Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5473 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

זה קרה ללא מעט יצרנים במהלך חייהם - החלטה על פיתוח מכונית חדשה שתשנה באחת את פניהם.

לרוב זה קרה כשחרב הסגירה מאיימת על צווארם, אבל לעיתים זה קרה דווקא בשל החלטה נבונה ומושכלת לפנות לפלחי שוק ולקהלים שונים בתכלית.

כמעט תמיד היה אחראי לשינוי מנהל אמיץ שלא עסק בסקרי שוק עבור לקוחות פוטנציאליים דימיוניים, אלא החליט עבורם.

לרוב זה אכן הצליח, אבל לא תמיד, ולעיתים הרפתקנות יתר גרמה למפולת לאותה חברה - ה N.S.U RO80 היתה דוגמא מצויינת לחברה שניסתה לפנות לפלח שוק שהיה זר לה, מה שנגמר בנפילה כאובת, או AMC שניסו עם הפייסר לייצר קומפקטית שונה עבור צרכנים שמרנים.

הרשימה כוללת לא מעט מכוניות ובימים הבאים אסקור את כולן, שכאמור המכנה המשותף להן הוא שינוי פני היצרנים שלהן.

לא תמיד מדובר היה במכוניות מבריקות, אבל חלקן בהחלט שינה גם את עולם הרכב כולו.

1. ב.מ.וו 1500 "הסדרה החדשה"

2. פולקסווגן גולף.

3. וולבו 850.

4. אודי קוואטרו.

5. פורד פוקוס.

6. רנו מגאן.

7. פיג'ו 205 GTI.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

  • תגובות 43
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

אלפא סוד?

ראובן, חבר מועדון אלפא רומיאו קלאסיק ישראל

בפייסבוק: ALFA ROMEO CLASSIC ISRAEL

נפגשים בימי שישי ביכין סנטר פ"ת החל מ-16:30

פורסם

והראשונה היא הפולקסווגן גולף.

תחילת שנות ה 70' היו שנים טובות למדי ליצרן הגרמני מוולפסבורג.

ההשתלטות על אודי ו N.S.U לאחר קריסתה הפכו את הקונצרן לבעל מגוון רחב של מכוניות שחלש על פלחי שוק רבים, ולרוב בהצלחה לא מבוטלת.

בנוסף, באורח לא ממש מוסבר וחרף גילה המתקדם, מכירות החיפושית שברו שיאים חדשים מידי שנה, כששנת 72' היתה שנת השיא במכירות החיפושית.

המכירות הגואות של החיפושית והטרנספורטר גרמו לפולקסווגן לפתח עוד את הקונספצייה של החיפושית - מנוע בוקסר מקורר אוויר שמוקם מאחור, ולכן פותחו ה 411 וה 412 שהיו אמורות להיות הגירסאות המוחלטות של החיפושית.

שביעות הרצון בהנהלת פולקסווגן הביאה אותם לחשוב שלעולם חוסן, מה שגרם להם לבצע לא מעט שגיאות שיכולו לעלות להם ביוקר.

1. לקונצרן פולקסווגן היו יותר מידי דגמים בארסנל, חלקם מיותרים בעליל - אודי 75 ופולקסווגן K70.

2. ריבוי דגמים מיושנים - כל דגמי הפרינץ לדוגמא.

3. ריבוי מפעלי ייצור, כשלפחות שניים מהם היו מיותרים.

בשנת 72' נכנס לתפקידו מנכ"ל חדש, הנס ליידנג שמו, הוא הגה תוכנית חדשה וארוכת טווח לקונצרן.

מכירותיה הגואות של החיפושית לא ממש סינוורו אותו והוא היה מודע היטב לעובדה שימיה של החיפושית ספורים.

תוכנית ההבראה כללה ביטול שורת דגמים - כל דגמי הפרינץ של N.S.U, אודי 75, פולקסווגן 411 ו 412 והטייפ 3 ולבסוף תוכננה ה K70 הכושלת להיות האחרונה שתשמט מהמבחר.

במקום שורת המכוניות הללו הוחלט על פיתוח מכונית חדשה לחלוטין, שלמעט חלק מרצפתה שנלקחה מהחיפושית (בסיס הגלגלים הזהה הוא עדות לכך) כל מיכלוליה יתוכננו מהיסוד.

החלטה ראשונה היתה לנטוש את המנוע האחורי מקורר האוויר, ולכן פותח קו מנועים חדש, שעתיד היה לשמש גם את דגמי אודי.

על העיצוב הופקד האומן האיטלקי ג'יוג'יארו מסדנת איטל דייזין, שהקנה למכונית החדשה מראה תכליתי ונאה.

פיתוח המכונית החדשה ארך שנתיים, ובשנת 74' הוצגה המכונית החדשה וזכתה לשבחים מכל עבר; הגולף היתה מכונית בעלת ביצועים טובים, התנהגות כביש מהנה ובנוסף היא היתה שימושית תכליתית וחסכונית. למרות שלא נבחרה למכונית השנה, הצלחתה היתה פשוט מטאורית, ומכירותיה עלו על התחזיות הכי אופטימיות של אנשי פולקסווגן.

מובן שמכירות החיפושית צנחו ביחס ישיר, ובשל הביקוש הפנטסטי למכונית החדשה, ייצור החיפושית הועבר למפעל משני באמדן.

בשנת 76' הוצגה הגירסה הספורטיבית של הגולף, ה GTI, ופולקסווגן יצרה במו ידיה פלח שוק חדש - קומפקטיות חמות.

למרות שהפאסאט החדשה, שלא היתה אלא אודי 80 במבנה פאסטבק הקדימה אותה במעט, הגולף תיזכר כמכונית ששינתה לעד את פני החברה הגרמנית.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם

חן סקירה מעניינת בהחלט,

 

אולם כתבת שההחלטה הראשונה היתה לנטוש את המנוע האחורי מקורר מים ,

אני מניח שהתכוונת למנוע אחורי מקורר אויר לטובת מנוע קדמי מקורר מים .....

 

ירון

תוקן, תודה על ההערה.

חן.

גם אני מבקר במפגש השפלה... :beerchug:

פורסם
אלפא סוד?

האמת, האלפא סוד לא ממש שינתה את פניה של אלפא רומיאו, אולי בשל העובדה שלא יוצרה במפעל במילאנו.

למעט הסוד וה 33 שהחליפה אותה, כל דגמי אלפא נותרו נאמנים למבנה הקלאסי של מנוע קדמי והנעה אחורית, עד ה 164 של 87'.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם

תוספות שלי מהיבשת הגדולה

לי איאקוקה אחראי לשני שינויים בשני קונצרנים גדולים.

בפורד הוא זה שפיתח את הפלקון/מוסטנג וייצר נישה חדשה של סדאן פשוטה וזולה ועליה הוא ייצר את הנישה החדשה לגמרי, ה"ספורט סדאן" או ה"פוני". ייצור הפלקון והמוסטנג במקביל איפשר להוזיל עלויות בגלל המיכלולים המשותפים (ונוסיף גם את הקומט לשלישיה...) והמכירות היו בהתאם. הפלקון "לקחה" את כל הקומפקטיות האחרות בקלות והשיגה שיא של מכירות בשנת 1960-61. המוסטנג שברה את השיא של הפלקון ומשפחת פורד צחקה כל הדרך אל הבנק ואני צוחק כל הדרך לנוקיה/געש...

לקרייזלר הוא הגיע כדי להציל את החברה מפשיטת רגל. הוא העיף מהשולחן את כל הדגמים שהיו לקונצרן וייצר שילדה פשוטה בשם K. על ה"קיי" הזאת הוא ייצר מכוניות מהקטנות והקומפקטיות ועד לאימפריאל. לא משנה שה K כמעט ולא זכורות לנו, הן הצילו את קרייזלר שוב, בגלל המיכלולים המשותפים (ג'נראל מוטורס" העתיקו את העניין עם שילדת ה X אבל זה כבר סיפור אחר...).

אלבום התמוונות של המוסטנג 1966 והפלקון 1960 ושני אוטובוסי הטייגר 1965 ו-1975, ראו כאן:

http://www.flickr.com/photos/benihasp/

פורסם

ועוד רכב ששינה את פורד

בשנת 1948 החליטו בחברת פורד לבנות סדרת טנדרים חדשה לגמרי שלא מבוססת על המכוניות הפרטיות הגדולות שלהם.

וכך נולדה סידרת F שחיה, נושמת ובועטת עד היום ומזה למעלה מעשרים שנה גם הרכב הנמכר ביותר בארה"ב.

אלבום התמוונות של המוסטנג 1966 והפלקון 1960 ושני אוטובוסי הטייגר 1965 ו-1975, ראו כאן:

http://www.flickr.com/photos/benihasp/

פורסם

המוסטנג אולי לא ממש שינתה את פורד (למעט חשבון הבנק של בעליה..) אבל יצרה קטגוריית שוק חדשה - מכוניות הפוני.

לי איאקוקה היה איש שיווק מעולה ומבריק, וולא ספק המוסטנג תיזכר כאחת המכוניות החשובות בהיסטוריה של הרכב.

סדרת ה K של קרייזלר, שממנה זכינו להכיר, אם אפשר לקרוא לזה כך, רק את הדודג' אריאס, סה"כ הצילה את קרייזלר, ולקטוגריה של מכוניות שהצילו את היצרנים שלהם אפשר להכניס גם את הפיאט אונו, רנו 19, הפיאט פנדה החדשה וכמובן האוסטין מטרו.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם

כמה שזה יישמע מוזר, אבל לשברולט קרוז יש גם מקום ברשימה.

 

כאשר החברה בפשיטת רגל, היא מוציאה לשוק רכב גלובלי שדוקא מצליח די טוב.

קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

פורסם

מוריס וילקס שינה את פני חברת רובר האנגלית עם פיתוח ה"לנד רובר".

למוריס, מנהל הפיתוח של רובר ואחיו של המנכ"ל, היתה חווה שבעיבודה השתתף ג'יפ בלה תוצרת וויליס. אחרי המלחמה היה קושי להשיג חלפים לג'יפ (מוזר, לא?) ותוך חיפוש פיתרון זיהה מוריס שוק חדש: כלי עזר לחקלאים, שיכול להוביל תוצרת ומצרכים ואפילו לחרוש. הדגם הראשון התבסס על מכלולי רובר ועל עודפי חיל האויר המלכותי: לוחות אלומיניום למרכב וצבע תאי טייס ירקרק לצביעת הגוף.

עד אז כוונה חברת רובר את יצורה למעמד הבינוני העליון ולפקידים בכירים ברחבי האימפריה. החל ב 48 האימפריה מתכווצת ומתרוששת, והשוק המסורתי של רובר נפגע. אבל למוצר החדש יש שוק צמא - כולל הצבא, וכבר ב 1951 מוכרת רובר פי שניים "לנד רובר" מ"רובר".

אחרי גלגלולים שונים עוברת חברת רובר מן העולם אבל יצור הלנד-רובר - מכונית 4X4 יוקרתית - נמשך במקומות שונים בעולם. כיום בעלי המותג לנד-רובר היא חברת טטה ההודית.

ברזלים מעופפים שעושים בום, רובר חוזר מהמתים:

http://lulisml.wordpress.com/

פורסם
כמה שזה יישמע מוזר, אבל לשברולט קרוז יש גם מקום ברשימה.

 

כאשר החברה בפשיטת רגל, היא מוציאה לשוק רכב גלובלי שדוקא מצליח די טוב.

 

החברה תמיד בפשיטת רגל ותמיד היא מוציאה דגם שמציל אותה ונותן לה אוויר לנשימה רק שהדגם הזה אחרי שנתיים כבר לא נמכר והתהליך חוזר על עצמו.

פורסם

זה קרה לפיאט יותר מפעם אחת.

האונו הצילה את פיאט מכליה בשנת 83', אבל פיאט לא ידעו למנף את הצלחתה ולאחר מספר שנים נקלעה שוב פיאט לקשיים.

פיג'ו לעומת זאת, ידעו למנף היטב את הצלחת ה 205 והציגה סדרת דגמים שזכו כולם להצלחה מסחרית.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם
האמת, האלפא סוד לא ממש שינתה את פניה של אלפא רומיאו, אולי בשל העובדה שלא יוצרה במפעל במילאנו.

למעט הסוד וה 33 שהחליפה אותה, כל דגמי אלפא נותרו נאמנים למבנה הקלאסי של מנוע קדמי והנעה אחורית, עד ה 164 של 87'.

גם לדעתי האלפא סוד לא שינתה הרבה מבחינת אלפא רומיאו

האלפא שכן שינתה את פניה של אלפא רומיאו הייתה ה1900 משנת 1951

המכונית האשונה של אלפא רומיאו ביצור המוני - עד אז יצרה מכוניות יוקרה לאלפיון העליון ומכוניות מסלול כל דגם בכמויות בודדות

אחרי מלחמת העולם השניה היה צורך דחוף לשנות כוון שאם לא כן אלפא הייתה פושטת רגל - כך באה לעולם ה1900 מכונית מודרנית, סולדית שנועדה לשרת חמישה נוסעים בנוחות, ה1900 לא התבססה על דבר שקדם לה באלפא רומיאו.

הצלחתה הובילה את אלפא לעידן המודרני - יצור מכוניות לקהל הרבה יותר רחב

Alfa-Romeo-1900-1951-1-590x442.jpg

פורסם

אתה טועה.

אף אחת מהמכוניות שציינת לא שינתה את פני יצרנה והפכה אותו למשהו אחר.

החיפושית לא שינתה את פולקסווגן, היא עשתה את פולקסווגן..

הפיאט 600 היתה סה"כ אבולוציה טיבעית, המיני בראה את מכונית המיני, והיא ללא ספק המכונית החשובה בהיסטוריה, אבל היא כמעט ולא השפיעה על יתר דגמי הקונצרן.

לעומת זאת, הב.מ.וו 1500 הפכה את ב.מ.וו מיצרן שייצר מצד אחד מכוניות יוקרה כמו ה 508 וה CS3200 ומצד שני בדיחות מוטוריות כמו האיזטה וה 600 האיזוטורי, ליצרן ששם את הדגש על יכולת דינאמית גבוהה וסדרת הדגמים שהגיעה בהמשך היוו המשך טיבעי, הן עיצובי והן תיכנוני של ה 1500 של 63'.

וזו היתה הכוונה.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)


×
×
  • תוכן חדש...