Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6424 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

כמובן שלא, שיקולי המס ברורים וידועים.

 

אבל אם נניח שלעובד יש הוצאות ממוצעות של 2,000 ש"ח וההוצאות הללו מקורן בהשתוללות בלתי פוסקת שלו.

עכשיו בא אליו המעסיק ואומר לו קח 2,000 ש"ח בברוטו - נאמר 1,400 בנטו וסע עם זה.

 

אם הוא מצליח לסגור את החודש עם 125 ליטר (1,250 ק"מ שהם 15,000 ק"מ ממוצעים לשנה) אז הוא הכניס לכיס שלו 700 ש"ח תמורת הפסקת ההשתוללות.

כולם מרוויחים מזה.

 

כדי לעקוף את מס הכנסה אפשר לקרוא להטבה הזו "הפרשה לקרן השתלמות", הינה ה- 2,000 ש"ח הפכו לנטו.

  • תגובות 104
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

תבדוק את המידע שלך.

2000 ש"ח ברוטו הם קצת יותר קרוב ל-1000 נטו.

לא ניתן לשים סעיף הפרשה לקרן השתלמות בלי להפריש בפועל, זו עבירה על החוק. חוץ לזה, מעבר לתקרת שכר מסויימת גם הפרשה לקרן ההשתלמות חייבת במס.

בקיצור, כל קומבינה שתנסה לעשות, תקצץ לך בערך חצי מהסכום. מעבר לזה, ההוצאות על סעיף דלק מוכרות בצורה אחרת מאשר סעיף משכורת (יש עוד מס מעסיקים וכו', מלבד מס הכנסה, מס בריאות, ביטוח לאומי ועוד).

 

אני חוזר ואומר - רוב ה"עליהום" על תופעת הליסינג והרכב הצמוד אינו מוצדק. אם כבר אתה מחפש לתקן עיוותים, מה דעתך "להיכנס" בעצמאים שמגישים הוצאות על ארוחות ערב עם האישה, הוצאות משרדיות על תיק בית הספר לילדים, ועוד ועוד?

 

מדינת ישראל מכסחת את אזרחיה ותושביה במיסים - והם יחפשו כל דרך לחסוך בתשלום של האחרונים (אני מדבר כרגע אך ורק על פרצות מס חוקיות, לא על העלמת מיסים - שם המשחק שונה לגמרי). לדעתי כל הטוקבקים שצצים חדשות לבקרים נגד הצמדת הרכב לעובדים מקורם בקנאה טהורה, כי לאנשים קשה לראות מישהו אחר מקבל יותר עבור עבודתו, ותסכים איתי שרכב צמוד פירושו, בסופו של דבר - סכום כסף, ותו לא.

פורסם
זה כנראה בגלל ששניכם תמימים מידי!

יש לי ספק של דגי נוי שמבצע 3 פעמים בשבוע משלוחי דגים מבאר שבע ועד רמת הגולן, הכל ברכב הליסינג של אשתו.

3 פעמים בשבוע היא נוסעת לעבודה ברכבת והוא משווק דגים כשכל השיווק הוא בחינם.

אין בלאי של הרכב, אין דלק, אין כלום, חינם אין כסף!

קומבינות על הנושא הזה לא חסרות!

 

 

גם אם אין קומבינות, למה אני צריך לשלם (בצורה עקיפה כמובן) את הנסיעה למספרה של אשתך ואת היציאה בשישי בערב של הבן שלך?

 

אני באופן אישי אשמח לראות את כל ענף הליסינג נגדע לחלוטין ושנפתר כמה שיותר מהר מהחולה הרעה הזאת .

 

הליסינג הוא רק מיצג לנהנתנות המגעילה שמשתלטת על ישראל של "אני,לי,לביתי,לעצמי ומצידי שכל העולם ישרף"

 

אני לא אכנס אתך לדיון כי אתה פשוט טועה. אתה לוקח דוגמא של החברים ה^#!% שלך ומשליך את זה על כל נהגי הליסינג.

לא כולם כאלה, אצלנו כן יש הגבלה של דלק וק"מ ובטוח שאנחנו לא נוהגים כאילו אין מחר מכיוון שאם תהיה תאונה אנחנו נשלם את כל הנזק מכיסנו !!!

אתם תוקפים את האנשים הלא נכונים. האשמים בגדול הם המדינה שנתנה את הטבת המס הזו והחברות שנותנות מחסה לעובדיהם (לא מסבים דוחות על שם בעל הרכב, מממנים דלק ותאונות בלי הגבלה וכו'). אבל האשמים האמיתיים הם בעלי הרכב, מי שלוקח את ההטבה הזו ויורק לבאר שממנו הוא שותה (משתמש בהטבה למטרות מטופשות כמו הדוגמא שאתה הבאת).

4 אנשים משתמשים ברכב ליסינג מכיוון שזה הרכב העיקרי שיש לנו בבית (עד שקנינו את הקליאו כתור רכב שני). לפני הליסינג הייתה משפחתית אחרת ומשיקולים כלכליים בחרנו בליסינג (בדיוק כמו העובדה שבעוד כמה חודשים אנחנו נחזור לרכב בבעלות פרטית מכיוון שהליסינג לא משתלם יותר כלכלית). אתה חושב שזה שינה את הרגלי הצריכה שלנו? אם הרכב ליסינג היה מתוחזק בבעלות פרטית אז היינו נוסעים פחות? במקרה שלנו לא.

שמר אמר את זה הכי טוב, תתעסקו בעיניינים שלכם במקום לדחוף את האף לעניינים של אחרים. דוד שלי קיבל לפני כמה חודשים מתנה ממקום עבודתו מכיוון שהוא "נאמן" ולא עזב כבר 10 שנים. המעסיק שלו בא אליו ואמר לו יש לך תקציב של 250K ש"ח, בחר לך איזה אוטו שאתה רוצה, כל האחזקה עליי. עכשיו תרוץ לבכות למעסיק שלך למה הוא לא נותן לך כאלה תנאים???

אנחנו לא עושים פה שום שיטת "מנוע חם" ולא עושים שירותי/הטבות הסעה כמו שחברים שלך עושים. אנחנו משתמשים באוטו בדיוק כמו שהתמשנו בכל אוטו משפחתי שהיה לנו ב-10 שנים האחרונות (וגם הק"מ נשאר פחות או יותר ממוצע לאורך השנים).

 

מה השלב הבא בגירה? כל מי שנוהג בעונדה הוא ערס? כל מי שנוהג בסקודה הוא נהג מונית? תמשיך לבדר אותנו עם הסטיגמות שלך ...

פורסם
תבדוק את המידע שלך.

2000 ש"ח ברוטו הם קצת יותר קרוב ל-1000 נטו.

 

תלוי מה המס השולי, אני הלכתי כל 29% אבל זו בסה"כ דוגמא.

 

לא ניתן לשים סעיף הפרשה לקרן השתלמות בלי להפריש בפועל, זו עבירה על החוק. חוץ לזה, מעבר לתקרת שכר מסויימת גם הפרשה לקרן ההשתלמות חייבת במס.

 

איש לא אמר שלא להפריש את הכסף בפועל, נא לא להפוך אותי לעבריין. תקרת ההפרשה היא בסביבות ה- 50,000 ש"ח לשנה, אז לא זו הבעיה.

 

אני חוזר ואומר - רוב ה"עליהום" על תופעת הליסינג והרכב הצמוד אינו מוצדק. אם כבר אתה מחפש לתקן עיוותים, מה דעתך "להיכנס" בעצמאים שמגישים הוצאות על ארוחות ערב עם האישה, הוצאות משרדיות על תיק בית הספר לילדים, ועוד ועוד?

 

שמר, הוצאות מסעדה עם האישה עדיין עולות משהו בנטו, הבנזין ניתן בחינם.

קוב מים עולה כ- 5 ש"ח, קוב בנזין הוא חינמי :shock:

 

מדינת ישראל מכסחת את אזרחיה ותושביה במיסים - והם יחפשו כל דרך לחסוך בתשלום של האחרונים (אני מדבר כרגע אך ורק על פרצות מס חוקיות, לא על העלמת מיסים - שם המשחק שונה לגמרי). לדעתי כל הטוקבקים שצצים חדשות לבקרים נגד הצמדת הרכב לעובדים מקורם בקנאה טהורה, כי לאנשים קשה לראות מישהו אחר מקבל יותר עבור עבודתו, ותסכים איתי שרכב צמוד פירושו, בסופו של דבר - סכום כסף, ותו לא.

 

אין לי שום בעיה עם כזה שמקבל שכר נאה מאוד בעבור עבודתו, להפך. אדם למד, הוא קם בבוקר לעבודה - ראוי שהוא ישתכר ככול שהוא יכול. אם הוא לא ירוויח את הסכום הזה אז בעל הון יגדיל עוד יותר את ח-ן הבנק שלו וכקפיטליסט מובהק אני חושב שהפערים הכלכלים בחברה הישראלית מפוררים אותה.

 

אני בהחלט מסכים שרכב צמוד הוא בסופו של דבר כסף, אני מבקש ממך להבין שלליסינג יש תוצאות לוואי שפגיעתם רעה.

 

 

12345

פורסם

ואני מבקש ממך להבין שכל הטענות הללו אינן שייכות לנושא הליסינג. את כל חוליי הכלכלה הישראלית הלבשתם על צי הרכב המסכן הזה, שגם ככה בקושי מתמודד עם הגיר האוט' והנפח הצנוע.

 

אין לך (מעבר להטבה המצחיקה שהולכת ונעלמת בשווי השימוש) זכות להתלונן אפילו על קוצו של יוד בעניין הרכב הצמוד. זה בדיוק כמו שאבוא ואתלונן שהמעביד שלך משלם לך 5000 שקל (או כמה שאתה לא מקבל, אני מקווה בשבילך שיותר) ולא עגבניות ומלפפונים לכל השנה. MIND YOUR OWN BUSINESS. אף אחד שמקבל רכב צמוד לא עושה זאת על חשבונך, גם אם נדמה לך אחרת.

פורסם

אינני מתלונן על הטבת הרכב הצמוד, מצידי שייתנו לך צי של כלי רכב.

 

אני כן מתלונן על תוצאות הלוואי של התופעה שפוגעות בי ישירות - זה הכל.

תפנים שכמו שיש לא מעט צדק בטענות שלך, גם לצד השני יש ארגומנטים שמחזיקים מים.

פורסם

ובעניין מחיר המכירה והסיבסוד כביכול של מחירי הרכב , הנחת כמות היא מנהג מקובל בכל תחום דוגמאות ??

זה כבר טיעון שגובל בדמגוגיה , מאימתי דואופול (במקרה הזה קצת יותר )משמש דוגמא להנחת כמות ? אני מבין שאם אלך ואקנה X מכוניות זה יהיה כמו חברת ליסינג ? הרי כולם יודעים שהיבואנים משחקים עם המחירים כדי לא לפגוע בערך הרכב המשומש כי אז חברות הליסינג פושטות רגל בשניה

אולי נוציא את ארגון חבר מחוץ לחוק כיוון שהוא משיג הנחות גדולות במגוון מוצרי לאנשי הצבא, הרי אנחנו מסבסדים גם את זה לא ?

לארגון חבר אין כ"כ הרבה כוח שהוא יכול למנוע מכירת כמות בזול יותר לקבוצה אחרת

אני חושב שהכיוון ברור.

שמעת על הצלחת ערבי המכירות האחרונים ? למה לא עשו את זה מחיר רגיל ? היו מוכרים עוד יותר ? כי אז מר יצחק היה צריך לעדכן את "מחירון המשומשות" ? ואז הייתה רעידת אדמה ? אני בטוח שיבואן היה מעיז להוריד מחירים בלי להיות מתואם עם חברות הליסינג שצריכות למכור , היה נגמר מזמן בתור ספק

אתה רוצה משהו ? תמצא מספיק אנשים שרוצים לקנות רכב X , תודיע להם שהולכים על מכירה מרוכזת ומקבלים הנחה Y , ותבקש מכול ספק לליסינג לתת לך הנחה כמו ליסינג , ואחרי זה בא וספר לכולנו את האמת מה קיבלת

בברכה יהודה

פורסם

אני רוצה להוסיף כמה דברים.

 

א. לצרכן פרטי אין שום אפשרות לקבל תנאי ליסינג, ועוד מוסיפים לי זה גם עולה 5000 ברוטו, אין צורך לצייןכמה זה עולה לכם, כי לבעלי הליסינג זה עולה פחות, ולהערכתי 5000 ברוטו ברוב גדול של המקרים זה 2500 נטו, אולי 3000 .

לפי דעתי זה מצוין שהעלו את שווי השימוש, העניין הוא שזה לא הוגן חברתית ששכיר יוכל לקבל רכב ושיורידו לו את זה מהברוטו, ועוד ששכיר אחר יוכל לקחת עסקת ליסינג ולא לשלם על זה ברוטו.

 

ב.הבעייתיות כאן היא לא ברמה האישית, התלונה היא לא על המשכורות הגבוהה ואין שום בעיה שעמביד ישלם הוצאות אחזקת רכב.

תופעת הליסינג משפיעה באופן חיובי רק על חלק מהשוק , ובראייה כלכלית רחבה, כל עסק המסתמך על שוק הליסינג נותן "סבסוד" ללקוח ליסינג מחד, ומעלה את התשלום ללקוח פרטי מאידך.

העניין הוא שאלו הן לא הנחות ללקוח גדול - זה ממש לא כך!

חברה שיוצרת מודל עסקי ומתכננת רווח מסוים מתמחרת את המוצר שלה באופן גבוה ללקוח פרטי עקב המחיר הזול ללקוח הליסינג.

זה מתחיל במחיר המכונית ונמשך למחיר הדלק הנמוך (שגם עליו החברה לא משלמת מע"מ), מחיר השירות במוסכים, הנחה במחירי החלפים, מחיר שטיפת הרכב וכן הלאה.

 

ג. צרכן ליסינג מקבל הנחה בעוד צרכן רגיל נפגע.

האם באמת יש מקום לסבסוד שכזה על ידי המדינה?

אף מקום עבודה לא יחזיר לכם הוצאות רכב, עובד שלא מעוניין בליסינג לא יקבל החזר הוצאות שימוש ולו מהסיבה שהוצאת החזר שכזה תעלה למעביד יותר.

 

ד. בסופו של דבר חברה רושמת את הוצאות רכבי הליסינג כהוצאה מוכרת. ושווי השימוש המושמץ הוא רק תרופה נקודתית לא יעילה של רשויות המס.

 

ה. כל לקוח ליסינג יודע שהוא קיבל הטבה ולא כל החברות מסתכלות אם מידי פעם חשבון הדלק גבוה מידי פעם.

ואני מכיר מספיק מקרים שהשימוש ברכב הליסינג היה לכל מטרה מלבד הגעה לעבודה. ברוב המקרים זהו לא רכב עבודה אז למה שכספי המדינה ילכו לסבסוד לא מוצדק לפלח מסוים מהאוכלוסיה.

פורסם

חוסר הבנה מוחלט בנוגע לחוקי המיסוי במדינת ישראל.

 

כל ההוצאות על רכב מוכרות בדיוק באותה מידה ע"י רשויות המס - בין אם מדובר ברכב חכור (ליסינג) או שנקנה בכסף מלא.

 

באותה מידה שחברה מעמידה לרשותך רכב חכור, היא יכולה לקנות רכב בכסף מלא (או הלוואה) ולהעמידו לרשותך, כולל הקצבת דלק שקיימת או לא, וכל שאר הדברים אליהם התייחסת.

 

שווי הרכב, במידה שמתומחר נכון (כיום הוא לא ריאלי, אבל הכוונה היא להעלותו לשווי כמעט ריאלי) - מהווה מס מלא על ההטבה שניתנת לעובד. אם תקבל רכב ששווה 1000 שקל, ויקחו ממך מס על 1000 שקל - זה בדיוק כמו שתקבל משכורת של 1000 שקל, או תוי שי לחג בשווי 1000 שקל ויקחו ממך מס על כך (במקרה של תווי שי - המעביד מגלם את שווי התלושים ומשלם עבורם גם את המס).

 

בפעם ה-500. מלבד ההטבה של שווי הרכב, אשר היום אינה משקפת את שווי השימוש האמיתי (ועומדת להשתנות, כאמור) אין כאן שום יתרון לאף עובד.

כל עוד המעביד משלם את עלות הרכב כחלק ממשכורתו של העובד - כל הטענות הן לא יותר מאשר חוסר הבנה וצרות עין.

 

תופעה זהה לחלוטין אם מישהו היה קם ושואל למה עובד בחברה א' מרוויח 10,000 שקל בחודש, בעוד הוא מרוויח בחברה ב' 4000 שקל.

פורסם

שמר, תסביר לי משהו, כי אני לא מצליח להבין:

 

נניח והמעביד שלי נותן לי רכב של העבודה. לא של הליסינג.

האם אני צריך לשלם עליו? ואם מותר לי לנסוע עליו רק נסיעות של העבודה?

 

ואם אני מקבל החזרים לפי ק"מ, האם מס הכנסה לא אמור לתת לי זיכוי על כל ההוצאות שלי?

פורסם

למחוקק לא איכפת איך השיג/משלם המעביד עבור הרכב שהוא מעמיד לרשות העובד.



לגבי ההחזרים, לא הבנתי את השאלה.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

צביקי,

 

אם לאחר שעות העבודה, הרכב נשאר בחניון החברה - אתה לא תשלם עליו אגורה.

אם אתה נוסע עם הרכב הביתה והוא לרשותך לנסיעות פרטיות, אתה תשלם עליו מס כי קיבלת הטבה. זה נכון גם אם אתה רק נוסע הביתה וחזרה לעבודה.

 

קבוצת הרכב קובעת את שווי ההטבה בין שמדובר בליסינג, בין שמדובר ברכב בבעלות מלאה של החברה, בין שמדובר ברכב שלך שאתה משתמש בו לעבודה ומקבל מהמעסיק אחזקת רכב.

 

עצמאי המשתמש בריכבו גם לעבודה, לא כל ההוצאות מוכרות לו. כמדומני ש-10,000 הק"מ הראשונים הם על חשבון העצמאי ורק אח"כ הוא יכול להתחיל להתחשבן עם שילטונות המס על היתרה.

.

האמור לעיל הינו לפי מיטב הבנתי ואו מנסיוני ואין הוא במקום יעוץ מבעלי מקצוע בתחומם.

פורסם

אם אתה נוסע עם הרכב הביתה והוא לרשותך לנסיעות פרטיות, אתה תשלם עליו מס כי קיבלת הטבה.

.

 

אבקש לדייק - בהנחה שאותו רכב אינו משאית/סילברדו/F350/סוואנה. אלו מוכרות ככלי עבודה ואין עליהן שווי שימוש.

עז יפנית בסלעים | yahav.biz 

 

פורסם
שמר, תסביר לי משהו, כי אני לא מצליח להבין:

 

נניח והמעביד שלי נותן לי רכב של העבודה. לא של הליסינג.

האם אני צריך לשלם עליו? ואם מותר לי לנסוע עליו רק נסיעות של העבודה?

 

ואם אני מקבל החזרים לפי ק"מ, האם מס הכנסה לא אמור לתת לי זיכוי על כל ההוצאות שלי?

 

אתה משלם שווי רכב (ונעזוב רגע את שוויו הריאלי או לא, סתם מסבך את הדיון) על רכב צמוד. כמו שאמר עופר, לא משנה אם זה ליסינג, רכב קיט מפיבר על שילדת קורקינט ומנוע של מכונית צעצוע, או UFO (בכפוף להסתייגות שהעלה אליבאבא).

 

לא משנה אם מותר לך לנסוע רק נסיעות של העבודה. ברגע שהוא צמוד אליך ולא נמצא בחניית העבודה - קיבלת הטבה.

 

החזר הקילומטרים אינו קשור למס הכנסה. המעביד משלם לך - אם רצונו בכך (לא חושב שהוא חייב, אבל זה הנוהג).

  • שבועיים מאוחר יותר ...
פורסם

נחזור למה שכתב פותח השרשור.

אולי הם לא מספיק גדולים, אבל לפי מה שהבנתי חברת הליסינג "דורנט" נמצאת בהליכי פש"ר ומחפשת קונה.

.

האמור לעיל הינו לפי מיטב הבנתי ואו מנסיוני ואין הוא במקום יעוץ מבעלי מקצוע בתחומם.


×
×
  • תוכן חדש...