Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

לוטוס סופר 7 החיפאית עושה עליה למרכז וזוכה לבעלים חדשים


און יעקבסון
שימו לב! השרשור הזה בן 3765 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לוטוס 7 היא מכונית נהיגה מדהימה, על כך אין ויכוח. מצד שני, אין גם ויכוח על כך שזו מכונית בעלת איכות בניה, איך לומר... ירודה משהו...

לוטוס 7 S4 שונה מקודמותיה בכך שהיא בעלת גוף פיברגלאס. היו לכך סיבות וגם יתרונות. פיבר הוא קל-משקל וחזק. מאחר שהאימרה של קולין צ'פמן אומרת בפשטות: "תוסיף קלות", ונאה דורש-נאה מקיים, גוף הפיבר של המכונית קל-משקל. מאוד קל-משקל... שני אנשים יכולים להרים את גוף המכונית ממש בקלות.

אלא שלמשקל הקל של הפיבר יש גם חיסרון: פחות משקל = פחות חוזק מבני. את הצד השני של המשוואה ניתן לראות בגוף הפיבר של הטנדר שלי: הוא נבנה לעמידות ולתנאים קשים ולכן הוא רב שכבות, קשיח מאוד ולא קל בכלל. ואיך הנושא הזה בא לידי ביטוי בלוטוס? עובי הפיבר דק מדי בכדי להוות גורם נושא עומס של מכלולים המחוברים בבלעדיות לבודי. ואכן, על פי רוב, אין כמעט נקודות כאלו. אחד מיוצאי הדופן הבודדים הוא מוט ההגה. זה האחרון בנוי כמוט ארוך-ארוך היוצא ממסרק ההגה ונקודת העיגון הבאה שלו היא בסיס לוח המחוונים. כלומר, שתי נקודות עיגון בלבד על המוט. זה היה יכול להיות בסדר אם הפיבר שם מתחת ללוח המחוונים היה עבה וחזק, אלא שהוא דק וחלש... כפועל יוצא, הפעלת לחץ לא גדול על גלגל ההגה גורמת למוט הארוך לתנועה על צירי הגובה והרוחב וזה כבר פוגם באיכות המידע המועבר מההגה וגם מגביר רעידות מהגלגלים והכביש שעוברות לידי הנהג. לנושא הזה נעשה בעבר במכונית המסויימת הזו פיתרון גס-מראה ומוגבל יעילות ולכן עוד בעת הפירוק של המכונית, היה ברור לנו שנצטרך בבוא העת לתת על כך את הדעת.

 

אז זהו, שהגיע הזמן לתת על כך את הדעת... צוות המומחים בראשותו של ניר גוייס למשימה ולאחר דין ודברים הוחלט שהפיתרון שנעשה ברום כרמל (בעלת מוט ההגה הזהה - בשני המקרים מקורו בטריומף) לא יהיה יעיל כאן בגלל אותה בעיית חוזק פיבר. מצד שני, אפשר להשתמש בשתי נקודות עיגון בין השלדה לבודי, הנמצאות ממש באיזור מוט ההגה. ומאחר שיחידת החימום הפנימית לא תחזור למקומה במרכז הבודי ומתחת ללוח המחוונים, מתפנה לנו לא מעט מקום.

 

אז מצאנו פיתרון - קדימה לעבודה!

 

1. הנה הוא מוט ההגה. כל האורך שאתם רואים כאן הוא ללא אף נקודת חיזוק אחת לרפואה. האחת נמצאת קצת שמאלה, מחוץ לתמונה. השניה נמצאת בחזית המכונית, על מסרק ההגה...

2. ומה הפיתרון? בשלב הראשון צריך לחתוך זוג "אוזניים", שיתחברו לנקודות העיגון בדופן המכונית, המקשרות בין הבודי לשלדה.

3. עכשיו אפשר לעשות קדחים בקוטר המתאים לקדחים בשלדה.

4. והנה האוזניים, המחוברות לבודי. בין שני חלקי הבודי (הפנימי והחיצוני), נמצא גם העיגון לשלדה.

5. ועכשיו אפשר לראות את הפיתרון: מוט רוחבי אליו יתחבר מוט ההגה...

6. הנה, בדיוק כך.

7. מהזווית הזו ניתן לראות את החיזוק טוב יותר.

8. עכשיו אפשר לתת נקודות ריתוך ולהשלים את המלאכה מחוץ לבודי ואז להחזיר הכל בחזרה ולבדוק את התוצאה: והתוצאה? אותו "פרי-פליי ידוע לשמצה נעלם! הבעיה נפתרה.

 

אחרית דבר:

אקדים ואומר שהבודי פורק בינתיים מהשלדה ועבר למחלקת הפחחות וצבע, אבל ככל הנראה בטרם ההרכבה הסופית, נשתמש בכישורי עבודה בפיבר שרכשתי על הטנדר וננסה בכל זאת לעבות את נקודת העיגון של מוט ההגה על הפיבר מתחת למחוונים. להזיק זה לא יזיק ותוספת כמה גרמים של משקל, לא ישנו את מאזן האימה (לידיעת האדונים קובי את ניר :lol:)

090420121070.jpg

090420121068.jpg

090420121069.jpg

090420121071.jpg

090420121072.jpg

090420121073.jpg

090420121074.jpg

090420121075.jpg

חבר צוות פיברקלאב.

יש לכם שאלות בנושא רום כרמל, סוסיתא? מחפשים חלקים? נסו אותנו כאן. מבטיחים לנסות לעזור!

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=448875

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 924
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פיתרון ממש יפה עם המוט מקשר,

לא היה כדאי לוותר על האוזניים ולהתקין את המוט מקשר מיתחת להגה, ולרתך ישירות לשילדה ? היה ניראה גם יותר אסתטי.

פורד קפרי 1600GT 1973 + פורד קורטינה 1975 1600XL + פורד פוקוס 2005 1600 GHIA

מעוניין במידע על קפרי או כל פורדים ישנים אחרים נטושים/זרוקים/למכירה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פיתרון ממש יפה עם המוט מקשר,

לא היה כדאי לוותר על האוזניים ולהתקין את המוט מקשר מיתחת להגה, ולרתך ישירות לשילדה ? היה ניראה גם יותר אסתטי.

 

אופיר, אם היית רואה את תצורת הבודי והשלדה, היית מבין שהרעיון שהעלאת לא ישים. בפשטות, הבודי מקביל ל״אמבטיה״ ואילו השלדה היא מסגרת שבתוכה מונחת האמבטיה. כלומר, בתוך ״האמבטיה״ (תא הנוסעים) לא רואים את המסגרת (שלדה) בכלל. אותן אוזניים של השלדה נמצאות בטווח בין הדופן החיצונית והפנימית של הבודי.

במילים אחרות, אין דרך אחרת לבצע את החיזוק הזה.

חבר צוות פיברקלאב.

יש לכם שאלות בנושא רום כרמל, סוסיתא? מחפשים חלקים? נסו אותנו כאן. מבטיחים לנסות לעזור!

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=448875

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחרי שסיימנו להכין את כל התושבות החדשות, אפשר להעביר אותן לצביעה.

הנה:

חבר צוות פיברקלאב.

יש לכם שאלות בנושא רום כרמל, סוסיתא? מחפשים חלקים? נסו אותנו כאן. מבטיחים לנסות לעזור!

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=448875

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סליחה תקלה...

הנה הם!

 

לא רק התושבות החדשות נצבעו, אלא גם בסיס הכיסוי של בלם היד.

100420121078.jpg

180420121079.jpg

חבר צוות פיברקלאב.

יש לכם שאלות בנושא רום כרמל, סוסיתא? מחפשים חלקים? נסו אותנו כאן. מבטיחים לנסות לעזור!

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=448875

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז אחרי שסיימנו לבנות, להתאים ולצבוע את תושבות הכנפיים, אפשר להמשיך הלאה ולהעביר את הכנפיים החדשות לאגף הצביעה? עוד לא, עוד מטלה אחת נשארה לנו: לקדוח חורים עבור יחידות תאורת החניה וכן פנסי איתותים. המדובר בשניים לכל כנף.

 

בבקשה:

 

1. הכנף המקורית, טרם התאמתה.

2. הפנס אמור להיות מורכב בצדה הפנימי של הכנף, בשקע הגדול (השקע הקטן הוא בשביל תאורת החניה).

3. וזה אחד מפנסי האיתות החדשים.

4. אז ראשית מתחילים בסימון החורים המיועדים.

5. וממשיכים בקדיחת חורים לברגים ואחרי זה (לא צולם...), קודחים את החור הגדול לבסיס היחידה.

6-7. והנה היא יחידת האיתות מורכבת למקומה.

 

עכשיו חוזרים על כל התהליך בכנף השניה. נחסוך מכם את ההסבר, הוא זהה לחלוטין... :wink:

 

בשלב הבא: התקנת יחידות תאורת החניה.

080420121050.jpg

080420121056.jpg

080420121054.jpg

080420121058.jpg

080420121059.jpg

080420121064.jpg

080420121060.jpg

חבר צוות פיברקלאב.

יש לכם שאלות בנושא רום כרמל, סוסיתא? מחפשים חלקים? נסו אותנו כאן. מבטיחים לנסות לעזור!

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=448875

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ממשיכים: הפעם לחורים של פנסי החניה ומיד אחרי זה - לצביעה!

 

הנה:

 

1. פנס החניה החדש.

2. באותה התרגולת כמו עם פנסי האיתות - מסמנים וקודחים חורים.

3. והנה מורכב לו פנס החניה.

4. והנה שני הפנסים השוכנים להם יחדיו במקומם.

5. עכשיו חוזרים על התהליך גם בכנף השניה, מפרקים את הפנסים ו...

6. שולחים למחלקת הצבע. שם עוברות הכנפיים תיקונים ומילויים קטנים, שיוף כללי ולאחריו הן מקבלות כמה שכבות פוליאסטר.

7. שוב שיופים וביקורת, תיקונים קלים אם צריך, ו... צבע יסוד.

 

זהו, הכנפיים מוכנות לצבע!

 

בינתיים, ממשיכים הלאה.

המשך יבוא...

080420121055.jpg

080420121061.jpg

080420121062.jpg

080420121063.jpg

080420121065.jpg

090420121066.jpg

תמונה 037.jpg

חבר צוות פיברקלאב.

יש לכם שאלות בנושא רום כרמל, סוסיתא? מחפשים חלקים? נסו אותנו כאן. מבטיחים לנסות לעזור!

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=448875

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וזה אומר: לשייף אותו כהלכה, למלא סדקים, או חורים קטנים ולהתחיל עם תהליך הצביעה המוקדמת:

 

1. כאן, אחרי שלב ההכנה וכמה שכבות של פוליאטסר.

2. שכבות הפוליאסטר יוצרות שטח נוח וקל יותר לעבודה וכן מבליטות פגמים שלא התגלו בשלב ההכנה. אז עכשיו ניתן למלא את החורים הקטנים...

3. לשייף שוב, ו...

4. לצבוע בצבע יסוד.

 

עוד נותרה עבודה קטנה לביצוע על מכסה המנוע, אבל על כך בהמשך.

 

וכן, אני יודע שזה מחזה עצוב שהטנדר צריך להיות נושא הכלים של חלקי הלוטוס, אבל נראה שהוא כבר התרגל...

100420121076.jpg

תמונה 039.jpg

100420121077.jpg

תמונה 046.jpg

חבר צוות פיברקלאב.

יש לכם שאלות בנושא רום כרמל, סוסיתא? מחפשים חלקים? נסו אותנו כאן. מבטיחים לנסות לעזור!

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=448875

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתמונה של המכסה מנוע ניתן לראות מאחורה אוטו מכוסה אפשר לדעת מה הוא?

 

כן, בוודאי שאפשר. האוטו מתחת לכיסוי הוא זה:

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=364222

חבר צוות פיברקלאב.

יש לכם שאלות בנושא רום כרמל, סוסיתא? מחפשים חלקים? נסו אותנו כאן. מבטיחים לנסות לעזור!

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=448875

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מאחר שבמקור מערכת הטעינה הייתה מבוססת דינמו מיושן וחלש אופי, זה האחרון פינה את מקומו לספרי ההיסטוריה והוחלף אחר כבוד באלטנרטור מודרני ומחוזק. האלטרנטור הגיע עם תושבת מתאימה ונראה שכל שצריך הוא הרכבה פשוטה. אלא, שכידוע, שום דבר אינו פשוט...

מעשה שהיה - כך היה: מסתבר שהפיתוח של תושבת האלטרנטור הזו נעשה עבור מכונית בעלת היגוי ימני ואילו באוטו של קובי, מטבע הדברים, ההיגוי הוא שמאלי. נו, אז? אז האלטרנטור "יושב" ממש על זרוע ההיגוי, וזה - לא כל כך יעיל. אז מה עושים? מגביהים!

 

הנה, כך:

1. התושבת המקורית מרותכת להגבהה, שנחתכה בדיוק לאורך המתאים ונקדחו בה חורים תואמים.

2. והנה היא מורכבת לבדיקה על המנוע.

3. עכשיו אפשר לנסות ולהרכיב את האלטרנטור לבדיקה.

4. ולבדוק אם יש "קלירנס" בינו ולבין מוט ההגה. ואכן, גם במצב המתיחה המקסימלי - יש מרווח. מצוין. אפשר להמשיך הלאה.

5. וממבט-על. להתעלם בבקשה מסעפת הפליטה. היא רותכה בכדי לקבע את הזוויות המתאימות בין שני החלקים ואחרי השלמת מערכת הפליטה, הריתוכים הנ"ל יוסרו.

6. אחרי שבדקנו שהכל מתאים, נצבעה התושבת והוחזרה למקומה אחרי שהתייבשה. וכך זה נראה מלפנים.

7. והנה העבודה הושלמה, עם רצועה מורכבת. בסופו של דבר השתמשנו ברצועה קצרה יותר וכך הרווחנו עוד קצת מרווח בין האלטנרטור לבין מוט ההגה.

תמונה 040.jpg

תמונה 041.jpg

תמונה 042.jpg

תמונה 043.jpg

תמונה 044.jpg

תמונה 076.jpg

תמונה 079.jpg

חבר צוות פיברקלאב.

יש לכם שאלות בנושא רום כרמל, סוסיתא? מחפשים חלקים? נסו אותנו כאן. מבטיחים לנסות לעזור!

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=448875

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אפשר לדעת עם איזה צבע צבעתם את סעפת הפליטה ומה הסיבה שיש עלייה חיזוקים?

 

נדב

 

בגדול, לא היה ניתן לפרק את הסעפת הפליטה הזו, בתצורה שהיא הייתה מורכבת על המכונית. קשה לי להאמין שזה היה כך במקור. סביר להניח (וגם נראה לעין) שהיא עברה במהלך חייה חיזוקים ושינויים, כאשר האחרון שבהם נעשה כאשר הסעפת הייתה מורכבת ובכך קיבעו אותה לעולם ועד בשלדה. בכדי להסיר את הסעפת בתצורה המקומבנת שלה, צריך או להוציא את המנוע (לא סביר בעליל), או לשחרר אותו מהתושבות שלו (וגם זאת רק אחרי שחתכנו את צינור הפליטה מיד בנקודת הפיצול מארבע-שניים-לאחד) - גם לא סביר. מאחר שכל הצנרת הייתה במצב רעוע והתכנון הוא לעשות שינוי בניתוב הצנרת בכל מקרה, החלטנו ליצור נקודת חיבור פריקה של הסעפת באזור בו היא חתוכה. בנקודה זו ניתן להוציא את הסעפת ממקומה ללא הסטת המנוע או משהו כזה. הבעיה היא שנקודת החיבור הזו היא באזור הקודם לנקודה המחברת בין שני חלקי הסעפת, מה שעשוי לשנות את הזווית של הסעפת ביחס למשטח בראש המנוע. אז עד שנרתך מחדש "פלאנג'", היה צריך לשמור על הזווית הנכונה, ואת זה עשינו באמצעות אותם נקודות ריתוך. אחרי שהסעפת תשונה כרצוי ומערכת הפליטה בכללולה תורכב לצורך בדיקה ותאושר, יפורקו החיזוקים הנ"ל.

מאחר שהסעפת עברה ניקוי חול ובכדי למנוע חלודה, היא נצבעה ביסוד צורב.

חבר צוות פיברקלאב.

יש לכם שאלות בנושא רום כרמל, סוסיתא? מחפשים חלקים? נסו אותנו כאן. מבטיחים לנסות לעזור!

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=448875

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3765 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...