Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6748 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
הפלאגים לבדם אם הם מקוריים עולים 400 שקל

על מה אתה מדבר?

סוזוקי סוויפט 99...פלאגים ב400 שקל?

כל פלג של דנסו או חברה מוכרת אחרת יהיה מצויין וארבעה טובים יעלו מאה שקלים ולא יותר.

  • תגובות 36
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
לפי דעתי בכלל מיותר לבקר במורשים למכוניות מעל גיל 5 .

 

למה את חושב ככה?

לא תעדיף לקנות רכב שטופל אך ורק במורשה, גם מעל גיל 5?

נכון שבמורשים שוחטים במחיר לפעמים על חלקי חילוף ועבודה שהיא לא טיפול תקופתי,

אבל למורשה יש אחריות ויותר חשוב מזה, יש מחשב דיאגנוסטיקה שאין למוסכים רגילים.

5700 סל"ד מקסימום

פורסם

לי יש סובארו 86 והיא עדיין מטופלת במוסך מורשה, נוסעת מצויין, וללא בעיות, מבקרת שם פעמיים בשנה לפני הטסט.

 

בפעם היחידה שהייתה במוסך לא מורשה, לפני כמה שנים, נאלצתי לחזור למוסך 3 פעמים בחודש אחד, ומאז למדתי את הלקח וחזרתי למורשה.

פורסם

בתור אחד שעבד במוסך סוזוקי וקרייזלר, וגם בתור מחסנאי, לסוזוקי שנת 2001 ומעלה שמן סינטטי ומתחת לשנת 2001 שמן 15W40.

המחיר נשמע סביר ביותר, היום שמנים במוסכים עולים הרבה, אין מה לעשות, בקבוק של פז 15W40

עולה בסביבות ה100 שח פלוס, במוסכים.

אני מעוניין לדעת עם חייבו אותך על כל הבקבוק או רק על כמה שמילאו לך? עם זיכרוני אינו מטעה אותי אצלך נכנס 3.5 ליטר

פורסם

לקחו לך 250 ש"ח עבודה? - לי נשמע מוגזם גם למוסך מורשה.

 

שעתון עבודה למוסך מורשה היום הוא באיזור ה- 180 עד 200 שקל נניח ?

 

שעה וחצי עבודה לטיפול כזה +- ?

 

נשמע מעט יקר, אבל הגיוני.

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=green][B][COLOR=#696969]ACTION speaks LOUDER than WORDS[/COLOR][/B][/COLOR][/FONT] [FONT=Comic Sans MS][COLOR=green][B]K[/B]eep [B]m[/B]e [B]c[/B]aged [B]a[/B]nd [B]f[/B]ree [B]t[/B]he [B]b[/B]east[/COLOR][/FONT] [COLOR=#f1f6f8][FONT=Verdana][COLOR=#000000][B]Jin Ba Ii Tai [/B]-[FONT=Book Antiqua] [URL="http://www.youtube.com/watch?v=cVarDBb199M&feature=player_embedded"]Fast[/URL] in, [URL="http://www.youtube.com/watch?v=CyDykQWck74&ob=av3e"]Drift[/URL] out[/FONT][/COLOR][/FONT][/COLOR]

פורסם

לפני כל טיפול במוסך מורשה (קסארה 98) אני עושה סקר שוק - אני שואל מה עלות החלק (בשאילתא טלפונית לג'אן חלקים) ומה העלות של הזמן במוסך מורשה. בד"כ אני מעדיף לשלם עוד 100 ש"ח ולקבל עבודה מקצועית יותר - אבל, וזה אבל גדול - מעניין אותי תמיד ההפרש בין החלק התחליפי למקורי.

 

לאחרונה נאלצתי להחליף מיסב בגלגל האחורי - מחיר חלק חדש היה 280 ש"ח ועבודה במורשה היא בערך 200 ש"ח - כולל המע"מ.

מחיר החלק כתחליפי - 70 ש"ח - רבע מחיר. מחיר העבודה גם הוא היה 70 ש"ח.

 

העדפתי לתקן את הרכב עם חלק תחליפי, בידיעה ברורה שהוא פחות איכותי - מהסיבה הפשוטה - מחיר. במקרה הזה אפשר להחליף 3 פעמים את המיסב במחיר של החלפה אחת במורשה.

 

לא תמיד ההפרש מצדיק מוסך אחר - אבל במקרה של הפרש קיצוני, עדיף לעשות את החישוב לבד.

פורסם
שעה וחצי להוציא שמן ולהחליף מסננים? אולי התבלבלת עם חצי שעה?

יש כאן זילזול בעבודת המוסך שנובע מחוסר הבנה בסיסי של מרכיבי הטיפול התקופתי ברכב אז בוא תבין למה זה עולה לך שעה וחצי של מוסך:

שלב ראשון בחינת הרכב ע"י בוחן ופתיחת כרטיס עבודה(על חשבון המוסך)

הרמת הרכב על ליפט בדיקת חופשים במערכת ההגה והמפרקים השונים,בדיקת צמיגים ולחצי אויר,אורות מגבים.

פרוק גלגלים בדיקת בלמים ניקוי וכיוון בלמי תוף.

טיפול מנוע הכולל החלפת מסננים שמן,בדיקת מפלס נוזלים,טיפול מצבר ורצועות.

נסיעת מבחן ושטיפה חיצונית וביקת מפלס שמן ונזילות.

כול זה מה שנעשה בטיפול קטן בכול מוסך מורשה משרד התחבורה וכול פעולה מתומחרת בשעתון יצרן כאשר שעה וחצי לכול העבודה זה הממוצע לטיפול כזה במרבית הרכבים הפרטיים,אל תשכח גם זמני הלוואי של אספקת החלפים מהמחסן הנקיונות וסגירת הכרטיס בסיום המלאכה.

 

תאמין לי המוסך לא מתעשר על חשבונך כמו שאנשים נוטים לחשוב ומוסך רווחי הוא כזה שבסוף השנה ישאיר 10% מהמחזור שהוא מגלגל.

פורסם

אני קצת לא מבין את ענין הסלחי לי על הביטוי בכיינות הזאת.

באת , נכנסת למקום יקר יחסית (אם בעל ערך מוסף או לא) וקיבלת טיפול סטנדרטי במחיר סביר למוסך מורשה.

למה את מחפשת איפה "הכניסו" לך ? כי זה מוסך?

אם את נכנסת לאגאדיר ואוכלת המבורגר , צ'יפס וקולה - כשאת יוצאת - את מרגישה שדפקו אותך במחיר?

כי הרי ארוחה במקדונלדס עולה פחות ב20-30% , והחלקים של ההמבורגר עולים פחות ממה ששילמת.

 

צאו מהתסביך הקשה של "אני ישראלי ותמיד דופקים אותי"

המחירים של טיפולים הם ב90% סטנדרטים במוסכים מורשי יבואן ומתוקננים ע"י היבואן (עד כדי הנחה כזאת או אחרת).

 

ליביו

If living is for learning

Then dying is forgetting

פורסם
יש כאן זילזול בעבודת המוסך שנובע מחוסר הבנה בסיסי של מרכיבי הטיפול התקופתי ברכב אז בוא תבין למה זה עולה לך שעה וחצי של מוסך:

שלב ראשון בחינת הרכב ע"י בוחן ופתיחת כרטיס עבודה(על חשבון המוסך)

הרמת הרכב על ליפט בדיקת חופשים במערכת ההגה והמפרקים השונים,בדיקת צמיגים ולחצי אויר,אורות מגבים.

פרוק גלגלים בדיקת בלמים ניקוי וכיוון בלמי תוף.

טיפול מנוע הכולל החלפת מסננים שמן,בדיקת מפלס נוזלים,טיפול מצבר ורצועות.

נסיעת מבחן ושטיפה חיצונית וביקת מפלס שמן ונזילות.

כול זה מה שנעשה בטיפול קטן בכול מוסך מורשה משרד התחבורה וכול פעולה מתומחרת בשעתון יצרן כאשר שעה וחצי לכול העבודה זה הממוצע לטיפול כזה במרבית הרכבים הפרטיים,אל תשכח גם זמני הלוואי של אספקת החלפים מהמחסן הנקיונות וסגירת הכרטיס בסיום המלאכה.

 

תאמין לי המוסך לא מתעשר על חשבונך כמו שאנשים נוטים לחשוב ומוסך רווחי הוא כזה שבסוף השנה ישאיר 10% מהמחזור שהוא מגלגל.

אין כאן שום זילזול בעבודת המוסך, להיפך..לפני כשבוע שילמתי כ 3500 ש"ח למוסך מורשה לשיפוץ ראש מנוע, למרות שהיה לי מוסך שיבצע את אותה העבודה בכאלף ש"ח פחות. הסיבה היא שלדעתי בהרבה מקרים אכן מוסך מורשה יבצע עבודה מקיפה יותר ממוסך 'רגיל'. למרות מה שאמרתי, אני מכיר הרבה מוסכים ועדיין לא נתקלתי במוסך שעושה חצי מהדברים שהזכרת, המוסכים שאני מכיר יעשו בדיוק את מה שביקשת מהם ולא מילימטר יותר, בטח ובטח שלא יבדקו חופשים ומפרקים בהגה, לחצי אויר בצמיגים, אורות ומגבים. שטיפה חיצונית? - לא הגזמת..

יכול מאוד להיות שאני טועה ופשוט עוד לא נתקלתי במוסך אמיתי.

 

אני אפילו נתקלתי במוסך מורשה שהחליף לי טיימינג והוציא את הרכב החוצה כמוכן לנסיעה, כשאני באתי בסוף היום לאסוף את הרכב, היתה שלולית שמן ענקית מתחת לרכב, המנהל טען שלא ראו את הנזילה...אז אל תספר לי סיפורים על העבודה המקיפה שהמוסך מבצע שבעקבותיה הוא לוקח מחיר יקר יותר, יכול להיות שיש צדיקים בסדום אבל העובדה היא שאנחנו חיים בסדום.

בריאות לכולם!

פורסם

אה, שכחתי..

ובקשר לשיפוץ הראש שעשיתי במוסך מורשה (..כדי להימנע מעבודה חאפרית), חזרתי 3 פעמים למוסך על מנת לבדוק רעשים בטורבו שלא היו לפני הטיפול. בסוף התברר שלא חיזקו את החיבורים של הטורבו כמו שצריך אל הסעפת.

מה אמרת בקשר למוסך מורשה?

בריאות לכולם!

פורסם
?

 

לא נשמע לי הגיוני גם למוסך מורשה; שמן 100 ש"ח, מסנן שמן עוד 100? מסנן דלק 50?

לקחו לך 250 ש"ח עבודה? - לי נשמע מוגזם גם למוסך מורשה.

 

דבר ראשון לא מחייב שפילטר דלק עולה כל כך זול. אצלי בהונדה עולה 200 ש"ח.

ובקשר למורשים, אז הם בכלל לא עושים שום דבר לפי הספר, והעובדים שעובדים על המכוניות הם עם ניסיון ממש מועט, שמקבלים את ה 5 אלף שלהם. אז על תצפו לעבודה רצינית שם.

ההבדל היחידי, זרק במוסך מורשה אתה יכול לעשות עבודה עם חלפים מקוריים ולקבל על העבודה אחריות.

שאלתי במוסכים רגילים, והם מוכנים לעשות עם חלפים שתביא, אבל ללא אחריות.

פורסם
יש כאן זילזול בעבודת המוסך שנובע מחוסר הבנה בסיסי של מרכיבי הטיפול התקופתי ברכב אז בוא תבין למה זה עולה לך שעה וחצי של מוסך:

שלב ראשון בחינת הרכב ע"י בוחן ופתיחת כרטיס עבודה(על חשבון המוסך)

הרמת הרכב על ליפט בדיקת חופשים במערכת ההגה והמפרקים השונים,בדיקת צמיגים ולחצי אויר,אורות מגבים.

פרוק גלגלים בדיקת בלמים ניקוי וכיוון בלמי תוף.

טיפול מנוע הכולל החלפת מסננים שמן,בדיקת מפלס נוזלים,טיפול מצבר ורצועות.

נסיעת מבחן ושטיפה חיצונית וביקת מפלס שמן ונזילות.

כול זה מה שנעשה בטיפול קטן בכול מוסך מורשה משרד התחבורה וכול פעולה מתומחרת בשעתון יצרן כאשר שעה וחצי לכול העבודה זה הממוצע לטיפול כזה במרבית הרכבים הפרטיים,אל תשכח גם זמני הלוואי של אספקת החלפים מהמחסן הנקיונות וסגירת הכרטיס בסיום המלאכה.

 

תאמין לי המוסך לא מתעשר על חשבונך כמו שאנשים נוטים לחשוב ומוסך רווחי הוא כזה שבסוף השנה ישאיר 10% מהמחזור שהוא מגלגל.

 

אנחנו בישראל, לא עושים את כל מה שציינת.

 

בתור אחד שעבד במוסך (מורשה) ותמיד לאמא שלי היה רכב חדש שטופל במורשה ואני זה שהיתי עומד לראות מה עושים בטיפולים (לפחות כבר 7 שנים שאני לוקח לה את האוטו לטיפולים), מעולם לא עשו בדיקות כמו שציינת.

 

טיפול שהיו אמורים להחליף בו חלקים מסויימים, הם הוחלפו ושם נגמר הטיפול, חוץ מהבלמים לא נבדקו שום רצועות, נוזלים ושאר הדברים שכתבת ובטח שלא כיוונו בלמי תוף. נסיעת מבחן? הצחקת אותי, נסיעות מבחן עשו רק כאשר לקוח הגיע עם תקלה אז עשו נסיעה לראות במה מדובר ואולי גם אחרי כדי לראות שהיא נפתרה, בטיפול רגיל הם לא עושים שום נסיעה.

 

אישית אצלי באוטו כשהכנסתי את הרכב להחלפת נוזל בלמים במורשה, לקח להם 4 שעות להחליף נוזל, וכל זה למה? כי שכחו את האוטו שלי על הליפט. אם היתי לקוח שלא מבין עניין, היתי סופג עלות טיפול של 4 שעות עבודה בטענה מצד המוסך שזה משהו מסובך.

 

שטיפת רכב זה רק לרכב של ראש הממשלה, כל השאר נשארים ג'יפה עם סימני אצבעות על הרכב

 

מצטער אבל מה שאתה תארת הוא בגדר חלום בארץ הקודש פרט לכמה צדיקים שקשה למצא.

 

הגעתי למצב שבאוטו שלי אני משתדל לטפל לבד בבית כי תמיד במוסכים האוטו היה חוזר עם נזק כזה או אחר.

some people need a high five

in the face

with a chair

פורסם

מר 'שירותי רכב' היקר, אם אתה מספק שירותי רכב (כמו בשם שלך) ואתה אכן מבצע את כל הדברים שהזכרת, אז הרשה לי להוריד את הכובע בפניך (ולא בציניות אלא ברצינות מלאה), וכנראה הלקוחות שלך זוכים ליחס שאין שני לו במדינה. אם היית ממוקם בצפון לא הייתי מטפל ברכב בבית ולא באף מוסך אחר אלא אך ורק אצלך. (אולי אתה רוצה לעבור לגליל או לגולן? יש פה בתים לא יקרים ואיכות חיים...)

בריאות לכולם!


×
×
  • תוכן חדש...