Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שאלה מקצועית - הסרת צבע בחול


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6401 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

עצם העובדה שאין בארץ מודעות ואולי מותר זה לא אומר שכדאי.

אני תמיד ידעתי ששימוש בחול ים מסוכן לבריאות, אפילו פתחתי שרשור בעניין.

שם הובהר לי על הסכנות ועל הפגיעה שעלולה להווצר עם השימוש בחול.

 

אפשר לקרוא על זה בויקיפדיה,

ניקוי חול, ועל הסיליקה שנמצאת בחול.

 

אני אצטט בשביל לקצר:

 

Inhaling finely divided crystalline silica dust in very small quantities (OSHA allows 0.1mg/m3) over time can lead to silicosis, bronchitis or (much more rarely) cancer, as the dust becomes lodged in the lungs and continuously irritates them, reducing lung capacities (silica does not dissolve over time). This effect can be an occupational hazard for people working with sandblasting equipment, products that contain powdered crystalline silica, and so on. Children, asthmatics of any age, allergy sufferers and the elderly (all of whom have reduced lung capacity) can be affected in much shorter periods of time.

 

בקיצור חשיפה לסילקה עם הזמן עלולה לגרום לצורנית, דלקת הסימפונות ולסרטן,

משהו שדומה מאוד לאסבסט.

 

וזאת למעשה הסיבה שאני מחפש סודה לשתיה ולא משתמש בחול שלא חסר.

[CENTER][B]The only difference between a man and a boy [/B] [B]Is the size of the Ego and the price of The Toy[/B][/CENTER]

  • תגובות 39
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

איפה תמצאו כמות כזאת של סודה?!

 

חוץ מזה- נניח, אני עושה את הניקוי פעם ב... -עד כמה זה יהיה מסוכן, בהנחה, שאגן על עצמי כמו שצריך (אין לי בעיה ללבוש מסכת אב"כ אפילו, אם זה חיוני)?

 

ועד עכשיו לא הבנתי- אז, אם אני מנקה את המשטח (לצורך העניין- חלקים גדולים של המשאית)- מה, אני לא יכול לצבוע עם הייסוד ישר, אני עוד צריך "לנטרל" את המלחים? -עד עכשיו בכלל לא שמעתי על הדבר כזה, רק ידעתי, שצריך להגן מיד עם ייסוד או משהו, לא מעבר!

י Capri GT 74 MK2 "אספנות", עדיין מחכה לפחחות רצינית.*סוזוקי 1100F (שהפך ל"סטריטפייטר" לצערי :sad: )*GMC וואנדורה 4X4- "לוחם שטח" במנוחה *פורד D שנת78, ש"מת" להפוך ל"אספנות":oops:*פורד פיירמונט 79' :twisted: -חולם להיות שחור:wink: *"משפחת ליילנדים"* *ואסקורט סטיישן שניצלה בדקה ה-91:king::חובב מכוניות, אופנועים, מפלצות למיניהן ומוזיקה, הסובל מחוסר מקום, זמן ותקציב כרוני, להתעסק בכל התחביבים שלו :???:

פורסם
איפה תמצאו כמות כזאת של סודה?!

 

חוץ מזה- נניח, אני עושה את הניקוי פעם ב... -עד כמה זה יהיה מסוכן, בהנחה, שאגן על עצמי כמו שצריך (אין לי בעיה ללבוש מסכת אב"כ אפילו, אם זה חיוני)?

 

ועד עכשיו לא הבנתי- אז, אם אני מנקה את המשטח (לצורך העניין- חלקים גדולים של המשאית)- מה, אני לא יכול לצבוע עם הייסוד ישר, אני עוד צריך "לנטרל" את המלחים? -עד עכשיו בכלל לא שמעתי על הדבר כזה, רק ידעתי, שצריך להגן מיד עם ייסוד או משהו, לא מעבר!

 

במטבח צבאי במנות לטירונים.

פורסם
:?:-P:lol: אגב, זה לא עבד מעולם!

י Capri GT 74 MK2 "אספנות", עדיין מחכה לפחחות רצינית.*סוזוקי 1100F (שהפך ל"סטריטפייטר" לצערי :sad: )*GMC וואנדורה 4X4- "לוחם שטח" במנוחה *פורד D שנת78, ש"מת" להפוך ל"אספנות":oops:*פורד פיירמונט 79' :twisted: -חולם להיות שחור:wink: *"משפחת ליילנדים"* *ואסקורט סטיישן שניצלה בדקה ה-91:king::חובב מכוניות, אופנועים, מפלצות למיניהן ומוזיקה, הסובל מחוסר מקום, זמן ותקציב כרוני, להתעסק בכל התחביבים שלו :???:

פורסם

מלבד העובדה שהתהליך מסוכן לבריאות הוא גם מזהם,

הסילקה נשארת בסביבה ויכולה להגיע לראות בקלות.

 

זה אולי לא נראה נורא אבל ברמת העקרון יצור סליקה זו עבירה דומה לשפיכת חבית עם חומרים מסוכנים לירקון, או לכל מקום אחר.

ניתן להשיג סודה לשתיה לשימוש תעשייתי, זה דבר שעובדים איתו, השאלה היא מאיפה.

 

לגבי הסודה לשתייה בצה"ל אפשר לקרוא בקישור, בסוף

[CENTER][B]The only difference between a man and a boy [/B] [B]Is the size of the Ego and the price of The Toy[/B][/CENTER]

פורסם

נו בסדר, זו השאלה- לא אכפת לי לעבוד עם סודה, רק מאיפה לעזאזל אני משיג אותה?! וכמה זה עולה?:roll:

י Capri GT 74 MK2 "אספנות", עדיין מחכה לפחחות רצינית.*סוזוקי 1100F (שהפך ל"סטריטפייטר" לצערי :sad: )*GMC וואנדורה 4X4- "לוחם שטח" במנוחה *פורד D שנת78, ש"מת" להפוך ל"אספנות":oops:*פורד פיירמונט 79' :twisted: -חולם להיות שחור:wink: *"משפחת ליילנדים"* *ואסקורט סטיישן שניצלה בדקה ה-91:king::חובב מכוניות, אופנועים, מפלצות למיניהן ומוזיקה, הסובל מחוסר מקום, זמן ותקציב כרוני, להתעסק בכל התחביבים שלו :???:

פורסם

כמה נק' לדברים שנכתבו כאן:

1. לגבי ניקוי חול, אין מניעה להשתמש בחול ים רגיל לניקוי, הפחח שאמר לך שחול משאיר מלחים על המתכת, כדאי לו שימשיך לצבוע ולא יתן מידע שגוי על מה שהוא לא מתמצא. אם חול היה משאיר מלחים על המתכת, היית רואה פגרים של רכבים בצידי הכבישים. מלח גום לאיכול המתכת. מה שכן, אם משתמשים בחול ים, כדאי לבצע את הניקוי בתא סגור ואטום (אפשר לבנות כאלו בגרושים). לאחר הניקוי יש לנקות את האבק עם אויר ולפני הצבע, לנגב את האזורים המיועדים באלכוהול לקבלת אדהזיה (הצמדות של הצבע) טובה יותר.

 

2. סודה לשתיה - החומר נקרא סודיום ביקרבונט. ניתן לרכוש אותו בכל חנות שמספקת כימיכלים לתעשיה וכו'. החומר אינו רעיל.

(אנקדוטה קטנה - אם תוך כדי ריסוס תגיע האבקה לבית השחי שלך, החומר ישמש כדאודורנט ויפיג ריחות לא נעימים). ניתן לרסס איתו כמו בחול, הוא אכן לא משחרר חומרים מזיקים לאויר. המשך התהליך לצבע כמו בחול, ניקוי אויר, אלכוהול וצבע.

 

3. ככלל, אם ניקית חלק בחול, יש לך משהו כמו 3 -2 שעות בין הניקוי לצבע, כך שאין לחץ היסטרי על הצבע. כל זאת כמובן שאתה נמצא בסביבה יבשה עד כמה שאפשר ונטולת אבק עד כמה שאפשר.

4. הסרת חלודה - אני הסרתי חלודה מחלקים גדולים בעזרת תהליך אלקטרו כימי. הרעיון הוא אמבט פלסטי, בתוכו אלקטרודה ממתכת. במיכל יש תמיסה של מים עם סודה לשתיה או סודיום קרבונט (חומר שמשמש בעיקר באבקות כביסה, להעצמת הניקוי) ובתמיסה נח לו החלק שממנו אני מסיר את החלודה.

לאלקטרודה אני מחבר את ה+ של מקור מתח (מטען מצברים מעולה לכך) ואת ה (-) לחלק ממנו אני מוריד חלודה.

אסור שהחלק יגע באלקטרודה. במשך הזמן יעברו יונים של מתכת חלודה לאלקטקרודה והחלק יהיה כמו אחרי ניקוי חול.

 

מקווה שעזרתי במשהו

פורסם
כמה נק' לדברים שנכתבו כאן:

1. לגבי ניקוי חול, אין מניעה להשתמש בחול ים רגיל לניקוי, הפחח שאמר לך שחול משאיר מלחים על המתכת, כדאי לו שימשיך לצבוע ולא יתן מידע שגוי על מה שהוא לא מתמצא. אם חול היה משאיר מלחים על המתכת, היית רואה פגרים של רכבים בצידי הכבישים. מלח גום לאיכול המתכת. מה שכן, אם משתמשים בחול ים, כדאי לבצע את הניקוי בתא סגור ואטום (אפשר לבנות כאלו בגרושים). לאחר הניקוי יש לנקות את האבק עם אויר ולפני הצבע, לנגב את האזורים המיועדים באלכוהול לקבלת אדהזיה (הצמדות של הצבע) טובה יותר.

 

2. סודה לשתיה - החומר נקרא סודיום ביקרבונט. ניתן לרכוש אותו בכל חנות שמספקת כימיכלים לתעשיה וכו'. החומר אינו רעיל.

(אנקדוטה קטנה - אם תוך כדי ריסוס תגיע האבקה לבית השחי שלך, החומר ישמש כדאודורנט ויפיג ריחות לא נעימים). ניתן לרסס איתו כמו בחול, הוא אכן לא משחרר חומרים מזיקים לאויר. המשך התהליך לצבע כמו בחול, ניקוי אויר, אלכוהול וצבע.

 

3. ככלל, אם ניקית חלק בחול, יש לך משהו כמו 3 -2 שעות בין הניקוי לצבע, כך שאין לחץ היסטרי על הצבע. כל זאת כמובן שאתה נמצא בסביבה יבשה עד כמה שאפשר ונטולת אבק עד כמה שאפשר.

4. הסרת חלודה - אני הסרתי חלודה מחלקים גדולים בעזרת תהליך אלקטרו כימי. הרעיון הוא אמבט פלסטי, בתוכו אלקטרודה ממתכת. במיכל יש תמיסה של מים עם סודה לשתיה או סודיום קרבונט (חומר שמשמש בעיקר באבקות כביסה, להעצמת הניקוי) ובתמיסה נח לו החלק שממנו אני מסיר את החלודה.

לאלקטרודה אני מחבר את ה+ של מקור מתח (מטען מצברים מעולה לכך) ואת ה (-) לחלק ממנו אני מוריד חלודה.

אסור שהחלק יגע באלקטרודה. במשך הזמן יעברו יונים של מתכת חלודה לאלקטקרודה והחלק יהיה כמו אחרי ניקוי חול.

 

מקווה שעזרתי במשהו

 

מה היחס של המים \ סודה לשתייה , נשמע לי מעניין מאוד לא מזיק בריאותית והרבה פחות מלכלך

פורסם
חס ושלום רק תנסה לעמוד כ-5 מטר מאזור הניקוי -היתאבדות בחנק!!!

 

לא הבנתי למה בדיוק התכוונת, כדוריות פלדה כבדות מידיי להשאר באויר כתרחיף , כל עוד אתה מוגן מריקושטים , זה הפתרון היעיל ביותר להבנתי.

עקב המשקל מהירות שיגור נמוכה יחסית לחומרים האחרים ( האנרגיה הקינטית חשובה ) .

פורסם

היום ביקרתי בחנות "טופ קולור" בת"א. קילבתי הסבר מעמיק על אופן ביצוע הפחחות, כפי שהמומחה אמר "ללא קיצורי דרך":

1. ניקוי יסודי של החלודה. אפשר גם ניקוי חול (לא ציין שום מניעה)

2. ניקוי המתכת באמצעות מסיר שומנים

3. Wash Primer שעשוי מ-2 מרכיבים.

4. צבע יסוד דו רכיבי (צבע+מקשה)

5. שפכטל עדין + ליטוש עם נייר 80 - 120 - 240

6. שוב צבע יסוד (?)

7. החלק מוכן לצבע עליון

 

להבנתי, מקום שלא חשוד בחלודה מוסתרת, לא חייבים להסיר את הצבע לגמרי (?). מספיק הכנת פני שטח (ליטוש) ואח"כ משלב 2 והלאה.

 

בגחון:

1. ניקוי יסודי של החלודה. אפשר גם ניקוי חול

2. ניקוי המתכת באמצעות מסיר שומנים

3. צבע יסוד דו רכיבי (צבע+מקשה)

4. זפת בהתזה

טייפ סלילים, פטר והזאב, קומודור 64 ו... פורד אסקורט לבנה

פורסם

הוא רק שכח לציין 3 דברים שמאוד חשובים בפחחות + צביעת רכב.

1. שפע של נסיון.

2. יד טובה לעניין.

3. ציוד טוב ומתאים.

 

ללא שלושת אלה התוצאה מובטחת להראות לא מי יודע כמה (בלשון המעטה).

 

ועוד שאלה, כמה עולה היום ניקוי חול (או בכל חומר אחר) שאתה מעוניין לעשות את זה לבד?

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם
לכל המומחים.

הפחח שאיתו התייעצתי מתעקש שלא כדאי בטענה שהחול מכיל מלחים שנשארים במתכת וגורמים לחימצון בשלבים מאוחרים יותר (גם אם צבעתי בצבע יסוד בסמוך להסרת הצבע).

 

הפחח שלך צודק, ונדיר לשמוע זאת כאן בארץ. אכן החול יכול להינעץ ולהישאר בתוך המתכת, אבל: הדבר תלוי בלחץ אשר בו הוא מותז ונכון בעיקר לאלומיניום. כאשר אני מתיז חול עם המדחס שבניתי לי, אני מקפיד לעשות זאת בלחץ נמוך, וכמובן לאחר שהורדתי את הצבע/ליכלוך באמצעים אחרים עד למינימום האפשרי. אז מספיק לחץ חול נמוך על מנת לחשוף את המתכת. אלומיניום אני לא מרסס בחול בכלל. אתה מדבר על חול שנישאר נעוץ בתוך פח שיקבל צבע, ואילו אני שמעתי על מישהו שאחד התהליכים שביצע בזמן שיפוץ מנוע היה ריסוס חול. המנוע יצא לאחר השיפוץ במצב חדש והיה תענוג לעיניים. לאחר שבוע של נסיעה התפגר המנוע למצב של טוטאל - לוסט. הסתבר שאת הראש של המנוע הוא גם נתן לריסוס בחול, אשר ניקה אמנם את הפחם בראש המנוע אבל גם נשאר נעוץ במתכת, ופגע מין הסתם במיסבים וכניראה גם השתחרר בחום המנוע לתוך מערכת השימון.

פורסם

טוב, הוא היה "גאון", אין מה להגיד! מי נותן חלק עם המיסבים לניקוי חול מבלי לפרק הכל?!:shock:

 

אבל כאן אנחנו מדברים על הניקוי של המשטחים "הרגילים" לצביעה, ללא חלקים מכניים נוספים!

 

אגב, אני מעוניין לנסות לנקות את המדרגה במשאית שלי, שחלודה למוות, מה שיש לי- אקדח "רגיל", דלי חול, ומדחס "ביתי" קטן יחסית (נידמה לי, שעם ראש אחד)- יספיק לדעתך?

י Capri GT 74 MK2 "אספנות", עדיין מחכה לפחחות רצינית.*סוזוקי 1100F (שהפך ל"סטריטפייטר" לצערי :sad: )*GMC וואנדורה 4X4- "לוחם שטח" במנוחה *פורד D שנת78, ש"מת" להפוך ל"אספנות":oops:*פורד פיירמונט 79' :twisted: -חולם להיות שחור:wink: *"משפחת ליילנדים"* *ואסקורט סטיישן שניצלה בדקה ה-91:king::חובב מכוניות, אופנועים, מפלצות למיניהן ומוזיקה, הסובל מחוסר מקום, זמן ותקציב כרוני, להתעסק בכל התחביבים שלו :???:


×
×
  • תוכן חדש...