Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ייעוץ בבחירת רכב "הארדקור" עד 200K


oferh
שימו לב! השרשור הזה בן 5001 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אני לא מתכוון למכור בזמן הקרוב אבל אני רוצה תכנית מסודרת לעתיד ולשים כסף בצד לרכב ספורטיבי שיחליף את הקליאו ספורט. אני מאמין ששנה מהיום אני אהיה קרוב למיצוי שלה ואני רוצה להחליף לרכב שיתן תחושה שהוא נבנה לנהיגה בדיוק כמוה ויוסיף פלפל שאי אפשר לקבל בהנעה קדמית. כקו מנחה - אני רוצה לשלם מקסימום על ביצועים וכיף טהור מנהיגה ומינימום על כל מה שמסביב.

 

דרוש: היגוי, התנהגות ויכולת בלימה מעולים, לא הנעה קדמית, מנוע שאוהב סל"ד גבוה, מערכות בטיחות בסיסיות (בקרת יציבות מתנתקת, כריות אוויר), אמינות מכאנית.

רצוי: מנוע אטמוספירי, עלויות תחזוקה שפויות יחסית, דיילי.

לא דרוש: פוזה, גימור, נוחות.

 

המועמדות שעולות לי בראש הן ונראה לי שמסתדרות פחות או יותר עם התקציב:

מיאטה דור שלישי (אפשרי עם שיפורי התנהגות ובלמים), S2000 מקורית משנתון מתאים, איבו 8\9 מקורית משנתון מתאים (ולא STI). אופציה נוספת היא לקחת רכב עם ערך התחלתי נמוך בהרבה (מיאטה דור שני, BMW אקראית), לפרק כל מה שניתן ולשפר כל מה שכדאי בדגש על התנהגות. לא בדיוק העדיפות הראשונה, אם למישהו יש נסיון בכיוון אני אשמח לשמוע.

 

מכל מה שהזכרתי - נהגתי רק במיאטה משופרת בסטאפ לא סטנדרטי (לא בטוח בדיוק מה נעשה בה, אני יודע שהבעלים מרוצה). הבעיות המרכזיות שלי איתה הן שהמנוע די חסר אופי וההיגוי קל מדי. S2000 לוקחת בכל מה שקשור למנוע בלי ספק, אני לא בטוח לגבי התקשורת והתנהגות. על איבו לא יצא לי אף פעם לסוע לא כנוסע ולא כנהג. אני מעריך מאד מה שהרכב הזה מסוגל לעשות אבל לא מעריך את העלויות אחזקה שלו. גם לא בטוח כמה הוא כיף בניגוד לפשוט מהיר. מבחינתי עדיפות אחרונה.

 

בקיצור: בן אדם רוצה לסיים הקפה במסלול מזיע, עם רגליים רועדות וחיוך, גם שנתיים אחרי שהרכב אצלו. תקציב עד 200 אלף שקל. מה לקנות?

שמעון תמיד היה חזק בלחיצות, עוד כשהיתה לו המאה שש ראלי היה עושה רכבות מטבריה לת"א.
- רזמל על שמעון פרס :-D
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה עם ה370Z מבית ניסאן אני מאמין שבעוד כשנתיים עם ירידת הערך תוכל לרכוש בתקציבך אקזמפלר או אפילו לייבא אחת בייבוא אישי עם גיר רגיל במחיר טוב יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה נראה כאילו אתה יודע מה אתה רוצה, לא נראה לי שיכולים לתרום לך פה יותר מידי.

אין בארץ מבחר גדול שיכול לתת לך את מה שאתה מחפש, לדעתי S2000.

"If you can't explain it to a six year old, you don't understand it yourself."

- Albert Einstein

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה עם ה370Z מבית ניסאן אני מאמין שבעוד כשנתיים עם ירידת הערך תוכל לרכוש בתקציבך אקזמפלר או אפילו לייבא אחת בייבוא אישי עם גיר רגיל במחיר טוב יותר.

 

ה370 כבדה ומסורבלת מידי עבור הבחור שרוצה rush,ה370 מיודעדת להיות סופר קופה GT מאשר מכונת נהיגה טהורה,

והיא לא נכנסת ולא תכנס ב3 שנים הקרובות לתקציב.

 

מה בנוגע לאימפרזה GT?

אגב אפשר לייבא קיטראם לארץ? :)

Porsche 944 turbo

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יותר פשוט לייבא את עצמך לקייטרהאם אבל זה בול הכיוון (אם רק היה אפשרי).

שמעון תמיד היה חזק בלחיצות, עוד כשהיתה לו המאה שש ראלי היה עושה רכבות מטבריה לת"א.
- רזמל על שמעון פרס :-D
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מיאטה היא היחידה בתקציב הזה שתאפשר לך לקנות רכב חדש. בתמורה תקבל היגוי, התנהגות ובלימה מעולים, הנעה אחורית ומערכות בטיחות כפי שדרוש לך, כמו גם אמינות מכאנית מאוד גבוהה.

לא תקבל מנוע חזק במיוחד, אבל תוכל לשפר אותו בעלויות לא יותר מדי גבוהות (10-15 אלף) למצב של כמעט כמו הקליאו שלך מבחינת כוח. עלויות התחזוקה מאוד שפויות למעט נושא הביטוח - כ-5000-6000 לשנה למקיף בלבד. דיילי - זה תלוי בך. לי אין בעיה, אבל אם לך יש ילדים או שאתה מסיע יותר מבנאדם אחד זה עשוי להיות בעיה (ולעיתים הייתי שמח לקצת יותר מקום למטען).

בגרסה מתוחת הפנים תקבל גם איכות חיים מעט עדיפה, מתלים שפחות דורשים שיפור ורק ההגה, לטעמי, מעט קל יותר ופחות מחובר. אבל היי, זה לא שההגה של הקליאו מתקשר עם חוצנים...

 

S2000 - קשה למצוא אחת משנתון מתאים ועם בקרת יציבות, היא יקרה יותר לאחזקה, מנוע שחייב סל"ד גבוה, התנהגות כביש חדה אבל לא סלחנית. אפילו פחות פרקטית ממיאטה. לטעמי פחות משתלמת, במיוחד שהיא קצת פחות ברת ניצול מהמיאטה בכל הקשור למגבלות.

איבו - 8 ו-9 מעט שונות, לא אכנס עכשיו להבדלים (יכול להפנות אותך לכתבה מתאימה). שים לב - עלויות אחזקה מאוד גבוהות. מכונית נוקשה מאוד ומעייפת ליום יום, אבל התנהגות כביש ברמה סופר-גבוהה וביצועים שתי רמות מעל מה שאתה מכיר מהקליאו. בפירוש כיף אדיר מבחינת נהיגה ספורטיבית.

 

ה370 כבדה ומסורבלת מידי עבור הבחור שרוצה rush,ה370 מיודעדת להיות סופר קופה GT מאשר מכונת נהיגה טהורה,

והיא לא נכנסת ולא תכנס ב3 שנים הקרובות לתקציב.

 

מה בנוגע לאימפרזה GT?

אגב אפשר לייבא קיטראם לארץ? :)

 

370 ממש ממש לא מרגישה כבדה ומסורבלת מדי. אחרי נהיגה ספורטיבית בה אני משוכנע שאם היה לי הכסף זו המכונית הבאה שלי. לא כ"כ מבין את המושג "סופר קופה GT" בהקשר הזה, אבל בפירוש מדובר במכונת נהיגה פשוט מעולה.

אימפרזה GT לחלוטין לא בליגה.

ולא, אי אפשר לייבא קייטרהם לארץ. אבל הלוואי ואפשר היה להביא לכאן אליז...

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בקיצור: בן אדם רוצה לסיים הקפה במסלול מזיע, עם רגליים רועדות וחיוך, גם שנתיים אחרי שהרכב אצלו. תקציב עד 200 אלף שקל. מה לקנות?

 

היום המצב בענף שלנו מדשדש קמעא, אבל אולי תחכה קצת וקנה קארטינג. מחירים משוערים: 5000-15000 למשומש, 20000-30000 לחדש, 45,000 לשיפטר שעושה 0-100 ב 3 שניות ומהיר כמו שד (אם תייבא בעצמך או אחד היבואנים יארגן לך)

יישאר לך עודף מ 200,000 אש"ח :)

אתה הולך להזיע הרבה, הרגליים ירעדו ואתה תחייך :)

בלוג הקארטינג שלי - http://www.kartingblog.co.il

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תעשה נסיעת מבחן ב-MX-5 המחודשת, נושא המנוע שופר קלות (נשמע קצת טוב יותר ועם טיפל'ה יותר אופי מבעבר),

ולטעמי גם ההתנהגות (פחות זוויות גלגול) וההיגוי (יותר משקל). לא הבדלים אסטרונומיים מהדור השלישי לפני המתיחה,

אבל ביחד השינויים האלה מצטרפים לחבילה יותר נחמדה ממה שהיה במקור.

 

בתקציב ובדרישות שלך לדעתי ה-MX-5 תהיה המועדפת, עם כל החיבה (הרבה מאוד) שלי ל-S2000, היא פשוט

יקרה מדי ועם עלויות אחזקה בשמיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה לתגובות עד כה. אם מישהו יוכל להפנות אותי לחברי פורום אשר הם בעלים של S2000 ואיבו לצורך בדיקת עלויות אחזקה מדויקות, אני מאד אודה לכם.

שמעון תמיד היה חזק בלחיצות, עוד כשהיתה לו המאה שש ראלי היה עושה רכבות מטבריה לת"א.
- רזמל על שמעון פרס :-D
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היום המצב בענף שלנו מדשדש קמעא, אבל אולי תחכה קצת וקנה קארטינג. מחירים משוערים: 5000-15000 למשומש, 20000-30000 לחדש, 45,000 לשיפטר שעושה 0-100 ב 3 שניות ומהיר כמו שד (אם תייבא בעצמך או אחד היבואנים יארגן לך)

יישאר לך עודף מ 200,000 אש"ח :)

אתה הולך להזיע הרבה, הרגליים ירעדו ואתה תחייך :)

 

את האמת זה נשמע ממש מעניין.

איפה ניתן להשתמש בכלי?

 

עידן

צרפתיה שגורמת לך לחייך :-D

סקס סמים ואריה שאוהב סולר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

croc הוא בעלים של S2000.

 

בנוגע לאיוו - האמן לי, מדובר על פי 2-3 עלויות חודשיות ממה שאתה מכיר.

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני נהנה מ-S2000 יותר מאשר מיאטה משופרת.

לא הכל ורוד ומושלם אבל בכל זאת.

דבר ראשון שצריך לשפר בשני הרכבים זה צמיגים.

כי OEM הם לא משהו מדהים בכלל.

מבחינת עלויות אחזקה יצא לי משהו כמו 2000-2500 ש"ח יותר על ביטוחים וטסט.

דלק כ-30% יותר.

עלויות חלפים של הונדה בארץ (ובאירופה) פסיכיים לגמרי.

בגדול בערך פי 2 ממזדה דור 3 (זה מה שראיתי בחלפים לטיפולים שותפים).

אני משתדל להביא דברים מארה"ב.

 

בקרת יציבות מאוד טובה ואפשר לנסוע איתה דלוקה כל הזמן והיא לא מפריעה.

 

מבחינת פרקטיות - לא ידוע למה בדיוק הכוונה.

יש בפנים מספיק מקומות איכסון.

תא מטען גדול יותר.

 

אני למדתי שמרכיב חשוב בעסק הזה איזה רכב מושך אותך מבחינה אמוציונלית.

let the sun shine, let the :idea: glow, let the life flow :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היו בזמנו כמה דיוני S2000 לעומת מיאטה, עם הרבה מידע מקיף וטוב, תריץ חיפוש תחת המשתמש שלי, כתבתי המון בנושא.

 

כמובן שכל דיעה משקפת רק את זו של בעליה, אבל המשפט האחרון של Croc מסכם הכל בצורה טובה:

 

בסופו של דבר, ממה שאני הספקתי ללמוד, כל השיקולים בטלים למול המרכיב הרגשי.

 

אתה תגיד לבנאדם לא לקנות S2000 כרכב הנעה אחורית ראשון, והוא עדיין יקנה.

 

אתה תגיד לבנאדם שהמנוע של ה- S2000 מדהים, הוא יחפש סיבות למה ההתנהגות של המיאטה עדיפה ויקנה אותה. ועוד ועוד ועוד...

 

***נמחק לבקשת נשוא המשפט***

 

שתי המכוניות מצויינות ונפלאות, כל אחת בדרכה שלה. את המיאטה קל (וזול) יותר לשפר, וההתנהגות טובה יותר במקור. המגבלות של ה- S גבוהות יותר, לעומת זאת.

 

קח בחשבון שיש הבדלי התנהגות בין הדורות השונים של שתי המכוניות, דין NC אינו כדין NB, ודין S2000 משנת 2009 אינו כדין אחת משנת 2003.

 

יאאלללה, שיהיה בהצלחה !

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=green][B][COLOR=#696969]ACTION speaks LOUDER than WORDS[/COLOR][/B][/COLOR][/FONT] [FONT=Comic Sans MS][COLOR=green][B]K[/B]eep [B]m[/B]e [B]c[/B]aged [B]a[/B]nd [B]f[/B]ree [B]t[/B]he [B]b[/B]east[/COLOR][/FONT] [COLOR=#f1f6f8][FONT=Verdana][COLOR=#000000][B]Jin Ba Ii Tai [/B]-[FONT=Book Antiqua] [URL="http://www.youtube.com/watch?v=cVarDBb199M&feature=player_embedded"]Fast[/URL] in, [URL="http://www.youtube.com/watch?v=CyDykQWck74&ob=av3e"]Drift[/URL] out[/FONT][/COLOR][/FONT][/COLOR]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוא נתייחס לשנתון 2007 שציינת. צא מנקודת הנחה שיסעו על הרכב חזק על בסיס יומי (אני סופר שומר ופדנט אבל כשהמנוע חם אין אלוהים):

* כמה עולה טיפול החלפת שמן והאם צריך כל 5K או 10K?

* מה צריכת הדלק המשולבת הצפויה?

* כמה יעלו טיפולים שונים (רפידות\דיסקים, טיימינג, תושבות וכו')

* כמה יעלה סט צמיגים טוב? (נניח R1R, אני מבין שצריך 225 ו- 245 לקדימה והאחורה בהתאמה?)

* האם דרוש פוינטר\או איתוראן?

* כמקורית הבלימה שלה היא: לא טובה, סבירה, טובה או מעולה?

* האם מחיר של 200 אש"ח לשנת 2007 הוא ריאלי ואם לא האם הן נסחרות ביותר\פחות מהמחירון ?

 

 

עופר,

כמו שכבר אמרתי לך אני לא יודע להגיד לך על עלויות עבודה.

אני לא הולך למוסכים מורשים כי הם לא מקצועים ויקרים בלי סיבה.

 

עלויות כל החומרים תלויים האם אתה קונה אצל יבואן או בצורה יותר חכמה.

 

צמיגים - סם של ברידג'סטון מקורי עולה כ-4000 ש"ח.

אני הבאתי דאנלופ Z1 מחול עלה מעל 4500 והרבה עצבים אבל הם יותר טובים.

R1R לא היו במידות מתאימות.

בד"כ דרושה מע' איתור. תלוי בביטוח שתשיג.

לא מכיר מושג צריכת דלק משולבת.

נהיגה רגילה עם VTEC מיד פעם יוצא לי 8.7 קמ/ל.

מסיבוב בנס הרים אני חוזר עם 6.5 קמ/ל.

טיימינג? לא למדת את החומר בכלל. אין לה חגורת טיימינג אלא שרשרת. (גם למיאטה NC).

בלמים עוצרים טוב אבל לא נושכים.

עלות כל החומרים בארץ פסיכית. זוג צלחות בלם קידמיות 2400 ש"ח כולל מעמ. בחול 650 ש"ח.

פילטר שמן 220 ש"ח לעומת 8$.

 

מחירים - זה תלוי בפלצנות של המוכר.

אני רואה מוכר מנתניה עם שחורה שרוצה מחיר גבוהה על רכב שמור.

מחיר שנתתי לו לפני 4 חודשים היה יותר גבוהה ממה שהוא רוצה היום.

זה חכם?

אדומה מת"א במצב חיצוני ופנימי לא שמור בכלל אבל הוא רוצה מעל המחירון.

אדומה מת"א אתה יכול לקנות בפחות מ-200 אבל זה היה רכב הדגמה ורכב רשום על חברה כך שצריך להוריד 18% והוא לא מוכן לזה - אז שישאר תקוע עם הרכב. עוד ממרץ הוא מנסה למכור ומספר סיפורים שמחר יש לו קונים מטרייד ואין ושאר החארטות.

אם היו רוצים למכור אז אני מזמן הייתי קונה.

מצאתי מוכר יותר מציאותי עם רכב במצב טוב שהגענו למחיר הוגן ומקובל.

אבל ידעתי שאני צריך מיד לשלם על צמיגים ובלמים.

 

לדעתי עזוב אותך מחישובים מדוקדקים - אם יש לך תקציב אז לך על זה.

גם שנת 2006 אתה יכול הן יותר זולות וזה בדיוק אותו רכב.

אני אישית לא רציתי קילומטראג' גבוהה (ובטח לא רכב מכוסך) אז נאלצתי לעלות בשנתון.....

let the sun shine, let the :idea: glow, let the life flow :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על התגובות המפורטות, חברים. יש לי כיוון כללי טוב לגבי עלויות רכישה\תחזוקה של הרכבים ואני אתחיל להתעדכן לגבי מצב שוק היד 2. כשהזמן יבשיל כנראה שאלך על ה- S2000 למרות שלא פסלתי את המיאטה עדיין, בעיקר בגלל עלויות ומורכבות התחזוקה לעומת ה- S2000 וההבדל הענק במשקל בינהן.

שמעון תמיד היה חזק בלחיצות, עוד כשהיתה לו המאה שש ראלי היה עושה רכבות מטבריה לת"א.
- רזמל על שמעון פרס :-D
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5001 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...