Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מאזדה 3 מזגן חלש?


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5482 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 64
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

מה הבעיה לפתוח חלונות לדקה בזמן שהמזגן פועל והרכב נוסע שיכנס אוויר ואז לסגור? ככה מקבלים את אפקט חניה בחניון מקורה.

מומלץ לעשות כך בכל רכב שחנה בשמש, לא רק במאזדה 3. אצלי שנת 2006 והוא מקרר בסדר גמור.

פורסם

הייתה בעיה ידועה בחולשה של המזגן במאזדה 3 עד שנתון 2009. מ-2009 מאזדה הודיעה שהיא טיפלה בבעיה וחיזקה את המזגן בדגמי המאזדה 3.

יונתן :wink:

עדיף לאבד רגע בחיים, מאשר לאבד חיים ברגע

פורסם

בעייה מוכרת ,

היתה לי מאזדה 3 חדשה 2005 והמזגן לא קירר כראוי כשהרכב חנה בשמש , פניות למוסך המרכזי, תלונות וביקורים חוזרים במוסך, טעינות תכנה וכל מיני כישופים לא עזרו. אפילו ניסו לבטל את חיישן הטמפ על הדשבורד. בחלק מהרכבים הסירו אף את הפילטר הפנימי ( חלטורה ישראלית, מה שבמקור אמור לסנן חלקיקים מלהכנס לחלל הרכב בשעה שמהזגן עובד)

נוכחתי בעת בדיקת המזגן באחת הפעמים במוסך המרכזי כאשר הבוחן מחדיר את המד טמפ' עמוק לתוך פתח האיוורור וטוען שהכל בסדר . התווכחתי איתו בשעתו ולא רציתי לקבל את הרכב חזרה בטענה שהרכב לא מקרר כראוי וצורת המדידה היא שגוייה .

 

כאשר הרכב חונה בחנייה מקורה כפי שציינו המזגן מעולה ומקפיא אפילו. אך כאשר חונים ביום שרבי בחוץ המזגן מתקשה לקרר את חלל הרכב .

הבעייה טמונה ביחידת הקרור שנמצאת ברכב ושמאזדה בחרו להשתמש בדגם זה ביחידה מאוד קטנה שאינה יעילה בתחלופת האוויר ביום חם ולכן מתקשה לצנן את חלל הרכב .

הבעייה היא גלובלית ומחיפוש בפורומים בחו"ל בשעתו עלו אותם בעיות מלקוחות שונים ברחבי העולם בפרט מארה"ב ששם מדובר בדגם 2.5 ל ולא 1.6 .

הבעייה היתה קיימת בכל דגמי ה 3 . לאחר מכן טענו שפתרו את הבעייה - אין לי מושג לא התנסתי עם מאזדה 3 חדשה יותר . מה שכן בגדמים החדשים 2009 המזגן שופר לבלי הכר - כלומר מאזדה עוד ציינו זאת כלומר הכירו בבעיית המזגן בדגם הקודם.

המלצה לנסות לחנות בחניון מקורה , להתחיל נסיעה עם חלונות פתוחים ומזגן במקסימום עוצמה ,

לאחר מכן להנמיך את עוצמת המאוורר ע"מ לגרום ליחידה הפנימית לצנן את האוויר היוצא

פורסם
מה הבעיה לפתוח חלונות לדקה בזמן שהמזגן פועל והרכב נוסע שיכנס אוויר ואז לסגור? ככה מקבלים את אפקט חניה בחניון מקורה.

מומלץ לעשות כך בכל רכב שחנה בשמש, לא רק במאזדה 3. אצלי שנת 2006 והוא מקרר בסדר גמור.

 

בדיוק מה שרציתי לכתוב, זה אחלה טריק שאני מכיר גם, האויר הקר דוחף את האויר החם החוצה,

ואם יש סאנרוף אז בכלל טוב כי אז גם אפשר לפתוח חריץ איתו והאויר החם יעלה למעלה.

וכמובן שעדיף לשים את ברור האויר על מצב מיחזור אויר (סירקולציה) - יקרר יותר מהר, אח"כ אפשר לשנות לאויר טרי מבחוץ.

בפאביה המגבים אפילו לא צריכים לעבוד, הם לא מנגבים את הטיפות אלא מפחידים אותן
פורסם

מאחר והשמועות על בעיות במזגן גונבו גם לאוזני לפני שרכשתי את המאזדה שבחתימה , ומכיוון שאני רגיש לחום כמו ארטיק וניל (מתחיל לנזול בטמפ' של יותר מ17 מ"צ) התעקשתי לבצע מבחנים (על חשבון סבלנותו הראויה לציון של הסוכן בבאדג'ט שכבר סיפרתי עליו כאן) בכמה רכבים שחנו בשמש הקופחת של המגרש.

 

בכולם המזגן קירר מצויין תוך דקה שתיים את חלל הרכב.

אכן, הטענה ששמעתי היא שהבעיה נפתרה כבר לפני שנים.

 

נתקו

1.  MITSUBISHI  SPACE STAR 1.2 instyle 2018

2. CHEVROLET SPARK LS 1.0 2014

 

פורסם

זה מצחיק. עד כמה שאני שונא סטיגמות על רכבים, מדהים איך מאז הלאנטיס 97, בה שמתי לב לזה בפעם הראשונה, שום דבר לא באמת השתנה. היא נשארה עם מזגן פשוט חלש מדי לקיץ הישראלי.

פורסם

קראתי בתגובות שיש שיטה לבדוק מזגן.

כשהרכב מונע והמזגן עובד על קירור מסובבים את ההגה ימינה ושמאלה מס פעמים ותוך כדי בודקים אם המזגן הפסיק לקרר.

בכל מקרה אמיתי או שטות אני ניסיתי את הדבר הזה ואין לי שום בעיה כזו..

עכשיו חזרתי מנסיעה היה לי תענוג גדול..

הבעיה היא רק כאשר הרכב ניצלה בשמש. חד משמעי. מקום מוצל או סך שמש וחלונות הצללה עושים עבודה.

פורסם
וכמובן שעדיף לשים את ברור האויר על מצב מיחזור אויר (סירקולציה) - יקרר יותר מהר, אח"כ אפשר לשנות לאויר טרי מבחוץ.

הפוך גוטה, הפוך!

כשהרכב חנה בשמש זמן רב, האויר בתוכו יהיה חם מהאויר שמחוץ לו, ולכן עם הפעלת המזגן מומלץ להשתמש באויר מבחוץ. רק לאחר שהרכב התקרר מעט מומלץ להעביר לאויר ממוחזר, שהטמפ' שלו כבר נמוכה יותר מטמפ' האויר שמחוץ לרכב.

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

פורסם
הפוך גוטה, הפוך!

כשהרכב חנה בשמש זמן רב, האויר בתוכו יהיה חם מהאויר שמחוץ לו, ולכן עם הפעלת המזגן מומלץ להשתמש באויר מבחוץ. רק לאחר שהרכב התקרר מעט מומלץ להעביר לאויר ממוחזר, שהטמפ' שלו כבר נמוכה יותר מטמפ' האויר שמחוץ לרכב.

 

הגיוני. אבל אם האויר בחוץ גם הוא חם כמו ימי שרב, אין דרך להתחמק מהעונש על השארת הרכב בשמש.

פורסם

האויר בתוך הרכב לעולם יהיה חם יותר מהאויר שמחוצה לו בשל אפקט החממה. גם אם בחוץ 40 מעלות, אתה יכול להיות בטוח שברכב שחנה בשמש הטמפ' תטפס בקלות לבערך כפליים מזה.

אז מה, 40 מעלות זה חמסין? איך אמר אינשטיין: הכל יחסי :wink:

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

פורסם

אין שום בעיה במזגן. היתה פעם.

מה שכן, אם אני לא טועה (ככה זה בפוקוס, ולדעתי גם במאזדה), תחת עומס של הרכב, המדחס יוצא ונכנס לפעולה לסירוגין

כדי למנוע התחממות של המערכות ועומס קיצוני, זאת הסיבה שלעיתים אם הרכב עמוס ותחת עליה לדוגמא, תרגיש פתאום אויר הרבה פחות קר (רק המאורר עובד).

במה אני מתגלגל ?

פורד פוקוס 2012

פורד פיאסטה 2012

פורד מונדאו 2011

פורסם
אין שום בעיה במזגן. היתה פעם.

מה שכן, אם אני לא טועה (ככה זה בפוקוס, ולדעתי גם במאזדה), תחת עומס של הרכב, המדחס יוצא ונכנס לפעולה לסירוגין

כדי למנוע התחממות של המערכות ועומס קיצוני, זאת הסיבה שלעיתים אם הרכב עמוס ותחת עליה לדוגמא, תרגיש פתאום אויר הרבה פחות קר (רק המאורר עובד).

 

לא הבנתי לפי אליו נתונים אתה קובע שאין שום בעיה? אתה בעל מאזדה? או פוקוס?


×
×
  • תוכן חדש...