Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6424 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 104
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
קודם כל, אני חושב שאתה מגזים.

דבר שני, מה לעשות, אתה לא יכול להכריח אנשים אחרים להרים את הסטנדרטים שלהם למה שמתאים לך.

 

ברור שאני מגזים, אתה עוד לא מכיר אותי?

חוץ מזה, הקריצה בתחילת התשובה לא הבהירה שאני מקצין בכוונה?

 

גיל,

תרגיע ומהר, טיפוס אפספוס (התכוונת אספסוף או פספס?) תקרא לחברים שלך בשכונה, כאן תדבר מכובד.

 

שמר, הלוואי עלי פשפשים, קמתי עם סקביאס!

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם

הליסינג הוא רק מיצג לנהנתנות המגעילה שמשתלטת על ישראל של "אני,לי,לביתי,לעצמי ומצידי שכל העולם ישרף"

 

כשאין מחיר לנסיעה וכשאין משמעות כלכלית כלשהי לסיטואציה של חיסכון, אז זה יוצר גידולי פרא.

רכב הליסינג הופך לרכב שעליו הילד לומד נהיגה, זה גם רכב השירות המשפחתי.

זה רכב שלא מדוממים לו את המנוע, מיד כשהוא מוחזר הביתה הנהג התורן ממתין לו.

.[/right]

 

שמתם לב אולי שאם תגידו בתים ומשכנתאות אתם מספרים את ההתחלה של המשבר הנוכחי ? הרי גם שם נתנו הלוואות לכול אחד שלא היו נותנים לו לפני כן ע"מ שיקנה ביית (כאילו שאם הוא קונה ביית הוא יחזיר ואילו אם היה קונה מכונית הוא לא :lol:) ?

ואתם רואים לבד מה זה עשה

 

מילא שמציגים מקרי קיצון. העניין הוא שגם מפספסים לחלוטין את הפואנטה.

 

הפואנטה היא שמדינת ישראל גובה מסים גבוהים על רכב חדש מכולם, אבל מייצרת פרצה שמאפשרת לאוכלוסיה מסויימת לשלם פחות מסים על ידי קבלת מכונית בהנחה גדולה.

 

במציאות כזו, די טפשי להתלונן כלפי האזרחים שמנצלים זאת עד תום (ומעבר לכך).

 

הבעיה היא במדינה ובפרצת "שווי השימוש". לא בנהגי הליסינג - שמיעוטם אכן נוהג בחזירות. מיעוטם.

השאלה היא לא אם הם חזירים או לא , השאלה היחידה היא האם מותר למדינה לעשות ע"י מיסוי סלקטיבי מינוף כזה שיכול בהחלט לגרור את כולנו למשבר סאב פריים ישראלי ?

מדינת ישראל לא מוכנה או לא יכולה להחליט שהיא עושה מערכת מיסים צודקת ושווה לכולם (וזה כולל מס שלילי למי שצריך אם זה בתשלומי העברה או בכול שיטה אחרת ) , היא גם לא מוכנה/יכולה להלחם עם בעלי ההון , ולכן כדי להוריד אש היא נותנת פרצות למעמד הבניים הבינוני והעליון (מסיבה היסטורית ידועה זה המעמד שגורם לחוסר שקט הכי גדול ) , ולכן אנו נמצאים כול הזמן בכיבוי שריפות . הבעיה היא שעכשיו יש סיטואציה שכול העסק יכול להתפוצץ וכולנו נשלם את המחיר

בברכה יהודה

פורסם

תראו, נאמר והדיון עכשיו היה על חשמל החינם שמקבלים עובדי ח"ח, אני מניח שרוב מוחלט מהמגיבים כאן היה שולל את התופעה מכל וכל. כי כולנו (הצרכנים) מממנים אותה, כי זה לא מוסרי לכבות את דוד החימום של המים רק כשמוכרים את הדירה.

 

אם תבחנו היטב את הדברים אז הליסינג היא המקבילה האולטימטיבית של תופעת החשמל החינמי. ציבור רחב נאלץ לסבסד מכיסו את הקבוצה שנהנת מההטבה.

 

זה לא סביר כאן ולא סביר שם.

 

הייתי מעדיף לראות (למשל) את המעסיק משלם לנטו של העובד את שווי הממוצע של הבנזין שהוא צרך (נאמר בששת החודשים האחרונים) ובמקביל מפרק את הדלקן מהרכב.

מה לדעתכם יקרה? אני משוכנע שהנסועה בכלי הרכב האלה תקטן בעשרות אחוזים.

פורסם
ברור שאני מגזים, אתה עוד לא מכיר אותי?

 

מכיר אותך עוד מגן טרום-חובה, אבל אני לא אוהב הגזמות.

 

ההגזמה היא לא במשל, ההגזמה היא במידת חוסר ההתחשבות בה נוהגים נהגי הליסינג. הרי כל מי שיש לו עודף מייצר בזבוז ומתנהל באופן שמאן דהוא יכול לטעון שבא על חשבונו. יש לך הרבה מכשירי חשמל בבית? אתה צרכן בזבזני של בטריות שמזהמות את הסביבה... וכו'.

 

אני לא סבור שיש מקום לבוא בטענות למעסיק שמחליט לממן דבר מה למועסק שלו ובוודאי שאין מה להלין על המועסק. הבעיה, שוב, היא שהמדינה סבסדה את הטבת הליסינג למעסיקים ולעובדים וזה פסול מעיקרו. כמו כל עיוות כלכלי, השלכותיו הגיעו הרבה מעבר לעיוות יחסי עובד-מעביד אל תחום שוק הרכב, צריכת האנרגיה ועוד.

 

אבל חכה. הצורך הוא אבי הקיצוצים בתקציב ותיכף נראה אותם נכנסים. חברות יגבילו צריכת הדלק כאמצעי חיסכון (אפשר להציג זאת כקיצוץ "ירוק" או אפילו "חברתי"), חברות הליסינג ייכפו סייגים על מידת השימוש (גם שם צריך לשמור על הנכסים) וכו'. כשיש מיתון מקצצים ומה שהמעסיק נתן הוא גם ייקח.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם
תראו, נאמר והדיון עכשיו היה על חשמל החינם שמקבלים עובדי ח"ח, אני מניח שרוב מוחלט מהמגיבים כאן היה שולל את התופעה מכל וכל. כי כולנו (הצרכנים) מממנים אותה, כי זה לא מוסרי לכבות את דוד החימום של המים רק כשמוכרים את הדירה.

 

אם תבחנו היטב את הדברים אז הליסינג היא המקבילה האולטימטיבית של תופעת החשמל החינמי. ציבור רחב נאלץ לסבסד מכיסו את הקבוצה שנהנת מההטבה.

 

זה לא סביר כאן ולא סביר שם.

 

הייתי מעדיף לראות (למשל) את המעסיק משלם לנטו של העובד את שווי הממוצע של הבנזין שהוא צרך (נאמר בששת החודשים האחרונים) ובמקביל מפרק את הדלקן מהרכב.

מה לדעתכם יקרה? אני משוכנע שהנסועה בכלי הרכב האלה תקטן בעשרות אחוזים.

 

אתה באופן עיקבי נוטה להגזים, לא נורא זה כאשר הטיעון הבסיסי הוא די חלש.

הרכב אינו ניתן חינם, מאזדה 3 ממוצעת עולה למקבל אותה 3500 ש"ח + 1570 שווי שימוש + סכום דומה באיבוד הפרשות סוציאליות.

כ 6700 ש"ח ברוטו במושגים שלי זה לא חינם, אולי לא העלות כפי שמשלם אזרח פרטי אך די קרוב.

 

תגיד, מה הבעיה שלך עם הדלק ??

הוא לא ניתן חינם , המעסיק משלם את העלות שלו, וזה לחלוטין אינו מגיע מהכיס הציבורי.

אז מה הבעיה שלך בכלל ??

 

 

דבר אחד טוב יצא מהליסינג לפחות בתקופה האחרונה, היום אתה יכול להגיע לניו קופל ולרכוש רכב חדש ב 10,000 ש"ח פחות מהיבואן הרשמי..

Hyundai Tucson Prime 2.0– הבחירה של האישה..

Kia Niro Plug In - כי שומרים על הסביבה

 

פורסם
מכיר אותך עוד מגן טרום-חובה, אבל אני לא אוהב הגזמות.

 

ההגזמה היא לא במשל, ההגזמה היא במידת חוסר ההתחשבות בה נוהגים נהגי הליסינג. הרי כל מי שיש לו עודף מייצר בזבוז ומתנהל באופן שמאן דהוא יכול לטעון שבא על חשבונו. יש לך הרבה מכשירי חשמל בבית? אתה צרכן בזבזני של בטריות שמזהמות את הסביבה... וכו'.

 

אני לא סבור שיש מקום לבוא בטענות למעסיק שמחליט לממן דבר מה למועסק שלו ובוודאי שאין מה להלין על המועסק. הבעיה, שוב, היא שהמדינה סבסדה את הטבת הליסינג למעסיקים ולעובדים וזה פסול מעיקרו. כמו כל עיוות כלכלי, השלכותיו הגיעו הרבה מעבר לעיוות יחסי עובד-מעביד אל תחום שוק הרכב, צריכת האנרגיה ועוד.

 

אבל חכה. הצורך הוא אבי הקיצוצים בתקציב ותיכף נראה אותם נכנסים. חברות יגבילו צריכת הדלק כאמצעי חיסכון (אפשר להציג זאת כקיצוץ "ירוק" או אפילו "חברתי"), חברות הליסינג ייכפו סייגים על מידת השימוש (גם שם צריך לשמור על הנכסים) וכו'. כשיש מיתון מקצצים ומה שהמעסיק נתן הוא גם ייקח.

 

 

אתה צודק במרבית דבריך אך צריך לקחת בחשבון דבר מה פשוט.

רכב אינו הוצאה כה גדולה למעסיק, המשאב האנושי יקר הרבה יותר, ועובד\ מנהל טוב הוא נכס אשר כל חברה תנסה בכל הכוח להשאיר אצלה.

הצמדת רכב לכן הינה תשלום קטן ולעיתים אפילו זניח למעסיק אשר מקבל תמורתו עובד חרוץ ונמרץ אשר מייצר הכנסות גבוהות לאין שיעור מאותו רכב ליסינג אשר מוצמד לעובד ונותן לו מוטיבציה להמשיך ולתת תפוקות נאות לפירמה.

Hyundai Tucson Prime 2.0– הבחירה של האישה..

Kia Niro Plug In - כי שומרים על הסביבה

 

פורסם
הצמדת רכב לכן הינה תשלום קטן ולעיתים אפילו זניח למעסיק אשר מקבל תמורתו עובד חרוץ ונמרץ

 

זה לא תשלום "קטן" זהו תשלום "מוקטן" בחסות רשויות המס של מדינת ישראל.

הטבת המס על הרכב הפכה את מתן הרכב למטבע הכדאי לשני הצדדים לתשלום שכר.

 

שאר הטיעונים שהעלת נכונים לכל סוגיית שכר ואין להם משמעות מיוחדת בנתינת רכב לעובד, דווקא. הבעיה נוצרת כשלמעסיק יותר זול לתת ולעובד עולה פחות לקבל רכב צמוד במקום העלאת שכר בערך זהה.

 

ואני חוזר ומסביר לך שוב, אובדן ההפרשות הסוציאליות הוא חלק מהמחיר של העסקה שהעובד מביא בחשבון כשהוא לוקח רכב במקום העלאה. זוהי איננה עלות. תשלום המס שהוא מחוייב בו עדיין נמוך מהמיסוי הראוי לשוויה המלא של ההטבה הכוללת.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

יכול, אבל הוא לא יד ראשונה.

אני נאלץ להסכים איתך (קורה יותר מדי פעמים לאחרונה) ועם פאלופל.

 

אין לי מושג מדוע אנשים דוחפים את האף שלהם לכיסם הפרטי של מחזיקי מכוניות הליסינג, ומעסיקיהם.

 

ההטבה היא, כפי שכתבתי בהודעה קודמת - על שווי עיסקת הליסינג עצמה - כלומר - אם אדם מן היישוב אמור לשלם על רכב X 5000 ש"ח בחודש, ישלם העובד 5000 ש"ח ברוטו, בניכוי המס על שווי הרכב (נניח שהוא 1500 ש"ח). יוצא שאדם "הרוויח" מהמדינה הטבה של 1000 ש"ח בערך. את העיוות הזה אפשר וצריך לחסל ע"י העלאת שווי השימוש ברכב (ובלבד שיהיה עפ"י השימוש עצמו. כיום המדינה אינה מבחינה בין טכנאי ש-90 אחוז מנסיעותיו הן עבור עבודה, לבין אחד שיושב בכורסא במשרד, שמשתמש ברכב בערך 20 אחוז מהזמן לצרכי עבודה, הרי מקובל על כולם שמי שמשתמש ברכב לצרכי עבודה בלבד, לא נהנה מהטבה כלשהי).

 

כל עניין הבזבזנות של הדלק ומכות החנייה וכיו"ב - הוא פופוליזם טהור.

מישהו נכנס לכיס של בעל אמריקאית נדיבת נפח שזוללת 1:3? גם הוא מבזבז משאבי טבע ופוגע בסביבה.

מישהו נכנס לכיס של אחד שאוהב טיולי שטח, והג'יפ (או כל 4WD) שלו טוחן את האמ-אמא של הדלק?

מישהו נכנס לכיס של אחד שגר בבאר שבע, והוריו, אליהם הוא קשור, גרים בעפולה, לכן הוא נוסע אליהם אחת לשבוע?

 

כן, אני מעריך את אלה שחושבים ש

, אבל בחייכם, צאו מהכיס של האחרים. מי שמקבל רכב מהמעביד שלו, מקבל אותו כחלק מתנאי העסקתו. לא עניינכם (בטח ובטח כאשר מדובר בחברה פרטית) מה הוא עושה עם הכסף שהוא מרוויח. אם הוא היה לוקח שטרות של 100 שקל וממלא אותם בחומר משובח, ואז מדליק לעצמו מגולגלת - זה היה בסדר בעיניכם?

 

מספיק כבר עם צרות העין הזו, It's none of your fucken business.

פורסם

שמר, אתה רק חצי צודק.

כאשר המדינה מאפשרת לחברת הליסינג, למעסיקים ולעובדים את הקומבינה הזאת, הצרכנים מפסידים כמה פעמים. הם מסבסדים את הליסינג במחיר רכישת רכב חדש ובמיסים שהם משלמים, והרכבים שנפלטים לשוק גורמים להתיישנות הרכבים על הכביש, ורכבים פחות בטוחים (אם בשל מספר כריות אוויר מופחת או בשל טיפול לוקה בחסר, למשל) מוצאים דרכם לשוק החופשי.

 

נכון, ומתווסף לזה נושא צריכת הדלק (המוגזמת, ושאינה נובעת רק מנסיעה לביקור הורים או קפיצה לשטח), הצפיפות בכבישים, ובמיוחד חוסר האכפתיות מהרכב. נושא מכות החניה הוא רחוק מאוד מפופוליזם.

 

הנה לך דוגמה: עד לפני מספר שנים, רפא"ל היו מספקים הסעות לעובדיהם. מאז שיש ליסינג, כמובן שכולם נוסעים בליסינג = יותר צפיפות על הכביש, יותר צריכת דלק וזיהום, ואף שרוב רובם המוחלט של עובדי רפאל הם אנשים טובים, הרי שיש גם כאלה שלא ממש חסים על הרכב. ואני בכלל לא מדבר על עובדי חברות הי-טק מסוימות, קטנות כגדולות, שנולדו לתוך חוסר האכפתיות הזה. קיבלת גם דוגמאות אחרות כאן, מובהקות מאוד (ספסור ברכב הליסינג, נסיעות מיותרות וכו'). לא משנה אם מדובר בחלק קטן מרכבי הליסינג, העובדה שרירה וקיימת, וגם העלות שמגולגלת על הצרכנים הפרטיים.

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

פורסם

אין חצי הריון. או שאני צודק, או שאני לא.

 

אתה לא מפסיד, לא פעם, ולא חמש פעמים.

 

אף אחד לא מונע ממך ללכת לעשות עיסקת ליסינג בתנאים כמעט זהים לאלה של החברות, וליהנות מכל אותם דברים שלדעתך כ"כ מפריעים. היתרון היחיד שיש לעובד בעל רכב צמוד מהעבודה - הוא התשלום המופחת על שווי הרכב. כל השאר- זהה בדיוק למה שאתה יכול לקנות באופן פרטי.

 

אתה לא מסבסד שום חברת ליסינג אם אתה קונה רכב חדש. כמו שכל דבר בעסקים - מי שקונה בכמויות, משלם פחות. בוא וקנה 100 מכוניות, והיבואן גם יחלל לך.

 

כמו כן - אתם חיים בסרט אם אתם חושבים שהרכבים החדשים שיוצאים לשוק הם פחות בטוחים מהממוצע.

אין לי מושג כמה מכוניות משומשות ראיתם בימי חייכם, אבל מעטים הם אלה שמתקנים כל דבר תקול באוטו, אם אפשר לחסוך את התיקון. נסעתי בימי חיי בכמה וכמה מכוניות משומשות של אחרים - פחד אלוהים, אין לי מושג ואיך מעבירים את המכוניות הללו טסט.

קח עכשיו מצב נתון - אתה מעדיף שיבוא מולך בסיבוב נהג ליסינג עם צמיגים זבל שבזבל תוצרת סין, אבל חדשים, או נהג עם רכב בן 5, צמיגים שחוקים לחלוטין, יבשים ומפונצ'רים 17 פעם?

אתה מעדיף נהג ליסינג עם רפידות ברקס סיניות זולות, או נהג רכב שנת 95 שנוסע על הברזל, ועוצר עם הנעל?

 

אני לא מנסה להגיד שחברות הליסינג הם חבורת מלאכים. כולן מנסות לחסוך ככל האפשר, אבל יש להן סטנדרטים מינימליים, שעומדים בהגדרות של משרד התחבורה (טובות יותר או פחות, אבל הן ישנן).

 

לעומת זאת - בעלי מכוניות משומשות רבים מתעלמים לחלוטין מרכבם ומתחזוקתו, ונוסעים בחורבות רעועות שאך במזל לא מתפרקות באמצע הכביש.

 

כמה מכוניות ליסינג אתה מכיר שהורדו מהכביש על ידי בוחנים? כמה נכשלות בטסט?

עכשיו ספר לי לכמה מכוניות פרטיות זה קורה?

 

בנוסף - את רוב הרעות החולות שיש מחברות הליסינג אפשר לתקן. החלפת צמיגים או ברקסים היא דבר טריוויאלי.

פורסם

 

אף אחד לא מונע ממך ללכת לעשות עיסקת ליסינג בתנאים כמעט זהים לאלה של החברות, וליהנות מכל אותם דברים שלדעתך כ"כ מפריעים. היתרון היחיד שיש לעובד בעל רכב צמוד מהעבודה - הוא התשלום המופחת על שווי הרכב. כל השאר- זהה בדיוק למה שאתה יכול לקנות באופן פרטי.

 

התנאים אפילו לא קרובים, מאיפה הבאת את זה? לי כפרטי יש מחיר כמו חברה שרוכשת 300 רכבים?

שווי רכב זה איזה 1200 ש"חל לחודש.

ומי ישלם את הדלק? זה אצלי 2000ש"ח בחודש!

רק ההבדל בשווי רכב ודלק זה כמעט 40K לשנה!

 

אתה לא מסבסד שום חברת ליסינג אם אתה קונה רכב חדש. כמו שכל דבר בעסקים - מי שקונה בכמויות, משלם פחות. בוא וקנה 100 מכוניות, והיבואן גם יחלל לך.

זה לא כל ההבדל:

1. צמפיון לא משחקים במשחק הליסינג ולכן אני כצרכן פרטי מקבל מהם שלל מבצעים והטבות בכדי שאקנה רכבים שלהם, בא נראה אותך מוצא לי מבצע על מזדה 3 חדשה מהיבואן (לא כרגע שהליסינג בצרות ושנת דגם חדשה בפתח אלא ביום יום).

 

2.בצמפיון אם יש בעיות בעבודה או בחלקים הם הולכים לקראתי, נותנים חלקים בהנחות, מאריכים את האחריות כשיש כשל עקרוני כמה חודשים אחרי תום האחריות.

במוסך מורשה מאזדה אם תבוא בטענות על משהוא יזמינו לך את הבטחון שיעיף אותך החוצה עם האוטו הפרטי שלך, יש שלל ליסינגים שממתינים בתור והם לא צועקים ולא מציקים.

 

 

 

 

בנוסף - את רוב הרעות החולות שיש מחברות הליסינג אפשר לתקן.

 

מסכים וישא"ק.

צריך להעלות שווי שימוש (מתרחש כרגע וימשיך בעתיד)

דלק חינם רק בחישוב מרחק הנסיעה לעבודה (גם זה לא רחוק יומו מלקרות)

ואישור נסיעה רק לעובד.

 

מפה והלאה אין לי שום בעיה עם ליסינג אבל ברור שאם התנאים הנ"ל יתקיימו מעל חצי מבעלי הרכבים בליסינג יחזירו אותם לחברה (או לא יחדשו חוזה במועד החידוש) אבל ברור שגם עם זה אין לי שום בעיה.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם

חשבתי שהתחלת לקרוא בזמן שלא הייתי כאן. :roll:

 

דלק משולם ע"י המעביד. אין שום קשר לליסינג. זהה בדיוק לכך שהמעביד משלם לי 2000 שקל נטו במשכורת. שום קשר לליסינג.

חלק מתנאי העסקתי ע"י המעביד. אין שום קשר לליסינג. באותה מידה המעביד יכול להגיד לי שמוקצבים לי 500 שקל לדלק. שום קשר לליסינג.

 

צ'מפיון משחקים ועוד איך בליסינג, גש לכל חברה גדולה (הרץ, אוויס, אלבר, ניו קופל, אלדן). לדוד שלי יש פאסאט בליסינג, משולמת על ידו באופן פרטי.

 

רוצה מאזדה 3? גש לאחת החברות שהזכרתי. ישמחו למכור לך עיסקה כזו.

 

בוא אספר לך משהו. קרוב משפחה עובד במוסך המרכזי של "דלק מוטורס" (ניר צבי). תאמין או לא, יש לקוחות פרטיים. יתרה מכך - יש שם לקוחות שמתנהגים ומרגישים במוסך "כמו בבית".

 

ובלי קשר - בוא אתה לדלק מוטורס ובקש מאה מכוניות לך, להורים, לאישה, להורים של האישה, חברים קרובים וכו'.

אל תשכח להביא איתך כ-10 מליון ש"ח עבור אותן 100 מכוניות, ותראה איך עוברים לך עם סמרטוט רטוב על החלחולת, עד שתבריק.

 

תפנימו - כל עניין הליסינג הינו בסה"כ קניית ביטוח למחיר שתשלמו על רכב X בתקופה Y. בלי ירידת ערך, בלי שתצטרכו לגייס סכום כסף גדול, בלי התעסקות עם תקלות ותאונות.

 

נכון - לביטוח הזה יש מחיר, אפילו לא זול - אבל הוא מכניס אתכם למסגרת אותה אתם יודעים מראש (וכאשר אתה עצמאי או חברה, חלק מההוצאה מוכר במס). כל שאר השיקולים הם משניים.

פורסם

איך שחזרת חטפתי עצבים והפסקתי לקרוא :twisted:

 

1. אני אולי נראה כמו אידיוט אבל ברוך השם מבין משהוא . ברור שהדלק משולם ע"י המעביד אבל אתה יודע מה, בא נגיד שהנסועה של משה ברכב היום היא 3000 ש"ח כי האוטו אצלו זה זונת החצר. יבוא הבעל בית למשה ויגיד לו, משה, אני מוסיף לך 3000 ש"ח בנטו בשביל הדלק אבל מהיום כל מה שאתה נוסע, יורד לך מהמשכורת. מהר מאוד תראה שהנסועה של משה יורדת ל 1000 ש"ח בחודש אחרת אשתו תולה אותו מהוואבוס חמינדוס, הילדים יתקרבו לאוטו והוא ישר מוריד עליהם את החגורה של האיומים .

אין לי בעיה שהוא ירוויח 280K ש"ח בחודש על עבודה קשה או על לשבת במשרד ולחטט באף, מפריע לי שיש עומס על הכבישים וצריכת יתר של דלק כי אין דין ואין דיין.

 

 

2.צמפיון אולי משתעשעים בליסינג (בעיקר פרטי כמו דוד שלך), הם בטח לא משחקים ברמות של מזדה,פורד,יונדאי וכו'.

 

 

 

מישהו נכנס לכיס של בעל אמריקאית נדיבת נפח שזוללת 1:3? גם הוא מבזבז משאבי טבע ופוגע בסביבה.

מישהו נכנס לכיס של אחד שאוהב טיולי שטח, והג'יפ (או כל 4WD) שלו טוחן את האמ-אמא של הדלק?

 

כן בהחלט!

בארה"ב ובאירופה אם אתה קונה זללן דלק אתה משלם קנס בקניה וקנס נוסף מידי שנה באגרת הרישוי

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם

צטערת. ההשוואה שלך לא במקומה, ושוב, אינה קשורה לליסינג.

אם המעביד יגיד למשה - תביא אוטו, קח דלקן ON THE HOUSE. כנ"ל התיקונים. הנסועה של משה תשתנה?

אם המעביד ייתן למשה 3000 בנטו, או שיגיד לו "אדוני, כל אגורה שתעבור בדלק את ה-3000, יורדת ממשכורתך" - זה ישנה את הנסועה של משה?

ושוב, אין קשר לליסינג. יש קשר להטבה של רכב צמוד. גם אם זה לא ליסינג, והמעסיק בחר לקנות רכב ולהשאירו אצל העובד. עובד אותו דבר.

ובסופו של דבר - כל הבלבול מוח הזה מתקשר בסופו של דבר לכסף. אם המעביד בוחר לתת לי 5000 ש"ח בחודש ועוד רכב, זה משנה אם הוא נותן לי 10000 שקל בחודש, ואני נוסע לעבודה ברכב שלי?

 

עניין נוסף - עד לאחרונה הייתי צרכן כבד של נסועה ברכבי חברה/ליסינג. 40-45K בכל שנה, במשך כמעט 20 שנה.

כמוני היו בחברה עוד כמה.

בממוצע - דווקא אלה שנוסעים הרבה - רוב הנסיעה שלהם היא לצרכי החברה, ולא לצרכים פרטיים. מי שנוסע כ"כ הרבה, עייף בד"כ מטיולים ארוכים ומיותרים.


×
×
  • תוכן חדש...