Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5730 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

קומפי אני באמת ובתמים לא מבין את הטענה שלך תחשוב שאמא שלך הולכת לבדיקה של רכב לבד.

והיא לא מבינה שום דבר!

הבוחן אומר לה ש - Z Y X לא תקינים וזה עדיין לא אומר לה כלום.

אז היא שואלת מה זה אומר? אז הוא יגיד לה פגיעה בשלדה של הרכב לצורך הדוגמא מביאה לירידת ערכו של הרכב.

אז היא יכולה לשאול שאלה נוספת איפה בודקים והוא ייתן לה את המחירון שנמצא בכל מתקני בדיקות הרכב ואם הוא נחמד הוא אפילו יפנה אותה לרכב שלה במחירון!

אין בזה שום פסול ולא רק שאין בזה פסול אין פה אפילו עילה משפטית,

 

והוא בטח לא יצא מלוכלך אדון אריק שמאי.

 

במקום לעודד התנהגות כזאת אתם מדכאים אותה אז אל תתפלאו אם זה יקרה לכם!

  • תגובות 159
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
למכונאי שלי גם אסור שיגיד לי על רכב שאני מביא לו את אותם הדברים? לך אתה שמייעץ בפורום לאנשים שמציגים את הדו"חות שלהם?

1. דברי המכונאי שלך אינם מוסיפים או מורידים מאחר ואין הוא מבין בתחום.

2. אני בוחן רכב לרישוי ולא בוחן רכב לקניה/מכירה, כך שגם דברי אינם אורים ותומים.

3. לפחח, לדוגמה, אסור לחוות דעה בנושא.

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

פורסם

מלוכלך?

מלוכלך בעיני מי?

 

כי כמו שאני רואה את הסיטואציה, לגנות את מעשיו של דוד יכול רק שותף לדבר עבירה(במעשה או באידיאולוגיה) של הנוכל, העבריין, הרמאי והשקרן שמנסה למכור רכב שחוט לאדם תמים מן הישוב.

 

כל מי שמגנה את מעשיו של דוד, טוב שיעשה בדק בית מעמיק בינו לבין עצמו ויחשוב למה הוא חושב מה שהוא חושב.

 

 

 

עמית,

 

רכב נכנס לבדיקה לפני קניה, 4 שנים על הכביש, טורבו דיזל עם 15K ק"מ.

 

הגה, ידית הילוכים ודוושות מאוד משופשפים, כסא נהג עם קפיצים שמזמן קרסו וקלא'צ מפריד מאוד גבוה.

 

אתה מעיר לקונה הפוטנציאלי שיבדוק את הנסועה של הרכב יותר לעומק או שאולי גם פה זה לא עניינך?

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם
1. דברי המכונאי שלך אינם מוסיפים או מורידים מאחר ואין הוא מבין בתחום.

2. אני בוחן רכב לרישוי ולא בוחן רכב לקניה/מכירה, כך שגם דברי אינם אורים ותומים.

3. לפחח, לדוגמה, אסור לחוות דעה בנושא.

 

אסור לפי חוק או אסור מבחינה אתית? את זה שאלתי ועדיין אין הפנייה לחוק כזה.

פורסם

לא יכולתי לנסח זאת יותר טוב באגירה.

 

כל עוד מה שהבוחן עושה לא חורג מסמכויותיו שכרגע אין הגדרה להם ולכן לא ניתן לשפוט אותו אלא אם כן יש חוק בנושא (ואין!),

אז זה לא רק טוב זה אפילו מבורך להתערב ושכן ירבו אנשים כמוך!

לא רק שדוד הבוחן ביצע את עבודתו הוא הציל! פשוטו כמשמעו הציל אדם תמים (לא במובן הרע של המילה) מגנב כן גנב!

אדם שלוקח רכושו של אדם אחר בכוח או במרמה, במקרה זה זהו הכסף של האשה התמימה הוא גנב אפשר להוסיף רמאי ושקרן על הדרך!

פורסם
קומפי אני באמת ובתמים לא מבין את הטענה שלך

אתה מבין היטב את טענתי, אך אתה לא מסכים איתה. נכון?

קחו עכשו את הסיפור ותערכו בו קצת שינויים.

אין פה בכלל סוחר(כמובן שגם לא פה מולכלך), גם לא אשה קונה אלא גבר בשנות ה-40(לא צוארון לבן) והמוכר הינו אתם.

עכשו תתארו לי מה הייתם עושים לדוד ע"כ שנכנס לכם למו"מ על מחיר הרכב והרס לכם עסקה...

במקום לעודד התנהגות כזאת אתם מדכאים אותה אז אל תתפלאו אם זה יקרה לכם!

די! תפסיקו להיות טוקבקיסטים!

את אף אחד לא מעניין ה"ברכות" שלכם.

עמית,

 

רכב נכנס לבדיקה לפני קניה, 4 שנים על הכביש, טורבו דיזל עם 15K ק"מ.

 

הגה, ידית הילוכים ודוושות מאוד משופשפים, כסא נהג עם קפיצים שמזמן קרסו וקלא'צ מפריד מאוד גבוה.

 

אתה מעיר לקונה הפוטנציאלי שיבדוק את הנסועה של הרכב יותר לעומק או שאולי גם פה זה לא עניינך?

האם בדקת את משקל הנהג?

האם בדקת את ידיו המסוקסות?

האם בדקת את מגבלת תנועת ברכו השמ'?(כזו שעדיין מאפשרת לו לנהוג על ידני)

אסור לפי חוק או אסור מבחינה אתית? את זה שאלתי ועדיין אין הפנייה לחוק כזה.

פנה אל משרד התחבורה. הם אלו שאוסרים על כפל תפקידים.

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

פורסם

אני התעלם מהביקורת לגבי התגובות שלי אני פשוט ינסה להבהיר לך את המצב שוב

אישה צעירה נכנסה אלינו למכון הבדיקה עם מכונית סיריון 2008 עם 98000 ק"מ , המכונית ליסינג לשעבר , הגברת מעוניינת לרכוש את המכונית.

בתום הבדיקה , ישבתי לסיכום הממצאים , הסברתי לה שהרכב עבר פגיעה מאחורה ויש כיפוף בקורה האחורית ועל פגיעה זו יש ירידת ערך של 2 עד 3 אחוז מערך המכונית אמרתי לה גם שהמשמעות של הפגיעה היא נמוכה . יצאנו מהמשרד ובמסדרון ביקשה הגברת ממני שאסייע לה למצוא את ערך הרכב במחירון של יצחק לוי , הראתי לה את מחיר הרכב , היא בקשה ממני גם להראות לה כמה יש ירידת ערך על הליסנג ועל 98000 קילמטרים . הראתי לך , לחצנו ידיים והגברת נסעה.

עברו 15 דקות והנייד שלי מצלצל, "מדבר איתך הסוחר.....ומייד אני בא לז....את האימה שלך , בגללך הפסדתי עסקה , לך אסור לדבר על ירידת ערך , שילמו לך כדי לבצע בדיקת רכב בלבד !, עכשו אני רוצה פיצוי על ההפסדים שגרמת לי !" , עניתי לו "אני חייב להענות לבקשת לקוח הדורש ממני עזרת במציאת ערך הרכב שהוא עומד לרכוש במחירון , לגבי ירידת הערך בגלל הפגיעה מאחור אני כן רשאי לקבוע ירידת ערך כי אנוכי גם שמאי רכב מוסמך , אני פעלתי כשורה ואינני צריך לפצות אותו כספית".

 

לדעתי עשיתי את העבודה שלי כמו שצריך ומצפוני נקי. נודע לי מאוחר יותר שהסוחר רצה למכור לה את הרכב הזה במחיר מחירון.

 

הוא לא התערב בכלל במו"מ הוא רק הפנה אותה למקורות מידע איפה כאן הבעיה?

פורסם

"בתום הבדיקה , ישבתי לסיכום הממצאים , הסברתי לה שהרכב עבר פגיעה מאחורה ויש כיפוף בקורה האחורית ועל פגיעה זו יש ירידת ערך של 2 עד 3 אחוז מערך המכונית אמרתי לה גם שהמשמעות של הפגיעה היא נמוכה"

 

פה נעוצה הבעיה!

בוחן רכב אשר מסביר את ממצאי הבדיקה אינו יכול לחבוש לראשו שני כובעים!

כל שאר ההפניות ל"מחירון" אינן סוגיה פה.

זאת לא תשובה לשאלה שלי, ומשרד התחבורה לא אוסר על כפל תפקידים, הרבה מהמכונאים שאני מכיר הם גם חשמלאי רכב.

תחסוך ממני תשובה לקנטרנות ילדותית זו.

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

פורסם

מה זאת אומרת הבוחן גם אחראי אם הוא לא יבהיר לה את הנקודות האלה הוא אחראי!!!

אם אתה לא יודע אז מכון הרכב חייב לידע אותך על כל פגם שכן אם הוא התרשל הוא חייב לזכות אותך!!! (עד חצי שנה מיום הבדיקה)

התפיסה שלך שגויה מהבסיס, הוא אמר לה 2% עד 3% (במילים אחרות אני לא זוכר בדיוק אבל באיזור). ואם הייתי ממשיך לקרוא היית רואה שהוא לא התערב הוא הפנה אותה למחירון הרכב ששם גם אני וגם אתה יודעים איפה לחפש אבל היא כנראה לא!

פורסם

הבוחן חייב לידע את הלקוח במהות התקלה(במקרה הזה תאונה).

לבוחן אסור לחוות דעה על ירידת ערך!

 

המשפט הראשון היה בעת הצגת בדו"ח בפני הלקוח.

כל שאר ההליך של הצגת המחירון בוצע לאחר הצגת הדו"ח. היו פה שני תהליכים נפרדים.

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

פורסם

ממש "מלח הארץ" כל בעלי התפקידים שמגיבים פה בפורום, פתאום כולם נהיו צדיקים ועסוקים מידי בבירור גבולות התפקיד שלכם.

מעניין מאוד אם סבתא שלכם היא זאת שהייתה מככבת פה בסיפור ובסוף קונה את הרכב הזה במכיר מחירון אם עדיין הייתם חושבים/אומרים את אותם הדברים על בעל מכון הבדיקה, התחושה שלי היא שבטוח שלא!

מי שאמר לפני שאלה שחושבים שדוד פעל לא קשורה צריכים לעשות בדק בית צדק ב200 אחוז ואתם צריכים גם הרבה עזרה בבדק הזה.

פורסם
"בתום הבדיקה , ישבתי לסיכום הממצאים , הסברתי לה שהרכב עבר פגיעה מאחורה ויש כיפוף בקורה האחורית ועל פגיעה זו יש ירידת ערך של 2 עד 3 אחוז מערך המכונית אמרתי לה גם שהמשמעות של הפגיעה היא נמוכה"

 

פה נעוצה הבעיה!

בוחן רכב אשר מסביר את ממצאי הבדיקה אינו יכול לחבוש לראשו שני כובעים!

כל שאר ההפניות ל"מחירון" אינן סוגיה פה.

 

תחסוך ממני תשובה לקנטרנות ילדותית זו.

 

אוקיי, מצטער על הקנטרנות לטענתך, אבל הרבה סערות הקמתם וחוץ מתשובות בנפנוף ידאף אחד עדיין לא הביא סימוכין לטענתו.

פורסם

TIME OUT

 

אומר עמית קיימות הוראות של משרד התחבורה האוסרות על בוחן רכב להיות גם שמאי.

 

עמית יש ביכולתך להעלות את ההראות הללו לכאן . אני מאמין שכולם ישמחו לראותם אולי לא ישמחו לתוכנם.

 

ואז חוק לחוד ואתיקה ומוסר לחוד, כפי שקורה בהרבה מקרים בחיינו.

ולמי ששכח אני בעד דוד.

שאלה נוספת. כיצד קובע הבוחן את חומרת הנזק דהיינו משמעות גבוהה משמעות שולית משמעות נמוכה.

האם קיימים הוראות ברזל בנושא מטעם משרד התחבורה,או שאמות המידה נתונות פרשנות סובייקטיבית של הבוחן.

 

וסתם .

מחיר בדיקה לדוגמה נע בין 400 ל 500 ש"ח בוא נגיד 450 ש"ח.

בא לקוח למכון ינקלה בדיקות בע"מ אומר אנא בידקו לי את הרכב. אומרים לו בשמחה 400 ש"ח .

 

דע לך לקוח שבמשרד הסמוך יושב שמאי רכב מוסמך ,דוד השמאי הוא תמורת 50 ש"ח ייתן לך בסוף הבדיקה הסברים מקיפים על כדאיות הרכישה כפי שעולה ממצאי הבדיקה. או בלשון העם תרגום למה שאנחנו מכנים כסת"ח טיפוסי או הבהרות אמיציות לאותם אלה שהבנתם הטכנית שואפת ל אפס

האם חוקי SET UP כזה?

לדעתי כן.

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם

עמית,

רכב נכנס לבדיקה לפני קניה, 4 שנים על הכביש, טורבו דיזל עם 15K ק"מ.

הגה, ידית הילוכים ודוושות מאוד משופשפים, כסא נהג עם קפיצים שמזמן קרסו וקלא'צ מפריד מאוד גבוה.

אתה מעיר לקונה הפוטנציאלי שיבדוק את הנסועה של הרכב יותר לעומק או שאולי גם פה זה לא עניינך?

 

 

האם בדקת את משקל הנהג?

האם בדקת את ידיו המסוקסות?

האם בדקת את מגבלת תנועת ברכו השמ'?(כזו שעדיין מאפשרת לו לנהוג על ידני).

 

בקיצור, עפ"י התשובה שלך אני מבין שאתה מחפש תירוצים מגוחכים (הנהג הוא שמן, צולע ומסוקס אצבעות, אולי זה פטריק קים בפנסיה) ונותן לאדם תמים ליפול בפח (למרות שאתה מיד מבין וחושד שלרכב הזה יש מעל 300K ק"מ)והעיקר שלא להכניס ראש בריא למיטה חולה וחו"ח ל"חרוג מהסמכויות שלך" .

 

ללא ספק, ארץ ישראל היפה במלוא הדרה וכשזה בא ממך, אז אני רק יכול לדמיין אחוז פלצות על מה שקורה במכונים אחרים ומה בכלל שווה הבדיקה לפני קניה הארורה הזאת.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.


×
×
  • תוכן חדש...