Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מאזדה 3 מזגן חלש?


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5482 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אני קורא את ההודעות האחרונות ולא מבין - כאשר אתם נכנסים לרכב, אשר חנה כשעה ואף יותר בשמש. דבר ראשון שאתם עושים, לאחר ההתנעה, הוא להדליק מזגן? :(

 

לצערי, יוצא לי לחנות בשמש לא מעט ואני תמיד מוריד את כל ארבעת החלונות עד הסוף, נוסע עשר דקות ורק אז, פותח מזגן. השינוי מצויין.

 

עוד לא נתקלתי במזגן שיקפיא רכב חם, תוך כמה דקות (וחבל:().

  • תגובות 64
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
ברווז, ניראה שממש סבלת מהרכב.

ובכן, שרלוק, בוא ונגיד את זה כך:

בעיניי, לסבול, זה כשיוצא לך להיות באוגוסט באילת, באמצע המדבר, ליפול עם הבי3ים לתוך פינג'ן שרק ירד מהאש, להיבהל, לקום מהר מידיי, לדדות וליפול עם הראש לתוך האש שממנה ירד הפינג'ן, ושהחברים שמסביבך ישתינו עליך כדי לכבות אותך, אבל רק אחרי שיעברו ה-5 דקות שבהם הם לא יכולים לזוז מרוב שהם צוחקים.

 

המאזדה, בשבילי, הייתה חווייה קצת יותר גרועה מזה. היא פשוט מיררה לי את החיים.

 

אני קורא את ההודעות האחרונות ולא מבין - כאשר אתם נכנסים לרכב, אשר חנה כשעה ואף יותר בשמש. דבר ראשון שאתם עושים, לאחר ההתנעה, הוא להדליק מזגן? :(

 

 

חד משמעית, כן.

מה שכן, אני פותח את החלונות למספר דקות (לפחות עד שאסיים את הסיגרייה שלי...), כך שהאוויר מתחלף מהר בתוך הרכב.

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם

 

עוד לא נתקלתי במזגן שיקפיא רכב חם, תוך כמה דקות (וחבל:().

 

 

לא נסעת בג'מפי עם יחידת מזגן אחורית.

אחרי 2-3 דקות כבר לא חם, אחרי עוד 5 דקות כל מי שיושב מאחור מבקש לכבות את המזגן האחורי (שעובד על מהירות הכי נמוכה).

ואני לא פותח את החלונות בדקות הראשונות.

 

 

פעם היתה לי פולו קלאסיק SDI - בשיא החום אי אפשר היה להגביר את עוצמת המיזוג מהמהירות השניה לשלישית.

אנשים פשוט התחננו להחליש את הקיפאון.

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

פורסם

אני זוכר "חוק" מהרכבים הישנים, שצריך לתת למנוע להתחמם ולהמתין שהקו יעלה טיפה, רק אז מותר להדליק מזגן :).

 

בעבר, נהגתי להתחיל את הנסיעה עם מזגן ורק התעצבנתי. למדתי לחכות כמה דקות עם חלונות פתוחים ולהנות יותר מקרור (במצב כזה, הקירור נעשה תוך כמה דקות).

 

אני מניח שכאשר אתם מדליקים את המזגן בהתחלה, אז הוא נמצא על הרמה הגבוהה ביותר.

פורסם
וחד משמעית, כן.

מה שכן, אני פותח את החלונות למספר דקות (לפחות עד שאסיים את הסיגרייה שלי...), כך שהאוויר מתחלף מהר בתוך הרכב.

 

את זה אני שונא.

בחיים לא מעשן עם מזגן פועל.

זה נספג בפילטר, ושבועיים אח"כ אתה יכול להיזכר באותה סיגריה כל פעם שאתה מדליק מזגן.

יותר מזה, אני ממתין איזה דקה אחרי הסיגריה לפני שאני מפעיל שוב ומרוקן את המאפרות אחרי כל נסיעה.

מקפיד על סופגי ריח (מסוג "עשן נמוג" ודומיו) בנוסף לעץ/פחית ריח תואמים.

 

לא יכול לסבול את הריח של הסיגריות באוטו, ולא יכול להפסיק לעשן.

עוד בעיה נפשית אחת, מה לעשות :lol:

1.  MITSUBISHI  SPACE STAR 1.2 instyle 2018

2. CHEVROLET SPARK LS 1.0 2014

 

פורסם
ובכן, שרלוק, בוא ונגיד את זה כך:

בעיניי, לסבול, זה כשיוצא לך להיות באוגוסט באילת, באמצע המדבר, ליפול עם הבי3ים לתוך פינג'ן שרק ירד מהאש, להיבהל, לקום מהר מידיי, לדדות וליפול עם הראש לתוך האש שממנה ירד הפינג'ן, ושהחברים שמסביבך ישתינו עליך כדי לכבות אותך, אבל רק אחרי שיעברו ה-5 דקות שבהם הם לא יכולים לזוז מרוב שהם צוחקים.

 

המאזדה, בשבילי, הייתה חווייה קצת יותר גרועה מזה. היא פשוט מיררה לי את החיים.

 

 

 

חד משמעית, כן.

מה שכן, אני פותח את החלונות למספר דקות (לפחות עד שאסיים את הסיגרייה שלי...), כך שהאוויר מתחלף מהר בתוך הרכב.

 

כשקנית את המאזדה וראית שהגלגלים של האוטו בכלל מרובעים, צבע הרכב בנוי ממספר מורכב של צבעים בהשראת הקשת והחלונות בכלל מצלופן. זה היה צריך להדליק אצלך מנורה אדומה. אבל זה שראית שההגה זה בכלל כידון של אופניים הגז והברקס הם בכלל פדלים (אבל עם מחזירי-אור יש לציין מהמתקדמים) והצופר הוא זמבורה וכששאלת איפה המצבר המוכר אמר לך שזה עובד על דינמו (כי היום זה היי-טק וירוק) . אני לא יודע מה חשבת לעצמך כשקנית אותו ("..ואוו איזה אוטו מתקדם.."). אבל היי, הסיבות עמך..

 

נ.ב : אני מת על ההגזמות שלך.

 

את זה אני שונא.

בחיים לא מעשן עם מזגן פועל.

זה נספג בפילטר, ושבועיים אח"כ אתה יכול להיזכר באותה סיגריה כל פעם שאתה מדליק מזגן.

יותר מזה, אני ממתין איזה דקה אחרי הסיגריה לפני שאני מפעיל שוב ומרוקן את המאפרות אחרי כל נסיעה.

מקפיד על סופגי ריח (מסוג "עשן נמוג" ודומיו) בנוסף לעץ/פחית ריח תואמים.

 

לא יכול לסבול את הריח של הסיגריות באוטו, ולא יכול להפסיק לעשן.

עוד בעיה נפשית אחת, מה לעשות :lol:

 

גם אני מעשן, אבל אם יש משהו שאני לא יכול לסבול, זה מעשנים באוטו. הריח המסריח נספג ברכב בגג במושבים בכל מקום אפשרי.

זה ריח שילווה אותך לא חשוב איזה עץ תגדל באוטו

פורסם
כל רכב בלחיצה בריאה מנתק את המדחס.

 

 

לא כל רכב מתנתק את המדחס בלחיצה על פול גז (למשל הקורולה שלי לא עושה את זה בכלל), אבל גם אלה שמנתקים - עושים את זה לשניות בודדות ואז זה חוזר לפעולה גם אם אתה עדיין בפול גז. במזדה 2 ליטר זה לא חזר לפעול עד שלא שחררתי את הגז.

ובדקתי את זה על עוד רכב זהה, אותה התנהגות.

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

פורסם

היתה לי מאאזדה 3 1.6 שנת 2004 והיום יש לי מאזדה 3 2.0 ובשני הרכבים לא היתה בעיה במזגן , הרכב שלי בצבע שחור וסופג יותר חום בחניה בשמש. בתחילת הנסיעה אני פותח חלונות ומדליק מזגן שכניסת האויר מבחוץ ולאחר כמה דקות אני סוגר חלונות

ולאחר כמה דקות מרגישים את המזגן .

אני לא מרגיש בעיה במזגן , הלוח שעונים גם שחור ומערכת צינורות המזגן נימצאת בתוחו אז ברור שיקח להם כמה דקות להיתקרר.

וילון אחורי השחמת חלונות וכיסוי ללוח השעונים יורידו את החום ברכב ויעזרו למזגן לקרר לאחר חניה בשמש.

גם אני לא מרגיש ירידה בקירור המזגן בלחיצה על פול גז

יהיה טוב, רק לא ידוע למי ומתי .

פורסם

לפעמים האפקט הפסיכולוגי גדול יותר מהאפקט המציאותי.

 

אחרי כל השרשור הנ"ל, אני עדיין לא מבין למה צריך להגיע למצב של לחיצה מלאה על הדוושה, כאשר מדובר במנוע 2000 עם 150 כ"ס. לחיצה "קלה" על הדוושה ואתה נמצא כבר בגבול המהירות החוקית ואף טיפה צפונה.

פורסם
לפעמים האפקט הפסיכולוגי גדול יותר מהאפקט המציאותי.

 

אחרי כל השרשור הנ"ל, אני עדיין לא מבין למה צריך להגיע למצב של לחיצה מלאה על הדוושה, כאשר מדובר במנוע 2000 עם 150 כ"ס. לחיצה "קלה" על הדוושה ואתה נמצא כבר בגבול המהירות החוקית ואף טיפה צפונה.

 

גם שניים שלשה מעלות יותר ברכב שחור מרגישים בקיץ יופי ברכב סגור לאחר חניה בשמש.

פסיכולוגי או לא כל אחד ע"פ דעתו.

לחיצה על הדוושה היא בגלל שבארץ יש נהגים שכשרוצים לעקוף אותם בכביש הם לוחצים גז גם במהירות חוקית וגם במהירות לא חוקית

ובמידה ולא תילחץ על הדוושה לא תסיים עקיפה .

בעליות כמו סדום או בצפון לא ניראה לי שיש פה נהג שלא לוחץ גז.

מנוע 2000 סמ"ק , 150 כ"ס גם בשביל הכיף וגם בשביל מה שרשמתי קודם ולא חייבים לינסוע על 200 ק"מש בשביל להחזיק רכב כזה.

יהיה טוב, רק לא ידוע למי ומתי .

פורסם

מובן מאליו שלא.

 

לחיצה על גז היא לגיטימית לחלוטין, אבל "דוושה מלאה"? אני עם מנוע יותר קטן ובעל פחות כ"ס ואף פעם לא הרגשתי צורך ללחוץ עד הסוף, לא בעקיפות ולא בעליות.

פורסם
תתנחם/ו בכך שהמצב זהה גם עם הגרנדה שלי. המזגן מתפקד נהדר ואפילו מקפיא כל עוד הרכב לא טוגן תחת השמש לפני תחילת הנסיעה. במקרה של טיגון יש לפחות 10 דקות של "סבל" עד שחלל הרכב מתקרר.

לטויוטה, יונדאי ודייהטסו יש את המזגנים החיתיים ביותר בהם נתקלתי.

 

זה בעיקר בגלל שהאוטו שחור לגמרי מבפנים.

 

ממליץ לך להשחיר את החלונות בכל הרכב ולשים סוכך שמש על השמשה הקדמית כשהרכב חונה. זה יעזור לך להתמודד עם התופעה הנ"ל.


×
×
  • תוכן חדש...