Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5603 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום, מדובר בפיאט פונטו 99', S60.

 

95% מהזמן מחוג הטמפ' נמצא בדיוק באמצע.

אבל בגלל שמדובר בימים ולילות מאד קרים (ירושלים) אני חושש מה יהיה בקיץ.

נסעתי אתמול למעלה אדומים במזג אוויר חם, ובעליות בדרך חזרה המחוג הגיע לשלושת רבעי הגובה.

 

עשיתי שיפוץ ראש מנוע לפני שבועיים (אחרי התחממויות שהזיקו לו). עוד לא עשיתי חיזוק.

 

בבקשה תגידו לי אם יש לי מה לדאוג, ובמקרה שכן, מה לעשות.

פורסם

שלום

אם העבודה בוצעה כמו שצריך והראש עדיין תקין אז צריך לבדוק רדיאטור+טרמוסטט ,יכול להיות שאחד מחלקים אלו גרם לבעיה .

בברכה יובל

נא ליישר קו עם כללי החתימה באתר.

פורסם

אם יש לך בפונטו מזגן מקורי אז יש בעיה נפוצה ששווה לך לבדוק:

למאוורר של הרדיאטור בפונטו עם מזגן מקורי יש 2 מהירויות שמתחלפות עם נגד גדול כזה שנמצא מתחת לרדיאטור.

הנגד או החיבורים שלו נוטים להשרף ואז עובדת רק המהירות הגבוהה והאוטו מתחמם לתחום שאמרת כשמאמצים אותו.

 

אתה יכול לדעת אם המזגן מקורי או לא לפי הפאנל של המזגן בדשבורד, אם יש למזגן 4 מהירויות אז הוא מקורי ואם 3 אז הוא תוצרת הארץ.

 

אז אם זה באמת מזגן מקורי - תמצא בעל מקצוע שמכיר כבר את הנגד מהירויות הזה של הפונטו ושיבדוק את החיבורים שלו ואת הנגד עצמו.

דרך אגב שהנגד לא טוב אז גם המזגן לא מקרר משהו בקיץ. (אני הבאתי את האוטו למזגניסט טוב והוא עלה על בעית הנגד בפעם הראשונה, בפעם השניה האוטו התחמם לי כמו אצלך אז אבא שלי בדק ובאמת נשרף כל התקע של הנגד והתנתק החיבור)

 

ובקשר לראש מנוע שעשית, כדי שזה יחזיק הרבה זמן מומלץ ביותר לדאוג לנוזל קירור "פראפלו" ולא שום דבר אחר, לא נוזל זרחני ירוק ולא מים, ושיהיה טרמוסטט חדש.

Citroen C1 2017 ידנית (ליום יום) | Fiat Punto Cabrio 60s 1995 (לא ברור למה 😅)

פורסם
אם יש לך בפונטו מזגן מקורי אז יש בעיה נפוצה ששווה לך לבדוק:

למאוורר של הרדיאטור בפונטו עם מזגן מקורי יש 2 מהירויות שמתחלפות עם נגד גדול כזה שנמצא מתחת לרדיאטור.

הנגד או החיבורים שלו נוטים להשרף ואז עובדת רק המהירות הגבוהה והאוטו מתחמם לתחום שאמרת כשמאמצים אותו.

 

אתה יכול לדעת אם המזגן מקורי או לא לפי הפאנל של המזגן בדשבורד, אם יש למזגן 4 מהירויות אז הוא מקורי ואם 3 אז הוא תוצרת הארץ.

 

אז אם זה באמת מזגן מקורי - תמצא בעל מקצוע שמכיר כבר את הנגד מהירויות הזה של הפונטו ושיבדוק את החיבורים שלו ואת הנגד עצמו.

דרך אגב שהנגד לא טוב אז גם המזגן לא מקרר משהו בקיץ. (אני הבאתי את האוטו למזגניסט טוב והוא עלה על בעית הנגד בפעם הראשונה, בפעם השניה האוטו התחמם לי כמו אצלך אז אבא שלי בדק ובאמת נשרף כל התקע של הנגד והתנתק החיבור)

 

ובקשר לראש מנוע שעשית, כדי שזה יחזיק הרבה זמן מומלץ ביותר לדאוג לנוזל קירור "פראפלו" ולא שום דבר אחר, לא נוזל זרחני ירוק ולא מים, ושיהיה טרמוסטט חדש.

 

תודה על התגובה ליאור!

 

המזגן מקורי.

לפני שעשיתי ראש מנוע הייתה בעיה עם המזגן דווקא בחימום (בקירור הוא עובד יופי). המזגן היה מחמם רק ל10-20 שניות אלא אם הייתי על טורים ממש גבוהים 4000+ ברצף. לא אמרתי על זה כלום למוסכניק כי הייתה לי תחושה שאחרי שיפוץ ראש המנוע זה יסתדר, ואיכשהו כך קרה והמזגן עכשיו פועל מצויין.

 

יש לך המלצה למישהו שיכול לבדוק את הנגד הזה ולא יקח על זה סכום מוגזם? (עדיף באזור ירושלים)

 

וכמובן רק פאראפלו... המוסכניק התחיל לשים לי נוזל ירוק, מיד תפסתי לו את היד והוצאתי 2 מיכלי פאראפלו שהכנתי באוטו.

ראש המנוע נהרס כנראה בגלל הנוזל הירוק שהבעלים הקודמים שמו.

פורסם

החימום לא קשור למזגן, מערכת שונה לחלוטין.

החימום מבוסס על חום המנוע, ככה שאם המנוע קר אז החימום לא יעבוד. לא נשמע הגיוני מה שאתה מספר שקרה עם החימום אבל אם זה הסתדר.. :lol::roll:

 

ואין לי ידע על איזור ירושלים אז נחכה לרפי לין :-)

אולי גם המוסכניק שלך ידע על מה מדובר, תשאל אותו

Citroen C1 2017 ידנית (ליום יום) | Fiat Punto Cabrio 60s 1995 (לא ברור למה 😅)

×
×
  • תוכן חדש...