Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מכון בדיקה לרכב קומפיוטסט - שוקל תביעה עקב טעות חמורה.


שימו לב! השרשור הזה בן 4966 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני כחודשיים אחי הגדול רכש רכב מסוג סניונג קורנדו שנת 2002.

הרכב משופר מאוד וכלל בין היתר מיגון גחון מלא, הגבהה, נעילות, בולמים ועוד.

בנוסף בזמן הבדיקה היו על הרכב צמיגים במידה מאוד גדולה(33X12.5) שהוחלפו למשהו קצת יותר קטן וחוקי.

בבדיקה רשמו את כל הכסת"חים הרגילים . בנוסף טענו שהרכב לא משתלב ל4X4.

מצד שני על מערכת ההיגוי והמתלים והשלדה הכל היה 100%

מההתחלה אחי הרגיש שההגה מאוד קל לא חופשי אלא רק קל, ההגה מאוד מדוייק אבל חסר תחושה לחלוטין.

אפס תחושות ואפס התנגדות. יותר קל מהגה חשמלי של פיאט במצב CITY.

אחי שאל את המוכר וגם במכון הבדיקה ושניהם טענו שזה תקין ובגלל הצמיגים הגדולים מאוד.

 

קודם כל הרכב כן משתלב ל4X4 (הם לא נעלו ידנית)

ודבר שני ההגה פסול לגמרי! אחרי שהחלפנו למידה קטנה יותר וההגה נשאר כל כך קליל.

אחי הגדול נכנס לעשות טיפול לרכב ומסתבר שכל ההגה מלא קומבינות.

המשאבה, המסרק, מוט ההיגוי. הכל פסול! נזק של יותר מ3500 ש"ח.

 

האם אחי יכול לתבוע את מכון הבדיקה?

האם הוא יכול לתבוע את המוכר?

 

בתודה מראש .

גיל אסרף

HU: JVC KDBT1 AMP:JBL Cs50.4

COMP: MTX RTS652 SUB: Magnat Xpress 1200

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 51
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

איך אומר ישה,

תעלה לכאן את טופס הבדיקה ואולי נוכל ללמוד ממנו משהו.

אם אתה רוצה שנדע מי הנפשות הפועלות, אתה יכול להשאיר את הפרטים המזהים.

.

האמור לעיל הינו לפי מיטב הבנתי ואו מנסיוני ואין הוא במקום יעוץ מבעלי מקצוע בתחומם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה צריך הוכחה שיש תקלה בהגה

כשיש לך דאבל וופר 8 אינצ' בכל דלת אתה מתחיל לחשוב פעמיים,

אם בכלל אתה צריך לשים סאב.

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=455879

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל - הייתי משנה את הכותרת למשהו שהוא קצת פחות נחרץ -

אתה שואל שאלה, לא קובע עובדה.

 

שנית - אתה בעצמך אומר שהרכב מאוד משופר - ככה שהכי טוב לבדוק אותו אצל מי ששיפר אותו. אתה לא יכול לצפות שב500 שקל לבדיקה, יפרקו לך את האוטו לגורמיו השונים והמשופרים כדי לבדוק תקינות של כל חלק בנפרד

 

שלישית יש טענה משפטית חזקה מאוד של הפעלת שיקול דעת עצמית - אתה אומר שלאחיך היה חשד שההגה לא תקין מראש, אם ככה לא למה קנה את הרכב?

 

רביעית - אתה אומר שהרכב היה לא חוקי לכביש, נבדק, וכעת הוא חוקי ושוב מתגלה הבעיה - כלומר, כדאי שתחליט איזה מתצורות הרכב תרצה להציג לגוף אובייקטיבי שיבחן את המצב כדי להכריע, במידה ויהיה צורך בכזו הכרעה: ברכב במצבו החוקי והלא משופר, או ברכב בתצורתו הנורמלית - המשופרת, ומנין לך שלא יטענו שהחלקים המשופרים והלא-חוקיים הם אלה שגרמו לתקלה-כביכול שאתה טוען שקיימת?

 

 

אני מקווה שהבנת את הדברים שלי -

קנית רכב לא סטנדרטי, אתה צריך להיות מוכן להוצאות לא סטנדרטיות על רכיבים לא סטנדרטיים.

היית קונה רכב רגיל - היה לך אולי קייס. במצב הזה - אני בספק.

 

 

רון.

oo==00==00

למכירה אגזוז SEBRING אובלי, כניסה 2.5', פרטים בה"פ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הדבר היחיד שלא היה חוקי ברכב זה הצמיגים במידה 33X12.5 שגם אותם ניתן לאשר בצורה חוקית.

לגבי שיפורים ברכבי שטח:

הגבהות נעילות ומיגון תחתון הם חוקיים.

הרכב כולו הוא חוקי .

אחי לא מבין במערכות היגוי וברגע שגם במכון הבדיקה(שלוקח 800 שקל לבדיקה של רכבי שטח)

תמכו בטענת המוכר שאין שום בעיה עם ההגה. אז אחי לקח את הרכב.

בנוסף. מה שנעשה להגה הוא בעצם הרחבה (חריטה) של המערכת ההידראולית כדי לרכך את ההגה (בגלל שהיו לו צמיגים כל כך גדולים)

בכל מקרה הנזק הגיע למעל 5000 שקל כי היה צורך להחליף את כל מערכת ההיגוי.

לגבי ההוכחה של הגה תקין או לא. שמרנו את על החלקים של מערכת ההיגוי ויש לנו שתי חוות דעת: גם של המוסך וגם של מי שביצע את החריטה בהגה. מסתבר שהוא זיהה את העבודה שלו במקרה כששלחו אליו את המערכת לבדיקה.

 

השאלה היא כזאת. ברגע שהמוכר ידע על הליקוי (שכן הוא בעצמו גרם לו) ושיקר לגבי הליקוי.

ובנוסף מכון הבדיקה שאמור לתת אחריות על הבדיקה שלו רשם בטופס הבדיקה שמערכת ההיגוי תקינה(אין לי סורק זמין כרגע,ברגע שיהיה אעלה את הבדיקה)

 

האם ישנה עילה לתביעה של מכון הבדיקה ושל המוכר?

HU: JVC KDBT1 AMP:JBL Cs50.4

COMP: MTX RTS652 SUB: Magnat Xpress 1200

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בקנייה של רכב, אתה חותם על כך שאתה בדקת את הרכב

(כלומר לקחת אותו לבדיקה) ואתה מאשר שאתה קונה רכב תקין.

כך שזו הייתה דאגה של אחיך, ואם הוא כבר קנה אותו, המוכר מכוסה (לדעתי).

 

ישנה בעיה משפטית עם עצם זה שהרכב לא היה מאושר כמו הגלגלים וכו',

יכול להיות שיטענו במכון הבדיקה, שברגע שהחלפת את הגלגלים נוצרה הבעיה בהגה,

ואתם לא תוכלו באמת להוכיח שהיא הייתה עוד לפני שקניתם.

חשוב לך לתבוע? גש לעורך דין בטוח תקבל תשובות טובות יותר.

קח בחשבון שהיו עוד מאות כמוך ואני לא בטוח שהם הצליחו.

 

 

רותם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צמיגים במידה 33X12.5 לא ניתן לאשר באופן חוקי(בלי קומבינה), למעט מקרים מועטים של ג'יפ קרייזלר וסופה בודדת אחת אשר עברה תקינה מחדש ע"י מהנדס הרכב של תע"ר נצרת.

 

הגבהות מרכב ו/או קפיצים גם הן אינן תקניות.

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מוזר כי הרכב עבר טסט חלק לפני שבוע.

בנוסף, חברת חשמל מגביהה את כל הטויוטות שלהם. אז הם עוברים על החוק?

שוב אני אומר, הבעיה בהגה לא נוצרה, היא נעשתה, ע"י חריטה (הרחבה) של המערכת ההידראולית.

כדי לרכך את ההגה. את הצמיגים העפנו בגלל הבעיתיות בלאשר אותם.

מי שעשה את החריטה הוא הבעלים הקודם, הוא עשה את זה בגלל הצמיגים הגדולים שהיו.

כמובן שכשעברנו לצמיגים במידה חוקית הההגה היה פשוט מת.

בכל מקרה, אחי לא חתם על שום מסמך או זכרון דברים כמו שאתה מדבר עליו.

ובנוסף אם בבדיקה היו אומרים לו שההגה פסול הוא לא היה לוקח את הרכב, או לפחות היה עושה הערכת נזק ומוריד את זה מהמחיר של הרכב.

אני לא מבין, אם מכון בדיקה היה אומר לכם שהשאסי תקין. ופתאום אחרי חודשיים אתם מגלים שהרכב עבר תאונה ויש פגיעה חמורה בשלדה, מה הייתם עושים?

שותקים? אומרים אכלנו אותה וזהו?

HU: JVC KDBT1 AMP:JBL Cs50.4

COMP: MTX RTS652 SUB: Magnat Xpress 1200

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רכב בודקים במצב נתון ולכן אני לא חושב שהבוחן היה יכול לדעת מה קורה כאשר משנים מידת צמיגים (ואני דיי בטוח שהוא ציין בטופס בדיקה שהמידה לא תואמת את מה שרשום ברישיון).

איך המוסך יודע שעשו שינויים במשאבה? האם הם פירקו אותה? אני לא חושב שלבוחן היה דרך לדעת שעשו שינויים במשאבה כאשר הרכב היה עם הצמיגים הקודמים כי זה לא משהו שניתן לראות מבחוץ. זה כמו לבקש מבוחן בבדיקה להגיד לך האם המנוע עבר כבר חריטה או לא.

בקיצור, אתם תמיד יכולים לנסות לתבוע את המכון בבית משפט לתביעות קטנות אבל זה לא אומר שתזכו.

אלעד רוזנקר, טלפון 0524626633.

ניתן להתקשר להתייעץ בכל הקשור ברכבי אספנות ואופל בפרט (בעיקר ישנים).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם היית משאיר את הצמיגים שהיו מותקנים על הרכב בזמן הבדיקה הוא היה נחשב לתקין?

כלומר החריטה הזאת זה משהו שהיה דרוש ברגע שהיו מורכבים צמיגים כאלו?

ואז כשירדת למידת הצמיגים הנוכחית פשוט המערכת כבר פסולה כי היא מותאמת לגודל אחר?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בנוסף. מה שנעשה להגה הוא בעצם הרחבה (חריטה) של המערכת ההידראולית כדי לרכך את ההגה (בגלל שהיו לו צמיגים כל כך גדולים)

 

מי שעשה את החריטה הוא הבעלים הקודם, הוא עשה את זה בגלל הצמיגים הגדולים שהיו.

 

מצטער, אני לא מבין מה אתה רוצה.

 

אתה בעצמך מעיד שלא מדובר ברשלנות ולא מדובר בתקלה אלא בשיפור יעודי אשר נעשה ברכב בכוונת תחילה!

 

לא מתאים לך השיפור? למה קנית רכב משופר?

 

זה כאילו שתקנה רכב מוגבהה ותתלונן שמישהוא שם עשה קומבינה והרים את הרכב ובגלל זה הוא פחות יציב ועכשיו יעלה לך 5000 ש"ח לחזור לבולמים רגילים.

 

לדעתי האישית, אין שום בסיס לתביעה.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן המערכת פורקה ונשלחה לבדיקה.

במקרה, המקום שבדק אותה הוא אותו מקום שעשה את החריטה.

הוא זיהה את העבודה הזאת מיד.

לגבי השאלה האם במידה והצמיגים היו נשארים ההגה היה תקין:

לא, ההגה היה קל מידי וחסר תחושה כבר בזמן הבדיקה. את זה תירץ המוכר וגם מכון הבדיקה בכך שהצמיגים הגדולים גורמים להגה להיות חסר תחושה ולגבי העובדה שהוא קל מאוד, נאמר במכון שככה זה ברכב.

אם לא היו עולים על זה במוסך דייהו היינו חושבים שבאמת ככה זה הרכב.

במכון הבדיקה אמרו לאחי להחליף לצמיגים קטנים יותר כי אלה לא עוברים טסט.

בכל מקרה אחי לא מבין בדברים האלה ומבחינתו כל מה שאמרו לו במכון הבדיקה הוא נכון כי הדברים נאמרים ע"י בעל מקצוע.

הרי אם הוא היה איש טכני ובקיא בנושא, הוא לא היה צריך לשלם 800 שקל על בדיקה.

היה מספיק לבדוק אם יש פגיעות שלדה אצל פחח. בדיקה שעולה 200 שקל גג.

בסופו של דבר אחי נכנס להוצאה של מעל 5000 ש"ח בגלל שנאמר לו שההגה תקין כשלא כך הדבר.

לפי מה שאתם אומרים זאת בעיה שלו.

ובדיקה לפני קניה זה לפרוטוקול בלבד ואין שום אחריות מאחורי מה שרשום בטופס הבדיקה?

אז איפה ההיגיון ללכת לבדיקה בכלל?

HU: JVC KDBT1 AMP:JBL Cs50.4

COMP: MTX RTS652 SUB: Magnat Xpress 1200

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מסביר לך שוב, מדובר בשיפור שבוצע בכוונת תחילה, זה שהשיפור לא לטעמך, זה כבר משהוא אחר אבל בטח לא עילה לתביעה.

 

בא נגיד שאני מנמיך את האוטו שלי ב 50 מ"מ בכדי לשפר התנהגות כביש.

זה שיפור חוקי (יחסית), הבולמים תקינים והרכב יעבור בהצלחה טסט ובדיקה לפני קניה.

 

אתה רוכש אותו, נוסע יומיים ברכב ומבין ש:

1. אתה בקושי מסוגל לעבור פסי האטה.

2. הבולמים כ"כ נוקשים, שאם אתה עובר על שקל, אתה יודע אם זה עץ או פלי.

3. נוחות הנסיעה כ"כ גרועה, שהתחלת לחפש בגוגל כירופרקטורים.

 

להחזיר לבולמים המקוריים יעלה לך כמה אלפי שקלים אבל מה שיש לך כרגע ברכב הוא לא בולמים גמורים ולא תקלה אלא (שוב, ובפעם האחרונה) שיפור יעודי שאינו לטעמך לפתרון בעיה נקודתית !

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בקצרה, מה שבגירה מנסה להסביר לך זה שקנית רכב עם שיפור ולא תקלה, כרגע השיפור לא לטעמך וזו בעיה שלך ולא של המכון בדיקה. בנוסף למכון לא הייתה דרך לדעת שעשו שינוי פנימי במשאבה, הם כנראה הניחו שהתחושה המעורפלת של ההגה נגרמת כתוצאה מצמיגים לא תקינים.

במידה והייתה נזילה מהמשאבת הגה או שהיא הייתה פגומה אז המכון היה אשם, אבל המשאבה תקינה ובוצע בה שינוי כדי שלמערכת ההידראולית יהיה יותר כח כדי לסובב את הגלגלים הגדולים יותר וכאשר הרכבת בחזרה את המקוריים ההגה צריך פחות השקעה של כח (בניגוד למקור עם המשאבה המקורית) בשביל לסובב את הגלגלים (כי כרגע יש משאבה "מחוזקת").

ד"א, ברור שגם עם הצמיגים הקודמים התחושה תשתנה לעומת המקור, כל שיפור ושינוי שעושים ברכב משנה כמה דברים לטובה אבל יש לו גם השלכות פחות טובות על דברים אחרים. לדוגמא במקרה שלך אם לא היה מבוצע השינוי ההגה היה מאוד כבד להזזה והייתה סכנה שהמערכת ההידראולית תקרוב עקב העומס ולכן הבעלים הקודם ביצע את ה"שיפור" במשאבה.

נ.ב. להבא תלמד שהמכונים יודעים לכסת"ח את עצמם טוב טוב והבדיקה היא מעיין חוות דעת כללית על מצב הרכב (האם הוא יחסית מוזנח מכאנית, תיקוני פחחות שבוצעו וכו') ולא יבואו אלייך עם רשימת מכולת של תקלות שיש ברכב.

אלעד רוזנקר, טלפון 0524626633.

ניתן להתקשר להתייעץ בכל הקשור ברכבי אספנות ואופל בפרט (בעיקר ישנים).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4966 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...