Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בטח לא שאלו את זה קודם, ZX וולקן VS אלפא מיטו


יובל
שימו לב! השרשור הזה בן 4961 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

 

 

נ.ב. הרכב הקודם שלי נמכר בסכום גבוה מאוד מעל המחירון למישהו שבחיים לא שמע על הפורום הזה וכל הקשר בינו למחשבים מקרי בהחלט. (הגיע אליי דרך יד 2)

 

אם שוק הרכב היה נבנה לפי קארספורום, במקום מאזדה 3 היינו רואים סקודה פאביה בכל פינה. :-D

או פיאט גרנדה פונטו מאוטודיל 2010! עם 0ק''מ! ב79 אלף ש''ח! כמו של אביו של ד''ר סובארו. :lol:

 

מסתבר שהיחצנות בפורום הזה לא כלכך עוזרת. :-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 114
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ממש תיאוריית הקונספירציה.

אני (בניגוד אליך) לא קונה רכבים בשביל למכור אותם אחרי יומיים לכן לא ממש מעניין אותי מה יהיה ביום המכירה, אבל אני בטוח שיהיה קל מאוד למכור אותה.

 

אני שואל את עצמי את השאלה וגם אתה צריך לשאול את עצמך: מי מבין שנינו חיפש רכב כזה מעל שנה ויודע בכמה הן נסחרות ?

אגב, זה נכון 2006 ידנית 3 דלתות (בלי קשר לצבע כמובן )היא זו שהולכת חזק מעל המחירון כי יש לה את המחירון הנמוך (משמעותית!) מבין שאר התצורות ,הגירים והשנתונים. השאר הולכים במחירון מינוס. אם הפער יצטמצם בסיוע לוי יצחק אז זה כמובן ישתנה.

אגב בעניין הצבע השחור, הייתי מוכן לשלם כמה אלפים טובים מעל המחירון לרכב שאינו בצבע שחור לבן או אדום . [יש 2-3 אפור עכבר וגם 1-2 כחולות]

 

מצחיק לשמוע את זה ממישהו שמנסה להשתמש בשם של הגולף GTI כדי לשווק את רכבו.

לבנות לרכב שאין לו שוק, שוק מלאכותי מעל גבי הפורום זה אולי נכון במקרה של המוניות הכחולות, אותן אתה (וגם ידידי ערן S) מנסים ומתקשים למכור יובלות.

בלי לשים לב אתם משתמשים בשם של הגולף GTI כדי לשווק את הרכב שלכם שזה רק מוכיח איזה שוק יש לה, אז תעשה לי טובה... :D

 

נ.ב. הרכב הקודם שלי נמכר בסכום גבוה מאוד מעל המחירון למישהו שבחיים לא שמע על הפורום הזה וכל הקשר בינו למחשבים מקרי בהחלט. (הגיע אליי דרך יד 2)

אז מה, יכול להיות שבאמת יש שוק לGTI MK4 וזה לא משהו שקרי שבניתי מעל גבי הפורום כפי שתמיד טענת?

היתכן שתהיה בעתיד ל GTI MK5 שהוא רכב בכמה ליגות טוב יותר, דרישה ? מה עוד שנמכרה ממנו כמות זעומה של אקזמפלרים ביחס לMK4 (שעדיין נסחרה גבוה מאוד )?

 

אני אשתדל להתייחס לכל שטות שכתבת פה מבלי להפלות אף עיוות כזה או אחר פרי מוחך הקודח...

 

אני קונה רכבים ומוכר אחרי יומיים?

את ה- 205GTI שנתיים לפחות והיא נמכרה בחוסר רצון בגלל לימודים.

את הוולקן החזקתי 3 שנים (נדמה לי, מינימום שנתיים).

את הקליאו 3.5 שנים והסיבה העיקרית למכירתה היו צרכים שהשתנו (עגלת תינוק וכו')

פה אנחנו מגיעים לסקודה- גם היא נמכרת מחוסר רצון. לא יודע מה איתך, אם היית מקבל רכב מהעבודה שאין לך אפשרות לוותר עליו כי הוא חלק מהתפקיד (כמובן לא משלם את עלות הרכב אלא רק שווי שימוש)...היית משאיר גם את הגולף בנוסף? לא נראה לי. אפילו בדקתי את האפשרות להחזיק את הרכב של אישתי שיש לה מהעבודה ולהשאיר את הסקודה בשבילה, גם זה לא היה אפשרי (שוב, רכב לצרכי עבודה ולא ליסינג). נראה לך שהייתי קונה את הסקודה לפני חצי שנה אם הייתי יודע שאני אקבל רכב מהעבודה? הייתי נשאר עם הקליאו עד עכשיו ועכשיו מוכר אותה. אז לפני שאתה משמיץ מישהו פה ומעביר ביקורת על הרגלי הקניה והמכירה שלו תנסה לברר קודם כל את העובדות ולא ללמוד רק ממה שאתה קורא בפורום (בזה אתה מעולה).

 

 

הסקודה של נמכרה בצער רב, הקונה עשה עסקה מעולה כי הוא קיבל במחיר נמוך יותר בכ-40K ש"ח רכב זהה מכנית לגולף GTI ומציע שימושיות גבוהה יותר לבעלי משפחות. גולף GTI דור 5 זה יופי של רכב שמשלב הכל מהכל כאשר שילוב מנוע+גיר שלה נחשב למוצלח ולכן עשיתי שימוש בכך במודעת המכירה שלי. אבל, בתנאי השוק הנוכחיים מי שיקנה אוקטביה VRS עושה עסקה מוצלחת הרבה יותר מגולף GTI מאותו שנתון...כך אני חשבתי כשרכשתי את הרכב וכך גם מי שקנה ממני את הרכב. יש רק סוג רוכש אחד שיעדיף לשלם עוד 40K על רכב דומה מאוד, זה שמושפע מאוד מהתדמית שהרכב משדר. אז כנראה שיש אנשים שמוכנים לשלם עוד 40K על רכב שישלים להם את מה שחסר להם בתוך עצמם, אני לא זקוק לזה ומעדיף להנות מיחודיות, תא מטען גדול, איבזור עדיף בפחות כסף.

 

מה שכתבתי על הצבע של הרכב שלך היה בצחוק ובהגזמה, מפתיע אותי שדווקא אתה לא הבנת את הבדיחה מאחר והודת בעבר שחלק ממה שאתה כותב בפורום על צרפתיות וכו' הוא בכוונה בהגזמה ובצחוק. סה"כ נראה לי משעשע שטענת שבדיוק רכבים כמו שלך (כלומר, GTI מודל 2006, ידנית עם 3 דלתות) הן אלו ש"כבר עכשיו הולכים חזק מעל המחירון".

Heaven is where the police are British, the cooks French, the mechanics German, the lovers Italian and it is all organized and run by the Swiss

 

 

Hell is where the chefs are British, The mechanics French, the lovers Swiss, the police German, and it is all organized and run by the Italians

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם שוק הרכב היה נבנה לפי קארספורום, במקום מאזדה 3 היינו רואים סקודה פאביה בכל פינה. :-D

או פיאט גרנדה פונטו מאוטודיל 2010! עם 0ק''מ! ב79 אלף ש''ח! כמו של אביו של ד''ר סובארו. :lol:

 

מסתבר שהיחצנות בפורום הזה לא כלכך עוזרת. :-)

 

בטח התכוונת ל"אם שוק הליסינג... היה נבנה ע"פ קארספורום (איזו הכללה: כל החברים בפורום חושבים באותו פורמט:shock:)"

בכל אופן, לפחות זה היה יותר אסטטי ונעים לעין.:lol:

 

מאיר כרגיל, תגובה ארסית שאינה תורמת לשום דיון ורק מאדירה את "רכב העל" מאזדה 3, וממזערת את יתרונות/תרומת האירופאיות לשוק ולצרכנים, כי אצל מאיר זה או מאזדה 3 או אופניים.

ד"א, בכל יום ובכל שעה, הייתי מעדיף את הסקודה אוקטביה (אם כבר השוואה לעניין).

שמרנות היא עצלנות מחשבתית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בטח התכוונת ל"אם שוק הליסינג... היה נבנה ע"פ קארספורום (איזו הכללה: כל החברים בפורום חושבים באותו פורמט:shock:)"

בכל אופן, לפחות זה היה יותר אסטטי ונעים לעין.:lol:

 

מאיר כרגיל, תגובה ארסית שאינה תורמת לשום דיון ורק מאדירה את "רכב העל" מאזדה 3, וממזערת את יתרונות/תרומת האירופאיות לשוק ולצרכנים, כי אצל מאיר זה או מאזדה 3 או אופניים.

ד"א, בכל יום ובכל שעה, הייתי מעדיף את הסקודה אוקטביה (אם כבר השוואה לעניין).

 

ומי בדיוק קונה את הרכבים מהליסינג אחרי 3 שנים? רובוטים? :shock:

אני בטוח שאם הם היו מביאים רק סקודות או פיאטים הם היו נתקעים עם הרכבים האלה שנים במחסן.

 

וזה לא ממש מעניין אותי מה אתה מעדיף, מצידי תעדיף גם רנו 5, אז תחסוך את זה ממני. :-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ראשית, הלקוח הישראלי היה מתרגל לכל רכב שהיו מציפים בשבילו חברות הליסינג כפי שהתרגל למאזדה כך הוא התרגל ליונדאי אקסנט וליונדאי גטס הבינוניות-, לפונטו, לפוקוס וישנם דוגמאות רבות לאורך כל השנים. שום רכב לא נתקע ולא היה נתקע משום שמחזוריות השוק עושה את שלה.

 

שנית, אם הייתי שולח לך את ההעדפות שלי בפרטי, אז אולי הבקשה שלך הייתה רלוונטית. היות שזה שירשור פתוח לכל, אתה תמשיך לקרוא בעיון (כמו שעשית עד עכשיו) מה דעתי.

שמרנות היא עצלנות מחשבתית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ראשית, הלקוח הישראלי היה מתרגל לכל רכב שהיו מציפים בשבילו חברות הליסינג כפי שהתרגל למאזדה כך הוא התרגל ליונדאי אקסנט וליונדאי גטס הבינוניות-, לפונטו, לפוקוס וישנם דוגמאות רבות לאורך כל השנים. שום רכב לא נתקע ולא היה נתקע משום שמחזוריות השוק עושה את שלה.

 

שנית, אם הייתי שולח לך את ההעדפות שלי בפרטי, אז אולי הבקשה שלך הייתה רלוונטית. היות שזה שירשור פתוח לכל, אתה תמשיך לקרוא בעיון (כמו שעשית עד עכשיו) מה דעתי.

 

אתה טועה ומטעה.

שוק הליסינג נקבע ע''י ביקוש הצרכן.

 

אף אחד לא מכריח אותך לקחת מאזדה 3, יש עוד רכבים כמו פוקוס, C4, קרוז, סיד, פורטה, ועוד ועוד.

 

ועדיין הכי מבוקשת ונמכרת שנה אחרי שנה היא - מאזדה 3. כי זה מה שהכי טוב לרוב הלקוחות.

 

וככה גם אני, שיש לי 3 פרטית ולא מהעבודה שמצאתי אותה כמועדפת ביותר בשבילי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שוק הליסינג נקבע ע''י ביקוש הצרכן.

 

נופ, שוק הליסינג נקבע ע"י אינטרסים כלכליים של חברות הליסינג ביחס לתנאים עדיפים או גרועים של היבואנים עצמם, בהתחשב במידה מסויימת בביקוש הצרכנים.

 

מכיר את המשולש הזה של תנאי השיבוץ של צה"ל, שבו יש "צרכי הצבא", למול "נתונים אישיים", למול "העדפות אישיות".

 

אז כאן, כמו שם, האלמנט השלישי במשוואה, הוא בעדיפות האחרונה. וזה לא ניחוש או הימור, אלא ידע מבוסס מתוך הענף עצמו.

 

אין בכך שום דבר בשביל לשבח או לגרוע מערכה של מאזדה 3, רק הטיעון שהעלית טומן בחובו כשל לוגי בסיסי בהתחשב במציאות.

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=green][B][COLOR=#696969]ACTION speaks LOUDER than WORDS[/COLOR][/B][/COLOR][/FONT] [FONT=Comic Sans MS][COLOR=green][B]K[/B]eep [B]m[/B]e [B]c[/B]aged [B]a[/B]nd [B]f[/B]ree [B]t[/B]he [B]b[/B]east[/COLOR][/FONT] [COLOR=#f1f6f8][FONT=Verdana][COLOR=#000000][B]Jin Ba Ii Tai [/B]-[FONT=Book Antiqua] [URL="http://www.youtube.com/watch?v=cVarDBb199M&feature=player_embedded"]Fast[/URL] in, [URL="http://www.youtube.com/watch?v=CyDykQWck74&ob=av3e"]Drift[/URL] out[/FONT][/COLOR][/FONT][/COLOR]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לאורך זמן כוחות השוק משפיעים - כלכלית וכספית .

 

כלכלה היא במדעי החברה ולא המדוייקים - זה לא רק עלות כספית , זה עוד דבר של רצונות הגיוניים וגם רגשיים , כייף , יופי .

 

עלות כספית - היא גם נכונה - תואם לשאר השיקולים בעדיפות זו או אחרת .

 

יש לנו בליסינג מספר רכבים , לא רק רכב אחד .

לאורך זמן גם בליסינג יש כוחות שוק - הלקוחות רוצים רכב זה או אחר משיקולייהם .

וכאשר הרכבים הללו לאחר הליסינג מוצעים לבחירת השוק הפרטי - שוב כוחות השוק קובעים כיוון , לאיזה דגמים יש ביקוש.

 

אז מספיק עם הגדרת הליסינג קובע - גם בליסינג יש שיקולים כלכליים, דהיינו הגיוניים ורגשיים .

יותר מכך - מדוע השוק הכלכלי הפרטי מוכן לקנות רכבים אלו אח"כ - אולי יש בהם ערך מוסף נוסף ..

יש רכבים צרפתיים , וגרמניים ואמריקאיים וקוראנים ויפנים בליסינג - מדוע עד היום לא חל שינוי , בשל 100 ש"ח לדעתכם לכאן או לכאן .

ובמכירה אח"כ לשוק הפרטי - היה אמור להיות דרישת יתר לרכבים הלא מאזדיים לדעתכן - מדוע זה לא כך .

 

אם לא הייתה דרישה לרכב/מוצר מאחר והוא לא עומד בדרישות הצרכן - גם אם נוריד את מחירו , הוא לא יהיה תחרותי מול אחרים .

יקחו את המוצר משיקולים כספיים בלבד .

לכן כאשר מוצר מתומחר במחיר דומה , ותואם למחירי מוצרים שווים לו בשוק , ויש לו דרישת יתר - כנראה הוא מתאים ללקוחות

יותר ממוצרים אחרים .

המוצר הנ"ל נמכר כבר כ 8 שנים , ועדיין יש למוצר ביקוש יתר - זה לא טפשות או עדר , זו העדפה כלכלית פשוטה .

 

כנראה יותר אנשים מתחברים למוצר הנ"ל , מאשר מתחברים למוצרים אחרים שמנסים לדחוף בפורום , חדשות לבקרים .

כי אם אתם הצודקים - לאורך זמן גרף הביקוש למוצר שלכם , היה מתאזן עם הדרישה מהשטח - והוא לא .

 

ואני - אני רוצה את הגו'לייטה אוטומטית או דבל .

 

אייל .

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב טוב טוב, אבל ישנם מספר דברים שאני חולק עליהם:

א: מעטים ה"מדעים", ובכללם כל מה שנכלל ב"מדעי החברה" שנכנס בהם רגש, יופי וכדומה. אני יודע שאנשים (בעיקר הייטקיסטים ואנשי "מדעים מדוייקים") נותים לזלזל במדעי הרוח והחברה אך גם כאן המחקר דורש התעלמות מדעות ומרגשות פרטיים. חוץ מזה במקומות שכן נכללים אלמנטים של אסטטיקה, רגש, מטען אישי וכדומה, הם נעשים תוך נימוקים מחקריים-"מדעיים" ואין כל פסול בזה ואפילו זה מבורך. לידיעתך גם בתורת המשחקים למשל יש עניין חזק של רגש, ואינדיבידואליזם. (אתה בטח לא רוצה לחיות בעולם שהוא נגזרת של שבלונה אחת וזהו, נכון?). חוץ מזה עשית מניפולצייה קטנה עם עניין הכלכלה והרגש, עוד לא הכרתי קצין רכב שפעל ע"פ ה"רגש" בבחירת הרכבים לצי שלו.

וכן מעטים האנליסטים/ כלכלנים וחבריהם שישקעו במניה מסויימת כי המזכירה של החברה ממש "אטרקטיבית", או כי קוראים לחברה כמו לבן שלהם. רגש והיגיון הם שני קטבים שונים ואתה חיברת ביניהם. (לראיה קאנט שהיה מתמטיקאי רציונליסט (הגיוני מאוד) הואשם שכאשר הוא הגה רעיון פילוסופי העוסק במוסר האנושי היה זה רעיון נטול רגש המושפע מהיותו מתמטיקאי רציונליסט. אלו היו 60 שניות על פילוסופיה, רציונליזם ורגשות:wink:).

 

ב:גם היונדאי גטס ברמת האיבזור (יותר נכון החוסר איבזור) GLF, היא הצלחת ליסינג מסחררת. אז מה זה אומר, שזה רכב טוב? ומה בדיוק הערך המוסף שיש לרכב הזה בשוק הפרטי? (אני מדגיש: מדובר על הגטס מדגם הGLF הלא בטיחותית, לא חסכונית ולא נוחה- אני יודע שבסעיף האמינות היא מצטיינת, ו...?)

 

ג: ברצוני לציין עובדה שוב: כל רכב שמוחזק בליסינג מגיעה לשוק הפרטי בדרך זו או אחרת- זה יכול להיות המאזדה וזה יכול להיות הגרנדה פונטו או הפוקוס, C4 לכולם יש את הקונים שלהם כמו לגטס המדוברת וליונדאי אקסנט שכפי שאמרתי ואני חוזר על כך, הם רכבים בינוניים ומטה שנסחרים בארץ ונקנים ישירות מחברות הליסינג ללא יוצא מן הכלל.

 

ד: כפי שפתחת ואמרת וכאן זה נכון, עניין הרגש משחק תפקיד ואחד מהרגשות הכי חשובים לישראלי הוא "לא לצאת פראייר", זו בערך המילה שחזרה על עצמה הכי הרבה פעמים כאשר סיפרתי לX או Y שרכשתי בזמנו פז'ו (או אלפא, או פיאט...). אתה יכול לנחש מה היו במקרים רבים הרכבים שברשותם (אקסנט, גטס, טיוטה קורולה בת 12, וכדומה).

 

ג: אף אחד לא דוחף כלום לאף אחד. רובנו הגדול לא עוסק בתחום הרכב כעיסוק ראשי, ולא שליח של אף יבואן או יצרן. אנחנו מקסימום מנסים לייעץ, להעביר מהידע ומהניסיון שלנו (טוב רובנו), ולחלוק מידע עם אחרים (ואני מצטער אם דיברתי בשם מישהו שחולק עלי עימו הסליחה).

 

ד: בפורום מסוג זה מתערבבים הרגש עם הניסיון ועם ההגיון ולפעמים עם אמוציות מיותרות. אך ממחלוקת יצאה "תורה", במקרה הזה אני מקווה שיצא לבחור רכב חדש.

שמרנות היא עצלנות מחשבתית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שאלה אחרת,

 

אם התקציב הוא 180K לרכב חדש או 100K לרכב משומש, הייתם מציעים משהו משומש שיהיה מהנה יותר?

 

אני חוזר על השאלה בניסיון לקטוע את הדיון הפילוסופי :wink:

יובל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מחזק את ההודעה שלפני לגבי הקליאו ביחוד שאתה כבר רגיל לצרפתיה שנותנת גם אם היא לא מתקשרת

 

וחוץ מזה יובל אתה חוצפן, אנשים מנהלים כאן דיונים ברומו של עולם ואתה בא עם השטויות שלך.

 

לך תפתח שרשור משלך :-Dשם תחפש לך רכב.

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יובל.

 

יש 100K.

יש עוד רכב שיכול לשמש ליומיום באחזקה שפויה.

 

הנביעה הלוגית המתבקשת זה STI. נקודה. (מתי אצלי?)

 

אני גם מעדיף משהו חסכוני, יחסית.... חוצמזה ש-STI משומשת בטח תהיה שחוטה

 

ב180 אלף יש הרבה אופציות וטובות מאוד שגם כיפיות לנהיגה וגם שימושיות ואף חדשות מאוד.

 

בינתיים המתחרות היו: ג'ולייטה, מיטו, לאון, אבארת',קליאו,DS3 - יש עוד הצעות?

כרגע, נראה לי שמבחינת נתונים יבשים הג'ולייטה הכי מתאימה - מיטו נפסלה בגלל שהתוספת מחיר לג'ולייטה קטנה יחסית, אבארת' נפסלה בגלל שהיא ספרטנית מידי (בהחלט תענוג לנהוג בה, אבל היא לא יומיומית בשבילי)

 

אגב, למישהו יש מושג מי מביניהם זולה יחסית לאחזקה מהאחרות, למי יש מוסכים נורמליים ואיזה יבואן מתנהג סביר ללקוחות שלו?

 

לגבי הוולקן, המחירון שלה היום כל כך זול, שגם אם אני אכפיל אותו פי 2, עדיין הרכב לא יהיה שווה מכירה - עזבו את זה שהרכב עם בולמים ושאר הפרונט מקוריים חדשים, וצמיגי T1R חדשים לגמרי, הכסף שהשקעתי בו הוא כבר כמו המחירון

יש לי היום מאזדה לנטיס (1.8 ידנית) שחברה שלי נוהגת עליה, ואת הוולקן, אחת מהן אני צריך למכור (וההחלטה ממש קשה.... NOT! :p)

יובל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4961 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...