Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6424 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
אם המעביד ייתן למשה 3000 בנטו, או שיגיד לו "אדוני, כל אגורה שתעבור בדלק את ה-3000, יורדת ממשכורתך" - זה ישנה את הנסועה של משה?

 

לעניות דעתי ומתוך הכרות ארוכת שנים עם העם היושב בציון, בהחלט כן!

 

אני מרוויח יפה מאוד, חי ברווחה יחסית ויכול להרשות לעצמי לחיות בלי חשבון קפדני על ההוצאות (לא שתחשבו, מי ישמע, מינימום שרי אריסון), אבל אני עושה חשבון לדלק כי אני יודע שכל פעם שמתחשק לי ארוחה במנטה ריי או הצגה בקאמרי זה עוד 150 ש"ח רק בדלק. לפני שאני שם לב, הרואת חשבון מרימה אלי טלפון ושואלת אם שמתי לב שהחודש יכלתי לפרנס משפחה בהוצאות הדלק שלי.

אז אני בהחלט מחשב כל נסיעה לא הכרחית.

אני בטוח שאם אנשים עם רכב צמוד (שים לב שלא אמרתי ליסינג ולא אמרתי הייטק) היו מקבלים לנטו את התוספת הממוצעת של הוצאת הדלק שלהם אבל מהיום משלמים מכיסם את מלא עלות הדלק, הנסועה שלהם תרד בצורה משמעותית ביותר!

 

ומה רע בעצם יוצא מזה?

העובד מקבל תוספת למשכורת.

אם הוא ימשיך לנסוע כרגיל, שום נזק לא קרה,חוץ מאולי הריבים עם האשה :wink:

אם הוא יסע פחות אז הרווחנו חופש תנועה בתשתיות, פחות זיהום אויר, ואפילו הוא מקבל מעין תוספת לשכר כי הוא מקבל לדוגמא 3000 אבל פתאום הוא יסעה רק ב 1500 משמע 1500 תוספת לנטו בחינם!

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

  • תגובות 104
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
מסכים וישא"ק.

צריך להעלות שווי שימוש (מתרחש כרגע וימשיך בעתיד)

דלק חינם רק בחישוב מרחק הנסיעה לעבודה (גם זה לא רחוק יומו מלקרות)

ואישור נסיעה רק לעובד.

 

מפה והלאה אין לי שום בעיה עם ליסינג אבל ברור שאם התנאים הנ"ל יתקיימו מעל חצי מבעלי הרכבים בליסינג יחזירו אותם לחברה (או לא יחדשו חוזה במועד החידוש) אבל ברור שגם עם זה אין לי שום בעיה.

 

 

מי שם אותך להחליט למנהל חברה פרטית אם להגביל את הנסועה של העובדים בחברתו ??

בעל החברה משלם מכיסו את עלות הדלק של העובד, כפי שכתב שמר אין לזה ולו דבר לליסינג, נהפוך הוא חריגה ממכסת הק"מ המוסכמת בחוזה תביא לקנסות מצד חברת הליסינג.

 

מה שאני רואה אצלך זה פשוט צרות עין קיצונית באיצטלה של שיוויון, מציע לך להתחיל להילחם היכן שהכסף הגדול באמת נמצא ולא לחפש את המטבע תחת הפנס.

Hyundai Tucson Prime 2.0– הבחירה של האישה..

Kia Niro Plug In - כי שומרים על הסביבה

 

פורסם
מה שאני רואה אצלך זה פשוט צרות עין קיצונית באיצטלה של שיוויון.

 

איפה ראית צרות עין או קשקושים על שיוויון?

אל תפזר סתם סיסמאות, אני זה שאומר שמצידי אדם יכול להרוויח 280K ש"ח על חיטוט באף או שיקבל את הכסף של הדלק במזומן לשכר, המצב הקיים הוא פרצה לקומבינות שכיום לצערי קיימות בשפע.

בנושא הדלק זה 100% מלחמה בזיהום אויר ובצפיפות מיותרת על הכבישים.

ראה את הודעתי האחרונה.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם

איך המצב הקיים קשור לנושא הדיון - שהוא ליסינג?

 

מה שאתה מציע הוא הגבלת ההטבה של רכב צמוד - וזה לא ישים. מעבר לזה - על ההטבה הזו משולם מס מלא ללא שום פירצה, אז על מה הטענה?

 

כמו שאמרתי - 95 אחוז מהטענות בארץ נגד תרבות הליסינג מקורן בצרות עין ומבורות בתחום.

 

היתרון היחיד של ליסינג מהעבודה על כל שווה ערך כספי אחר, ולא משנה כרגע אם זה רכב מהמעביד (שייך למעביד ולא חכור), רכב פרטי עם הסדר תדלוק של המעביד, או כסף במשכורת - הוא שווי המס המשולם על ההטבה, שם יש הטבה של כ-1000 ש"ח בממוצע לחודש לעובד.

כל השאר זה שטויות. בדיוק כמו שאשאל אותך מה פתאום אתה מעז להוציא אלפי שקלים על חיות מחמד (ביעקר אם אתה מגדל פרות בתור חיות מחמד, פוגע בסביבה ), או איך זה שאתה קונה לחמניות ולא לחם אחיד.

פורסם

אתה באופן עיקבי נוטה להגזים, לא נורא זה כאשר הטיעון הבסיסי הוא די חלש.

תגיד, מה הבעיה שלך עם הדלק ??

אז מה הבעיה שלך בכלל ??

 

תגיד, למה כל דיון איתך חייב להתנהל בצורה כזו? למה אתה לא מסוגל להעלות טיעון ענייני מבלי לרדת לגופו של הטוען עצמו?

 

הבעיה שלי פשוטה והסברתי אותה לא מעט פעמים (עבורך עוד פעם): לא סביר בעיני שעלות הנסיעה השולית ברכב תהייה אפס.

מצידי שיוסיפו לשכר העובד סכום כפול ממה שהוא מוציא על הדלק, אבל שהדלקן יפורק. אתה בכוח מנסה להתעלם מההשפעה ההרסנית שיש לדלקן על תרבות השימוש ברכב.

 

עוד עניין "קטן" כשבאולם התצוגה אני אפסיק לסבסד את חברות הליסינג אז אני ממש אהפוך לאדיש לקיומן (גם זה בדרך כי הגולם קם על יוצרו והחברות הללו עומדות לייבא כלי רכב בעצמן).

 

אגב - הרכב שבסמלון משמש אותי בחיי היום יום, לכן אני יכול להבטיח לך שדעתי השלילית על תופעת הליסינג לא מגיעה ממקום של קינאה, ממש לא הייתי מוכן להתחלף עם המשתמשים.

פורסם

עוד פעם, מה עניין שמיטה להר סיני, ומה עניין דלקן לליסינג? הדלקן הוא הסדר בין המעביד לבין חברת הדלק. אין שום קשר לחברת הליסינג. אתם מערבבים 80 נושאים.

 

ועוד דבר - אתה לא מסבסד בשקל את חברות הליסינג. לא העלו לך את מחיר הרכב שלך בגלל שהם מפסידים כסף על חברות הליסינג. זה לא כמו לקוחות "פלאפון", למשל.

 

היבואנים מרוויחים יפה מאוד גם על חברות הליסינג. אף אחד לא מוכר מכוניות לשם שמיים. הם פשוט מוכנים להרוויח פחות על כל אוטו, כדי להרוויח סכום כולל יפה על עיסקה גדולה - אבל בשום אופן אינם מוכרים במחירי הפסד.

פורסם

אני חושב שאת נושא הדלק כבר מיצינו, אבל לאור הרכב שבו אתה נוסע כל טיעון בנושא הדלק נראה לי כצביעות .

הגיפים הם הרעה החולה של כל שוחר איכות סביבה , לעומתם רכב ליסינג ממוצע נראה כחתלתול קטן .

 

דרך אגב לא ירדתי על הטוען עצמו אלא על טיב הטיעונים שלך, אשר מה לעשות אינם חזקים ובנושא הדלק כלל אינו קשור לליסינג.

 

ובעניין מחיר המכירה והסיבסוד כביכול של מחירי הרכב , הנחת כמות היא מנהג מקובל בכל תחום דוגמאות ??

 

פסטיגל הילדים בחנוכה.. באופן פרטי תרכוש כרטיס ב 150 ש"ח , דרך חברת חשמל , בזק HOT או כל גוף אחר הקונה כמות גדולה מראש תשלם 60 ש"ח .

 

אולי נוציא את ארגון חבר מחוץ לחוק כיוון שהוא משיג הנחות גדולות במגוון מוצרי לאנשי הצבא, הרי אנחנו מסבסדים גם את זה לא ?

 

אני חושב שהכיוון ברור.

Hyundai Tucson Prime 2.0– הבחירה של האישה..

Kia Niro Plug In - כי שומרים על הסביבה

 

פורסם

ועוד דבר - אתה לא מסבסד בשקל את חברות הליסינג. לא העלו לך את מחיר הרכב שלך בגלל שהם מפסידים כסף על חברות הליסינג. זה לא כמו לקוחות "פלאפון", למשל.

 

בוודאי שכן, הרי ערך המלאי של חברות הליסינג נגזר ממחיר הרכב החדש באולם התצוגה ללקוח הפרטי.

המחיר הזה לעולם לא יירד כי אם היבואן יעשה כך הוא יקים עליו את חברת הליסינג שבמכה אחת ערך המלאי שלה התכווץ.

 

אל תספר לי שהשיקול הזה לא משפיע על הסכום שאני משלם באולם התצוגה.

 

 

אני חושב שאת נושא הדלק כבר מיצינו, אבל לאור הרכב שבו אתה נוסע כל טיעון בנושא הדלק נראה לי כצביעות .

הגיפים הם הרעה החולה של כל שוחר איכות סביבה , לעומתם רכב ליסינג ממוצע נראה כחתלתול קטן .

 

הכיוון איננו ברור והדוגמאות שלך אינן נכונות, כי בסופו של יום הוצאות הדלק שלי מתגלגלות אלי, כמו גם אותם ההוצאות של בעלי הג'יפים.

כנ"ל לגבי הכרטיסים המסובסדים של וועדי העובדים, אף כרטיס לא נמסר בחינם.

 

שים לב על מה אני מלין - על כך שאין לעובד שום תמריץ לחסוך, אילו הדלק היה מסובסד בחלקו והיה עולה לעובד אפילו 2 ש"ח לליטר, אז לא היה עולה על דעתי להעלות את הטיעון הזה.

פורסם

חברים יקרים, די להיתממות.

 

היבואן מתמחר (לפחות כלפי חוץ) את גרסת הליסינג במחיר הכי גבוה שהוא יכול (כלומר בתקרת שווי השימוש המלאכותית הזו). והרי אין סיבה אמיתית אחרת לכך שרכבים שונים לגמרי, המיוצרים כל אחד במדינה אחרת, יימכרו בדיוק באותו מחיר, נכון?

עכשיו הצרכנים הפרטיים ניגשים לרכוש רכב. המחיר ה"מוצהר" של גרסת הבסיס הוא המחיר המקסימאלי שמתירה קבוצת השימוש לגבות, והוא מנותק לגמרי מהמחיר האמיתי שמשלמת חברת הליסינג. נניח עכשיו, שהצרכן התמים רוצה גרסה עם 6 כ"א, או עם שליטה מההגה רחמנא ליצלן? טוב, על זה צריך לגבות קצת יותר, אחרת לא הגיוני שמחיר הרכב יהיה זהה לזה של גרסת הליסינג, נכון?

 

והנה, הצרכן הפרטי "נדפק" פעמיים, או שגם כאן תחשבו שיש תשובה טובה יותר? (אני יודע: היבואן המסכן "מתאמץ" שהרכב ייכנס לתוך קבוצת השימוש כל פעם שהיצרן מעלה לו את המחיר, נכון? רחמים ממש. שער המטבע ירד? נו, מזה יהנו רק חברות הליסינג כנראה...)

 

וזאת בנוסף לגירעון המס אצל הממשלה, שגם מזה מפסיד האזרח הפרטי.

 

אז אפשר להנות מהתופעה (אם אתם שכירים/סחירים ששפר עליהם מזלם), אבל דחילק, אל תתאמצו להצדיק אותה.

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

פורסם

שוב, כפי ששמר הסביר, עיניין הדלק הינו הטבה של המעביד לעובד נטו ואין לה שום קשר לליסינג.

בוא נגיד והמעסיק שלי מחבב אותי עד מאד ומוקיר את תרומתי לחברה, ומחליט להעניק לי 3K בחודש בתלושי דלק.

איכפת למישהו איך אני ישרוף אותם ובאיזו בעלות המכונית ?

לפני שנה וחצי ביצעתי עיסקת ליסינג פרטית עבור זוגתי (שתחייה :-().

המחיר שקיבלתי מדביס שהיא החברה שמבצעת עיסקאות ליסנג במכוניות יונדאי ומיצובישי (וגם מרצדס, רחמנא ליצלן) היה כמעט זהה לזה של ציי רכב גדולים, וההבדל העיקרי מקורו בכך שהיתעקשתי לקבל את המכונית עם איבזור בטיחות מלא.

הסיבה העיקרית שהיבואנים כה נילהבים למכור מכוניות לציי רכב היא בכך שהם מציגים נתוני מכירות טובים כלפי היצרן, וכך מקבלים מחירים טובים על כל קשת הדגמים.

תופעת הליסינג תחוסל או לפחות תגיע לממדים הגיוניים רק כאשר יהיה כאן שר תחבורה שאי אפשר לאיים עליו פוליטית.

לחברות הליסינג יש לובי אדיר בכנסת ובמסגרתו הם מפעילים לחצים אדירים על חברי הכנסת, וכשזה לא עוזר, נישלחים גם איומיום מרומזים לגבי עתידו הפוליטי של אותו ח"כ סורר..

ומי שלא מאמין שאפשר לשנות, מוזמן לעיין בערך אריאל אטיאס, שר התקשורת.

על פניו, בחור חרדי שמבין בתקשורת כמו שאני מבין במחולות עם הונגריים.

אבל בשנתיים וחצי הוא הצליח לעשות בית ספר לחברות הסלולאר והעמיד אותן במקומן.

כי אי אפשר לאיים עליו פוליטית. כה פשוט וכה נכון.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם

עוד הבדל שקיים הוא שאתה מוזמן להכנס לצמפיון (שחיים בעיקר מלקוחות פרטיים) ולבקש רכב מסוים בידני ואין שום בעיה.

נסה עכשיו להזמין מאזדה 3 ידנית או פוקוס 2 ליטר ידנית.

יש להם שם כפתור מצוקה מיוחד ללקוחות כמוך שמזעיק מיד את ולאדימיר לגלגל אותך מכל המדרגות לאולם הכניסה שלהם.:-)

 

שמר צודק בזה שחלק מהתלונות לא קשורות לליסינג אלא לבעיה אחרת שנקראת רכב צמוד.

 

כל מי שחושב שזה בא מצרות עין או קנאה פשוט לא מכיר אותי ולא יודע על מה הוא מדבר(או לחילופין פשוט לא קרא את ההודעות שלי לעומק).

 

אני בכל מקרה, סיימתי לפלוט את כל הקיטור שהיה בי על התופעה העלובה הזאת שכולי תקווה שהמשבר הממשמש ובא יגדע אותה באיבה.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם
שוב, כפי ששמר הסביר, עיניין הדלק הינו הטבה של המעביד לעובד נטו ואין לה שום קשר לליסינג.

 

איש לא טען שחברת הליסינג היא זו שמממנת את דלק החינם זו היתפסות לקטנות, אנא תנו לי קצת יותר קרדיט.

 

בנזין החינם הוא חלק מחבילת הרכב ועל כך אני מלין, שימו לב שבהודעות קודמות כבר כתבתי שהייתי שמח לראות את השווי הממוצע של ההטבה הזו מועבר לעובד כשכר נטו.

המטרה היא שבעל הרכב יפעיל (קצת) יותר שיקול דעת לפני שהוא מחליט לצאת לנסיעה - זה הכל.

פורסם
בנזין החינם הוא חלק מחבילת הרכב ועל כך אני מלין, שימו לב שבהודעות קודמות כבר כתבתי שהייתי שמח לראות את השווי הממוצע של ההטבה הזו מועבר לעובד כשכר נטו.

 

אתה השתגעת???

אם הוצאת הדלק היתה מחושבת כשכר נטו (קרי, מגולם) לעובד, אתה יודע כמה זה היה עולה למעביד?

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

בנזין החינם הוא חלק מחבילת הרכב ועל כך אני מלין, שימו לב שבהודעות קודמות כבר כתבתי שהייתי שמח לראות את השווי הממוצע של ההטבה הזו מועבר לעובד כשכר נטו.

המטרה היא שבעל הרכב יפעיל (קצת) יותר שיקול דעת לפני שהוא מחליט לצאת לנסיעה - זה הכל.

 

אם המעסיק שלך אומר לך מחר - קח דלקן (או כרטיס תדלוק, אם אתה נגד קידוחים באוטו) על חשבוני, תגיד לו - לא, אני רוצה 2000 ש"ח (בהנחה שחשבון הדלק החודשי שלך הוא 2000 ש"ח) בברוטו? :shock:

 

ומי שלא מאמין שאפשר לשנות, מוזמן לעיין בערך אריאל אטיאס, שר התקשורת.

על פניו, בחור חרדי שמבין בתקשורת כמו שאני מבין במחולות עם הונגריים.

אבל בשנתיים וחצי הוא הצליח לעשות בית ספר לחברות הסלולאר והעמיד אותן במקומן.

כי אי אפשר לאיים עליו פוליטית. כה פשוט וכה נכון.

 

עוד קצת אגדה.

הבסיס לאגדה נכון לחלוטין. האיש לא דופק חשבון לחברות הסלולאר, והעביר תקנות שבאופן תיאורטי היו אמורות לעזור מאוד לצרכן.

אבל מכאן ועד בית ספר לחברות הסלולאר? המרחק עצום.

החברות עשו לו בית ספר בהפוך על הפוך.

ביקש קידומת אחת לכל חברה? העלו מחירים כדי לגלגל את העלות על הלקוח.

הורה להפחית את יחידות המנייה מ-12 שניות לשניה אחת ? העלו מחיר שוב, ושינו את דיוק המדידה, כך שהוא עכשיו עומד על מאית שנייה (אאל"ט. לא פחות מעשירית שניה בכל מקרה), והן מעגלות כלפי מעלה.

הורה לבצע ניידות מספרים ? הלכו וכבלו לקוחות ל-שלוש שנים. כמו כן, בוטלה מכירת כמעט כל מסלולי ה"שלם על מה שדיברת, בלי התחייבות" (ואלה שלא בוטלו, משלמים מחיר אסטרונומי).

הורה להפחית את תקופת ההתחייבות ל-18 חודשים ? הלכו וכבלו כמה שיותר לקוחות ל-3 שנים לפני כניסת ההוראה לתוקף, ואח"כ העלו מחירים למכשירים ולדמי המנוי, בתוך תקופת ההתחייבות (עכשיו יצאה הוראה לבטל את ההעלאות, צפו למהלך נגד).

הורה להפחית את דמי הקישוריות? הלכו והתחילו (שוב) לחייב בדמי מנוי על כל המסלולים, אחרי שתקופה ארוכה לא היו דמי מנוי.

 

בשורה התחתונה - סכום חשבון ממוצע של מנוי רק גדל.

 

בקיצור - הכשלון הגדול שלו הוא פירוק הקרטל (אחד מני רבים במשק) של חברות הסלולאר.

3 החברות הגדולות (וכנראה גם מירס) מתואמות ביניהן על האגורה כמעט. יש להם פגישות סדירות בין נציגי החברות, ובהן הן מתאמים את המחירים.

 

כל עוד שר התקשורת והגופים שאמורים להגן על הצרכנים לא פוגעים בקרטל הזה - כל התקנות וההוראות הן קוסמטיקה, שרק עולות לחברות הסלולאר כסף רב, וההוצאה מגולגלת אל הלקוחות לבסוף.

 

לא מאמינים לי? לכו ובקשו הצעות מחיר למנוי בעל מאפיינים זהים בכל חברה, והעלו אחד מול השני.


×
×
  • תוכן חדש...