Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5730 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
עם כל הכבוד לדוד (ויש כבוד), צר לי אך אתה חרגת מתחום עיסוקך.

אמנם אולי סיימת קורס שמאות אך אינך שמאי רכב מוסמך (לפחות על פי המידע המופיע באתר משרד התחבורה וכן מהיותך בעלי מפעל לשירותי רכב - עיסוק האסור על שמאי רכב) ולכן אינך יכול לחוות דעתך אודות ירידת ערך של רכב.

הקוף, הסוחר, אמנם ראוי לכל גינוי אלא אתה אינך האוטוריטה לקביעות שקבעת.

עצתי לך, בפעם הבאה שמקרה כזה יגיע לפתחך, המלץ ללקוחה לבדוק את הנושא עם שמאי רכב מוסמך טרם השלמת העסקה וכך לא תחטא בעבירה ולו לכאורה.

 

 

תרשה לי שלא להסכים איתך. יתכן ומר ברזילי איננו יכול לערוך דו"ח שמאי עבור חברות הביטוח. סביר להניח כי יוטל ספק לגבי מומחיותו במידה ויוזמן להעיד בבית המשפט. אין כל פסול במתן יעוץ מצדו אפילו בתשלום (כל עוד הוא מבהיר את מצבו אין מדובר בקבלת דבר במרמה), כל שכן אין שום פסול במסירת מידע בשיחה חינמית ובלתי-מחייבת.

  • תגובות 159
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

צריך להיות שמאי או מומחה כדי לדעת שאם כתוב ברישיון 'ליסינג או השכרה' אז זהמשפיע על המחיר ?

המכון חייב לכתוב את זה בדוח בדיקה כי זה משהו שתמיד משפיע על האוטו יותר מאשר ' רעש ממסבים ' , ואם הלקוח מבקש שיבדקו לו כמה עולה המחירון של יצחק לוי או כמה מורידים על זה, אז מה הבעייה ? איזה שמאות דוד עשה פה ?

לדעת כמה זה 12% מ98 אלף שקל ?

לא צריך לבזבז כסף על שמאי אם הציעו לה אוטו שחוט במחיר גבוה , מספיק שישבו איתה 2 דקות והסבירו לה איך מחשבים את המחירון המשוקלל (אחרי הטראומה של הק"מ הגבוה ) ,

וזה בסדר גמור , הלוואי על כולנו

פורסם
עם כל הכבוד לדוד (ויש כבוד), צר לי אך אתה חרגת מתחום עיסוקך.

אמנם אולי סיימת קורס שמאות אך אינך שמאי רכב מוסמך (לפחות על פי המידע המופיע באתר משרד התחבורה וכן מהיותך בעלי מפעל לשירותי רכב - עיסוק האסור על שמאי רכב) ולכן אינך יכול לחוות דעתך אודות ירידת ערך של רכב.

הקוף, הסוחר, אמנם ראוי לכל גינוי אלא אתה אינך האוטוריטה לקביעות שקבעת.

עצתי לך, בפעם הבאה שמקרה כזה יגיע לפתחך, המלץ ללקוחה לבדוק את הנושא עם שמאי רכב מוסמך טרם השלמת העסקה וכך לא תחטא בעבירה ולו לכאורה.

 

היא תשלם למכון בדיקה בסביבות ה 400-450.

וגם לשמאי רכב שיתן הערכה על המכה והתשלום לשמאי גם 400 בערך, ו10% מערך הרכב ילך לבדיקות!

נו באמת כל בעלי המקצוע בפורום מתנגדים למה שדוד עשה וכל אלו שלא בעלי מקצוע בפורום דווקא שמחים שדוד עשה את המעשה הנכון.

דוד ישר כוח וירבו מכוני בדיקה כמו שלך!

כנראה מה שדוד עשה כואב להרבה בעלי מקצוע בכיס

Mazda 3 Spirit Canary Yellow

פורסם
עם כל הכבוד לדוד (ויש כבוד), צר לי אך אתה חרגת מתחום עיסוקך.

אמנם אולי סיימת קורס שמאות אך אינך שמאי רכב מוסמך (לפחות על פי המידע המופיע באתר משרד התחבורה וכן מהיותך בעלי מפעל לשירותי רכב - עיסוק האסור על שמאי רכב) ולכן אינך יכול לחוות דעתך אודות ירידת ערך של רכב.

הקוף, הסוחר, אמנם ראוי לכל גינוי אלא אתה אינך האוטוריטה לקביעות שקבעת.

עצתי לך, בפעם הבאה שמקרה כזה יגיע לפתחך, המלץ ללקוחה לבדוק את הנושא עם שמאי רכב מוסמך טרם השלמת העסקה וכך לא תחטא בעבירה ולו לכאורה.

 

מותר לדוד לפתוח אינטרנט ליד הלקוח ולהיכנס ליצחק לוי או ליד 2 ?

הוא יכול להכניס את הנתונים של ק"מ + ליסינג או השכרה + תאונות (לא צריך מדוייק כדי שלא תאשים אותו בשמאות :() ,ואז לראות בערך מה יצא במחשבון ? זה מספיק כדי להציל אותה , ובשבילך זה הופך אותו 'לחוטא בעבירה' ?!

פורסם

חברים אני חושב שכמה נקודות מתפספסות פה:

מר ברזילי נתן 2 שרותים "אקסטרא" ללקוחה כלהלן -

1. חווה דעתו, כבעל ידע במקצוע שמאות רכב, על ירידת ערך צפויה\אפשרית כתוצאה ממצאי הבדיקה שביצע.

2. עזר ללקוחה לבחון נתוני ירידת ערך קבועים, כפי שהוגדרו ע"י שמאי הרכב לוי יצחק, הנוגעים לאספקטים אחרים של הרכב ואינם קשורים לבדיקה (יד קודמת ונסועה)

 

נתחיל מהשני - לא מדובר פה בדבר פסול לא לפה ולא לשם, למעשה ניתן לומר כי עזר ללקוחה לפתוח ספר או אתר אינטרנט. לא מדובר בשרות כלשהו שניתן לרכוש או שמוגדר בחוק. אז מזה אפשר לרדת.

 

עכשיו בנוגע לראשון - לאמר "לדעתי, זה יוריד 2-3 אחוז" זה לגיטימי לחלוטין ואם לאדם יש הידע המקצועי לבסס את זה אדרבא, וללקוחה הזכות להקשיב לו או להתייחס לדבריו כהבלים. כמוהו כמו כל אחד ברחוב שיחווה דעתו בנושא בין אם בביקור בעסק או בשיחה על ארוחת השבת האחרונה באמצע בוגרשוב...

לעומת זאת לתת קביעה של ירידת ערך המחייבת וכיוצא מזה כל המסמכים הרלוונטיים הוא פשוט לא יכול אז אני מניח שזה לא קרה.

 

בוחני הרכב נמנעים מלתת דעתם לדעתי מ2 סיבות:

האחת לשמור על הגינות ונייטרליות - להזכירכם יש גם קונים רמאים!

השניה לכסות את עכוזם, מה שכל אחד עושה בתחומו וזה בסדר גמור.

 

במקרה הנל עשה האדם את שיקולו אולי הפסיד לקוח אחד אך הרוויח אחר וכך או כך הולך לישון עם מצפון נקי.

Chevrolet Sonic RS 2014, 1.4T

פורסם

עשית מעשה חכם וטוב, הצלת אדם מגזל ורמאות, אני לא נוהג להתבטות כך באתר אבל הסוחר הוא סתם זבל ומגיע לו שישברו לו את הרגליים, בקיצור שיילך לה***ן וכל כבוד לך על המעשה, תזכור שכלב נובח לא נושך ואל תפחד מאף אדם !

"אין ייאוש בעולם כלל" :lol:

פעם הונדה - היום סיאט.

פורסם

גם אני קורא את דברי המבקרים ולא מאמין למראה עיני:

לקחתם רעה חולה שפושה בארצנו, והפכתם אותה לסטנדרט.

 

מכוני הבדיקה במקרה הטוב, אחרי שגבו תשלום מלא לבדיקה, משאירים אתכם עם טופס שאדם מהישוב לא יודע בדיוק מה לעשות איתו (סה"כ בודקים את הרכב לפני קנייה, רוצים חיזוק אם לא נופלים על איזו "מכונית קומבינה" שהיתה פעם שני פילים וטרקטור).

במקרה הפחות טוב מכסת"חים את עצמם לדעת, בפני תביעה עתידית (אם מכון הבדיקה הוא מקצועי, למה לכסת"ח? ואם מכסת"ח, מה הטעם בבדיקה?).

ובמקרה הרע מדובר על מכוני בדיקה "מטעם" (ה"סוחר" מביא לי מלא לקוחות, מי אני שאפגע בו).

 

ולגופו של עניין מדובר פה בסה"כ בירידת ערך שולית של 2-3% שאלמלא חמדנותו של הסוחר היה צריך לספוג אותה בשמחה (בטוח שהוריד פי כמה מזה בעת הקנייה).

 

ואני לא בקיא בחוקים ובתקנות, אבל יש פה "מה אתם הייתם עושים" קלאסי, איפה חיים הכט?

 

 

דוד, כבר נכתב פה לא פעם שצריך לשכפל אותך לכמה סניפים במרכז. אז מה נשאר לי להוסיף?

פורסם
אני מתקשה להאמין למה שאני קורא פה.

 

ברור שמר ברזילי חרג מסמכותו, אבל מה הקשר לסמכות, כאשר הדבר נעשה במסגרת החוק ומתוך כוונה לעזור ללקוח? WTF?

 

בשורה התחתונה, הגישה הזאת של "ראש קטן" שאומרת "אני פה רק בשביל..." היא אחלה כסת"ח בשביל אנשים קטנים שחשוב להם יותר לשמור על עבודתם מאשר לשמור על האינטרס של הלקוח. גם אני מוקף באנשים קטנים כאלה בעבודתי כיועץ טכני, בתחום אחר לגמרי. הגישה הפחדנית הזאת מאד נפוצה פה באירופה, ולכן אני מאד גאה בכך שהחינוך הישראלי שלי מאפשר לי לא לפחד מאף אחד וללכת עם טובת הלקוח עד הסוף, גם אם זה אומר להמליץ לו לא לקנות את מה שאני מוכר, להמתין מעט עם הקניה או להשוות נתונים עם המתחרים שלנו. בין אם החברה שלי מרוויחה או מפסידה מזה בטווח הקצר, אני יודע שבטווח הארוך זה יוצר מערכת יחסים חזקה יותר עם הלקוח שמושתתת על אמון. הלקוח מבין את זה, אני מבין את זה, ולפי העובדה שעדיין לא פוטרתי, יש גם כמה אנשים בחברה שלי שמבינים את זה.

 

עצוב לקרוא שבישראל, ועוד בקארזפורום, יש קולות שטוענים שברזילי היה צריך לשתוק. לכל אותם אנשים אני מאחל להגיע למצב דומה, ושכולם ישתקו בזמן שדופקים אותם ולא ינקפו אצבע כדי לעזור. נראה מה תגידו אז.

 

אמרת יפה, +1 :mm_yeah: !

 

דוד יצאת תותח, לכל המרובעים - זה מה שנקרא להתעלות על עצמך ולצאת בן אדם.

 

מעניין לי את הגו'יסטיק כל הטפסים והנהלים האלה.

 

בשורה התחתונה הוא הציל את האישה התמימה מפגיעה כלכלית ומפח נפש ואני במקומו הייתי ישן טוב מאוד בלילה.

 

אני רואה לעיתים קרובות בפורום שרשורים שמדברים על כמה חשוב לבלום את תופעת סוחרי הרכב העבריינים וכיצד ניתן לעשות זאת?

אז הנה, ככה זה נעשה! בעזרת בעל מקצוע ישר והגון ששם את הדברים על השולחן.

 

ואם כבר מישהו צריך לתבוע מישהו זה דוד את הסוחר העבריין שאיים עליו בטלפון.

פורסם
עם כל הכבוד לדוד (ויש כבוד), צר לי אך אתה חרגת מתחום עיסוקך.

אמנם אולי סיימת קורס שמאות אך אינך שמאי רכב מוסמך (לפחות על פי המידע המופיע באתר משרד התחבורה וכן מהיותך בעלי מפעל לשירותי רכב - עיסוק האסור על שמאי רכב) ולכן אינך יכול לחוות דעתך אודות ירידת ערך של רכב.

 

דני, הגזמת.

לפתוח את חוברת לוי יצחק ולחוות דיעה לפיה, זו שמאות רכב?

 

היית צודק אם אחרי התאונה היו באים אל דוד כדי לקבוע את אחוזי ההפחתה, לבוא ולהגיד לקונה שישנה פגיעה ברכב שלהערכתו גורמת לירידת ערך ואת האחוז המדויק יקבע שמאי, זו שמאות?

זה בדיוק מה שמצפים ממנו ובעבור זה הוא קיבל שכ"ט.

פורסם

כל מיני בעלי עניין טוענים פה ל"חריגה מסמכות", אפשר בבקשה לדעת על בסיס איזה חוקים/ תקנות אתם קובעים את מה שאתם אומרים?

 

אפשר לראות את התקנה התומכת לקביעתכם?

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם
תקרא את הכותרת ואת דברי ברזילי שבא עם דעות קדומות על הסיצואיציה ועל הסוחר וזאת לדעתי נועד לצורך פופוליסטי לפאר את עצמו בפני כולם, כרגיל. דוד חרג מתחום סמכותו , נקודה.

 

לומר לך את האמת ?

 

בהנחה ושניכם בעלי מקצוע, הייתי בוחר ללכת לדוד ולא אלייך ואני אסביר לך למה.

 

לפי מה שאתה כותב סביר להניח שטופס הבדיקה שלך היה מדבר רק על "רעש מערכת תזמון שסתומים", "קורוזיה בחיבורי מים" ו"תיקונים בעלי משמעות נמוכה- פגיעה בקורת רוחב אחורית".

 

אצל דוד כנראה שהיה מופיע בערך אותו מלל, אבל בנוסף הוא היה נותן את חוות דעתו, ולי, כרוכש רכב שלא מבין עניין זה היה יותר חשוב מפיסת הנייר\כסת"ח.

 

כן הייתי רוצה לקבל חוות דעת שאומנם יש לרכב נזק במשמעות נמוכה, אבל שאקח בחשבון שנזק מסוג זה עלול לגרור אחריו ירידת ערך בגובה כזה או אחר וכן הלאה.

 

פחות הייתי נמשך למכון שיגידו לי "תסתדרו בינכם", הרי את זה שנסתדר ביננו ידעתי עוד לפני שבאתי למכון הבדיקה, אבל אני מגיע למכון הבדיקה כדי להבין עד כמה אנחנו צריכים להסתדר.

 

בקיצור לא חריגה מסמכות ולא נעליים, פותח השרשור נהג בצורה ישרה לטובת הלקוחה שלו, גם אם הוא מספר את זה ויוצא כתוצאה מכך "פופוליסט" אין לי בעייה עם זה, בשורה התחתונה זה משרת את המטרה שלי, לכן אני גם משלם לו כסף.

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

פורסם
עם כל הכבוד לדוד (ויש כבוד), צר לי אך אתה חרגת מתחום עיסוקך.

אמנם אולי סיימת קורס שמאות אך אינך שמאי רכב מוסמך (לפחות על פי המידע המופיע באתר משרד התחבורה וכן מהיותך בעלי מפעל לשירותי רכב - עיסוק האסור על שמאי רכב) ולכן אינך יכול לחוות דעתך אודות ירידת ערך של רכב.

הקוף, הסוחר, אמנם ראוי לכל גינוי אלא אתה אינך האוטוריטה לקביעות שקבעת.

עצתי לך, בפעם הבאה שמקרה כזה יגיע לפתחך, המלץ ללקוחה לבדוק את הנושא עם שמאי רכב מוסמך טרם השלמת העסקה וכך לא תחטא בעבירה ולו לכאורה.

 

מר דני גורביץ הנכבד,

 

במהלך עבודתי במספר מוסכים פגשתי לפחות עשרה שמאים שאני יכול לחתום בבית המשפט שכולם עברו

על חוקי השמאות ולא חוק אחד אלא חוקים שעלולים בגללם לשבת במעצר !

אז בבקשה להייות יפי נפש על גבי דפי הפורום זה קל ופשוט אבל בחיים האמיתיים אני בספק רב

שאתה היית מתנהג בצורה שונה מאשר חבר הפורום דוד.

פגשתי אדם עם דולר, החלפנו דולרים ועדיין לכל אחד מאיתנו יש דולר אחד. פגשתי אדם עם רעיון, החלפנו רעיונות ועכשיו לכל אחד מאיתנו יש 2 רעיונות.

פורסם
אז בבקשה להייות יפי נפש על גבי דפי הפורום זה קל ופשוט אבל בחיים האמיתיים אני בספק רב

שאתה היית מתנהג בצורה שונה מאשר חבר הפורום דוד.

 

 

לפי דבריו, אני בספק רב אם הוא היה מתנהג בצורה דומה!

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם

במדינה מתוקנת לקוח היה מגיע עם רכב מיועד לקניה למכון בדיקה, הרכב היה עובר בדיקה והבודק היה יושב עם שני הצדדים, מפרט בדיוק מה הליקויים, מתאר מה קריטי ומה לא בליקויים ובנוסף נותן הערכת מחיר לרכב, הכל כדי לגרום ללקוח לצאת עם כמה שיותר מידע לפני קניית הרכב. מה לעשות שבמדינתנו (ובטח גם במקומות אחרים בעולם) טובת הלקוח היא לא בראש מעיינו של המחוקק. תסכימו איתי שכל אחד מכם היה רוצה להגיע למכון בדיקה ולצאת משם עם 100% תשובות ולא ללכת להתרוצץ בין שמאים ומוסכים?

 

פורסם

עם כל הכבוד לכולם אני חושב שדויד פעל נכון.

 

נכנס אליו לקוח עם רכב לבדיקה לפני קנייה ולא לקוח שנכנס לאבחון תקלות. בדיקה לפני קנייה חייבת להתייחס גם לעברו של הרכב ולהשפעת הליקויים שנמצאים על המחיר שכן הלקוח לא ביקש לדעת אם הרכב יתקע עוד שבוע או אם הרכב פסול לשימוש.

 

חבל שלא כולם נוהגים כמו דויד ואני במקומו מיד אחרי ניתוק השיחה עם הסוחר הייתיט ניגש לתחנת המשטרה הקרובה ומגיש תלונה על איומים.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.


×
×
  • תוכן חדש...