Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מדוע רכב אחד מתרומם עם הנדברייק ושני לא?


פליקס
שימו לב! השרשור הזה בן 7312 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

כשהייתה לנו ה205, אבא שלי לחץ פעם אחת על הגז כשהאוטו היה עם הנדברייק מורם.

כתוצאה מכך עם כל לחיצה על הגז האוטו כולו התחיל פשוט לעלות למעלה (ואם אני לא טועה לזוז קדימה ואחורה תוך כדיי עלייה וירידה).

אני כמובן שנדהתי מהתופעה הנ"ל (טוב זה היה לפני כשנתיים, הייתי עדיין צעיר :lol: ), וביקשתי ממנו לנסות את אותו הדבר על האונו שלנו.

בהתחלה הוא לא הסכים, אבל אח"כ שיכנעתי אותו והוא הסכים. הוא העלה את ההנדברייק ולחץ על הגז, אבל פה למרבה הפלא האוטו לא עלה למעלה ולמטה אלא פשוט לא זז (או שזז קצת קדימה, אבל בלי להתרומם ).

 

והשאלה שלי היא איך ה205 עלתה וירדה ואילו האונו כמעט ולא זזה? האם זה השוני במתלים\ בולמים? או שזה פשוט תלוי בחוזק ההנדברייק עצמו? ובכלל למה ה205 עלתה?

 

פליקס.

ROOONEEYY

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כניראה שהבלם יד באונו חלש.

בעקרון כל רכב עם הנעה קדמית ובלם יד תקין אמור "לעלות ולרדת".

 

תנסה להימנע מהפעולה הזאת, כי היא מזיקה לקלאץ'.

אתה לא סנופ דוגי-דוג עם רכב אמריקאי עם בולמים הידראולים. 8)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ב205 יש מתלים אחוריים מסוג זרוע נגררת שיושבת (במצב מנוחה נורמלי) באלכסון. כשאתה "מושך" את הרכב, הגלגלים האחוריים מתנגדים לתנועה, והזרוע מתיישרת, מה שגורם לירידת החלק האחורי של הרכב.

במתלים מסוג אחר, זה בד"כ לא קורה, ואם זה יקרה, זה יקרה בצורה הרבה הרבה פחות מורגשת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה תלוי איזה גלגלים מניעים את האוטו ואיזה גלגלים ננעלים ע"י בלם היד.

 

אם האוטו בעל הנעה קדמית, ובלם היד נועל את הגלגלים האחוריים : יתרומם.

אם האוטו בעל הנעה קדמית, ובלם היד נועל את הגלגלים הקדמיים : לא יתרומם.

 

את יתר השילובים תפענח לבד.

 

נמרוד

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה תלוי איזה גלגלים מניעים את האוטו ואיזה גלגלים ננעלים ע"י בלם היד.

 

אם האוטו בעל הנעה קדמית, ובלם היד נועל את הגלגלים האחוריים : יתרומם.

אם האוטו בעל הנעה קדמית, ובלם היד נועל את הגלגלים הקדמיים : לא יתרומם.

 

את יתר השילובים תפענח לבד.

 

נמרוד

 

עכשיו העניין כבר הרבה יותר מובן. תודה.

 

פליקס.

ROOONEEYY

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לי יש הנעה אחורית ושאני לוחץ על גז כשהבלם יד מורם האוטו עולה ויורד מאחורה....

או אפקט שיש לך מקדימה!!!

אז כנראה שהבלם יד שלך לא מספיק חזק!

ROVER=~~

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לי יש הנעה אחורית ושאני לוחץ על גז כשהבלם יד מורם האוטו עולה ויורד מאחורה....

או אפקט שיש לך מקדימה!!!

אז כנראה שהבלם יד שלך לא מספיק חזק!

 

אפרופו הנע/אה אחורית...

הספיידרמן רוקד כאילו הוא באמת נהנה מאחורה 8)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה תלוי איזה גלגלים מניעים את האוטו ואיזה גלגלים ננעלים ע"י בלם היד.

 

אם האוטו בעל הנעה קדמית, ובלם היד נועל את הגלגלים האחוריים : יתרומם.

אם האוטו בעל הנעה קדמית, ובלם היד נועל את הגלגלים הקדמיים : לא יתרומם.

 

את יתר השילובים תפענח לבד.

 

נמרוד

 

לא מדוייק. כפי שנכתב קודם, מבנה המתלים ב 205, ובהרבה פג'ו / סיטרואן אחרים, הוא כזה שמשיכת זרוע המתלה האחורי קדימה/אחורה גורמת לעלייה וירידה של המרכב.

 

באונו יש מאחור קורת מתח וקפיצי סליל ניצבים למיטב זכורני. לכן למרות שההנעה קדמית ובלם היד אחורי, כמעט שלא תהיה תופעה כזאת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כולכם טועים.אין שום קשר בין מבנה המיתלה לאפקט ה "היתרוממות" בעת משיכת בלם היד.הכל תלוי ברכותו של המיתלה האחורי.ככל שהוא רך יותר,האוטו יתרומם יותר.נסו את זה ברנו 5 ישנה(עד 85)או ברנו 19,האוטו יעלה ויירד חצי מטר!

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כולכם טועים.אין שום קשר בין מבנה המיתלה לאפקט ה "היתרוממות" בעת משיכת בלם היד.הכל תלוי ברכותו של המיתלה האחורי.ככל שהוא רך יותר,האוטו יתרומם יותר.נסו את זה ברנו 5 ישנה(עד 85)או ברנו 19,האוטו יעלה ויירד חצי מטר!

 

עכשיו תסביר לי בבקשה, איזה כוחות פיזיקליים מסתוריים יגרמו למתלה עצמות עצה כפולות, או מקפרסון, לעלולת ולרדת, במישור, כתוצאה מנסיעה עם בלם יד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב,פיסיקאי גדול אני לא(במקום ללמוד הייתי קורא "טורבו"...)אבל בכל זאת.מכונית נעה בארבע צירים-קדימה אחורה ולצדדים(מרכב האוטו ביחס לכביש,כמובן).ברגע שאתה מנסה לזנק עם בלם יד משוך(שעוצר על הגלגלים האחוריים כמובן,ובעיניין הזה צודק נימרוד רחמימוב)הוטו מנסה לסוע לפנים בעוד הגלגלים האחוריים "בלומים" החלק האחורי יירד,וברגע שתשחרר את בלם היד הוא יירד.לגבי סוגי המיתלים שחיים ציין-עצמות עצה כפולות מורכבות בדרך כלל מלפנים(הונדה סיוויק עד 2001,פאסאט,אלפא 75 ועוד)וגם מק-פרסון שכיח מאד מלפנים,אם כי הוא ייתכן גם מאחור(לנצ'ייה תמא,סובארו ג'אסטי).

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב,פיסיקאי גדול אני לא(במקום ללמוד הייתי קורא "טורבו"...)אבל בכל זאת.מכונית נעה בארבע צירים-קדימה אחורה ולצדדים(מרכב האוטו ביחס לכביש,כמובן).ברגע שאתה מנסה לזנק עם בלם יד משוך(שעוצר על הגלגלים האחוריים כמובן,ובעיניין הזה צודק נימרוד רחמימוב)הוטו מנסה לסוע לפנים בעוד הגלגלים האחוריים "בלומים" החלק האחורי יירד,וברגע שתשחרר את בלם היד הוא יירד.לגבי סוגי המיתלים שחיים ציין-עצמות עצה כפולות מורכבות בדרך כלל מלפנים(הונדה סיוויק עד 2001,פאסאט,אלפא 75 ועוד)וגם מק-פרסון שכיח מאד מלפנים,אם כי הוא ייתכן גם מאחור(לנצ'ייה תמא,סובארו ג'אסטי).

 

מקפרסון נפוץ מאד גם מאחור כיום, במשפחתיות יפניות. גם מתלה רב חיבורי, פיתוח של עצמות עצה כפולות, הולך ונהיה נפוץ מאחור.

 

במכוניות איטלקיות וגרמניות ישנות מבנה המתלים האחוריים בד"כ פחות נוטה לעליית החלק האחורי מאשר בצרפתיות, לאו דווקא בגלל הרכות, אלא בגלל מבנה המתלים עצמם (אותן זרועות אלכסוניות).

 

לי יש ZX וולקן, מכונית בעלת מתלה פג'ו אופייני, אבל מוקשח בהתאם לאופי הספורטיבי של המכונית. זו לא מכונית רכה לפי שום קריטריון, ובכל זאת כאשר מנסים לנסוע לאחור עם בלם יש משוך (או משאירים אותה בלומה בעליה לא בהילוך) עליית המרכב מאד בולטת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השימוש במילה עצם -עצה קדמי,הוא די נדיר,בגלל עלותו הגבוהה יחסית.יתרונותיו בכך שהוא קומפקטי מאד ומאפשר להנמיך את החרטום,והא מאפשר אחיזה טובה יותר ויכולת משיכה גבוהה.מילים רב-חיבוריים נפוצים היום בהרבה יפניות,ולמרות השם המפוצץ,לא תמיד הם יעילים(מזדה לנטיס,סופר לנסר כדוגמא).דווקא בפיג'ו היותר ישנות(205,309,405)השתמשו במתלה פשוט מאד,המבוסס על זוג בולמים ומוט פיתול,והוא היה מעולה!מיתלה אחורי רב-חיבורי אמיתי,היה במרצדס סידרה E הקודמת(84-95)ותנהגות הכביש שלה היתה בהתאם.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7312 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...