Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6088 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

srool המדידה מתבצעת בנק' זמן.

זה לא משנה אם נמדוד באותו רגע הספק גבוה או אם נמדוד נמוך

המכפלה של זרם במתח בכניסה תמיד תהיה שווה למכפלה ביציאה. זה תמיד קבוע.

המכפלה הקבועה במשוואה היא בעצם ההספק.

-

  • תגובות 103
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
חברה נו באמת, יכול להיות שזה ויכוח עקרוני עם המגבר עומד או לא בהכרזות שלו אבל...

 

אתם באמת חושבים שתצליחו להבדיל בעוצמה בין 1000 וואט ל930 וואט, נו באמת.

לא היתה מערכת עם המונו הזה שבה הסאב לא נשמע טוב ללא קשר לעוצמה שהמגבר מוציא.

במחיר שבו הוא נמכר באמת שאין אופציה אחרת טובה יותר (מניסיון, בזמנו חיפשתי).

 

 

מספיק עם השטויות

 

 

אלי

 

+1.

 

זאת בדיוק הייתה הכוונה שלי, פשוט יש כאן גורמים שיעשו הכל בכדי לסלף את המציאות.

המגבר הנ"ל הכי טוב כרגע שניתן למצוא בתקציב שלו.

 

כל קשקשן אחר שחושב שהוא מאיים כאן עם "מועדי ב'" וכו', רק עושה בדיחה מעצמו, וכנראה שיש לו זכרון קצר.

לא מובן לי מדוע יש נהירה לגבי ההשמצה של סאן-דאון, גם אם זה במחיר של "כתיבת שטויות" כלשונם של המשמיצים.

 

כנראה שזה נובע מיצר הקנאה פרופר, קורה, אבל שיצפו ליחס בהתאם.

זה פשוט מגוכח,פטטי,קטנוני ואידיוטי, אבל גם עם זה ניתן לחיות.

 

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה.

under construction..

פורסם
+1.

 

זאת בדיוק הייתה הכוונה שלי, פשוט יש כאן גורמים שיעשו הכל בכדי לסלף את המציאות.

המגבר הנ"ל הכי טוב כרגע שניתן למצוא בתקציב שלו.

 

כל קשקשן אחר שחושב שהוא מאיים כאן עם "מועדי ב'" וכו', רק עושה בדיחה מעצמו, וכנראה שיש לו זכרון קצר.

לא מובן לי מדוע יש נהירה לגבי ההשמצה של סאן-דאון, גם אם זה במחיר של "כתיבת שטויות" כלשונם של המשמיצים.

 

כנראה שזה נובע מיצר הקנאה פרופר, קורה, אבל שיצפו ליחס בהתאם.

זה פשוט מגוכח,פטטי,קטנוני ואידיוטי, אבל גם עם זה ניתן לחיות.

 

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה.

אם זאת הייתה הכוונה שלך כל הזמן הזה למה לא רשמת את זה מהתחלה וזהו ?

 

לי אין שום בעיה עם מגברי sundown או עם היבואנים שלהם. ההפך הגמור הוא הנכון.

 

אבל זה סיכום נכון של כל הנאמר פה ואין אפשרות להתווכח עם זה.

"המכפלה של זרם במתח בכניסה תמיד תהיה שווה למכפלה ביציאה. זה תמיד קבוע.

המכפלה הקבועה במשוואה היא בעצם ההספק."

Alpine 9887|XETEC GRAVITY 5G-900|tw:alpine spx pro|midbass:Morel hybrid ovation 6|Genesis audiophile 30.01

המערכת שלי למכירה

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=292211

פורסם

זה לא נכון, כי זה מתייחס להיבט אחר של צריכת המגבר ולא לגבי הOUTPUT שלו.

 

זה לא נכון שההספק נשאר קבוע, כי מגבר מספק הספק שונה בהתאם להתנגדויות.

 

נאמר פה שהמגבר לא יכול לספק 1113 וואט RMS כאשר הפיוזים שלו מעידים רק על 970 וואט RMS, וזה קשקוש מטופש.:shock:

 

אין קשר בין הפיוזים לבין הההספק של המגבר כ OUTPUT של הסיגנל.

תבדילו בין הדברים.

 

כי שרשור קודם, אדון חיים טען שהספק של המגבר הוא זה שקובע את יכולת ההספק שלו ביציאה.

וזה גם לא נכון.

גם אם זה 70 אמפר, במכפלה של 14.4 זה מגיע ל1008, שזה כבר יותר גבוה מה970 שהוא מעלה פה.

 

מי שמסתכל על פיוזים כעל מדד לחישוב הספק הOUTPUT של המגבר הוא טיפש.

ויכול לאיים עליי בחוק שימור האנרגיה, אבל הוא לא מבין איך פועל מגבר וכמה זה לא קשור לדיון.

 

אפשר להתווכח עד מחר, נעשתה בדיקה, בתנאים של רכב, וזאת התוצאה.

מי שמערער עליה שיוכיח אחרת.

יש לפחות 10 אנשים בפורום עם מגבר סאן-דאון SAE-1000, שיבדוק.

 

אבל שלא יקשקש פה המצאות על פיוזים.

under construction..

פורסם
srool המדידה מתבצעת בנק' זמן.

זה לא משנה אם נמדוד באותו רגע הספק גבוה או אם נמדוד נמוך

המכפלה של זרם במתח בכניסה תמיד תהיה שווה למכפלה ביציאה. זה תמיד קבוע.

המכפלה הקבועה במשוואה היא בעצם ההספק.

 

חיים,

 

עקבתי אחר השרשור בדריכות ונמנעתי מלהגיב עד רגע זה. לא ברור לי אם אתה מתקשה להבין או מסלף את הדברים בכוונה.

 

אני אחדד את דבריו של רזי(שהצליח להביא את הדברים בצורה הכי פשוטה עם אנאלוגיה יפה).

 

נכון, מתח הכניסה(נאמר 14.4V) כפול זרם(נאמר 75A) = הספק(1080W) = מתח(40V) כפול זרם(27A).

מסקנה - ההספק אינו משתנה, אבל אין לזה קשר להספק המוצא של המגבר.

ועכשיו לנקודה שמתפספסת - המתח הגבוה נדרש בכדי להפעיל את הטרנזיסטורים במגבר(במקרה שלנו מוספטים), הטרנזיסטורים תפקידם להגביר את האות המגיע מהמקור(רדיודיסק/כניסות RCA) ולכן אין קשר ישיר בין צריכת הזרם של המגבר במתח נתון להספק המגבר במוצא לרמקולים.

 

 

בלי קשר לנושא הדיון, אני מבקש מכולם לשמור על איפוק ולהישאר עניניים בדיון, חלק מהתגובות "הולכות על הקצה".

 

איציק

פורסם
srool המדידה מתבצעת בנק' זמן.

זה לא משנה אם נמדוד באותו רגע הספק גבוה או אם נמדוד נמוך

המכפלה של זרם במתח בכניסה תמיד תהיה שווה למכפלה ביציאה. זה תמיד קבוע.

המכפלה הקבועה במשוואה היא בעצם ההספק.

 

ידידי היקר,

 

הסבר נא לי היכן בדיוק הינך מודד את המתח בכניסה, והיכן הינך מודד אותו ביציאה.

אתה טועה ומטעה, ואם תענה לי על השאלה שבמשפט הקודם אוכיח לך כי הינך טועה טעות מרה ביותר.

איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה - העוגה ?

פורסם
רנזי-

אני חושב שבאמירה של הספק קבוע לא היתה התייחסות לשינוי בסיגנל, אלא על מצב שבו ההספק הוא מקסימלי (שזה בעצמו מונח בעייתי כיוון שאנו מחפשים זאת בתנאי עבודה מסויימים מאוד).

 

בבדיקה שהועלתה פה, המתח עלה ל- 34 וולט והזרם היה 32 אמפר, כלומר, הוא נמוך מהזרם שיכול המגבר לצרוך (75A)

האם המגבר יכול למשוך 75A במתח הזה ולספק 2550 וואט ?

 

אותה השאלה מההודעה שלמעלה מופנית גם אליך ידידי היקר.

איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה - העוגה ?

פורסם
איציק, אתה מתכוון שאין קשר ביחס ישיר ? אתה יודע איזה יחס יש ?

 

זה תלוי ברכיבים שמשתמשים בהם, יש מוספטים שיכולים להכפיל את העוצמה פי 10 ויש טרנזיסטורים בי-פולריים(לא בשימוש בדר"כ במגברי אודיו לרכב) שיכולים להגביר גם פי 300, אך מצד שני הם זוללי זרם.

פורסם

ישראל - כל המשיכה מתבצעת על מתח בין 12-14.4 V כי זה משמערכת החשמל ברכב יכולה לספק , המתח של 30ומעלה זה המתחים הפנימיים שהולכים לטרנזיסטורים . אני גם די בטוח שברוב המקרים עם מערכת חשמל סטנדרטית לא לא תצליך למשוך 70+ A למגבר - אולי רק משיכה רגעית .:-)

Head : Alpine IXA - W407 + PXA H701

Spk : Mt22 | L3 | Hertz Ml 1600 | HDX 300 D

Amp : Nakamichi PA2100 | PA4100 | Audison Lrx 1.1 K

פורסם

אני אחדד את דבריו של רזי(שהצליח להביא את הדברים בצורה הכי פשוטה עם אנאלוגיה יפה).

רזי טועה.

האנלוגיה של רזי אולי יפה, אבל היא לא נכונה.

 

נכון, מתח הכניסה(נאמר 14.4V) כפול זרם(נאמר 75A) = הספק(1080W) = מתח(40V) כפול זרם(27A).

זה נכון רק לשנאי של המגבר .

יש לפחות 20% בזבוז של חום והפסדים.

המגבר לא מוציא את כל ההספק שנצרך.

 

 

מסקנה - ההספק אינו משתנה, אבל אין לזה קשר להספק המוצא של המגבר.

ההספק משתנה כל הזמן.

יש קשר ישיר להספק המוצא של המגבר.

 

 

ועכשיו לנקודה שמתפספסת - המתח הגבוה נדרש בכדי להפעיל את הטרנזיסטורים במגבר(במקרה שלנו מוספטים),

אתה טועה. המתח הדרוש להפעלה הוא קטן מאוד.

 

אין קשר בין מתח הפעלה - שהוא נמוך מאוד

לבין המתח הגבוה שעובר דרך הטרנזיסטורים (אותו מתח שיצרנו בספק המגבר).

 

 

הטרנזיסטורים תפקידם להגביר את האות המגיע מהמקור(רדיודיסק/כניסות RCA)

תפקיד המגבר הוא להגביר את האות.

הטרנזיסטורים-הם רק ממתגים.

יש טרנזיסטורים בספק המתח-הם אחראים על השטף האלקטרו מגנטי בשנאי .

יש טרנזיסטורים ביציאה של המגבר- הם נשלטים ע"י האות החיצוני (כמו שכתבת).

 

 

ולכן אין קשר ישיר בין צריכת הזרם של המגבר במתח נתון להספק המגבר במוצא לרמקולים.

הקשר הוא ישיר.

הקשר מוחלט בוודאות.

 

 

בלי קשר לנושא הדיון, אני מבקש מכולם לשמור על איפוק ולהישאר עניניים בדיון, חלק מהתגובות "הולכות על הקצה".

כן.

איציק

איציק רשמתי תגובות בצבע כחול,

אני חושב על אנלוגיה אחרת (בתגובה למטה אצל רזי)

 

 

 

וואוווו !!!

חברים יקרים,

צר לי לכתוב לכם - אבל עשיתם כאן סלט נוראי !

אם משהו לא ברור אתה יכול לשאול, תרגיש חופשי.

ניתן לראות שרבים האנשים כאן שכותבים שכלל וכלל לא מבינים מה המגבר עושה ואיך הוא עושה זאת.

נכון. יש הרבה תגובות מוטעות.

לא נורא:-P.

 

תחשבו לצורך העיניין את פעולת מאוורר פשוט. המאוורר מגביר את עוצמת תנועת האוויר. הוא עושה זאת באמצעות המתח המגיע אליו מקווי החשמל בבית. ישנן 2 אפשרויות לבקרה על עוצמת המאוורר - 1. שינוי מתח העבודה ממנו ניזון המאוורר. (הקבלה למגבר ברכב - המתח מהמצבר). 2. שינוי עוצמת הרוח בכניסה למאוורר (הקבלה למגבר ברכב - הווליום ב- HU).

כך בדיוק עובד מגבר.

רזי, זה לא בכיוון.

נתתי בהמשך אנלוגיה אחרת.

תקרא ותגיד אם זה ברור לך יותר?

 

אנחנו רוצים להזיז רמקול. למגבר שלנו יש בפנים 'כוח' שמסוגל להזיז את הרמקול שלנו.

ביציאה של המגבר יש שסתום (זה כמו ברז שפותח וסוגר).

השסתום הזה עושה מה שה-HU אומר לו לעשות.

כשה-HU אומר "לפתוח" אז השסתום פותח ומעביר 'כוח' שיכול להזיז את הרמקול.

 

 

אשמח להבהרה. בנוסף, אשמח לקבל מחיים הסבר נוסף (ייתכן ואין אני משכיל דיו בתורת החשמל) על עיקרון פעולתו של השנאי, והיכן הוא משפיע בכל מערך ההגברה ?

תחשוב על שנאי כמו קופסה עם 2 צדדים מאוזנים.

על הקופסה כתוב מספר, נגיד 4 (זה נקרא יחס השנאה).

אם אני מכניס משהו מצד ימין, אז מכפיל ב-4.

אם אני מכניס משמאל -אז מחלק ב-4.

 

מכניסים לשנאי 12V בצד אחד ומקבלים 48V בצד השני,

וואו. הרווחנו עלייה במתח.

(אבל תיכף תבין שלא הרווחת כלום).

 

רזי, עכשיו נחבר צרכן בצד של ה48V. כשיש צרכן מתחיל לזרום זרם.

זרם של 10A-קיבלנו הספק של 480W .

 

אתה זוכר שאמרנו בהתחלה שהקופסה שלנו תמיד מאוזנת?

אם בצד אחד יש 480W אז צריך זרם של 40A כדי להגיע לאיזון.

 

רזי.

 

 

איציק, זו האנלוגיה של ס. מנץ.

היא מופיעה בחוברת הפעלה של מגבר הלויתן (תתחדש OZIROO )

כך זה במקור

Audio amplifiers are really a valve between the actual



power supply and the speaker.

 

This valve is “told” by the incoming audio signal to allow a

given amount of the voltage + current from the power supply to reach the loudspeaker

 

 

 

. This may blow away

the pre conceptions of all who read this of what amplifiers really are. .

 

(אני לא מצליח לצרף קובץ להודעה כי הוא גדול)

-

פורסם
ידידי היקר,

 

הסבר נא לי היכן בדיוק הינך מודד את המתח בכניסה, והיכן הינך מודד אותו ביציאה.

אתה טועה ומטעה, ואם תענה לי על השאלה שבמשפט הקודם אוכיח לך כי הינך טועה טעות מרה ביותר.

 

אני לא טועה.

מודדים מתח +זרם ב-2 מקומות.

מודדים בכניסה לשנאי ומודדים ביציאה מהשנאי.

 

ההספק שנכנס לשנאי תמיד יהיה זהה להספק שיוצא ממנו.

(בהנחה שזה שנאי אידיאלי).

 

זה נאמר אתמול גם ע"י אלעד:

אבל זה סיכום נכון של כל הנאמר פה ואין אפשרות להתווכח עם זה.

"המכפלה של זרם במתח בכניסה תמיד תהיה שווה למכפלה ביציאה. זה תמיד קבוע.

המכפלה הקבועה במשוואה היא בעצם ההספק."

 

זה תמיד נכון, וזה נכון לכל שנאי.

לשני צדדי המכפלה מתייחסים כאל קבוע.

-

פורסם

חבריי היקרים,

 

צר לי להגיד לכם - אבל בורות שכזו מזמן לא ראיתי. אדם שכה נעול על תיאוריה לא נכונה ושגויה מיסודה, ועוד מפרסם את התיאוריות המוטעות האלו בפומבי - מזמן לא ראיתי... אדם שחולק בפומבי על מספר לא מועט של אנשים - עוד טרם ראיתי. רבות חשבתי באם להגיב לחיים (BEEKER), אך לבסוף החלטתי שאקח חלק מתגובותיו ולהן אגיב, ובזה אסיים.

 

1. לשנאי המגבר אין כל תפקיד בהגברה. התפקיד היחידי שלו הוא לייצר עבור רכיבי המגבר מתח עבודה נכון בזמן נתון.

 

2. הטרנזיסטורים אינם ממתגים. אלו הם שאחראים באופן ישיר להגברה, וכל אחד מהם משמש כמגבר בשל עצמו.

 

3. "הטרנזיסטורים ביציאה של המגבר נשלטים על ידי האות החיצוני " ??? האם לאות החיצוני חיים משלו והוא הפך להיות השולט על המגבר ?? (ממש מעורר גיחוך ואף יותר מזה...) או שהאות החיצוני שהמגבר מוציא נשלט על ידי המגבר ? לרוב, תפקיד הטרנזיסטורים בדרגת היציאה של המגבר תפקידם לתאם הספקים בכפוף לסוג העכבה ולגודל העכבה אשר צורכת זרם מן המגבר.

 

4. האנלוגיה שהעלית לא רק שאינה יפה היא גם שגוייה, מטעה וטיפשית. ה- HU נותן פקודה לשסתום ביציאה מהמגבר ?? שטות גמורה ומעוררת גיחוך... נראה לי נכון יותר - ה- HU שולט על עוצמת הסיגנל בכניסה למגבר. הלוואי ויגיעו זמנים שדרך ה- HU נוכל שלוט על שסתומים וקרוסים במגבר עצמו...:)

 

5. חיים - האם אתה בכלל יודע מהו יחס השנאה ? האם אתה יודע מהו יחס אות לזרם ? מעניין אותי לדעת מהיכן אתה ניזון בכל התיאוריות שלך. בפעם המי-יודע-כמה - תפקיד השנאי במגבר הוא לדאוג למתח עבוד לרכיבי המגבר לצורך עבודה תקינה. הצרכן הסופי (הרמקול) לעולם לא יחובר אחרי השנאי (כפי שכתבת), אלא אחרי ההגברה. לו באמת היית מחבר צרכן אחרי השנאי מתח בכניסה של המגבר באמת לא היית מרוויח מאום - מאחר וכפי שטענת הספק הכניסה זהה להספק היציאה.

 

חיים, ידידי היקר.

למרות שניסית להראות שהינך מבין גדול, בכל שסתרת אותי, את ניר, את איציק ובעצם העובדה שהינך ממשיך בכך, לא רק שאינך מוסיף לכבודך - אלא גורע. לאחר קריאת תגובותיך אין לי ספק בכל שהידע בו אתה ניחן שואף לאפס, והינך ניזון אך ורק מצורך אחד - להכפיש שמו של מוצר מצויין, אשר נמכר במחירים סבירים, ובדרך בעצם הינך מכפיש את שימך שלך - שהרי שטויות כגון אלו לעולם לא ראיתי שנרשמו מעל דפי הפורום.

עצתי לך - לך קח קורס בסיסי באלקטרוניקה תקבילית. אחרי הקורס חזור לשרשור. קרא אותו שוב מתחילתו ועד סופו. היווכח שטעית. הודה בכך. ובהמשך לתודעה של טעויותיך לעולם אל תגיב בצורה כה ברורה ובוטה על המגברים הספציפיים כפי שהינך נוהג לעשות באופן קבוע, ואני לא היחיד ששמתי לב שזהו לא השרשור הראשון שהינך נוהג בצורה המבישה הזו.

 

 

סופ"ש נעים ופורה לכולם,

 

רזי.

איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה - העוגה ?

פורסם

אוקי את התשובה שלי קיבלתי עכשו רק שאלה אחת קטנה ותכלו לדון בדיון המעמיק שלכם(אגב שלא הבנתי כלום מימנו כי אני אל מבין גדול במוצרי אודיו כמוכם) למה ארנסנאל לא יכול ליתחבר לסאונד סטרים תודה

פורסם

חיים,

 

אני לא יודע מהיכן כל הידע שלך ומה הניסיון שלך באלקטרוניקה ומגברי אודיו אך אם כל הידע נובע מכך שקראת אתמול כמה מאמרים של סטפן מינץ ויום לפני-כן קראת על עקרון הפעולה של שנאי בויקיפדיה, אזי הויכוח שלנו מיותר. אתה מטעה בדברים שאתה כותב וזה שאתה כותב ומסדר אותם בצורה יפה לא גורם להם להיות אמיתיים.

 

אתה לא חייב להתנצח ולומר את המילה האחרונה, מה שעשית בציטוט שלי עם התגובות בכחול הוא בדיוק מה שאתה עושה מתחילת השרשור - ניסיון(זול יש לומר) לסלף את הדברים ולתת להם משמעות אחרת ואם אתה מתכוון להמשיך בכך אז אני מבקש שתחדל.

 

איציק

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6088 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...