חוץ מלכתוב אני מסכים עם Y או X יש לך הסבר טכני ?

בדיקה אקראית של משתמש X או Y ללא ניטור אמיתי של צריכת הדלק או מסמך של ייצרן הרכב

אתם לא משכנעים.

 

 

בוא נסכים על מס' דברים:

  1. ככל שהמדחס פועל יותר זמן-צריכת הדלק עולה
  2. אין בכוונת הנושא לבצע ניטור אמיתי של צריכת דלק, אלא לענות על השאלה: באיזה מצב הרכב יצרוך יותר דלק.

נתאר את פעולת מערכת הקירור בפשטות, המדחס-תפקידו "לייצר" קור, ותפקיד המפוח להעביר את הקור אל חלל הרכב,

עכשיו, כאשר המפוח פועל במהירות גבוהה, הקור שמייצר המדחס מועבר אל חלל הרכב במהירות גבוהה, בעוד שכאשר המפוח פועל במהירות נמוכה, הקור שמייצר המדחס מועבר אל חלל הרכב במהירות נמוכה, ולכן המדחס נכנס להשהייה, עד שכמות הקור תועבר אל חלל הרכב, ורק לאחר מכן מופעל בשנית,

אם כך, כפועל יוצא של מהירות המפוח, נגזר משך ההפעלה וההפסקה של המדחס,

כל זה באופן פשטני, ומבלי להתייחס להשפעת צריכת החשמל של המפוח על צריכת הדלק, שהיא זניחה לעומת צריכת הדלק שגורמת פעולת המדחס.

 

 

את ההסבר הטכני הסברתי אני ועוד חברי הפורום למינהים, ראה בתחילת השרשור אני לא רוצה לחזור על כל דבר 3 פעמים, כל הטיעונים שנתנו לך לא מספיקים איזה עוד הסבר אתה רוצה? הם פישטו את ההסבר בצורה הכי ברורה שאפשר.

פורסם

האמת שזה לא משנה איזה סוג מערכת מיזוג יש לרכב, ספיקה משתנה או קבועה, בקרת אקלים או לא. ככל "שדורשים" יותר מהמזגן כך צריכת הדלק תעלה.

 

הכוונה, מהירות מפוח גבוהה יותר (או ווסות קירור רב יותר בבקרת אקלים), יותר זרם צורך המפוח, יותר זמן המדחס עובד או נמצא בתנאי ספיקה גבוהה וביחס ישיר תהיה תצרוכת הדלק.

פורסם
כל מגנזיסט מתחיל יודע שככל שככל שמהירות המפוח גבוהה יותר כך הפסקות המזגן בגלל טרמוסטט נמוכות יותר וזה בגלל שהמאדה אנו מספיק להתקרר במידה מספקת כדי להפעיל את הטרמוסטט

אני לא מזגניסט לכן אינני יודע את התשובה.

 

בוא נסכים על מס' דברים:

  1. ככל שהמדחס פועל יותר זמן-צריכת הדלק עולה - מסכים
  2. אין בכוונת הנושא לבצע ניטור אמיתי של צריכת דלק, אלא לענות על השאלה: באיזה מצב הרכב יצרוך יותר דלק.

נתאר את פעולת מערכת הקירור בפשטות, המדחס-תפקידו "לייצר" קור, ותפקיד המפוח להעביר את הקור אל חלל הרכב,

עכשיו, כאשר המפוח פועל במהירות גבוהה, הקור שמייצר המדחס מועבר אל חלל הרכב במהירות גבוהה, בעוד שכאשר המפוח פועל במהירות נמוכה, הקור שמייצר המדחס מועבר אל חלל הרכב במהירות נמוכה, ולכן המדחס נכנס להשהייה, עד שכמות הקור תועבר אל חלל הרכב, ורק לאחר מכן מופעל בשנית,

אם כך, כפועל יוצא של מהירות המפוח, נגזר משך ההפעלה וההפסקה של המדחס,

כל זה באופן פשטני, ומבלי להתייחס להשפעת צריכת החשמל של המפוח על צריכת הדלק, שהיא זניחה לעומת צריכת הדלק שגורמת פעולת המדחס.

אשמח אם תתייחס לתגובה שלי בהמשך.

האמת שזה לא משנה איזה סוג מערכת מיזוג יש לרכב, ספיקה משתנה או קבועה, בקרת אקלים או לא. ככל "שדורשים" יותר מהמזגן כך צריכת הדלק תעלה.

רכב המצוייד במערכת בקרת אקלים במידה וכיוונת את הטמפ' ל-18 מעלות צלזיוס המערכת בדרך כלל מורידה בצורה הדרגתית את מהירות המפוח למהירות אופטימלית שקבע ייצרן הרכב בהתחשב במספר פרמטרים לכן קשה לי לתת תשובה חד משמעית בעניין צריכת הדלק.

הכוונה, מהירות מפוח גבוהה יותר (או ווסות קירור רב יותר בבקרת אקלים), יותר זרם צורך המפוח, יותר זמן המדחס עובד או נמצא בתנאי ספיקה גבוהה וביחס ישיר תהיה תצרוכת הדלק.

 

עמיחי ודניאל,

 

הנחות ייסוד

מהירות גבוהה של המפוח=נפח סיחרור גדול יותר של אוויר בתא הנוסעים.

מהירות נמוכה של המפוח=נפח סיחרור קטן יותר של אוויר בתא הנוסעים.

 

מהירות נמוכה של המפוח גורמת בהכרח לאוויר להשאר זמן ארוך יותר במגע עם המאדה.התוצאה יותר חום עובר לקרר לכן הטמפ' הקרה ביותר תתקבל דווקא שמהירות המפוח נמוכה יותר.

 

מסכימים עם הנחות הייסוד ?

 

לכן אני עדיין בספק לגבי התשובה האם המדחס יעבוד זמן רב יותר או בדיוטי סייקל גדול יותר במהירות גבוהה יותר של המפוח.

איזה כייף לי :)

פורסם

הבנת נכון את הנחות היסוד רק המסקנה הסופית משם מה נעלמה מעינך. תחשוב על זה קצת ותחזור אלינו עם תשובות.

 

רמז: תחשוב מה הגורם המפעיל את התרמוסטט או הגורם המפעיל את וויסות הספיקה.

פורסם
אני לא מזגניסט לכן אינני יודע את התשובה.

 

 

אשמח אם תתייחס לתגובה שלי בהמשך.

 

 

עמיחי ודניאל,

 

הנחות ייסוד

מהירות גבוהה של המפוח=נפח סיחרור גדול יותר של אוויר בתא הנוסעים.

מהירות נמוכה של המפוח=נפח סיחרור קטן יותר של אוויר בתא הנוסעים.

 

מהירות נמוכה של המפוח גורמת בהכרח לאוויר להשאר זמן ארוך יותר במגע עם המאדה.התוצאה יותר חום עובר לקרר לכן הטמפ' הקרה ביותר תתקבל דווקא שמהירות המפוח נמוכה יותר.

 

מסכימים עם הנחות הייסוד ?

 

לכן אני עדיין בספק לגבי התשובה האם המדחס יעבוד זמן רב יותר או בדיוטי סייקל גדול יותר במהירות גבוהה יותר של המפוח.

 

אני מסכים עם ההנחה הראשונה,

לגבי ההנחה השנייה, לא הזמן שהאויר בא במגע עם המאדה הוא שגורם להסעת החום, אלא כמות האוויר שבאה במגע עם הגוף הקר.

(זה בפשטות, נסה לדמיין כף מרק חם, ועכשיו דמיין את אותה כף מרק כאשר נושפים עלייה אוויר קר)

פורסם
אני מסכים עם ההנחה הראשונה,

לגבי ההנחה השנייה, לא הזמן שהאויר בא במגע עם המאדה הוא שגורם להסעת החום, אלא כמות האוויר שבאה במגע עם הגוף הקר.

(זה בפשטות, נסה לדמיין כף מרק חם, ועכשיו דמיין את אותה כף מרק כאשר נושפים עלייה אוויר קר)

זכותך לא להסכים אבל את חוקי הפיזיקה לא פשוט לשנות :-)

 

כאשר מהירות המפוח נמוכה יותר אזי ספיקת האוויר נמוכה יותר (Q=V X A) כלומר מהירות זרימת האוויר נמוכה יותר מכאן ניתן להסיק שהאוויר נשאר זמן רב יותר על המאדה.

הדוגמא שלך לא רלוונטית לעניין פעולת המזגן.

איזה כייף לי :)


×
×
  • תוכן חדש...