Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

משאיות, משאיות!!! רק משאיות מעניינות אותי


דב קרדו
שימו לב! השרשור הזה בן 205 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

זו סקאניה, אם אני לא טועה מסוף ה-70'. במצב יחסית לא רע.

י Capri GT 74 MK2 "אספנות", עדיין מחכה לפחחות רצינית.*סוזוקי 1100F (שהפך ל"סטריטפייטר" לצערי :sad: )*GMC וואנדורה 4X4- "לוחם שטח" במנוחה *פורד D שנת78, ש"מת" להפוך ל"אספנות":oops:*פורד פיירמונט 79' :twisted: -חולם להיות שחור:wink: *"משפחת ליילנדים"* *ואסקורט סטיישן שניצלה בדקה ה-91:king::חובב מכוניות, אופנועים, מפלצות למיניהן ומוזיקה, הסובל מחוסר מקום, זמן ותקציב כרוני, להתעסק בכל התחביבים שלו :???:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 5.7 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ההודעות עם הניקוד הגבוה ביותר

השושנים

משהו בשבלך

תמונות שפורסמו בשרשור

מצ"ב משהו מן העבר, 1974. לאחר מלחמת יום כיפור, גוייס אבי יחד עם הדודג' דארט שלו למטרת נסיעות בסיני (חיפוש כלי נשק אאל"ט), ומצאתי שקופיות מדהימות מאותו טיול... גנאדי! זה בשבילך (ניתן גם לראות את הדארט מציץ מאחורי המשאית).

img565a.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הי ליאור,

 

סליחה על האיחור בתשובה, אבל יותר טוב מאוחר מאשר אף פעם:

 

המשאיות המיוחדות האלו נולדו מהצורך של מפעלי החביות להוביל כמה שיותר חביות ריקות בכל נסיעה. באותם ימים הארגז הארוך ביותר של משאית היה 5.6, ושל סמי 9.6מ'.

 

ירמיהו ארבל, שהיה אז המנהל הטכני של "פחמס" השתדל לייעל את כל הקשור לייצור והובלת החביות הריקות, והקושי שלו לדעת איזו משאית תגיע להעמסה הפריע למערך ההעמדה שתיכנן.

 

לדבריו באותם ימים (אמצע שנות השישים), השילוב של האורך הרב האפשרי (ארגז 7.15מ' לפני הנחת הדלת האחורית על ה"רלסים" שנשלפו מהחלק האחורי של השילדה), הגיר החצי אוטומטי, ההגה ההידראולי והשקט (המנוע הרחק מתחת לארגז) היה שילוב אידיאלי בהשוואה למשאיות אחרות שאפשר היה לרכוש באותם ימים.

צריך לזכור שהקיבוץ לעיתים הקצה למטרות הנהיגה בני קיבוץ שלא היו מי-יודע-מה מיומנים בנהיגת משאית של אותם ימים...

 

היו בעיות של חלוקת משקל (יותר מדי משקל על הסרן הקדמי) ובגלל זה ברשיון הרכב נכתב (להובלת חביות ריקות בלבד) ולעיתים אסור היה אפילו להסיע אדם נוסף בקאבינה!

 

יש לי תמונות (הרבה שיקופיות) אבל אין לי סבלנות להתעסק עם זה, סורי.

 

אתה מוזמן!

 

בס"ד

 

דב

 

אני מודה לך על תשובתך המהירה והעניינית.כמה שחיפשתי ולוא תמונה אחת ובסוף הצלחתי.

להעשרת הידיעה אותו מפעל לחביות קרוי בשם "פחמס".

רק רציתי לדעת אם יש (אולי)ברשותך תמונות של הלילנד ביבר הטלויזיה מימים עברו אשמח לראות.

אם אפשא לשאול:מה קרה שלקחו אוטובוס ושינו אותו למשאית?מה היה השיקול?האם המהלך הזה הצליח לאורך זמן?

(בכל זאת רק שלוש משאיות מהסוג הזה בכל המדינה סה"כ)

 

לתשובתך אודה

ליאור

רנו 9 83, רנו 11 87 (5 ש'!), רנו 19 95 (5 ש'!), מגאן 2001 (5 ש'!), סניק 2007 ועכשיו סיטרואן C4 2007.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצ"ב משהו מן העבר, 1974. לאחר מלחמת יום כיפור, גוייס אבי יחד עם הדודג' דארט שלו למטרת נסיעות בסיני (חיפוש כלי נשק אאל"ט), ומצאתי שקופיות מדהימות מאותו טיול... גנאדי! זה בשבילך (ניתן גם לראות את הדארט מציץ מאחורי המשאית).

 

 

בוא נגיד שהייתי נותן הרבה (באמת!) עבור הקראז הזה היום!:cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry: לצערי לא מאמין ששרדו כאלה בארץ, הבודדים שנשארו- במוזיאונים ובמצב גרוע כולם (וגם במצבם מן הסתם שלא ניתן ליקנות אותם...:cry:) להביא מחו"ל לא אופציה: אין לי את המיליונים (שתעלה כל ה"חבילה" כולל ההובלה ומסים והכל), וגם לא יאשרו את זה- הוא בסביבות 8-10 טון אם איני טועה, ודיזל...

י Capri GT 74 MK2 "אספנות", עדיין מחכה לפחחות רצינית.*סוזוקי 1100F (שהפך ל"סטריטפייטר" לצערי :sad: )*GMC וואנדורה 4X4- "לוחם שטח" במנוחה *פורד D שנת78, ש"מת" להפוך ל"אספנות":oops:*פורד פיירמונט 79' :twisted: -חולם להיות שחור:wink: *"משפחת ליילנדים"* *ואסקורט סטיישן שניצלה בדקה ה-91:king::חובב מכוניות, אופנועים, מפלצות למיניהן ומוזיקה, הסובל מחוסר מקום, זמן ותקציב כרוני, להתעסק בכל התחביבים שלו :???:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוא נגיד שהייתי נותן הרבה (באמת!) עבור הקראז הזה היום!:cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry: לצערי לא מאמין ששרדו כאלה בארץ, הבודדים שנשארו- במוזיאונים ובמצב גרוע כולם (וגם במצבם מן הסתם שלא ניתן ליקנות אותם...:cry:) להביא מחו"ל לא אופציה: אין לי את המיליונים (שתעלה כל ה"חבילה" כולל ההובלה ומסים והכל), וגם לא יאשרו את זה- הוא בסביבות 8-10 טון אם איני טועה, ודיזל...

הרכב הספציפי הזה כנראה כבר בעולם שכולו טוב... אגב, שים לב איך "חיילו" אותו בזריזות (צבעו על המספר המצרי וגם צבעו מספר צה"לי עקום-משהו...).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן, שמתי לב- ולא הבנתי מה הייתה בעיה פשוט להוריד את המספר המצרי?!:roll::shock:

י Capri GT 74 MK2 "אספנות", עדיין מחכה לפחחות רצינית.*סוזוקי 1100F (שהפך ל"סטריטפייטר" לצערי :sad: )*GMC וואנדורה 4X4- "לוחם שטח" במנוחה *פורד D שנת78, ש"מת" להפוך ל"אספנות":oops:*פורד פיירמונט 79' :twisted: -חולם להיות שחור:wink: *"משפחת ליילנדים"* *ואסקורט סטיישן שניצלה בדקה ה-91:king::חובב מכוניות, אופנועים, מפלצות למיניהן ומוזיקה, הסובל מחוסר מקום, זמן ותקציב כרוני, להתעסק בכל התחביבים שלו :???:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן, שמתי לב- ולא הבנתי מה הייתה בעיה פשוט להוריד את המספר המצרי?!:roll::shock:

אה, זה פשוט: לנו היו מברגי פיליפס, בעוד שלמצרים היו ברגים עם ראש שטוח...

:wink:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הי ליאור,

 

סליחה על האיחור בתשובה, אבל יותר טוב מאוחר מאשר אף פעם:

 

המשאיות המיוחדות האלו נולדו מהצורך של מפעלי החביות להוביל כמה שיותר חביות ריקות בכל נסיעה. באותם ימים הארגז הארוך ביותר של משאית היה 5.6, ושל סמי 9.6מ'.

 

ירמיהו ארבל, שהיה אז המנהל הטכני של "פחמס" השתדל לייעל את כל הקשור לייצור והובלת החביות הריקות, והקושי שלו לדעת איזו משאית תגיע להעמסה הפריע למערך ההעמדה שתיכנן.

 

לדבריו באותם ימים (אמצע שנות השישים), השילוב של האורך הרב האפשרי (ארגז 7.15מ' לפני הנחת הדלת האחורית על ה"רלסים" שנשלפו מהחלק האחורי של השילדה), הגיר החצי אוטומטי, ההגה ההידראולי והשקט (המנוע הרחק מתחת לארגז) היה שילוב אידיאלי בהשוואה למשאיות אחרות שאפשר היה לרכוש באותם ימים.

צריך לזכור שהקיבוץ לעיתים הקצה למטרות הנהיגה בני קיבוץ שלא היו מי-יודע-מה מיומנים בנהיגת משאית של אותם ימים...

 

היו בעיות של חלוקת משקל (יותר מדי משקל על הסרן הקדמי) ובגלל זה ברשיון הרכב נכתב (להובלת חביות ריקות בלבד) ולעיתים אסור היה אפילו להסיע אדם נוסף בקאבינה!

 

יש לי תמונות (הרבה שיקופיות) אבל אין לי סבלנות להתעסק עם זה, סורי.

 

אתה מוזמן!

אם אני לא טועה היה גם יתרון ברוחב של ארגז האוטובוס המוסב שהיה קצת יותר רחב מארגז סטנדרטי.

היה אפשר להוביל 4 חביות עומדות לרוחב הארגז. פעם קראתי את זה, לא זוכר איפה..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אני לא טועה היה גם יתרון ברוחב של ארגז האוטובוס המוסב שהיה קצת יותר רחב מארגז סטנדרטי.

היה אפשר להוביל 4 חביות עומדות לרוחב הארגז. פעם קראתי את זה, לא זוכר איפה..

אם זכרוני לא בוגד בי, בכתבה ההיא ציין מי שהיה אחראי על הפרוייקט שהייתה לו הברקה למיקום צירי הדפנות כך ש"הרוויח" עוד רוחב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בס"ד

דב

 

אני מעלה קובץ של "מפלצת" מדגם טרברג.מצאתי במקרה בפייסבוק.

הדבר ה"חמוד" הזה עדין פעיל?יצא לך לפגוש אותו?

בכלל לא ראיתי עוד משאיות טרברג בכלל בזמן האחרון.למה?

הן היו תוצרת הולנד לפי הבנתי.רק דבר אחד לא ברור לי,למה הלבישו על המשאיות האלה קבינות של משאיות אחרות?

ראיתי הרבה קבינות של וולוו פה בארץ,אם זכרוני לא מטעה אותי כמה "דחסניות" אשפה של עיריית תל אביב עם קבינה של איווקו.

באיזה ספר ראיתי משאית עם קבינה של מרצדס.......והרשימה ארוכה.

 

אגב הגורר הזה שהעלתי היה שייך לאיזו חברה בלוד לפי הבנתי.

_1_~1.JPG

חולה הגה,משאיות,אוטובוסים,רכבי שטח,טרקטורים,טרקטורונים,

אופנועים מחוץ לתחום:twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדרך לאירוע בדרום הארץ

הוולו על משאית לא ידוע לי סוג המשאית

יכול להיות שתי ציפורים בבת אחת

 

 

צולם במקרה באזור תעשיה מסמיה ?

צביקה.ש

חבר מועדון ה-5

fiat 127 900 L 1979

\fiat qubo 1.4 2013

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צולם במקרה באזור תעשיה מסמיה ?

שלום לכם, את התמונה הזאת צילמתי בשנת 88 בדרך למילואים בצומת פלוגות ליד הכניסה לתחנת הדלק, כאשר הטרברג היה עם הפנים לכוון צפון הרכב הזה היה הזמנה מיוחדת של חברת נתיבי לוד בגלל המנוף הכבד וחלוקת המשקלות על הסרנים נאלצו לבנות את הקבינה מחוץ לסרן הקדמי.רוני

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בס"ד

דב

 

אני מעלה קובץ של "מפלצת" מדגם טרברג.מצאתי במקרה בפייסבוק.

הדבר ה"חמוד" הזה עדין פעיל?יצא לך לפגוש אותו?

בכלל לא ראיתי עוד משאיות טרברג בכלל בזמן האחרון.למה?

הן היו תוצרת הולנד לפי הבנתי.רק דבר אחד לא ברור לי,למה הלבישו על המשאיות האלה קבינות של משאיות אחרות?

ראיתי הרבה קבינות של וולוו פה בארץ,אם זכרוני לא מטעה אותי כמה "דחסניות" אשפה של עיריית תל אביב עם קבינה של איווקו.

באיזה ספר ראיתי משאית עם קבינה של מרצדס.......והרשימה ארוכה.

 

אגב הגורר הזה שהעלתי היה שייך לאיזו חברה בלוד לפי הבנתי.

חב טרברג לא מיצרת קבינות ולכן היא משתמשת בחלקים של יצרניות רכב מפורסמות .אלינו לארץ הגיעו בשנות ה80 המוקדמות בעיקר משאיות 8X4 ששיימשו כרמסעות ומס בודד של גורר תומך של הגליל העליון בתצורת 6X4 הם היו אכזבה לא קטנה כך סיפר לי נהג באותם ימים ש"זכה"שהסרן הקדמי התפרק תוך כדי נסיעה ועוד מעללים על היצרן הזה.זה היה תענוג מפוקפק לנהוג עליהם

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יפה שזוכרים ככה דברים שכתבתי לפני כמעט 20 שנה...

 

הכתבה הופיע בירחון "טורבו", לא זוכר איזה גליון, ולצערי האוסף שלי ניזוק מרטיבות אז אי אפשר לאתר. אם מישהו...

 

כמובן שהדברים נכונים. בלי קשר לשורשים האוטובוסיים, ירמיהו ארבל, מי שהרים את הפרוייקט הזה, תיכנן מערך העמסה אוטומטי, ואכן ע"י תכנון מיוחד של צירי הדפנות, הגיע לאפשרות להעמיס שורות של 4 חביות בתוך הארגז כשהדפנות סגורות.

 

דב

 

 

אם זכרוני לא בוגד בי, בכתבה ההיא ציין מי שהיה אחראי על הפרוייקט שהייתה לו הברקה למיקום צירי הדפנות כך ש"הרוויח" עוד רוחב.

רנו 9 83, רנו 11 87 (5 ש'!), רנו 19 95 (5 ש'!), מגאן 2001 (5 ש'!), סניק 2007 ועכשיו סיטרואן C4 2007.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יפה שזוכרים ככה דברים שכתבתי לפני כמעט 20 שנה...

 

הכתבה הופיע בירחון "טורבו", לא זוכר איזה גליון, ולצערי האוסף שלי ניזוק מרטיבות אז אי אפשר לאתר. אם מישהו...

 

כמובן שהדברים נכונים. בלי קשר לשורשים האוטובוסיים, ירמיהו ארבל, מי שהרים את הפרוייקט הזה, תיכנן מערך העמסה אוטומטי, ואכן ע"י תכנון מיוחד של צירי הדפנות, הגיע לאפשרות להעמיס שורות של 4 חביות בתוך הארגז כשהדפנות סגורות.

 

דב

 

יותר לכיוון ה30 שנה...:evil:

 

(ד.א. אוסף גילונות הטורבו למכירה)

פחמס.pdf

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 205 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...