Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התהפכות בשטח - הפקת לקחים.


KOOKE
שימו לב! השרשור הזה בן 5456 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

http://www.rubiconscat.com/Stoddard/HDR09/Rollmovie.html

 

מפחיד לחשוב באיזו מהירות גם בעלייה שנראית פשוטה יחסית ניתן לאבד שליטה על הרכב בשטח ולהגיע לתוצאות עגומות.

 

יש הרבה לקחים להפיק מההתהפכות הזו אבל לדעתי השניים הכי הכי חשובים:

 

לעולם לא להיות שאנן ולזלזל בנהיגה בשטח..

 

חשיבות אמצעי הבטיחות - קשת התהפכות וחגירת חגורות בטיחות - זה מה שמנע פגיעות גוף חמורות במקרה המצולם בסירטון..

 

יש עוד אבל אלו הכי חשובים לדעתי ומשאיר מקום לדיעות נוספות...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נותן חומר טוב למחשבה

כשיש לך דאבל וופר 8 אינצ' בכל דלת אתה מתחיל לחשוב פעמיים,

אם בכלל אתה צריך לשים סאב.

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=455879

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלמה,

סרטון מדהים ומלמד.

1. מי ששאל על הגבהות - ניתן לראות בדיוק מה החסרון של הגבהות ולחץ אוויר נמוך.

2. החברה האלה מקצוענים ברמות. פשוט להוריד את הכובע. רמת החילוץ שהם הפגינו שם, אורך הרצועות, אופן העיגון והשימוש בכננות, אופן הגרירה החוצה, לא לדבר על המסוק, פשוט לקנא.

3. אם הרכב היה SUV סטנדרטי ללא קשתות הגנה הנוסעים ברכב היו נפגעים באופן קשה.

שלא נדע!

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא הצלחתי להבין מהתגובות פה איך ניתן היה למנוע את ההתהפכות.

 

ממה שאני מבין, הבעייה הייתה בעצירה/ היסוס שהיה לנהג בזמן העליה. אם הוא היה בתנועה רצופה זה כנראה לא היה קורה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אף אחד כאן לא טוען שיש לו את הפתרון למניעת ההתהפכות הזו.

לפעמים 10 סנטימטר של בחירת מסלול, גם בקטעים שנראים שגרתיים, הם הבדל בין חיים למוות.

כל ניסיון להבין מה קרה שם הוא מיותר. נראה כי השיפועים בפועל בעליה הזו הרבה יותר דרמאטיים ממה שנראה בוידאו.

כל אחד שנוסע בשטח יספר לך כמה מקרים של "כמעט" שקרו לו. לשמחתנו, לרוב זה נגמר על 4 גלגלים, בלי פליק-פלאק לאחור עם צוקאהרה.

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפעמים במהלך טיול, מעלה שנראה פשוט אצל כל חברי הקבוצה עלול להתגלות כבעייתי אצל אחד הנהגים בגלל כל מני סיבות: בחירת נתיב לא נכונה, בחירת יחס העברה או הילוך לא מתאים וכו' -לרוב מטיילי סופ"ש זאת סיטואציה מוכרת מי יותר ומי פחות.

הדבר הכי חשוב ברגע שהבנתי שמכל סיבה שהיא שאני לא הולך לסיים את המעלה ושאני בדרך למטה הוא לשמור כיוון ולנסות להאט את תנועת הג'יפ. בירידה ההיגוי הפוך והטיה קטנה של ההגה יכולה להביא אותנו למצב בו אנחנו בשפ"צ ומשם הדרך להתהפכות קצרה וכואבת.

הרבה פעמים אני עולה קודם ברגל ומנסה לבחור נתיב, אני לא מתבייש לבקש מכוון או לבצע עבודות מע"צ כשאני מרגיש לא בטוח ואפילו לאבטח את עצמי ברצועה אם יש אפשרות כזו.

בכלל-בטיולים יש לי כלל ברזל: כשהצורך לכבוש את ההר מגיע מאיזור האשכים ולא מהראש -זה הזמן לחפש דרך עוקפת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יו איזה סרטון מעצבן!! לא רק שהוא מצלם שעה ליפני שהוא מתחיל להתהפך, גם כשהוא מתהפך הוא עושה 5-6 מצבים של SLOW MOTION וחוזר חלילה ואז כשאתה חושב שסוף סוף זה יראה את כול ההתהפכות, זה לא.

שישים את הסרטון וזהו מה הוא חושב שמי שצופה בסרטון כזה מפגר שלא יכול לעשות PLAYBACK?

HU: DEH-P690UB|Rear:JBL CS3196 (6X9)|SubWoofer:JBL GTO1204D|Mono:RockFord P3001|Front:Morel Hybrid Ovation 6

Front AMP:Rockford Punch 500a2|

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חשבתה על זה שהוא רוצה שתצליח להבין מה הייתה הטעות שהובילה להתהפכות?

ורואים שאיך שמתחילה ההתהפכות הצלם מתחיל לרוץ ככה שברור שההמשך לא

יהיה מצולם

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כנראה שזה חלק בלתי נמנע, מהבחירה לנהוג בשטח עם כלים 4X4 והלוואי שזו התאונה האחרונה ,אבל אם להיות ריאלים זו לא האחרונה,לפחות רואים שהבטיחות בגיפ הזה הייתה טובה והייתה לו קשת,

בכל אופן ,אני נישאר רק על האספלט, לא ששם יותר בטוח אבל למה לחפש עוד צרות?

ולכל הג'יפאים באשר הינכם,שמרו על עצמיכם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מסכים עם האמירה שעדיף להשאר בכביש ... אבל זה נושא לדיון אחר.

 

במקרה הספציפי שבסירטון הדברים שלדעתי היו מונעים את ההתהפכות -

 

א. כמובן בחירת קו נכון יותר לעליה - סיבוב טיפה יותר רחב.

ב. לא היה צורך להסס לעצור ולנסות לשפר לאחור - טיפה יותר גז והיה עולה.

ג. אם כבר עוצרים ומשפרים לאחור..לעשות זאת בצורה מבוקרת - כלאמר הבחור היה צריך לעצור לגמרי לשלב הילוך אחורי ולחשוב היטב לאן לסובב את ההגה.

ד. אם כבר איבדת שליטה ומתחיל להתדרדר לאחור במהירות הוא היה צריך לסובב את ההגה שמאלה לכיוון הירידה (ובניגוד לאינסטיקנט לסובב ימינה נגד כיוון הירידה)

 

אחד המצבים המסוכנים ביותר בשטח היא עלייה שנכשלה ונסיעה לאחור כדי לרדת או לשפר קו...חייבים לתרגל מצבים כאלו על "יבש", להבין בדיוק מה עושים ולאן יש לכוון את ההגה וכיצד יש למנוע נסיעה מהירה מדיי לאחור.

 

כללי האצבע הבסיסיים ...העלייה נכשלה..עד כמה שאפשר קודם כל עוצרים לחלוטין נרגעים וחושבים איך יורדים..משלבים במהירות להילוך אחורי נמוך ומתחילים לנסוע לאחור תוך כדי "ליטוף" של הברקסים במידת הצורך...הרעיון הוא לא להגיע למצב שהגלגלים ננעלים ואז הרכב מחליק ללא שליטה ויכולת כיוון..לכן בניגוד לכל "הגיון" ואינסטיקנט לא ללחוץ על הברקסים בטירוף ולפעמים אפילו עדיף לתת טיפה גז כשהרכב מתחיל להחליק ללא שליטה..

 

אוף...קשה ללמד שחייה בהתכתבות...ההמלצה שלי...עשו קורס בנהיגת שטח...תתרגלו כמה שיותר מצבי עליה שנכשלה בתנאים מבוקרים וידועים מראש...זה יכול להציל חיים בשטח..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שכל מי שמתעסק עם נהיגת שטח שכזאת לוקח ריזיקה של התהפכות.

כמו שכל חובב ספורט כביש יודע שהוא יכול להתהפך, או ואפנועון שבכלל...

הדבר היחיד שאפשר לעשות הוא להתקים אמצעי בטיחות, השאלה שלי אם רכב שטח "מקורי" בלי קשתות נוספות יצליח להציל את חיי הנהג?

כבר לא מחפש מנוע 2 ליטר לסיירה. פינטו או לא פינטו.

השימוש במידע הינו על אחריות המשתמש בלבד, על כל המשתמע מכך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי רכב שטח ללא קשתות התהפכות הסיכוי לפגיעה בכזו התהפכות הוא הרבה יותר גבוה - קורות הA הסטנדרטיות ברכב לא היו עומדות בעומס והגג היה קורס על יושבי הרכב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5456 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...