Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מאזדה 3 מזגן חלש?


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5482 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-2971064,00.html

 

אחרי שקראתי את המאמר הזה התחלתי לדאוג..

 

תגיד, זו בדיחה?

 

הכתבה היא מ- 9/2004 ומאז זרמו המון מים - אפילו בירדן המתייבש.

זה לא רלוונטי, מה עוד שהחברים (כולל אותי) מסרו לך שהייתה בעיה בדגמים הראשונים.

  • תגובות 64
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
מתי היה הרגע המאושר, שהיא הפכה להיסטוריה?

 

במרץ. אני לעולם לא אשכח את זה. אחד הרגעים המאושרים בחיי. דמעות של אושר זלגו על לחיי הסמוקות, בעת שהמאזדיינת נסעה והתרחקה לה עד שנהייתה כתם קטן ומכוער (מני רבים) על הכביש. כשחזרתי הבייתה עשיתי לעצמי ארוחת שחיתות, המלווה בצהלולים קולניים, ועל מה שעשיתי לאישה באותו ערב אני כבר לא מדבר :twisted: .

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם
תגיד, זו בדיחה?

 

הכתבה היא מ- 9/2004 ומאז זרמו המון מים - אפילו בירדן המתייבש.

זה לא רלוונטי, מה עוד שהחברים (כולל אותי) מסרו לך שהייתה בעיה בדגמים הראשונים.

 

ידוע לכולנו מה התאריך של המאמר הזה. רלוונטי או לא ? אני חושב שכן כי זה מראה על תקלה ידועה בחברה!

האם השתנה משהו מאז זרימת המים בירדן המתייבש? לא ניראה לי. כי אני ומסתבר שרבים אחרים עדיין לא מרוצים מהמזגן.

פורסם

ב1.6 אין שום חולשה יוצאת דופן, בדקתי את זה על כמה רכבים אצלנו (ליסינג).

הבעיה הקשה הייתה במנוע 2 ליטר - שלי הייתה שנת 2006. מזדה החליטו שבגלל שהרכב בעל אופי ספורטיבי,

ברגע שלוחצים על הגז עד הסוף המחשב מבין שהנהג רוצה כוח וכמה שיותר, ולכן מנתק את המדחס. וזה לא לשניה או שתיים,

אלא כל עוד אתה בפול גז. אחד הדברים ההזויים שנתקלתי בהם. עשיתי דוקטורט בעניין, במוסך טענו שאין שום בעיה וככה זה.

התעקשתי - הביאו מומחה של מזדה מהמרכז, נסע איתי ברכב כשהמחשב דיאגנוסטיקה מחובר לו על הברכיים, והוא מנטר את המחשב. הוא הסכים איתי שהמדחס מתנתק בזמן מאמץ, אבל זה התכנון של הרכב, ואין שום סיבה שאני אסע לאורך זמן עם דוושה ברצפה :) לא הייתה לו אפשרות לפתור את הבעיה. אחרי נסיעה לאילת שבה נאלצתי כל הזמן להלחם בין הצורך במהירות לצורך בקירור, נמאס לי. פתחתי שרטוטים באינטרנט, הלכתי לחשמלאי שלפי הדרכתי התקין לי מפסק עם ריליי שעוקף את המחשב של המנוע ומחבר את המדחס ישירות. עבד מצויין, רק שדרש התעסקות ידנית (אסור שהמדחס יעבוד יותר מדי כי אז יש עודף לחץ וירידה בקירור).

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

פורסם
ב1.6 אין שום חולשה יוצאת דופן, בדקתי את זה על כמה רכבים אצלנו (ליסינג).

הבעיה הקשה הייתה במנוע 2 ליטר - שלי הייתה שנת 2006. מזדה החליטו שבגלל שהרכב בעל אופי ספורטיבי,

ברגע שלוחצים על הגז עד הסוף המחשב מבין שהנהג רוצה כוח וכמה שיותר, ולכן מנתק את המדחס. וזה לא לשניה או שתיים,

אלא כל עוד אתה בפול גז. אחד הדברים ההזויים שנתקלתי בהם. עשיתי דוקטורט בעניין, במוסך טענו שאין שום בעיה וככה זה.

התעקשתי - הביאו מומחה של מזדה מהמרכז, נסע איתי ברכב כשהמחשב דיאגנוסטיקה מחובר לו על הברכיים, והוא מנטר את המחשב. הוא הסכים איתי שהמדחס מתנתק בזמן מאמץ, אבל זה התכנון של הרכב, ואין שום סיבה שאני אסע לאורך זמן עם דוושה ברצפה :) לא הייתה לו אפשרות לפתור את הבעיה. אחרי נסיעה לאילת שבה נאלצתי כל הזמן להלחם בין הצורך במהירות לצורך בקירור, נמאס לי. פתחתי שרטוטים באינטרנט, הלכתי לחשמלאי שלפי הדרכתי התקין לי מפסק עם ריליי שעוקף את המחשב של המנוע ומחבר את המדחס ישירות. עבד מצויין, רק שדרש התעסקות ידנית (אסור שהמדחס יעבוד יותר מדי כי אז יש עודף לחץ וירידה בקירור).

 

:shock: מה שתיארת אף פעם לא קרה לי בפול גז.

בפאביה המגבים אפילו לא צריכים לעבוד, הם לא מנגבים את הטיפות אלא מפחידים אותן
פורסם
ב1.6 אין שום חולשה יוצאת דופן, בדקתי את זה על כמה רכבים אצלנו (ליסינג).

הבעיה הקשה הייתה במנוע 2 ליטר - שלי הייתה שנת 2006. מזדה החליטו שבגלל שהרכב בעל אופי ספורטיבי,

ברגע שלוחצים על הגז עד הסוף המחשב מבין שהנהג רוצה כוח וכמה שיותר, ולכן מנתק את המדחס.

 

אכן נכתב פה לא מעט על תופעה הנ"ל, שדי גרמה לי להתרחק ממאזדה 3.

 

עד היום, הייתי בטוח שמדובר בתופעה שנפסקה ב-05.

 

האם מדובר רק בלחיצה מלאה על הדוושה?

פורסם
ידוע לכולנו מה התאריך של המאמר הזה. רלוונטי או לא ? אני חושב שכן כי זה מראה על תקלה ידועה בחברה!

האם השתנה משהו מאז זרימת המים בירדן המתייבש? לא ניראה לי. כי אני ומסתבר שרבים אחרים עדיין לא מרוצים מהמזגן.

 

אז תחליף רכב.

פורסם
אז תחליף רכב.

 

תחסוך בהארכת השירשור, בטוח יש המון אנשים אחרים שזקוקים לעצותיך החכמות :splat:

פורסם
ב1.6 אין שום חולשה יוצאת דופן, בדקתי את זה על כמה רכבים אצלנו (ליסינג).

הבעיה הקשה הייתה במנוע 2 ליטר - שלי הייתה שנת 2006. מזדה החליטו שבגלל שהרכב בעל אופי ספורטיבי,

ברגע שלוחצים על הגז עד הסוף המחשב מבין שהנהג רוצה כוח וכמה שיותר, ולכן מנתק את המדחס. וזה לא לשניה או שתיים,

אלא כל עוד אתה בפול גז. אחד הדברים ההזויים שנתקלתי בהם. עשיתי דוקטורט בעניין, במוסך טענו שאין שום בעיה וככה זה.

התעקשתי - הביאו מומחה של מזדה מהמרכז, נסע איתי ברכב כשהמחשב דיאגנוסטיקה מחובר לו על הברכיים, והוא מנטר את המחשב. הוא הסכים איתי שהמדחס מתנתק בזמן מאמץ, אבל זה התכנון של הרכב, ואין שום סיבה שאני אסע לאורך זמן עם דוושה ברצפה :) לא הייתה לו אפשרות לפתור את הבעיה. אחרי נסיעה לאילת שבה נאלצתי כל הזמן להלחם בין הצורך במהירות לצורך בקירור, נמאס לי. פתחתי שרטוטים באינטרנט, הלכתי לחשמלאי שלפי הדרכתי התקין לי מפסק עם ריליי שעוקף את המחשב של המנוע ומחבר את המדחס ישירות. עבד מצויין, רק שדרש התעסקות ידנית (אסור שהמדחס יעבוד יותר מדי כי אז יש עודף לחץ וירידה בקירור).

 

כל רכב בלחיצה בריאה מנתק את המדחס.

Bayerische Motoren Werke

Abarth 595

פורסם

אני לא מאמין אתם עושים שרשור על מאזדה ואף אחד לא קורא לי? מאיר? מישהו?

אז ככה: מאזדה זה האוטו הכי טוב בעולם יש לו מנוע חיה והוא עם כבוד רצח :)

ובנימה מעט יותר רצינית ,מעולם לא נתקלתי בבעיה המדוברת באף אחת מהמאזדות שהיו לי ,לא בספיריט ולא באקטיב, לכן אני משער רק דבר אחד ,זה תלוי בדרך שאתם מתחזקים את האוטו או אולי באופי הנהיגה שלכם ,לא פוסל את זה שזה באמת דפק במכונית ,פשוט לי היו 2 ומעולם לא הייתה לי בעיה במזגן או בבקרת האקלים ,לעומת זאת כשעליתי על 2010 ליסינג המזגן לא עבד טוב ,ואז אמרתי "אלוהים מה עשו לרכב הזה שהמזגן שלו כזה דפוק."

 

בקשר להחלפת הרכב ,אני לא חושב שהתגובה שלו הייתה צינית ,בארץ שלנו מזגן זה חשוב מאוד ואם במוסך לא מצליחים לסדר לך (או שלא פנית למוסך) ,אז אולי באמת כדאי לחשוב על החלפת רכב .

יש היום המון אלטרנטיבות ולכולן יש מזגן ,נניח אוקטיבה :roll:

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

פורסם
אני לא מאמין אתם עושים שרשור על מאזדה ואף אחד לא קורא לי? מאיר? מישהו?

אז ככה: מאזדה זה האוטו הכי טוב בעולם יש לו מנוע חיה והוא עם כבוד רצח :)

ובנימה מעט יותר רצינית ,מעולם לא נתקלתי בבעיה המדוברת באף אחת מהמאזדות שהיו לי ,לא בספיריט ולא באקטיב, לכן אני משער רק דבר אחד ,זה תלוי בדרך שאתם מתחזקים את האוטו או אולי באופי הנהיגה שלכם ,לא פוסל את זה שזה באמת דפק במכונית ,פשוט לי היו 2 ומעולם לא הייתה לי בעיה במזגן או בבקרת האקלים ,לעומת זאת כשעליתי על 2010 ליסינג המזגן לא עבד טוב ,ואז אמרתי "אלוהים מה עשו לרכב הזה שהמזגן שלו כזה דפוק."

 

בקשר להחלפת הרכב ,אני לא חושב שהתגובה שלו הייתה צינית ,בארץ שלנו מזגן זה חשוב מאוד ואם במוסך לא מצליחים לסדר לך (או שלא פנית למוסך) ,אז אולי באמת כדאי לחשוב על החלפת רכב .

יש היום המון אלטרנטיבות ולכולן יש מזגן ,נניח אוקטיבה :roll:

 

הבעיה היא כאשר המעלות בחוץ מתחילות לעלות. לגבי התחזוק של הרכב שלי? הלוואי שהרכב הבא שלי יהיה מבנאדם פדנט כמוני.

פשוט מסתבר, שהמזגן פחות מורגש רק כאשר הרכב מתבשל בשמש מספר שעות. וזה באמת כך.

כמה אדיבים כאן הציעו לי טריק עם החלון כדי לזרז איוורור הרכב שבהחלט אני יאמץ.

מעבר לזה,המזגן לא תקול ולא הייתי במוסך. שוב, הוא פשוט כמעט ולא מורגש בטמפ' חמות מאוד.

הרכב בבעלותי אולי כמעט שלושה חודשים ויצא לי "לסבול" מהתופעה אולי פעמיים. ובדיעבד מסתבר שזה בגלל שהרכב ישב בשמש. למכור רכב בגלל זה? ניראה לי חסר אחריות ועיצה לא בוגרת בעליל.

פורסם

תתנחם/ו בכך שהמצב זהה גם עם הגרנדה שלי. המזגן מתפקד נהדר ואפילו מקפיא כל עוד הרכב לא טוגן תחת השמש לפני תחילת הנסיעה. במקרה של טיגון יש לפחות 10 דקות של "סבל" עד שחלל הרכב מתקרר.

לטויוטה, יונדאי ודייהטסו יש את המזגנים החיתיים ביותר בהם נתקלתי.

פורסם

המזגן של הרכב שלך לא מקרר רע ,אלא לוקח לו הרבה זמן להגיע לטמפ' הרצויה כשהרכב עומד בשמש? כן נתקלתי בתופעה בהרבה רכבים ,אף פעם לא מדדתי זמן בדיוק ,אבל זה מובן שאחרי שהרכב עמד שעות בשמש ,אז הוא לא יתחיל לקרר ישר.

אם תיסע 3 דקות בלי להפעיל מזגן ואחרי זה תפעיל מזגן ,אז האוויר הקר יצא הרבה יותר מהר ,תנסה את זה.

בכל מקרה אם הבעיה איננה כל כך חמורה כמו שחשבתי ,אז באמת להחליף רכב זה טמטום ,לא קראתי את כל השרשור ,אבל תיארתי לעצמי שאם יש לו 3 דפים ,אז כנראה שמדובר בבעיה רצינית ,מסתבר שזה סתם ויכוח בין מאזדה טוב ומאזדה רע.

נסה את השיטות שהציעו לך ואם זה לא יעבוד קנה מאוור קטן :)

שיהיה סופ"ש נעים.

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.


×
×
  • תוכן חדש...