Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

גולף 2002, 2.0 ידנית - מנוע לא שומר על טמפרטורת עבודה (מתקרר)


Muzic4Ever
שימו לב! השרשור הזה בן 4834 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • ספונסר פורום

הבדיקה שביצעו במוסך צמפיון היא כרגיל ממש מגוככת ולא מקצועית .

היטבת לתאר את התסמינים של התקלה שהם עצמם הבדיקה הכי מדוייקת

לאיבחון של קרור יתר ,כל בדיקה נוספת היא בבחינת ביזבוז זמן.

הבעיה אצלך מקורה בטרמוסטט המנוע ,התקלה האופיינית לו בגולף היא פתיחה מוקדמת

כתוצאה של היחלשות הקפיץ המחזיר .

טרמוסטט גרמני כולל עבודה ונוזל קרור צריך לעלות כ 400 שח לפני מעמ .

מרכז שרות מומחה לרכבי פולקסווגן אודי סיאט וסקודה .

במוסך רון מקבלים שנה אחריות על עבודה וחלפים .

ישראל ב"ק 18 ת"א 035373204 .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 37
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לא מגזים, שמים מאוורר על המנוע ואחרי שעה הוא קר לגמרי. אני עושה זאת ואני מכיר הרבה עמיתים למקצוע שגם לא מתעצלים ועושים זאת.

 

הדיון איתך לא ממש עוזר לאשכול מכיוון שאינך מכיר את רכבי קונצרן VAG כמוני והתקלות האופיניות ברכב של פותח האשכול, אתה טועה באיבחון שלך ונשען על בדיקה שבמקרה שמתאר פותח האשכול חסרת כול תועלת (קרא את ההודעה של רון ותבין שאתה טעית).

לפעמים מטוב להודות שטועים גם אם אתה בעל מקצוע.

 

כבר בהודעה הראשונה שלי רשמתי בצורה ברורה שכנראה התרמוסטט תקול.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דנידין הציע בדיקה נכונה ולגיטימית לבדיקת תרמוסטט תפוס פתוח ואני לא ממש מצליח לבין מדוע אתה טוען שבעל מקצוע שתורם לפורום מנסיונו אינו תורם לדיון או שוגה באבחון (הוא הרי לא אבחן דבר ורק הציע שיטת בדיקה מסויימת כקונטרה לשיטה שלך שהלכה לכוון של פירוקים וכו').

אם כבר אני מוצא את הודעתך האחרונה חסרת כל תועלת לדיון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פותח האשכול ציין בהודעה הראשונה שלו שמד החום יורד בזמן הנסיעה לכן הבדיקה של דנידין לא תתרום מאומה לאיבחון הבעיה במקרה הזה.

כן או לא ?

 

פירוק צינור תחתון של מערכת הקירור וריקון מערכת הקירור והחלפת התרמוסטט הינו תהליך של 20 דקות על השעון לכן אינני רואה שום הצדקה לתהליך שהציע דנידין (כולל קירור המנוע בעזרת מאוורר(.

 

האם אתה חושב שרון היה מבצע את הבדיקה שציין דנידין במידה ופותח האשכול היה מציין את התסמינים שציין ? אני לא הייתי מבצע את הבדיקה.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תורמת גם תורמת!

כנראה לא התנסית בבדיקה הזו אף פעם, אבל כן היא טובה מאוד ומעידה כמעט אבסולוטית על מצב תרמוסטט פתוח או חסר (שהוסר מהמנוע).

שוב אני חוזר, הוא הציע אותה כקונטרה לבדיקה הפולשנית שלך שדורשת כלי מדידה ועוד:

לרוקן את מערכת הקירור ולפרק את התרמוסטט ולבדוק שהוא נמצא במצב סגור באוויר החופשי.

2. למלא כלי קיבול עם מים+מד חום+חימום המים בהדרגה ולטבול את התרמוסטט במים ולבדוק האם הוא נפתח עד הסוף בטמפ' המצויינת על גבי התרמוסטט

אז בהחלט היא עדיפה על הבדיקה שלך.

 

לפעמים תאור הלקוח על מצב השעון חום לא ממש נותן כוון ואז בהחלט ניתן לבצע בדיקה זו (תמיד עדיף לבצע בדיקות שלא דורשות פירוקים ברכב) אך לנוכח התיאור המדויק של בעל הרכב בהחלט ניתן להסיק שיש תקלת תרמוסטט למרות שאני אישית בניגוד לרון, הולך תמיד על אימות תלונה לפני שאני מחליט על החלפת חלקים (כי אולי בכל זאת יש בעיית אקראית של זיוף שעון חום וכדומה).

 

בקצרה, תרומו לדיון היא באבחון כללי, בעל הרכב או כל גולש שקורא שרשור זה ויש לו תופעה דומה ברכב, יכול עכשיו לנסות את הבדיקה העצמאית והפשוטה הזו ולדעת חד משמעית האם התרמוסטט הוא הגורם לתופעת ההתקררות או שמה יש תקלה במקום אחר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ראשית אני מכיר את הבדיקה הזו והייתי מציע לבצע אותה בצורה בטוחה יותר קרי לאחר חימום הרכב וכיבוי המנוע מטעמי בטיחות.

 

בגולף/פאסאט/בורה אתה יכול להניע את הרכב ולהמתין חצי שעה ויותר ולא תרגיש בהבדלי טמפ' בין צינור תחתון/עליון מכיוון שהמים זורמים במעגל הקטן של מערכת הקירור והתרמוסטט לא נפתח ! אתה מתעקש להוציא אותי חומוס ? 8)

 

בקיצור אותי לא שכנעתם שבמקרה של פותח האשכול הבדיקה הזו תורמת משהו.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • ספונסר פורום

מרק צודק בכך שהבדיקה שהציע דנידין לא מתאימה לתקלה האופיינית לגולף

ולא תוכל לאבחן טרמוסטט שנפתח ב 70 מעלות במקום ב 87 כנדרש

גם הבדיקה הזאת היא בזבוז זמן מאחר והטרמוסטט אכן עובד

ובבדיקה של שחור ולבן לא ניתן יהיה לאבחן שאכן יש בעיה איתו .

מרכז שרות מומחה לרכבי פולקסווגן אודי סיאט וסקודה .

במוסך רון מקבלים שנה אחריות על עבודה וחלפים .

ישראל ב"ק 18 ת"א 035373204 .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב שוב, הבדיקה הספציפית הזו נועדה לאבחן רק אם תרמוסטט תפוס פתוח או מבוטל, וזה רשום שחור על גבי לבן.

הבדיקה הזו לא מתאימה לבדוק מתי התרמוסטט נפתח ואך אחד לא טען אחרת.

 

ותודה לרון שהצליח להסביר בקלות מה שחומוס לא הצליח להסביר (מעגל קטן במערכת הקירור יש בכל סוגי הרכב), שהתופעה ברכבים אלו היא פתיחה מוקדמת מידי של תרמוסטט ולא תרמוסטט תפוס ואז באמת הבדיקה לא מתאימה למקרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כנראה לא הסברתי את עצמי נכון או שלא הבנת את ההסבר בהודעה הקודמת שלי.

 

גם אם התרמוסטט תקין במאה אחוז אתה יכול להמתין חצי שעה ויותר עם שתי כפות ידיים המצויידים בחיישני חום ולא להרגיש שום הבדל בטמפ' שבין הצינור התחתון/עליון.

 

אם היית מכיר את הרכב כמוני היית מייד כותב 'יש לעלות את סל"ד המנוע ל-1500-200 סיבובים לדקה למשך מספר דקות בכדי שהתרמסוטט יפתח ומים יזרמו במעגל הגדול'.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

אם היית מכיר את הרכב כמוני היית מייד כותב 'יש לעלות את סל"ד המנוע ל-1500-200 סיבובים לדקה למשך מספר דקות בכדי שהתרמסוטט יפתח ומים יזרמו במעגל הגדול'.

 

אין צורך להעלות סל"ד.

 

גם בסל"ד סרק, המנוע מגיע לטמפ' עבודה,

ואז הטרמ' נפתח.

 

זה קורה בכל המכוניות, וזה ממש לא משהו יחודי לרכבי vw

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אומר לך מניסיון ברכבי קונצרן VAG ובעיקר בגולף של פותח האשכול. אם המנוע היה קר לפני הבדיקה התרמוסטט לא יפתח בסל"ד סרק ואתה יכול להמתין גם חצי שעה ויותר לכן יש לעלות את הסל"ד כפי שרשמתי קודם לכן בכדי לזרז את תהליך החימום.

 

זה שאתה רואה את המחוג של טמפ' נוזל הקירור עומד על 90 מעלות צלזיוס זה לא אומר שהטמפ' הגיעה לטמפ' של פתיחת התרמוסטט מכיוון שהחל מטמפ' של 84 מעלות צלזיוס המחוג בלוח השעונים יעמוד על 90 מעלות צלזיוס.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוקיי, אי לכך ובהתאם לזאת שנפתח כאן דיון מומחים.

ולאור כך שאני יכול להכניס את הרכב למוסך רק ביום שישי עקב חוסר זמן, שתי שאלות נוספות :

 

א. האם ניתן לנסוע עם הרכב במצב הנ"ל או שעדיף להמנע?

ב. אם אפשר לנסוע איתו, האם זה בתנאים מסויימים? (עד גבול סל"ד כלשהו או משהו דומה?)

ג. שאלה טכנית: אם אכן התרמוסטט תקול - איך זה שבעמידה\נסיעה באור יום הטמפרטורה אכן נשארת על 90 מעלות?

הרי אם התרמוסטט נפתח מוקדם מדיי ומזרים מים, אז הטמפרטורה אמורה לרדת אפילו אם הרכב עומד. אני טועה?

Putting a rear-spoiler on a front-wheel drive car. Yeah, that's gonna help

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בזמן שאתה נוסע יש זרימת אוויר כל הזמן דרך הרדיאטור מה שגורם לקירור מתמיד של נוזל הקירור להבדיל מהזמן שהרכב עומד וממתין למאווררים להיכנס לעבודה ובפרק הזמן הזה הטמפ' עולה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

א. האם ניתן לנסוע עם הרכב במצב הנ"ל או שעדיף להמנע?

ב. אם אפשר לנסוע איתו, האם זה בתנאים מסויימים? (עד גבול סל"ד כלשהו או משהו דומה?)

 

1. ניתן להמשיך לנסוע עם תרמוסטט אשר סובל מבעית פתיחה מוקדמת.

שים לב שצריכת הדלק תעלה מכיוון שהמנוע לא יעבוד בטמפ' עבודה אופטימלית.

2. עד אשר תטפל בבעיה עקוב אחרי מפלס נוזל הקירור וטמפ' נוזל הקירור.

3. מומלץ להתקין תרמוסטט מקורי בלבד.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4834 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...